Najväčšia sranda bude keď dojdú miestny klofani a gašpovia so svojimi natunčenými mocnými TDííííčkami, ktoré im frňák v garáži pimpol na 500 koní a teraz jazdia za liter a dávajú s tým dole bavoráááááky
Prefeerujem benzinove motory. A diskusia o tom co je lepsie, nema vyznam. Urcite ho nema, vzhladom na to ze je to tema ktorou sa zaobera len laicka verejnost a napr. konstrukteri motorov by sa ju nikdy nesnazili vytiahnut na svetlo.
podla ucelu. Ked jazdis vela kratkych trati, hlavne v meste, a v zime, tak sa ti skor oplati benzin, lebo diesel sa nici viac na studene starty okrem ineho aj tym, ze trva dlhsie kym sa zahraje. Ked jazdis prevazne dlhe trate, alebo ked musis casto tahat vozik, alebo casto zatazujes auto, tak je lepsi diesel, kvoli vyssiemu krutiacemu momentu a vyssiemu vykonu aj v nizkych otackach.
Ist cisto podla toho co ma aku spotrebu je blbost, lebo dieselove motory stoja o dost viac (s porovnatelnym vykonom väcsinou minimalne 1000 - 3000 eur viac) a vtedy sa ta uspora pri jazdeni casto nevyrovna uspore pri kupnej cene (ak clovek fakt nespravi tych 200, 250 tisic kilometrov s tym autom...)
naftu do auta na diaľkové cesty, na nejaky trckačky po meste, hm, asi nie. A neviem ale nejak neverím moderným naftám hlavne od VW, majú veľa "divných" TDIčiek čo sú dosť nespoľahlivé.
@jaro1991 - diesel má lepší krútiaci moment??? To sa mi nejako nezdá.. jedine tak tie superšportiaky čo jazdia Le mans.
Octavia 1.6Mpi má max. krútiaci moment 3800Nm
Octavia 1.9TDi má max. krútiaci moment 1900Nm a to je dokonca + turbo a vyšší objem valcov a ešte ani zďaleka sa nevyrovná krútiacemu momentu benzínu klasickému Mpi-čku..
Ked porovnavate krutiaci moment, berte do uvahy otacky, pri akych ho dosahuje. Inak ma @jaro1991 pravdu. Naftove motory disponuju vacsou silou, teda krutiacim momentom vyssim a to pri relativne nizkych otackach. Je tam vyssia kompresia a dynamicky vacsi zotrvacnik. Co potom vplyva na robustnost a hmotnost konstrukcie.
najlepsi je podla mna hladky diesel mam fiat uno 1.3 D. Ak mam pravdu povedat nove auto by som nechcel koli vacsinou samej elektronike a roznych citlivych dielov
do mesta benzin, dlhsie trasy nafta. Benzin je hned v zime zohriaty, vyhoda pri vykurovani auta v zime a rozmrazovani skiel. Kym sa zohreje naftovy motor to vzdy dlho trva. Ale pri dlhej ceste je vyhodnejsi naftovy motor kvoli spotrebe.
Diesel má nižšie prevádzkové otáčky a dlhšiu životnosť, navyše má pri podobnom obieme oproti benzínu vyšší krútiaci moment a nižšiu spotrebu no je drahší a náročnejší na údržbu a pri zlej technike jazdy rýchle odchádza turbo
ja mám aj benzínové aj naftové auto keď chcem jazdiť na spotrebu ťahať naklad alebo podobne kraviny jazdim za 4.4L ke´d sa chcem zabavať nahaňať a neviem čo ešte tak si nastartujem benzinove a idem a nerobim z toho dilemu ktore je lepsie ked je to ako porovnavat co je lepsie
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
35 komentov
Ist cisto podla toho co ma aku spotrebu je blbost, lebo dieselove motory stoja o dost viac (s porovnatelnym vykonom väcsinou minimalne 1000 - 3000 eur viac) a vtedy sa ta uspora pri jazdeni casto nevyrovna uspore pri kupnej cene (ak clovek fakt nespravi tych 200, 250 tisic kilometrov s tym autom...)
dízel sux.
objektívne má každý iné priority.
ani típci čo sú roky mechanici ti na 100% nepovedia, že diesel je lepší alebo, že benzín je lepší ono je každý dobrý na niečo iné
Sportová jazda 7litrov
Usporna cez mesto 5,5l
Kombinovaná 4,5-5l
Octavia 1.6Mpi má max. krútiaci moment 3800Nm
Octavia 1.9TDi má max. krútiaci moment 1900Nm a to je dokonca + turbo a vyšší objem valcov a ešte ani zďaleka sa nevyrovná krútiacemu momentu benzínu klasickému Mpi-čku..
» auta.bestforcar.sk/Skoda/automobil...
@pa3cius niekto sa tu hra na znalca... Mi ukaz Octaviu 1.6 co ma max krutiaci moment 3800 Nm
ona ma maximalny krutiaci moment DO 3800 otacok... tomu ti este verim
tak aby si to mal presne: 1,6 Mpi ma 144 NM
a 1.9 TDi ma 250 NM
- potom by som nezanedbaval vzduchovy filter, a tiez vymenu oleja
a k teme - osobne mi viacej vonia benzin + este ked to je turbo benzin tak je to delo