Přijde derivace do baru plným funkcí. Hned jak jí uvidí, všechny funkce vystrašeně začnou ustupovat. Derivace přijde k pultu a kouká, vedle sedí funkce a nebojí se jí. Derivace povídá: "ty se mě nebojíš?". Funkce se ušklíbne a povídá:"Ne, Já sem e na x-to
poznam takyto: stretne funkcia jednu brutalnu derivaciu a derivacia jej vravi "pocuj funkcia ty sa ma nebojis?" a funkcia na to"nie ja som funkcia e^x !" a derivacia vyhrkne "ale ja som derivacia podla y !!"
Ale aby som teda pridala aj niečo, čomu osadenstvo bude rozumieť:
Ako sa zachová fyzik, informatik a matematik, keď v hoteli, v ktorom sú ubytovaní, začne horieť? Fyzik si premeria oheň, odhadne potrebné množstvo vody a uhasí oheň. Informatik zistí, ako funguje požiarny systím v hoteli a spustí poplach. Matematik vojde do kúpeľne, otočí kohútikom, overí, že voda tečie, problém má riešenie a on ide spať.
Nádherná májová noc. Matfyzák s matfyzáčkou sedia v parku na lavičke.
-Miláčik, myslíš na to isté čo ja?
-Myslím...
-A koľko ti vyšlo?
----------------------------
Jak řeší matfyzák úlohu, kolik je 2 na druhou?
Prvák bez zaváhání odpoví, že to jsou 4.
Druhák se trošku zamyslí, ověří všechny předpoklady a na kalkulačce spočítá, že to jsou čtyři.
Třeťák napíše několikastránkový program v Pascalu nebo Céčku a po několika hodinách práce doje k výsledku čtyři, ovšem s přesností omezenou kapacitou počítače.
Čtvrťák se zamyslí a už sedí u počítače a vymýšlí nový programovací jazyk vhodný právě pro tento druh úlohy. Po probdělé noci strávené usilovnou prací dostane odpověď, že jsou to asi čtyři, ale není si výsledkem zcela jist, protože použitá metoda je pouze aproximativní a přesnější výsledek by si vyžádal mnohem větší úsilí
Pokud tu samou otázku položíte páťákovi před státnicemi, zoufale složí hlava do dlaní a rozpláče se se slovy: „Copak si musím všechny konstanty pamatovat?“
--------------------------------------
Príde matfyzák do fotolabu a hovorí:
"Potreboval by som vyvolať fotky."
predavač: 9 na 13 ?
"2541865828329, Prečo?"
-----------------------------------
Einstein-Pythagorova veta:
e = mc² = m.(a²+b²)
--------------------------------------
Na prednáške:
-Pán profesor, našiel som dva protipríklady k vášmu tvrdeniu.
V prvej triede na začiatku septembra sa na hodine matematiky pani učiteľka pýta žiakov. ,,Vie z vás niekto povedať koľko je 2+1". V triede nastane úplné ticho. ,,Keď nebudete vedieť nič sa nedeje je to prvá hodina aspoň povedzte niekto ako si myslíte že to bude. V zadnej lavici sa nesmelo prihlási dievčatko.,, Ja neviem koľko je 2+1 ale bude to rovnako ako 1+2 preto že tu platí komutatívny zákon o zámene sčítancov.
Pride nekonecne vela matematikov do krcmy. Prvy si objedna: "Jedno velke pivo." Pride dalsi: "Pol piva." Potom pride dalsi: - "Dam si polovicu z toho, co mal ten predomnou." Barman sa pozrie na ostatnych a nacapuje 2 velke piva.
@semhamforas aj to ma napadlo...len najhorsie na tom je, ze niektori maju aj cez 23 a stale take vtipy nechapu, alebo taki, co to uz prebrali a vedia z toho prd
nevadi snad sa naucia nie kazdeho bavi matika ,..., niekto sa moze bavit o nieco co si bbrala a uz si to nepamatas kazdeho bavi nieco ine 100 ludi 100 chuti
@semhamforas podľa novej vzdelávacej koncepcie sa derivácie a integrály už vôbec nepreberajú ani na gymnáziu... my sme ich prebrali len tak okrajovo na seminári... takže asi tak vyzerá terajšie školstvo
@anniedecadence radšej sa naučiť menej a poriadne ako veľa a slabo.
