Moji spolužiaci z triedy si potvrdia, že som najväčší antifanúšik matiky Čiže celkom chápem tvoje rozhorčenie, lebo ja som takto rozmýšlala tiež, ale už to mám, díky bohu, za sebou
Čo tak nefrflať a naučiť sa to? Nevieš si sadnúť na zadok?
patri to k vseobecnemu a zakladnemu vzdelaniu a pockaj si na strednu tam sa neriesia sice rovnice resp. riesia sa ,ale mozno len par tyzdnov ,ale ine uciva budu o dost zaujimavejsie
to je matika to este jaks taks , ale nechapem naco mi je literatura..
vymyslene literarne dielo s pred 50 rokov a musis to vediet naspamat a ked nevies tak tap ovazuju za sprosteho , kto sa ta v zivote bude pytat co chcel vyjadrit holly alebo smrek nejakou vetou z basne?
@jemino literaturu nechaj na pokoji, nahodou mna bavi . (Nie, ze by rovnice nebavili.) Ale je fakt, ze niektore veci sa beru prilis podrobne na to, ze skutocne nemaju ine prakticke vyuzitie, nez "general knowledge".
no, rovnice su dost dolezita vec v zivote... teda pokial nechces v dospelom zivote robit manualnu pracu vtedy ti bude nanic...
a v praxi celkom bezne vyuzijes trojclenku, a dalsie veci, ktore sa bez znalosti rovnic nezaobides
a v tvojom veku mas celkom lahulinke rovnice, takze nevesaj hlavu. Staci si len uvedomit suvislosti, spocitat vsetky premenne a nepomylit si znamienko pred zatvorkou
@12 Ako človek, ktorý vlastne študuje i literatúru musím zareagovať. Učiť sa naspamäť autora a diela je človeku tak na dve veci. (Hoci nejaký ten základný prehľad nie je odveci. Ale (a to som dlhé roky na litiku frfľala) naučiť sa čítať s porozumením, prípadne dokázať vidieť širšie súvislosti a rozvinúť si abstraktné myslenie (podľa mňa sa toto všetko dá aspoň trocha získať štúdiom literatúry) sa človeku isto zíde
A pod "abstraktným myslením" som v tomto prípade myslela niečo v zmysle vybaviť si z metaforického kontextu niečo konkrétne
(ROFL) načo nám je vôbec matika, však v budúcnosti nehľaďme na cenu a nerobme si mesačný rozpočet .
Praktický príklad využitia jednoduchej lineárnej rovnice. V obchode zaplatíš 3€ za 3 čokolády. Možno máš vo vrecku ešte nejaké peniaze a zaujíma ťa, či ti vydá na ďalšiu. Pritom je to jednoduchá rovnica 3x=3, kde x je cena 1 čokolády. Jedna teda stojí 1€.
Teraz si to asi nevieš prakticky predstaviť, ale je tak veľa situácií, kde sa dajú rovnice využiť.
by som ti dala rátať trojité integrály, potom by si milovala vašu matiku! ...teraz k veci: mne tiež je na nič vedieť takmer hocičo, čo ma kedy naučili na chémii, biológii, literatúre alebo dejepise, keď budeš takto uvažovať, zistíš, že "nepotrebuješ" vedieť nič
@jemino aká druhá vec? Si sa pýtal, načo ti to bude... tak hovorím na čo
A okrem toho, čo sa povinného čítania týka, aspoň sa snažia naučiť žiakov čítať niečo, a podľa možností vyššej literárnej hodnoty ako nejaká Meyerová, či ako sa tá teta volá
(To, že väčšina populácie si len stiahne odkiaľsi obsah, je druhá vec, ale možno aspoň niektorí potom z obsahu zistia, že to môže byť celkom fajn a prečítajú si to
A prichádzam na to, že asi starnem, ako si uvedomujem, čo píšem (A ako sa sledujem, mám pocit, že nielen že si budúci rok podám prihlášku na slovenčinu, ale ešte sa aj pridám do nejakého fanklubu Ľudka Štúra... a to som ho kedysi nemala rada... ale za to môže slovenčinárka, ktorá od nás chcela takmer aj to, kedy sa naučil chodiť na nočník
je poburujuce, kolko mladych ludi povazuje matematiku za zbytocnu, ale co si nahovarame, dnes uz aj gramatika rodnej reci je kazdemu ukradnuta.. ono sa tomu nadava, ze vseobecna inteligencia a rozhlad, ale to tu ma velmi vela ludi na haku a ono sa to tak aj odrzkadluje bohuzial. Ja som sa teda v 12tich nepytal naco mi to bude, lebo sa tam riesili primitivne otazky, ktore sa ti fakt v zivote este mozu velmi zist.. teda ak v 12tich nepocitas analyticky diferencialne rovnice a gradienty tak urcite !
