snazim sa pochopit zmenu suradnic x vzhladom k uhlu a rychlosti....mohol by mi to niekto dokladne vysvetlit??...je to popisane v casti movement vectors ale mne to ni
nakresli si kružnicu ktorá bude mať stred v počiatku vektora pohybu, a polomer rovnako veľký ako daný vektor pohybu, potom si do nej zakresli čo znamená ten sínus, skrátka... ide o to že uhol a rýchlosť ti dávajú preponu trojuholníka, ale actual zmeny v x/y súradniciach sú odvesnami tohto trojuholníka, čiže cez ten sínus * rýchlosť (dĺžka prepony) vypočítaš čisto x komponent zmeny pozície (resp. dĺžku tej odvesny ktorá je x komponentom daného pohybu)
v podstate robíš prevod z polárnych súradníc (ten vektor pohybu, keďže máš uhol a dĺžku) na karteziánske (to sú tie bežne známe, s x-ovou a y-ovou zložkou)
aha kukam druhy komentar ... noo to je premietnutie vektora na os a je to dane cez sin a cos uhla ... najdi si cez internet nieco o "polohovom vektore",
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
Komenty k téme
nakresli si kružnicu ktorá bude mať stred v počiatku vektora pohybu, a polomer rovnako veľký ako daný vektor pohybu, potom si do nej zakresli čo znamená ten sínus, skrátka... ide o to že uhol a rýchlosť ti dávajú preponu trojuholníka, ale actual zmeny v x/y súradniciach sú odvesnami tohto trojuholníka, čiže cez ten sínus * rýchlosť (dĺžka prepony) vypočítaš čisto x komponent zmeny pozície (resp. dĺžku tej odvesny ktorá je x komponentom daného pohybu)
v podstate robíš prevod z polárnych súradníc (ten vektor pohybu, keďže máš uhol a dĺžku) na karteziánske (to sú tie bežne známe, s x-ovou a y-ovou zložkou)