Dobrý den potreboval by som poradiť ohladom programovania chcel by som sa tomu viacej venovať konkretne programovanie hier aj grafike chcel by som vytvorit vlastnu 2d hru viem že to nebude take jednoduche ale chcem v tom aj pokračovať ale mam zopar otazok
" v čom je lepšie programovať 2d hru v akom programe c++, c#, "
"...v c# ale da sa tento jazyk využit aj v inom programe napr. action scripte ???"
c++, c# aj action acript sú programovacie jazyky, nie programy. Takisto neviem, čo si myslel tým, že by sa mal programovací jazyk dať využiť v nejakom programe. Programovací jazyk je nástroj na vytvorenie niečoho, takže ho využívaš na niečo, nie v niečom. Alebo, ak som nepochopila, čo si tým chcel povedať, kľudne to preformuluj.
Action script ti bude dobrý, ak si vyberieš klasickú flashovku, aké si už určite videl na nete...
My sme na výške robili s C++. Ak chceš, pozri sa sem, je to prvý semester Programovania 1, je to dosť polopatistické, aj pre začiatočníka a netreba sa nechať zastrašiť tým, že nie si vysokoškolský študent. Na konci by si si mal vedieť naprogramovať hru Mahjong.
C# je asi o niečo elegantnejší, ako C++, ale nikdy som s ním neorbila, tak neviem povedať nič iné, ako to, čo som počla. Ale ak by si skončil pri C++, nemalo by to byť veľké mínus, mal by si s tým dokázať v podstate to isté.
Ja osobne by som si vybrala jeden z nich, lebo sa mi v nich robí a uvažuje lepšie, ako vo Flashi, kde sú tie event handlery, ale to je veľmi subjektívne.
ak sa tomu ozaj chces venovat, ber c# - prehladnejsi kod ako c++,relativne jednoduchy(myslim to tak, ze ak chces napisat jednoduchy program, nepotrebujes extra znalosti) vela tutorialov na nete a knih- teda akurat na ucenie sa programovania (je to moj subjektivny nazor)... sprav nejaku konzolovu hlupost... hadika alebo sokobana...
ked chces nieco trochu krajsie, skus unity3D, na nete mas zas milion tutorialov...
priprav sa na to, ze nad tym nebudes sediet 2-3 hodinky, ale trochu viac
Imho sa najprv nauc zaklady nejakeho standardneho jazyka, vratane objektoveho programovania (je jedno ci C++ alebo C# alebo iny) a potom sa mozes zamysliet, aku graficku kniznicu pouzijes, lebo pre kazdy jazyk existuje spusta moznosti. Existuju aj hry v Jave. S Flashom nemam vobec skusenosti, tak ti neviem povedat, ale asi by som skusil C++.
Hry sa daju napisat aj v inych jazykoch - Python, Javascript a dalsich, ale v nich je to komplikovanejsie, menej materialov mas dostupnych a celkovo je to sranie skusat taketo experimenty, ked este nevies poriadne nejaky rozsirenejsi jazyk. Ked sa naucis zaklady, mozes skusit naprogramovat jednoduchu hru ako spominany mahjong, pexeso, battleships atd. Ked zvladnes naprogramovat taku hru, na ktoru asi nepotrebujes ani nejaku spesl graficku kniznicu, mozes sa potom pustit do serioznej hry co vyuziva pripadne aj nejaku kniznicu ala OpenGL a podobne.
@davidopo asi ako @miro016 povedal, to je ako spýtať sa, či môžeš slovenské slová nejak vpísať do maďarského textu.
Čo sa týka toho linku, tak musel by si najprv vedieť C#, aby si si vedel prepísať, čo potrebuješ. Opäť, je to ako spýtať sa, či si slovenský text môžeš len tak použiť v maďarčine, no, môžeš, ak vieš po maďarsky a preložíš si ho. Len tak copy paste to nepôjde. Ale tu to bude o niečo ľahšie tým, že niektoré veci sa ti budú opakovať alebo budú podobné, takže keď začneš s jedným z nich, bude ti to dobré aj pri druhom.
Hlavne by si mal začať s programovaním celkovo, nepýtať sa hneď na animácie a neskákať na advanced veci, keď ti chýba základné pochopenie toho, ako to funguje, čo je programovací jazyk a čo program/prostredie. Budeš najprv musieť vedieť, čo je premenná, cyklus, podmienka, pole, trieda alebo funkcia a potom to budeš môcť začať využívať na niečo konkrétne, ako je naprogramovanie hry.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
18 komentov
1. Programovať Vás nenaučí nikto. Musíte sa to naučiť sami.
2. Žiadne C zapnite si TurboPascal.
yeah
A už si v niečom programoval? Teda či už máš tie základy, cykly a kktiny.
použit aj vo Flashi ?? myslim ten jazyk ?
