Nájdi vztah medzi "p" a "q" ak rovnica px^2 + qx + 1 =0 má rovnaké korene. (neviem ci myslia, že ma mat rovnica dvojnasobny koren, alebo korene maju byt take iste ako sú "p" a "q")
@coleshepter ty to vies??? ako z matikou som nikdy nemal problem..lenkukam nejake testy na prijmycky..a toto vobec enviem riesit....neviem cim to bude....tak mi prezradis aspon ten druhy priklad...ten rpoblem s tym ze by dlzka tej strany musela byt nejake dlho iracionalne cislo??? dik..
V príkladoch typu zistite najvacsi obsah, objem, najmensiu spotrebu su príklady na aplikáciu infinitezimálneho počtu.
Ak si štvrták a mali ste v škole derivácie a integrály, tak ste iste mali aspon spomenutý ukážkový príklad na toto. Ak Vám to vyučujúci dal ako domácu úlohu, tak predpokladám, že ste to mali.
A áno, viem ich počítať.
PS: Aj sa som chlapec a musím sa potrápiť, keď niečo chcem vypočítať. DDD
tak aj tak sa to da... ked to bolo na prijimackach...
Prvy priklad... ak je to skutocne priklad z prijimaciek na strednu skolu, tak potom to musis vediet vypocitat bez vietovych vztahov.
No, nevidis tam nic, co by si mohol pouzit z uciva pre ZS??? Je to priam zretelne, ak ti este nasepkali, ze tato rovnica ma DVA ROVNAKE korene. Nevydis tam istu podobnost so vztahom (a+b) na druhu??? Ak nebudes vediet, tak ti to vypocitam po zakladoskolsky DD
Ten druhy je tiez lahky, ak zabudnem ze som sa ucil derivacie. Co ste sa na ZS ucili vsetko o trojuholnikoch??? Neplati tam cirou nahodou nejaky vztah, kedy sa da trohuholnik zkonstruovat??? Tak to vyuzi...
Ak takisto s tym nepohnes po mojom nasepkani, tak ti to vypocitam.
@fixa chcem si pozicat tvoj mozog na jeden den...das?
ten druhy mi vysiel ze atrana ma mat dlzku odmocnina z 50..a co sa tyka prveho..tak mam riesenie...vztah je :p q.q)/4 (aj ked to doplnis tak to funguje..napr..ak q=2 tak p=1 a ta´da, rovnica ma dvojnasobny koren -1
inak mohol by si povedat, čo sa mi tu má podobať na vztah (a+b) na druhu?
@sorum Ak by si popracoval na tom, že by si viac počítal, tak aj teba by to napadlo skôr. Ja mám ukončený gympel s maturitou z matiky a keď som sa na ňu pripravoval, tak som počítal denne 100 príkladov. Tak som prešiel stredoškolskú matematiku celú. Takže preto ma hneď ako prvé napadlo použiť deriváciu, retože si spomínal vietove vzťahy, ktoré sa na ZŠ nevyučujú, automaticky som tak prepol do oddielu stredoškolská matematika.
K tvojej otázke o príklade. Tak hneď na začiatku, ak si dobre čítal zadanie, čo je pri riešení slovných úloh základom, je písane, že... Najdite p a q tak, že kvadratická rovnica v tvare px2+ qx+1=0 má ROVNAKĚ KORENE. Keďže si spomínal, že to je na prijimáčkach na SŠ, tak som musel uvažovať len o matematickom aparáte, ktorý poskytuje štúdium ZŠ- t. j. jedine kvadratická rovnica možemať len vtedy dva ROVNAKE KORENE, ako to definuje zadanie, ak sa dá táto rovnica upraviť na štvorec využitím vzorca (a+b) na 2.
Ten druhý priklad využíva poznatok o trojuholnikovej nerovnosti, teda logicky, ak mam pocitat obsah, 3-uholnika, tak sa musi dat skonstruovat. Kedy sa da skonstruovat?? Vtedy a len vtedy ak plati 3-uholnikova nerovnost.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
12 komentov
@tukan62 dik za obhajobu mojho pohlavia
@fixa
V príkladoch typu zistite najvacsi obsah, objem, najmensiu spotrebu su príklady na aplikáciu infinitezimálneho počtu.
Ak si štvrták a mali ste v škole derivácie a integrály, tak ste iste mali aspon spomenutý ukážkový príklad na toto. Ak Vám to vyučujúci dal ako domácu úlohu, tak predpokladám, že ste to mali.
A áno, viem ich počítať.
PS: Aj sa som chlapec a musím sa potrápiť, keď niečo chcem vypočítať. DDD
Prvy priklad... ak je to skutocne priklad z prijimaciek na strednu skolu, tak potom to musis vediet vypocitat bez vietovych vztahov.
No, nevidis tam nic, co by si mohol pouzit z uciva pre ZS??? Je to priam zretelne, ak ti este nasepkali, ze tato rovnica ma DVA ROVNAKE korene. Nevydis tam istu podobnost so vztahom (a+b) na druhu??? Ak nebudes vediet, tak ti to vypocitam po zakladoskolsky DD
Ten druhy je tiez lahky, ak zabudnem ze som sa ucil derivacie. Co ste sa na ZS ucili vsetko o trojuholnikoch??? Neplati tam cirou nahodou nejaky vztah, kedy sa da trohuholnik zkonstruovat??? Tak to vyuzi...
Ak takisto s tym nepohnes po mojom nasepkani, tak ti to vypocitam.
ten druhy mi vysiel ze atrana ma mat dlzku odmocnina z 50..a co sa tyka prveho..tak mam riesenie...vztah je :p q.q)/4 (aj ked to doplnis tak to funguje..napr..ak q=2 tak p=1 a ta´da, rovnica ma dvojnasobny koren -1
inak mohol by si povedat, čo sa mi tu má podobať na vztah (a+b) na druhu?
K tvojej otázke o príklade. Tak hneď na začiatku, ak si dobre čítal zadanie, čo je pri riešení slovných úloh základom, je písane, že... Najdite p a q tak, že kvadratická rovnica v tvare px2+ qx+1=0 má ROVNAKĚ KORENE. Keďže si spomínal, že to je na prijimáčkach na SŠ, tak som musel uvažovať len o matematickom aparáte, ktorý poskytuje štúdium ZŠ- t. j. jedine kvadratická rovnica možemať len vtedy dva ROVNAKE KORENE, ako to definuje zadanie, ak sa dá táto rovnica upraviť na štvorec využitím vzorca (a+b) na 2.
Ten druhý priklad využíva poznatok o trojuholnikovej nerovnosti, teda logicky, ak mam pocitat obsah, 3-uholnika, tak sa musi dat skonstruovat. Kedy sa da skonstruovat?? Vtedy a len vtedy ak plati 3-uholnikova nerovnost.