mimochodom neviem co tu vsetci placu o strednej, no aku uz len matiku mozte mat na strednej ? fakt sa smejem ved na strednych sa uz poriadne neucia ani derivacie, integraly, limity a rady, vsetko sa to okresava na vyrazy a analyticku geometriu
Načo sú nám rovnice? Rovnice sú základom všetkého ak samozrejme nechceš skončiť niekde za pásom...tam ti to fakt netreba. Ale v prípade že budeš chcieť niečo vymyslieť a navrhnúť rovniciam sa nedá vyhnúť. Napríklad nieje možné riešiť elektrické obvody bez rovníc.
@mielikki Koľko % učiteľov na to čo si napísala kladie dôraz? Literatúra by mala byť neznámkovaná. Ako sa dá hodnotiť rozvoj abstraktného myslenia?
@james144 Ja viem, že málo, prípadne takmer nikto. A viem, že memorovanie mien a názvov je úplne na nič (mala som sa na skúšku naučiť celú chronologizáciu nemeckej literatúry a zas z toho nič neviem, čo som to hneď zabudla)
Ale ako som písala seminárku o jednej knihe, tak som prišla na to, že ak chcem, nájdem v knihe veci, aké by som ani netušila.
A známkovanie by som nezrušila. Lebo potom by sa decká na to kašľali a nič by nerobili. Len by to chcelo okresať osnovu, akú sme mali (ale nie teraz, ako je to po novom, videla som bratove učebnice a vlasy mi dupkom vstávali, to bola hrôza, žiaden chronologický systém, pri stredovekom diele bola úloha nájsť tam demokratické posolstvo a podobné kraviny) a skôr sa zamerať na rozbor diel (áno, kedysi som to neznášala, ale akosi som si k tomu našla cestu, myslím, že by stačilo decká len nejakým spôsobom motivovať... akým, to neviem, v pedagogike sa nevyznám
Pre mňa je matematika peklo, podobne ako niekto neviem písať diktáty, alebo má problémy s čítaním, ja mám problémy s matematikou.
Učím sa ju z hodiny na hodinu, chodím na doučovanie no aj tak prepadám, z ostatných predmetov mám dvojky, sem tam trojku a prechádzam úplne fajn.
K stredoškolskej matematike mám obrovský odpor, beriem ju ako nutné zlo a neuveriteľne sa teším na 4tý ročník kde už matematiku mať nebudem.
Neuveriteľne nezmyselné veci, totálne banality ako je napríklad rameno trojuholníka sa dajú vypočítať 10timi spôsobmi, kde jeden zaberie tri riadky v zošite. Naozaj nikdy nepochopím zmysel toho všetkého.
Čítam tu ako sa obháňate tým, že napríklad spomínané rovnice sú všeobecná inteligencia, to určite áno, ale maximálne tak trojčlenka a základné, jednoduché rovnice...kvadratické, iracionálne, racionálne rovnice za akúsi všeobecnú inteligenciu určite nepovažujem.
Všeobecná inteligencia je pre mňa dejepis, geografia, biologia, chémia a fyzika, to je skutočná všeobecná inteligencia a nie pokročilá stredoškolská matematika, ktorú v živote nikdy, pokiaľ sa jej nechceš venovať nikdy nepoužiješ.
@diablo7 láka ma manazment a podnikanie, ale problém je ten, že tam je tej matiky až až... Ale ešte uvidím, realita je zatial len to, že je pre mňa niekedy nočnou morou
buď rada dokedy máš v rovnici jedno "x" alebo "y" a nie odmocniny/mocniny a neviem kieho frasa čo je na strednej. takže užívaj si matiku a nauč sa riešiť rovnice veď je to primitívne. len treba dávať pozor na znamienka.