My sme derivácie a integrály tiež brali len tak že nám učiteľka povedala že toto budete na výške potrebovať, tak kto chcete, dávajte pozor. A vysveetlila to
@james144 aj? tak potom ľutujem, že som tam nešla.. :/
a teraz k môjmu komentáru: ja som tým chcela poukázať nato, že to nie je základ, tak ako to tvrdili tí dvaja nado mnou.. keď sa to na gym neučí a pritom práve absolventi gymn by mali mať všeobecný prehľad
samozrejme že poznám nejaký matematický vtip... však naša matikárka ich zabíja každú hodinu keď nám zadá príklad ktorému nikto nechápe a ona sa usmieva aké je to jednoduché
Dva matematici sedí v hospodě a jeden říká druhému:
"Stejně je to strašné, dneska už skutečně rozumí matematice jen málokdo. Většina lidí nemá o královně věd ani nejmenší přehled..."
"Já bych to neviděl tak černě, vsaďme se, že je ještě dost obyčejných lidí, kteří rozumí vyšší matematice. Dokážu ti to."
Vsadí se o pětikilo a nevěřící matematik odchází na toaletu, ten druhý si přivolá servírku, s...trčí jí stovku a říká:
"Slečno, mám na vás prosbu. Za chvíli, až se vrátí můj kolega z WC, vás zavolám a na něco se vás zeptám. Vůbec se nestarejte o to, co jsem tou otázkou myslel, jen mi odpovězte x na třetí lomeno třemi, ano?"
Slečna kývne, že pochopila a odchází, matik se vrací z toalety a prahne po důkazu. Druhý matematik přivolá servírku a pokládá jí otázku:
"Slečno, prosím vás, víte, kolik je integrál z x na druhou?"
Slečna odpoví:
"X na třetí lomeno třemi." Odchází od stolu, ale ve dveřích jí to nedá, aby se neotočila a nedodala směrem k překvapeným matematikům: "Plus konstanta..."
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
58 komentov
tento sa mi pacil
Ako sa zachová fyzik, informatik a matematik, keď v hoteli, v ktorom sú ubytovaní, začne horieť? Fyzik si premeria oheň, odhadne potrebné množstvo vody a uhasí oheň. Informatik zistí, ako funguje požiarny systím v hoteli a spustí poplach. Matematik vojde do kúpeľne, otočí kohútikom, overí, že voda tečie, problém má riešenie a on ide spať.
@etelnair u nás boli všetky vety tvaru nech-potom
-Miláčik, myslíš na to isté čo ja?
-Myslím...
-A koľko ti vyšlo?
----------------------------
Jak řeší matfyzák úlohu, kolik je 2 na druhou?
Prvák bez zaváhání odpoví, že to jsou 4.
Druhák se trošku zamyslí, ověří všechny předpoklady a na kalkulačce spočítá, že to jsou čtyři.
Třeťák napíše několikastránkový program v Pascalu nebo Céčku a po několika hodinách práce doje k výsledku čtyři, ovšem s přesností omezenou kapacitou počítače.
Čtvrťák se zamyslí a už sedí u počítače a vymýšlí nový programovací jazyk vhodný právě pro tento druh úlohy. Po probdělé noci strávené usilovnou prací dostane odpověď, že jsou to asi čtyři, ale není si výsledkem zcela jist, protože použitá metoda je pouze aproximativní a přesnější výsledek by si vyžádal mnohem větší úsilí
Pokud tu samou otázku položíte páťákovi před státnicemi, zoufale složí hlava do dlaní a rozpláče se se slovy: „Copak si musím všechny konstanty pamatovat?“
--------------------------------------
Príde matfyzák do fotolabu a hovorí:
"Potreboval by som vyvolať fotky."
predavač: 9 na 13 ?
"2541865828329, Prečo?"
-----------------------------------
Einstein-Pythagorova veta:
e = mc² = m.(a²+b²)
--------------------------------------
Na prednáške:
-Pán profesor, našiel som dva protipríklady k vášmu tvrdeniu.
-To nevadí, ja mám pět definícii.
viac na:
» wiki.matfyz.cz/index.php?title...
ale najlepsie vety su tvaru Nech .... potom .... a hovorime ze..... xD
"To je hlúpe ako vektor hmotnosti"
Archimedes, Pascal a Newton hrajú schovávačku.
