0:00 - 0:05 - šmejdný sampel asi priečnej flauty, ktorý je v tomto prípade výhodou lebo to znie tak trochu ako nejaká šmejdná píšťalka vlaku.
ten kovový zvuk bude proste nejaký kovový sampel s primiešaným white noise asi
0:05 - 0:43 - klavír, dve linky (melodická plus basová), typický 90s sampel kopáku, plus asi/možno nejaký jemný basový synťák na dofarbenie, hrajúci zároveň s tou klavírovou basovou. to čo občas zacinká v pozadí znie ako triangel, a je to zatiaľ jediný zo zvukov v tej songe ktorému som ochotný uveriť že je live. to čo znie na ľahké doby je krátky akord daného šmejdného samplu priečnej flauty zo začiatku.
0:43 - 1:10 - syntetická basa, plus to čo sa snaží ďalej podobať na tú priečnu flautu už v tomto momente nebude sampel, ale synťák, dosť možno nejaký obyčajný trojitý oscilátor. (prečo? lebo s takým sa ten bend na konci tónov robí omnoho jednoduchšie a znie omnoho lepšie ako keby si ho vyrábal na sampel, aj keď občas medzi bendom na konci tónu a samotným tónom je počuť akokeby "trhnutie", takže možno jeho začiatok je stále ten sampel a len na koniec je "prilepený" daný oscilátor čo to len stiahne dole)
1:10 - a zasa sa to opakuje, takže nič nového
čo sa týka techniky, daný seriál sa začal vysielať v roku 1984. Prvý, úplne najprvší, analógový synťák vznikol v roku 1961. Sample nezvládal, ale s tou flautou by problém nemal. V roku 1984 už existovali počítače aj programy schopné vytvoriť takúto skladbu, akurát boli vtedy ešte verejnosti neznáme, a cenovo aj znalostne absolútne nedostupné. Mimochodom, vytvoriť synteticky pomerne uveriteľnú flautu je v zásade jednoduché, problém by bol keby chceli robiť synťákové husle, na to compy dosť dobre nestačia ani dneska/furt nie je známy poriadny algoritmus.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
14 komentov
ale to som ti asi nepomohla
@7 ja by som počúval aj 10 hodinovú verziu
0:00 - 0:05 - šmejdný sampel asi priečnej flauty, ktorý je v tomto prípade výhodou lebo to znie tak trochu ako nejaká šmejdná píšťalka vlaku.
ten kovový zvuk bude proste nejaký kovový sampel s primiešaným white noise asi
0:05 - 0:43 - klavír, dve linky (melodická plus basová), typický 90s sampel kopáku, plus asi/možno nejaký jemný basový synťák na dofarbenie, hrajúci zároveň s tou klavírovou basovou. to čo občas zacinká v pozadí znie ako triangel, a je to zatiaľ jediný zo zvukov v tej songe ktorému som ochotný uveriť že je live. to čo znie na ľahké doby je krátky akord daného šmejdného samplu priečnej flauty zo začiatku.
0:43 - 1:10 - syntetická basa, plus to čo sa snaží ďalej podobať na tú priečnu flautu už v tomto momente nebude sampel, ale synťák, dosť možno nejaký obyčajný trojitý oscilátor. (prečo? lebo s takým sa ten bend na konci tónov robí omnoho jednoduchšie a znie omnoho lepšie ako keby si ho vyrábal na sampel, aj keď občas medzi bendom na konci tónu a samotným tónom je počuť akokeby "trhnutie", takže možno jeho začiatok je stále ten sampel a len na koniec je "prilepený" daný oscilátor čo to len stiahne dole)
1:10 - a zasa sa to opakuje, takže nič nového
čo sa týka techniky, daný seriál sa začal vysielať v roku 1984. Prvý, úplne najprvší, analógový synťák vznikol v roku 1961. Sample nezvládal, ale s tou flautou by problém nemal. V roku 1984 už existovali počítače aj programy schopné vytvoriť takúto skladbu, akurát boli vtedy ešte verejnosti neznáme, a cenovo aj znalostne absolútne nedostupné. Mimochodom, vytvoriť synteticky pomerne uveriteľnú flautu je v zásade jednoduché, problém by bol keby chceli robiť synťákové husle, na to compy dosť dobre nestačia ani dneska/furt nie je známy poriadny algoritmus.
(každopádne to neznamená že by to zároveň nemohol byť v zásade aj white noise slight_smile: