@fleur1301 ...skladanie v pc sa neráta? za tento názor raz v živote asi niekomu jednu jebnem... skúsila si si to niekedy, že vieš takto jednoznačne vyhlásiť že na tom nič nie je, že sa to neráta medzi talenty?
som na tablete a moc sa mi nechce pisat, tak strucne - hud.nastroje, pisanie (nie nejaky vyrazny talent, ale aspon vytrcam z mojho okolia), logicke prrdmety
@midnight vieš, myslím si, že na to človek musí mať hudobný sluch(pokiaľ to má byť počúvateľné) a byť skôr zručný v PC, ako hudobne. Mohla som to dať ako iný talent, ale pre mňa to nie je rovnocenné s hrou na klavíri, gitare alebo bicích, prepáč.
Hra na hudobnom nástroji chce trochu viac výučby, či už hrania na konkrétnom nástroji, alebo teórie, aby si ovládal tóniky, harmónie, teóriu celkovo.
Ospravedlňujem sa teda, že som to nezaradila, ale nesúhlasím s tým, že to patrí do jednej kategórie s hraním na nástroje a spevom.
Ono..nemyslím si,že mám talent len s trochou cviku to ide. Hrala som na gitaru,chodila som na spev a výtvarnú ...dodnes hrám,spievam,kreslím,píšem básne,venujem sa športu..
najsmutnejšie na mne je to že ja mám viacero talentov....avšak nerozvíjaných.... keby som bola k tomu vedená vedela by som krásne kresliť, malovať, hrať na klavíry (k tomu som bola vedená....ale viva la komunistický uzčitelia s prehadzovačkou na hlave ktorý ma samovolne prehodil z klavíra na klávesy a neustále po mne ziapal že prečo trieskam do toho keyboardu...a po zmene školy, viva la skurvený úchyláci, vďaka ktorým som sa bála chodiť po vonku)
keby nie som lenive hovno tak aj písať by som vedela....
ako decko som recitovala prozu dobre kss ked si spomenem že som ako 9-10 ročná bola schopná sa naučiť doslova dve A4 strany súvislej poviedky a ešte to aj prednášať lol ....
proste som zo seba smutná....ale zasa, nikdy nie je neskoro sa k tomu vrátiť napr. teraz sa učím kresliť a je to super lebo moja 3 ročná sestra velmi rada kreslí tak sa zabávame obe
Neviem. Kedysi som verila tomu, že viem aspoň ako-tak písať, ale nemám nápady v poslednej dobe a keď čítam niečo fakt dobré, tak si uvedomujem, ako som na tom biedne.
@fleur1301 tak na tom že to nepatrí do jednej kategórie s hraním na nástroje a so spevom sa zhodneme. lebo hranie na nástroje a spev je performance art, skladanie je... neviem ako sa to volá, ale bližšie maľovaniu obrazov (prípadne písaniu), až na to že takých čo sa menia v čase a sú zložené zo zvukových vĺn, nie farieb.
samozrejme že na to človek potrebuje hudobný sluch, a budeš prekvapená, ale častokrát citlivejší než ľudia hrajúci na nejaký nástroj, keby si niekedy skúšala zladiť štyri zvuky s rôznou farbou na základe frekvencie, po hertzoch, tak by si pochopila.
samozrejme že je treba zručnosť v pc, ale vyhlásiť že "skôr zručný v pc ako hudobne"? to myslíš naozaj vážne? to je ako povedať o človeku ktorý robí digitálne maľby, že musí byť skôr zručný v pc, než výtvarne... pokiaľ nemáš nápad, pokiaľ ti to neznie v hlave, tak je ti nanič že by si teoreticky vedela zapísať, ak by ti niečo v hlave zaznelo.
v skratke - máš o skladaní hudby na počítači skreslenú predstavu. ak si tú predstavu zmeníš na niečo v štýle "normálne skladanie, v zmysle písanie nôt do notovej osnovy, plus niečo blízke programovaniu, plus niečo blízke vytváraniu vlastných hudobných nástrojov, plus určovanie artikulácií daným nástrojom sekundu po sekunde", tak budeš bližšie k pravde. skladanie na počítači je ako keby si napísala skladbu, a potom si ju za každý nástroj sama odohrala, určila artikulácie, a všetko, čiže svojim spôsobom je ešte o úroveň náročnejšie, detailnejšie a podrobnejšie ako skladanie klasické, kde sa artikuláciami jednotlivých nástrojov "za skladateľa" zaoberajú tí čo na nich hrajú.
