@cajocky tak teda slovo o ktorom si myslím že je bežné, ale veľa ľudí nepozná jeho skutočný význam, alebo slovo o ktorom si myslím že nie je bežné a preto veľa ľudí nepozná jeho význam?
ak ide o prvú variantu, tak takých je veľa, ale povedzme že keď už som programátor tak polymorfizmus - objekt ktorý je poddruhom iného objektu/iných objektov môže fungovať a byť použitý aj ako ktorýkoľvek z objektov od ktorých je odvodený.
ak ide o tú druhú, tak "synklastický" - presnú matematickú definíciu si nepamätám, ale všeobecná pointa bola v tom že je to prídavné meno ktoré o danej veci hovorí že protikladné hodnoty jej vlastností majú totožnú hodnotu/sú totožné (čiže napríklad objekt ktorý má hmotnosť 10 kg a zároveň -10kg vďaka tomu že obe tieto hodnoty sú v prípade daného objektu tá istá hodnota.). v logike by to bol výrok ktorý je na prvý pohľad paradoxom, lebo si jeho časti odporujú, ale pri bližšom preskúmaní sa zistí že aj keď sú jeho časti protichodné tak si neodporujú.
paradigma, (to bolo pre man tiež nezvyčajné slovíčko) - a neviem to vysvetlit
nostalgia! hej presne, málokto to slovo používa, mimoriadne v textoch ale málokto vie že také príjemné spomínanie na staré časy možno skrátiť na slovo nostalgia.
hyperthreading (skratka HT) - technologia intelu, pri ktorej sa kazde jedno fyzicke jadro sprava ako dve virtualne (ergo kto ma dvojjadro s HT ma akoby stvorjadro)...
kedysi som mal diskusne forum (wx.eu, kto vie, co ta skratka znamena, mozno aj bude vediet ktore forum to bolo) a tam bol jeden diskuter, ktory pouzival len odbornejsie slova...ten by tu toho vedel napisat...
@poke k paradigme ti môžem povedať asi toľko, že minule som sa učila na skúšku a riešila sa tam paradigmatická a syntagmatická os vo filme...a tá paradigmatická bolo akože rozhodnutie o tom, akú látku nakrúcať a syntagmatická, že akým spôsobom ju nakrúcať
inak si ale myslím že použitie slova ako paradigma dosť závisí od kontextu, v akom ju použiješ