@6 ja to mam aj hotove, ale just jej to nedam lebo nema ziadnu snahu ona sama... Ani ty jej to nerob!! takto bude lemrava si aj snurky zaviazat... radsej napise na forum a niekto jej ich dojde zasnurovat...
týžden ??? týžden takýto program ? som nerobil v pascale už cca 10 rokov, ale keby si pozriem zopár príkazov tak to určite aj teraz spravím. Je síce pravda že nie každý má na to vlohy, ale skús pekne popracovať na tom radšej. Nie je to nič komplikované, sú to absolútne jednoduché veci.
ja asi nechapem, ze "vynásobí prvý riadok A s prvým stĺpcom B" atd. ako vynasobi riadok so stlpcom? to potom vznikne napriklad pre dve 9 prvkove matice 9 nejakych vektorov, nie? a nie ina 9prvkoca matica. ci som takto rano nechapavy a zle chapem? je to mozne..
@12 zrejme výsledok má byť číslo. Napr matica, kde su same dvojky o rozmeroch 3x3 by vyzerala tak, že vysledok by bol : 2*2(prva hodnota z prveho riadka * prva hodnota z prveho stlpca ) + 2*2 ( druha hodnota z prveho riadka*druha hodnota z prveho stlpca ) a tak dalej....tak som tomu pochopil ja...
@18 a co som ja majlosov pes? ja som si to spravil z vlastneho zaujmu , aj ked som to presne nepochopil.. tak preto som spravil 2 verzie no co, 5 minut hore dole
Zdarec, ja by som mal jednu otázku:
Je v pPascale nejaká funkcia ako v assembleri, a to konrkétne na štýl ,,ak je splnená podmienka tak choď an nejakú pozíciu v programe,,.
Resp. či by ste mi doporučili niečo do mojho programu na vykreslovanie číselných špirál, od najvačšieho čísla po najmenšie a to najmenšie číslo mi vždycke pretečie až pod 0.. Dík..
Prikladám aj zdroják programu:
program uloha7;
uses crt;
var cislo,cislo2,i,d,x,y:integer;
begin
clrscr;
writeln('Zadaj cislo potrebne pre vypocet spiraly: ');
read(cislo);
cislo2:=cislo*cislo;
x:=35;
y:=11;
i:=0;
gotoxy(x,y);
write(cislo2);
repeat
begin
i:=i+1;
{DOPRAVA}
d:=0;
repeat
begin
d:=d+1;
gotoxy(x+3*d,y);
cislo2:=cislo2-1;
write(cislo2);
end;
until d=i;
x: +3*d;
{HORE}
d:=0;
repeat
begin
d:=d+1;
gotoxy(x,y-d);
cislo2:=cislo2-1;
write(cislo2);
end;
until d=i;
y:=y-d;
i:=i+1;
{DOLAVA}
d:=0;
repeat
begin
d:=d+1;
gotoxy(x-3*d,y);
cislo2:=cislo2-1;
write(cislo2);
end;
until d=i;
x: -3*d;
{DOLE}
d:=0;
repeat
begin
d:=d+1;
gotoxy(x,y+d);
cislo2:=cislo2-1;
write(cislo2);
end;
until d=i;
y:=y+d;
end;
until cislo2
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
26 komentov
@6 asi do pondelka
pomoze mi niekto, alebo nie?
Takto to vyzerá, tak ten cyklus si odtiaľ vyber a prepíš do Pascalu
strukt sucin(strukt mat1, strukt mat2)
{
// kontroluje ci maju matice spravne velkosti
if (mat1.y!=mat2.x)
{
fprintf(stderr,"Chyba: zle matice");
uvolni(mat1);
uvolni(mat2);
exit(EXIT_FAILURE);
}
// alokuje pamat pre novu maticu so spravnou velkostou
strukt vysledok=alokacia(mat1.x,mat2.y);
int j;
int i;
int k;
// bezi po matici
for (i=0;i
Tuto tú funkciu celú nájdeš
Je v pPascale nejaká funkcia ako v assembleri, a to konrkétne na štýl ,,ak je splnená podmienka tak choď an nejakú pozíciu v programe,,.
Resp. či by ste mi doporučili niečo do mojho programu na vykreslovanie číselných špirál, od najvačšieho čísla po najmenšie a to najmenšie číslo mi vždycke pretečie až pod 0.. Dík..
Prikladám aj zdroják programu:
program uloha7;
uses crt;
var cislo,cislo2,i,d,x,y:integer;
begin
clrscr;
writeln('Zadaj cislo potrebne pre vypocet spiraly: ');
read(cislo);
cislo2:=cislo*cislo;
x:=35;
y:=11;
i:=0;
gotoxy(x,y);
write(cislo2);
repeat
begin
i:=i+1;
{DOPRAVA}
d:=0;
repeat
begin
d:=d+1;
gotoxy(x+3*d,y);
cislo2:=cislo2-1;
write(cislo2);
end;
until d=i;
x: +3*d;
{HORE}
d:=0;
repeat
begin
d:=d+1;
gotoxy(x,y-d);
cislo2:=cislo2-1;
write(cislo2);
end;
until d=i;
y:=y-d;
i:=i+1;
{DOLAVA}
d:=0;
repeat
begin
d:=d+1;
gotoxy(x-3*d,y);
cislo2:=cislo2-1;
write(cislo2);
end;
until d=i;
x: -3*d;
{DOLE}
d:=0;
repeat
begin
d:=d+1;
gotoxy(x,y+d);
cislo2:=cislo2-1;
write(cislo2);
end;
until d=i;
y:=y+d;
end;
until cislo2