a hádal by som sa s tebou, že to vyžaduje omnoho lepšiu hudobnú predstavivosť než akýkoľvek iný druh vytvárania hudby, pretože nemáš obmedzenia - nemáš definované ani len zvuky. keď hráš na flaute, vieš ako znie, a improvizácia spočíva len vo vymyslení melódie. keď skladáš hudbu na compe, nemáš žiadne "takto znie tento nástroj", pokiaľ si sama nevymyslíš a neurčíš ako znie. a proces vymýšľania a následného vytvárania zvuku/nástroja je... vzdialený bežnému mysleniu dosť na to aby sa veľmi ťažko popisoval, máš v hlave výsledok a potrebuješ sa spätne dopracovať k tomu ako ho dosiahnuť rôznymi deformáciami základných zvukových vĺn, potrebuješ vedieť a vedieť si predstaviť ako bude znieť keď mu "stlačíš" celé spektrum frekvencií napríklad do stredného pásma, keď vlnu rozostríš, dáš jej ozvenu, chórus (harmonické frekvencie v zásade, ale určuješ kde presne sa majú nachádzať), a takýchto techník máš desiatky, a potrebuješ si dokázať predstaviť ako to bude znieť keď ich rôzne skombinuješ, navrstvíš, atď atď... nechcem znieť namyslene, ale ten rozdiel medzi skladaním hudby, klasicky papierovo, resp. hraním na nástroj, a skladaním na PC, vnímam asi ako rozdiel medzi robením koláží (vytváraš celok z dopredu pevne určených častí) a maľovaním (vytváraš celok bez akéhokoľvek dopredu pevne určeného základu).
P.S. k predošlému odstavcu: aby bolo jasné, nehovorím o remixovaní, ani o všelijakých tých trápnych programčekoch kde zlepuješ dokopy predpripravené slučky, to nemá so skutočným skladaním nič spoločné.
"Hra na hudobnom nástroji chce trochu viac výučby, či už hrania na konkrétnom nástroji, alebo teórie, aby si ovládal tóniky, harmónie, teóriu celkovo."
myslel som že hovoríš o talente, nie o teoretických znalostiach. tieto dve veci spolu nijak nesúvisia. áno, talent vie čerpať z teoretických znalostí a tie zas vedia inšpirovať talent, ale základ veci zvanej "talent" je práve v tom, že človek je vec v ktorej je talentovaný robiť dobre aj bez akejkoľvek, alebo s minimom teórie.
Preco sa skladanie v PC nerata? Aj tam treba mat talent aby si zlozil nieco co sa uchyti, nieco dobre... ja sa venujem aj hre na nastroj(na gitare) aj skladaniu hudby v PC a myslim si ze to, ze na skladanie hudby v PC netreba mat talent moze povedat iba niekto kto sa v tom nevyzna a nevie si predstavit ake je to zlozite spravit nejaky kvalitny song povedzme v Cubase-nielen po technickej stranke ale samozrejme aj po umeleckej...
@fleur1301 netvrdím, že som v niečom expert, ale zahrám na piatich hudobných nástrojoch, dokážem aj niečo zaspievať, podľa predlohy nakreslím štruktúru čohokoľvek, mám pomerne dobrú pamäť na dátumy a udalosti, dlho dlho predlho som závodne hrala tenis, plávala a behávala...
@mightysheep pozor, miešaš dve veci. práve na vytvorenie niečoho čo sa uchytí talent príliš netreba, a existujú aj určité výskumy ktoré to nepriamo potvrdzujú ale inak súhlasím
@fleur1301 - sorry, schytala si rozčúlenie nazbierané z počutia takéhoto alebo podobného názoru desiatky ráz, neviem prečo prasklo práve teraz. tak si prosím skús tú agresivitu odmyslieť a zameraj sa na pointu, lebo za tou si stále stojím.
@midnight Pekne si to napisal, az na to ze si dovolim tvrdit ze ty mas zase skreslenu predstavu o remixovani, resp. zrejme nevies co presne znamena slovo remix (teda neuraz sa, neber si to osobne...). Povedzme ze ked sa robi remix nejakej pesnicky, (dajme tomu takej kde sa spieva), robi sa to tak ze sa vytiahne iba acapella. Vsetku hudbu okolo toho potom robi remixer sam. Ton po tone, zvuk po zvuku, vsetko... presne tak ako si pisal v tom najdlhsom odstavci (o skldani hudby v PC) takze remixovanie nieje ziadne zliepanie sluciek...je to tvorba hudby okolo nejakej acapelly (pokial ide o song kde sa spieva). Ak sa robi remix na nejaku instrumentalku princip je taky isty, ibaze sa potom snazis urobit nieco ako cover na urcitu cast ci melodiu originalu...ide vsak o to ze vsetko od kopaku az po pady robis ty sam, nejde o ziadne slucky ani nic podobne...
