@lenuli no ono to vobec nie je jedno a neviem ake mozne "kombinacie" by si mohla dat na tlmoceni moze byt prekladatelstvo tlmocnictvo anglictina-spanielcina, akurat ze to neni o tom ze to preklada z anglictiny do spanielciny a naopak, ale z tych jazykov do cestiny
@sapphirizing@ladyni no pokial viem, bezne v cesku akceptuju slovencinu pri skuskach a podobne, tak som myslela ze aj pri prekladatelstve by to bolo mozne, kedze vetnou skladbou sa cestina od slovenciny nejak drasticky nelisi, ale ak to tak nie je opravte ma no aj tak je mnoho slovakov ktori studuju jazyky v cesku takze nech je to uz akokolvek, nie je to ziadne neprekonatelna prekazka a da sa to...
@lenuli juuuj...mas pravdu ze slovencinu akceptuju ale tlmocenie je o inom a to ze slovencina sa od cestiny drasticky nelisi...sklamem ta...ale lisi sa velmi, ono sa to zda len kvoli tomu ze rozumies ked hovoria...ale ked ma slovak povedat nieco po cesky gramaticky spravne, je to tazsie
@ladyni aha dobre tak zas viem nieco nove a hej ako sak to je samozrejme ze lahsie sa pocuva a rozumie ako rozprava ale to tak byva pri kazdom jazyku, no aj tak by som to nevidela az tak cierno, ked sa chce tak sa da, nejeden slovensky student to zvlada
ako hovorí Nixxina, na prekladateľských odboroch v Česku slovenčina nie je akceptovaná,kedže je to iný jazyk. Na filologických odboroch býva akceptovaná.
@sapphirizing wau som fakt netusila, lebo ved na slovensku sa nerobia prijmacky zo SJ pokial viem, ci? a zas som vychadzala z toho, ze diplom clovek dostane z tych jazykov ktore si zvoli (ci tam je zahrnute aj nieco s cestinou?), ale teda uz viem, z to takto chodi
@lenuli no nie nerobia sa na Slovensku zo Sj...proste na Karlovke to maju take prisne, lebo je velky zaujem a aj Slovakov sa vela hlasi, tak samozrejme ake by mali dat este veci na prijimackach ked nie z jazyka, tak jediny neceknuty jazyk je ten ich domaci este tak daju to...