Mám to na zajtra do školy. Zadanie: Napíšte program, ktorý nakreslí šachovnicu 8 x 8 štvorcov veľkosti 30 x 30. Na šachovnici sa budú striedať 2 farby: žltá a červená.
Potrebujem, aby to bolo hlavne funkčné. S kamoškou sa nad tým trápime už 2
máš na výber: buď sa ešte dve hoďky potrápite, a spravíte si to samé, a možno vám to trošku rozhýbe mozog, a možno sa budete nabudúce menej trápiť s ďalšou úlohou,
alebo
budete čakať na to že vám to spraví niekto z birdzu (o čom silno pochybujem, ale tá možnosť tu mizivá je), a pravdepodobne zajtra nebudete mať nič, alebo budete mať, ale nabudúce budete mať presne taký istý, alebo ešte väčší problém s ďalšou úlohou. a tak stále dokola.
mimochodom, s čím sa tam dá trápiť dve hodiny? algoritmus je jednoduchý, dva vnorené cykly, každý ide od 0 do 7, jedna kontrolná premenná "x", jedna "y", v najvnútornejšom kreslíš štvorec na pozícii (x*strana štvorca, y*strana štvorca), a farbou v premennej, a za tým máš podmienku "ak je farba v premennej žltá, daj do premennej červenú farbu, elseif ak je farba v premennej červená, daj do premennej žltú farbu). finito. jediný problém čo si viem predstaviť je nájdenie kresliacich funkcií, ale myslím že na to má pascal (tak sa totiž "lazarus" volá oficiálne regulérne) nejaký unit.
@n0win0u ja som si to vždy potom do toho nakopíroval .... ono to nebolo až také zlé ale ak ma pamät neklame tak jedna vec sa tam hrozne prijebane a komplikovane robila
@wewo a aky je rozdiel /neberuc do uvahy syntax highligter a (ne)vstavany compilator/ v tom, ci to nakodis v Lazaruse, Notepade, ci vo Visual Studiu, ked to aj tak skompilujes tym istym compilatorom?
@n0win0u Lazarus je IDE pre pascal a v pascale sa uci uz odjakziva, pretoze je to asi najprimitivnejsi jazyk na planete...
@tommyhot mal som samozrejme na mysli pascal, čo ma tu ošahávaš za slovíčka? (už) nepoznám jeho syntax ani funkcie na vykreslenie nejakých obrazcov, a keďže nie som ochotný sa niečo také naučiť aby som mohol slečne pomôcť, tak mám v piči.
Sto rokov sa učil Pascal. Teraz sa zmenilo vývojove prostredie, mysliac si, že študentov to priláka k programovaniu.
Ja by som na mieste štredoškolských učiteľov učil niečo iné, viac používané, pretože aj to je jeden dôvod, prečo sa niekto nechce učiť nepoužiteľný jazyk v praxi.
Lebo je veľka krajších a v praxi využívaných prog. jazykov. Aj keď na jazyku nezáleži, pretože princípy (algoritmus) sú tie isté, len syntax sa mení. No ale čo už.
Mne ale programovanie v Lazaruse pripadalo skôr ako skladanie lega, tak ma to veľmi nebavilo.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
15 komentov
máš na výber: buď sa ešte dve hoďky potrápite, a spravíte si to samé, a možno vám to trošku rozhýbe mozog, a možno sa budete nabudúce menej trápiť s ďalšou úlohou,
alebo
budete čakať na to že vám to spraví niekto z birdzu (o čom silno pochybujem, ale tá možnosť tu mizivá je), a pravdepodobne zajtra nebudete mať nič, alebo budete mať, ale nabudúce budete mať presne taký istý, alebo ešte väčší problém s ďalšou úlohou. a tak stále dokola.
mimochodom, s čím sa tam dá trápiť dve hodiny? algoritmus je jednoduchý, dva vnorené cykly, každý ide od 0 do 7, jedna kontrolná premenná "x", jedna "y", v najvnútornejšom kreslíš štvorec na pozícii (x*strana štvorca, y*strana štvorca), a farbou v premennej, a za tým máš podmienku "ak je farba v premennej žltá, daj do premennej červenú farbu, elseif ak je farba v premennej červená, daj do premennej žltú farbu). finito. jediný problém čo si viem predstaviť je nájdenie kresliacich funkcií, ale myslím že na to má pascal (tak sa totiž "lazarus" volá oficiálne regulérne) nejaký unit.
inac lazarus to je co proste ?
@n0win0u Lazarus je IDE pre pascal a v pascale sa uci uz odjakziva, pretoze je to asi najprimitivnejsi jazyk na planete...
Ja by som na mieste štredoškolských učiteľov učil niečo iné, viac používané, pretože aj to je jeden dôvod, prečo sa niekto nechce učiť nepoužiteľný jazyk v praxi.
Lebo je veľka krajších a v praxi využívaných prog. jazykov. Aj keď na jazyku nezáleži, pretože princípy (algoritmus) sú tie isté, len syntax sa mení. No ale čo už.
Mne ale programovanie v Lazaruse pripadalo skôr ako skladanie lega, tak ma to veľmi nebavilo.