@midnight tak en myslel som uchyti ako dalsi mainstreamovy shit ale myslel som to skor tak ...vytvorit nieco co ma umelecku hodnotu a je to kvalitne...
Tancovala som, učiteľ mi vravel, že to môžem dotiahnuť ďaleko no kvôli zdravotným problémom som s tym musela skončiť. a inač sa dosť rychlo dokažem naučiť cudzie slovička, len pre moju lenivosť to nevyuživam veľmi plnohodnotne
@mightysheep viem ako sa robia remixy, poznám celú škálu možností tvorby remixu, od toho primitívneho čo som napísal ja, po také kde človek celú skladbu vytvorí odznova sám, neboj, len som nechcel zbytočne ešte viac komplikovať a mútiť to vysvetlenie. ani to vysvetlenie skladania samotného nebolo úplne presné, keďže aj tam máš samozrejme možnosť používať soundbanky s orchestrom a podobne, snažil som sa len čo najjednoduchšie a "najplochejšie" vysvetliť celú škálu možností a postupov ktoré sa bežne používajú.
@midnight ok ja len tak...lebo zase ja nemam rad ked niekto rozsiruje nazor ze remixovanie je iba taka prkotina so sluckami co dokaze aj male decko-ze je to nieco podradne ... ano nieje tvorba (v PC) ako tvorba... existuje X roznych pluginov ktore sa daju pouzit bud na tvorbu vlastnych zvukov, alebo pre tych lenivejsich, pluginy obsahujuce mnozstvo uz vytvorenych zvukov/presetov ktore staci importovat a moze sa skladat-viem
@midnight na základe toho, čo si napísal sa priznávam, že som mala skreslenú predstavu. Lebo poznám XY chlapcov, ktorí dávajú dokopy práve tie predom nahraté slučky a preto sa ospravedlňujem všetkým, ktorí sa tomu venujú tak, ako si napísal ty - teda nie s amatérskym programom, v ktorom poukladajú za seba nahraté linky.
Túto vetu som zle napísala: "skôr zručný v pc ako hudobne" - predsalen, hranie na klavíri, gitare, bicích, saxofóne, spev...pri niektorých potrebuješ vedieť dýchať "do bránice", čo nie je ľahké sa naučiť. Pri iných sa potrebuješ naraz nadychovať aj vydychovať, pri bicích, gitare aj klávesoch potrebuješ vedieť robiť každou rukou(pri bicích aj nohami) inú rytmiku, iný pohyb, čo tiež nie je sranda. Pri gitare a klavíri - ak na niečo hráš, tak to poznáš - tiež nie je sranda niektoré veci uhrať FYZICKY. Kto hrá na gitare alebo base, určite pozná aké to je po dlhej dobe (alebo keď s tým začínaš) si za to sadnúť a hrať hodinu a viac v kuse -boľavé prsty, zhrubnutá, popraskaná koža...pre začiatočníka je takmer utópia dokázať dobre zahrať barré akordy. A ďalej sa ani nemusím snáď rozpisovať. Čiže pri hraní na hudobné nástroje je to miestami aj fyzicky náročné, chce to veľa cviku a tréningu, zatiaľ čo na PC musíš mať fantáziu, možno ovládať fyziku, musíš mať hudobný sluch a byť aj PC zručný - ale, bez urážky, stále je to len klikanie na klávesnicu a myš.
Každý hudobník, ktorý hrá na nástroj, a hrá naňho naozaj dobre, musí mať aspoň minimum teórie. Ináč môže hrať akurát tak sám sebe. Keď niekto nevie odlíšiť akordy, dur a mol, dominanty, nepozná harmónie, tak by si s ním asi ťažko rátal na nejakej jam session. A tak isto by ťažko vymyslel dobré sólo, ktoré by ladilo so zvyškom kapely. Pokiaľ sa naučí zahrať to, čo počuje v pesničke (hrá covery alebo v revival kapele) - to nemusí byť až taký talent, na to stačia hodiny driny.
Nie je "talent" ako "talent". Ako sa hovorí, u niektorých je to 20% talentu a zvyšok driny, u iných opačne. Ten, ktorý má menej talentu to bohužiaľ často dotiahne ďalej, lebo má väčšiu motiváciu na sebe makať, ako niekto, kto je dobrý aj bez výučby alebo cviku.
Ja napríklad iba spievam. Skladala som vlastnú hudbu aj vlastné texty, aj komplet skladby.