Možno ti budú úplne zbytočné. Ale jedno je isté, riešenie matematických úloh, hoc aj triviálnych, podporuje zdravú logiku, pamäť, myslenie a podobne. A tieto tri veci sa ti v živote určite zídu.
Rovnice pouziva v beznom zivote kazdy clovek, od bezdomovca (i ked mozno o tom nevie) po milionara. Rovnice su uz iba matematicky model situacie realneho sveta. Preto sa to snazime dopasovat do nejakeho matematickeho modelu, lebo tie su bezsporne, teda ak to napasujeme na nejaky model, kde mame definovane a odvodene pravidla, tak si mozeme byt isty, ze toto, co sme dostali, je naozaj spravny vysledok. A matematika preto, lebo je najdokonalejsi jazyk, aky mame.
Asi tomu este v 12 rokoch nepochopis, ale matematika nie je nic ine, ako jazyk...
K pochopeniu preco sa to ucite by si mala dojst, ak sa budete ucit slovne ulohy. K nim Ti dam jedno odporucanie, ze snaz sa ich najprv vyriesit zdravym rozumom a az potom skus na to napasovat nejaku rovnicu. Tak ti to pojde potom celkom lahucko . Len vacsina deti sa rovno snazi spravit tu rovnicu, a to je problem bez pouzitia zdraveho rozumu, lebo nevedia co s tym maju robit.
Mozno si myslis, ze ty na matematiku nemas. No ak vies vymenovat 8 parnych cisiel vacsich ako je cislo 111, tak na nu potom v pohode mas
Hlavne odporúčam tieto základy matiky sa poriadne naučiť, lebo o niekoľko rokov na strednej budeš mať problém... (A to myslím vážne, poznám niekoľko ľudí ktorých matika nebavila a nebaví, neovládajú základy a teraz musia makať aby vôbec prešli ročníkom, pretože tie zložitejšie veci sú pre nich absolútnou záhadou, nedávajú zmysel...)
uprimne povedana zakladoskolska matika je este v ramci potrebnych veci. stredoskolska je zbytocne prehnana... ako doteraz som nikdy nevyuzila nic zo skolskej matiky a pochybujem ze vyuzijem
ale zlatko, rovnice sú skvelé, v podstate taká oddychovka ...keď sa teraz sťažuješ na jednoduché rovnice, čo budeš robiť, keď budete počítať sústavu rovníc (mimochodom, ďalšia skvelá vec z matiky ) tak sa nad sebou zamysli, a choď si prepočítať pár príkladov
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
84 komentov
Čo tak nefrflať a naučiť sa to? Nevieš si sadnúť na zadok?
3x=2,65/10
vymyslene literarne dielo s pred 50 rokov a musis to vediet naspamat a ked nevies tak tap ovazuju za sprosteho , kto sa ta v zivote bude pytat co chcel vyjadrit holly alebo smrek nejakou vetou z basne?
No a čo teraz.
a v praxi celkom bezne vyuzijes trojclenku, a dalsie veci, ktore sa bez znalosti rovnic nezaobides
a v tvojom veku mas celkom lahulinke rovnice, takze nevesaj hlavu. Staci si len uvedomit suvislosti, spocitat vsetky premenne a nepomylit si znamienko pred zatvorkou
A pod "abstraktným myslením" som v tomto prípade myslela niečo v zmysle vybaviť si z metaforického kontextu niečo konkrétne
Praktický príklad využitia jednoduchej lineárnej rovnice. V obchode zaplatíš 3€ za 3 čokolády. Možno máš vo vrecku ešte nejaké peniaze a zaujíma ťa, či ti vydá na ďalšiu. Pritom je to jednoduchá rovnica 3x=3, kde x je cena 1 čokolády. Jedna teda stojí 1€.
Teraz si to asi nevieš prakticky predstaviť, ale je tak veľa situácií, kde sa dajú rovnice využiť.