Archimedes počíta. Pascal sa rozhliadne a šikovne sa schová do
kríku.
Newton vezme palicu, do hliny vyškriabe štvorec meter krát meter a
postaví sa doň. Nijako sa neschováva.
Archimedes dopočíta, rozhliada sa okolo.
Samozrejme, že hneď vidí Newtona a volá:
Newton!"
Newton kľudne na to:
"Tak to teda veľké hovno! Jeden Newton na meter štvorcový je predsa
Pascal!"
Archimedes, Pascal a Newton hrajú schovávačku.
Archimedes počíta. Pascal sa rozhliadne a šikovne sa schová do
kríku.
Newton vezme palicu, do hliny vyškriabe štvorec meter krát meter a
postaví sa doň. Nijako sa neschováva.
Archimedes dopočíta, rozhliada sa okolo.
Samozrejme, že hneď vidí Newtona a volá:
- ”Desať, dvadsať Newton!”
Newton kludne na to:
- ”Tak to teda velké hovno! Jeden Newton na meter štvorcový je predsa
Pascal!”
Alebo matiková klasika:
Víte proč nosí matfyzáci kostkované košile?
Aby snadno našli souřadnice, kde je svědí záda.
y' = dx/dy
Nikto nekázal nič počítať.
Alebo aj nie
My sme derivácie a integrály tiež brali len tak že nám učiteľka povedala že toto budete na výške potrebovať, tak kto chcete, dávajte pozor. A vysveetlila to
nemám faktoriál rád.
rád nemám faktoriál.
rád faktoriál nemám.
faktoriál nemám rád.
faktoriál rád nemám.
Kolik klasických geometrů je potřeba k vyměnění žárovky ?
Žádný. Nelze to udělat kružítkem a pravítkem .
Ľudia sa delia do 10 skupín. na tých, čo dvojkovú sústavu poznajú a na tých, čo nie.
ešte ich poznám veľa... ale ani za toho oného si nespomeniem
nérad.
a teraz k môjmu komentáru: ja som tým chcela poukázať nato, že to nie je základ, tak ako to tvrdili tí dvaja nado mnou.. keď sa to na gym neučí a pritom práve absolventi gymn by mali mať všeobecný prehľad
(Koľko je 5 a pol a 5 a pol?)
B: 11 nie?
A: ee, 10 Apol
Strojár vytiahol logaritmické pravítko a po chvíli vraví:
- Je to 3,99.
Fyzik nahliadol do tabuliek a oznámil:
- Výsledok je medzi 3,98 a 4,02.
Matematik sa sústredí, nevnímajúc okolie, a vraví:
- Výsledok neviem, ale môžem dokázať, že existuje.
Filozof sa opýtal:
- Čo myslíte tým 2 x 2?
Logik požadoval:
- Prosím, definujte 2 x 2 presnejšie.
Poslanec sa opatrne poobzeral a zašepkal:
- A koľko chcete aby to bolo?
"Stejně je to strašné, dneska už skutečně rozumí matematice jen málokdo. Většina lidí nemá o královně věd ani nejmenší přehled..."
"Já bych to neviděl tak černě, vsaďme se, že je ještě dost obyčejných lidí, kteří rozumí vyšší matematice. Dokážu ti to."
Vsadí se o pětikilo a nevěřící matematik odchází na toaletu, ten druhý si přivolá servírku, s...trčí jí stovku a říká:
"Slečno, mám na vás prosbu. Za chvíli, až se vrátí můj kolega z WC, vás zavolám a na něco se vás zeptám. Vůbec se nestarejte o to, co jsem tou otázkou myslel, jen mi odpovězte x na třetí lomeno třemi, ano?"
Slečna kývne, že pochopila a odchází, matik se vrací z toalety a prahne po důkazu. Druhý matematik přivolá servírku a pokládá jí otázku:
"Slečno, prosím vás, víte, kolik je integrál z x na druhou?"
Slečna odpoví:
"X na třetí lomeno třemi." Odchází od stolu, ale ve dveřích jí to nedá, aby se neotočila a nedodala směrem k překvapeným matematikům: "Plus konstanta..."