Z teórie som toho veľa nepobrala a z gitary, na ktorú som chodila dva roky tiež nie. Keď poznám pesničku a niekto ju hrá, rozoznám, že zahral zlý akord. Ale neviem mu povedať, aký tam je. Keď trafí správne, tak ho spoznám.
Ale fascinujú ma ľudia, ktorí z počutia troch akordov hneď vedia, v akej tónine hráš, aké si hral akordy, zahrajú ti 10 ďalších, ktoré by boli v harmónii, vedia aj naozaj čo hrajú a prečo to ladí, a nie len že "to tam znie dobre".
Mohli by sme to teda uzavrieť s tým, že na obe potrebuješ hudobný sluch, ale ináč sa nedajú porovnávať. Lebo sú odlišné. Dohoda?
-hudba: keby som chcela, možno by som šla do klavíra, gitara, na ktorú som chodila 2 roky, ma veľmi nechytila. Spevu sa venujem aktívne už 8 rokov.
-tanec: venovala som sa spoločenským a brušným tancom, ale rytmus mám a tancovať ma baví. Veľakrát som počula, že mám talent, ja sama to však tak nevnímam.
-výtvarné: tomu som sa venovala hlavne na škole, ale ku dnešnému dňu ma veľmi baví: modelovať, kresliť(ceruzky, pero, suchý pastel, na vianoce som dostala akvarel. ceruzky, juchú! , tiež ma bavia rôzne kreatívne práce-vyrábanie menoviek, zdobenie čohokoľvek....
-športy: bola som dobrá v atletike - skok do diaľky, do výšky, šprint a ešte vrh guľou a gymnastika, to bolo moje...ale to už nemôžem robiť, aj keby som chcela
-poézia aj texty v angličtine aj slovenčine
-jazyky sa učím veľmi rýchlo, už dnes viem čítať vo viacerých jazykoch, ale nerozumiem si ani prd Ale aktívne zatiaľ AJ a pasívne Francúžština. K tej by som sa chcela vrátiť.
" predsalen, hranie na klavíri, gitare, bicích, saxofóne, spev...pri niektorých potrebuješ vedieť dýchať "do bránice", čo nie je ľahké sa naučiť. Pri iných sa potrebuješ naraz nadychovať aj vydychovať, pri bicích, gitare aj klávesoch potrebuješ vedieť robiť každou rukou(pri bicích aj nohami) inú rytmiku, iný pohyb, čo tiež nie je sranda."
atď atď, zvyšok odstavca... chápem, poznám, hrával som na klavíri, ale tento druh zručnosti nie je nadradený tomu čo potrebuješ pri tvorbe, oba spadajú do inej kategórie, preto hovorím že HRANIE na niečom je "performance art", a skladanie je "fine art" sa tomu tuším hovorí, vieš čo myslím, nie?
a urážať sa nebudem, lebo v tej vete "ale, bez urážky, stále je to len klikanie na klávesnicu a myš." je zasa vidno že nevieš o čom hovoríš, je to to isté ako keby si o mozartovi povedala že nepotreboval talent, lebo veď len kreslí guličky do riadkov . okrem toho, je úplne bežné že ľudia noty nenaklikávajú, ale nahrávajú cez klávesy, proste hrajú, a comp si zapisuje aké noty hrajú. každému čo mu viac vyhovuje.
"Každý hudobník, ktorý hrá na nástroj, a hrá naňho naozaj dobre, musí mať aspoň minimum teórie. Ináč môže hrať akurát tak sám sebe. Keď niekto nevie odlíšiť akordy, dur a mol, dominanty, nepozná harmónie, tak by si s ním asi ťažko rátal na nejakej jam session."
a tu narážame na problém, pretože podľa mňa každý hudobník čo vie robiť hudbu na compe jej potrebuje na teoretickej rovine rozumieť ešte hlbšie než ktokoľvek hrajúci na nástroji, potrebuje rozumieť tomu ako sa skladajú frekvencie, ako interferujú, a podobne. ale nemusí sa jednať o teoreticky naučenú znalosť, ale takú ktorá sa "vstavia" priamo do intuície. napríklad ja mám ten oficiálnej teórie absolútne minimum, stupnice si spomeniem len s problémami, aké akordy k nim patria si vycucám z prsta podľa toho čo v danej stupnici dobre znie, mol a dur rozoznám po sluchu, ale nič z toho nemám naučené. a napriek tomu si dovolím tvrdiť, že ak by som technicky (čiže čo sa týka motoriky) klavír dobre zvládal, tak pridať sa do džemovačky nemám problém.