@flussica mas pravdu necham ju na pokoji. ale aj tak je k velkemu prdu.
nepičuj dieťa
A okrem toho, čo sa povinného čítania týka, aspoň sa snažia naučiť žiakov čítať niečo, a podľa možností vyššej literárnej hodnoty ako nejaká Meyerová, či ako sa tá teta volá
(To, že väčšina populácie si len stiahne odkiaľsi obsah, je druhá vec, ale možno aspoň niektorí potom z obsahu zistia, že to môže byť celkom fajn a prečítajú si to
mimochodom neviem co tu vsetci placu o strednej, no aku uz len matiku mozte mat na strednej ? fakt sa smejem ved na strednych sa uz poriadne neucia ani derivacie, integraly, limity a rady, vsetko sa to okresava na vyrazy a analyticku geometriu
ale asi o tychto veciach moc neviem tak sa nebudem hadat..
Btw moze ist na konzervatorium tam je matika len formalna zalezitost.
@mielikki Koľko % učiteľov na to čo si napísala kladie dôraz? Literatúra by mala byť neznámkovaná. Ako sa dá hodnotiť rozvoj abstraktného myslenia?
Ale ako som písala seminárku o jednej knihe, tak som prišla na to, že ak chcem, nájdem v knihe veci, aké by som ani netušila.
A známkovanie by som nezrušila. Lebo potom by sa decká na to kašľali a nič by nerobili. Len by to chcelo okresať osnovu, akú sme mali (ale nie teraz, ako je to po novom, videla som bratove učebnice a vlasy mi dupkom vstávali, to bola hrôza, žiaden chronologický systém, pri stredovekom diele bola úloha nájsť tam demokratické posolstvo a podobné kraviny) a skôr sa zamerať na rozbor diel (áno, kedysi som to neznášala, ale akosi som si k tomu našla cestu, myslím, že by stačilo decká len nejakým spôsobom motivovať... akým, to neviem, v pedagogike sa nevyznám
Učím sa ju z hodiny na hodinu, chodím na doučovanie no aj tak prepadám, z ostatných predmetov mám dvojky, sem tam trojku a prechádzam úplne fajn.
K stredoškolskej matematike mám obrovský odpor, beriem ju ako nutné zlo a neuveriteľne sa teším na 4tý ročník kde už matematiku mať nebudem.
Neuveriteľne nezmyselné veci, totálne banality ako je napríklad rameno trojuholníka sa dajú vypočítať 10timi spôsobmi, kde jeden zaberie tri riadky v zošite. Naozaj nikdy nepochopím zmysel toho všetkého.
Čítam tu ako sa obháňate tým, že napríklad spomínané rovnice sú všeobecná inteligencia, to určite áno, ale maximálne tak trojčlenka a základné, jednoduché rovnice...kvadratické, iracionálne, racionálne rovnice za akúsi všeobecnú inteligenciu určite nepovažujem.
Všeobecná inteligencia je pre mňa dejepis, geografia, biologia, chémia a fyzika, to je skutočná všeobecná inteligencia a nie pokročilá stredoškolská matematika, ktorú v živote nikdy, pokiaľ sa jej nechceš venovať nikdy nepoužiješ.
Asi tomu este v 12 rokoch nepochopis, ale matematika nie je nic ine, ako jazyk...
K pochopeniu preco sa to ucite by si mala dojst, ak sa budete ucit slovne ulohy. K nim Ti dam jedno odporucanie, ze snaz sa ich najprv vyriesit zdravym rozumom a az potom skus na to napasovat nejaku rovnicu. Tak ti to pojde potom celkom lahucko . Len vacsina deti sa rovno snazi spravit tu rovnicu, a to je problem bez pouzitia zdraveho rozumu, lebo nevedia co s tym maju robit.
Mozno si myslis, ze ty na matematiku nemas. No ak vies vymenovat 8 parnych cisiel vacsich ako je cislo 111, tak na nu potom v pohode mas
jediné užitočné veci ktoré sa človek v škole naučí sú:
-čítať
-počítať (koľko evry mám na konte, nie kvadratické rovnice)
-zistiť že život je pes
-zistiť že podvod a klamstvo je cesta k úspechu
ROVNICE SU ZAKLAD, A OD ZAKLADU SA TVORIA DALSIE ODVETVIA... NECHAPES?
Proste keby si videla, co preberaju napriklad vysokoskolaci na ekonomickych fakultach tak ta z toho asi jebne pri tvojom rozume...