" v čom je lepšie programovať 2d hru v akom programe c++, c#, "
"...v c# ale da sa tento jazyk využit aj v inom programe napr. action scripte ???"
c++, c# aj action acript sú programovacie jazyky, nie programy. Takisto neviem, čo si myslel tým, že by sa mal programovací jazyk dať využiť v nejakom programe. Programovací jazyk je nástroj na vytvorenie niečoho, takže ho využívaš na niečo, nie v niečom. Alebo, ak som nepochopila, čo si tým chcel povedať, kľudne to preformuluj.
Action script ti bude dobrý, ak si vyberieš klasickú flashovku, aké si už určite videl na nete...
My sme na výške robili s C++. Ak chceš, pozri sa sem, je to prvý semester Programovania 1, je to dosť polopatistické, aj pre začiatočníka a netreba sa nechať zastrašiť tým, že nie si vysokoškolský študent. Na konci by si si mal vedieť naprogramovať hru Mahjong.
C# je asi o niečo elegantnejší, ako C++, ale nikdy som s ním neorbila, tak neviem povedať nič iné, ako to, čo som počla. Ale ak by si skončil pri C++, nemalo by to byť veľké mínus, mal by si s tým dokázať v podstate to isté.
Ja osobne by som si vybrala jeden z nich, lebo sa mi v nich robí a uvažuje lepšie, ako vo Flashi, kde sú tie event handlery, ale to je veľmi subjektívne.
A teraz mi napadlo, že ak sa učíte Turbo Pascal, tak C++ alebo C# ti budú bližšie, ako action script, majú podobnú logiku.
» www.salanci.sk/C/index.html...
ked chces nieco trochu krajsie, skus unity3D, na nete mas zas milion tutorialov...
priprav sa na to, ze nad tym nebudes sediet 2-3 hodinky, ale trochu viac
@anzu to popisala celkom rozumne
Imho sa najprv nauc zaklady nejakeho standardneho jazyka, vratane objektoveho programovania (je jedno ci C++ alebo C# alebo iny) a potom sa mozes zamysliet, aku graficku kniznicu pouzijes, lebo pre kazdy jazyk existuje spusta moznosti. Existuju aj hry v Jave. S Flashom nemam vobec skusenosti, tak ti neviem povedat, ale asi by som skusil C++.
Hry sa daju napisat aj v inych jazykoch - Python, Javascript a dalsich, ale v nich je to komplikovanejsie, menej materialov mas dostupnych a celkovo je to sranie skusat taketo experimenty, ked este nevies poriadne nejaky rozsirenejsi jazyk. Ked sa naucis zaklady, mozes skusit naprogramovat jednoduchu hru ako spominany mahjong, pexeso, battleships atd. Ked zvladnes naprogramovat taku hru, na ktoru asi nepotrebujes ani nejaku spesl graficku kniznicu, mozes sa potom pustit do serioznej hry co vyuziva pripadne aj nejaku kniznicu ala OpenGL a podobne.
dalej ten link c++ sa da použit aj v c# ??? pretože mam knihu s c# tak teraz neviem čo mu sa venovať...
nauc sa najprv programovat a podotykam slovo "programovat", nie "kódovať" - je rozdiel medzi programatorom a koderom,
a potom sa nauc matematiku, specialne oblasti geometrie, funkcii a polynomov
a potom zacni programovat hry az s pouzitim nejakej kniznice v nejakom jazyku ... potom sa nam po 5 rokoch ozvi s nejakou fajn hrou, ok?
Čo sa týka toho linku, tak musel by si najprv vedieť C#, aby si si vedel prepísať, čo potrebuješ. Opäť, je to ako spýtať sa, či si slovenský text môžeš len tak použiť v maďarčine, no, môžeš, ak vieš po maďarsky a preložíš si ho. Len tak copy paste to nepôjde. Ale tu to bude o niečo ľahšie tým, že niektoré veci sa ti budú opakovať alebo budú podobné, takže keď začneš s jedným z nich, bude ti to dobré aj pri druhom.
Hlavne by si mal začať s programovaním celkovo, nepýtať sa hneď na animácie a neskákať na advanced veci, keď ti chýba základné pochopenie toho, ako to funguje, čo je programovací jazyk a čo program/prostredie. Budeš najprv musieť vedieť, čo je premenná, cyklus, podmienka, pole, trieda alebo funkcia a potom to budeš môcť začať využívať na niečo konkrétne, ako je naprogramovanie hry.