"Keď poznám pesničku a niekto ju hrá, rozoznám, že zahral zlý akord. Ale neviem mu povedať, aký tam je. Keď trafí správne, tak ho spoznám."
vidíš, a ja zas viem často/obvykle spoznať nesprávny akord aj v pesničke ktorú počujem prvý raz
"Ale fascinujú ma ľudia, ktorí z počutia troch akordov hneď vedia, v akej tónine hráš, aké si hral akordy, zahrajú ti 10 ďalších, ktoré by boli v harmónii, vedia aj naozaj čo hrajú a prečo to ladí, a nie len že "to tam znie dobre"."
nápodobne, absolútny sluch je pre mňa absolútne magická vec.
"Mohli by sme to teda uzavrieť s tým, že na obe potrebuješ hudobný sluch, ale ináč sa nedajú porovnávať. Lebo sú odlišné. Dohoda?"
nie. ale mohli by sme to uzavrieť s tým, že na obe potrebuješ hudobný sluch, a to majú spoločné. na hranie potom potrebuješ nesmierne rozvinutú motoriku, a na skladanie nesmierne rozvinutú fanzáziu a analytické myslenie, čo sú tie neporovnateľné časti. ale ak porovnávame obe veci z hľadiska intelektuálnej a fantazijnej náročnosti, rozhodne vyhráva (je náročnejšie) skladanie na PC, (a hneď za ním v závese je skladanie klasické), pričom hranie na nástroji je... veľmi veľmi ďaleko vzadu. a ak potom obe veci porovnávame z hľadiska náročnosti na motoriku/zručnosť/ovládanie nástroja, tak rozhodne vyhráva hranie na nástroji, a skladanie na PC je ďaleko za ním, a skladanie klasické zasa dosť ďaleko za tým počítačovým.
môže byť?
a na záver, ak sa ti chce, vypočuj si toto, a celý čas si drž v hlave vedomie, že absolútne nič čo tam počuješ nevzniklo náhodou, alebo ako vedľajší efekt nejakej fyzikálnej vlastnosti nástroja, absolútne každý kúsoček, každá interakcia dvoch zvukov, každá ozvena, všetko, v tom muselo byť zámerne vytvorené a zladené aby frekvenčne, rytmicky a farebne sedelo so všetkým ostatným, všetky nábehy, hlasitosti, zmeny hlasitostí, atď, museli byť ručne zadané, napísané, ani jeden zo zvukov čo počuješ nie je len tak bez modifikácií hodený do toho, každý má prinajmenšom dva-tri filtre aby znel tak ako mi znel v hlave (a tie husle sú v skutočnosti asi tri rôzne sample huslí hrajúce naraz pričom každý má osobitne napísanú a vypiplanú krivku hlasitosti aby dokopy zneli tak ako znejú), prípadne je vytvorený úplne od základu, atď atď. hej, teraz už sa opakujem, ale skús si to s týmto vedomím vypočuť, možno sa ti prebudí nejaké intuitívne o niečo lepšie pochopenie že na tom čo hovorím fakt niečo bude
ja som sice do hudby robenej v pc len fusovala, ale preco by to nebol talent? tu nejde o to ze to ide cez pc, tu ide o to ze clovek tvori HUDBU. nevidim v tom rozdiel, ako ked to clovek pise do not. tvorenie hudby v pc nekonci pri vytvoreni srackoveho beatu za minutu. pc ti vie obcas az prilis dokonale nahradit hudobne nastroje a casto ani nie je poznat ze je hudba rovena v pc, co aj mna prekvapilo, ze vacsina skyrim sondtracku je vyrobena cisto elektronicky. skladat JE umenie. je jedno ako. dnes je 21. storocie, nie je treba na pesnicky minut kilo papiera, pokial to ma vysledny efekt rovnaky.
hrám na gitare, viem hrať aj na priečnu flautu, ale je strašne drahá, takže z toho asi nič nebude, bavia ma jazyky, chodila som aj na výtvarnú, ale teraz momentálne je gitara No1
to s tymi jazykmi mi pride zle napisane, talent na ucenie sa? naucit sa je jedna vec, ovladat druha. ucila/ucim sa niekolko jazykov, ale ovladam len zopar. konkretne som sa ucila latincinu, nemcinu, anglictinu, madarcinu, spanielcinu, rustinu, pasivne ako-tak rozumiem bulharcine a portugalcine. je to talent? nemyslim.
pozor, ďalší omyl, že PC vie niekedy až príliš dobre nahradiť živé nástroje.
v skutočnosti málokedy. na to aby živé nástroje (aj z tých najkvalitnejších knižníc) zneli naozaj presvedčivo živo ich treba vedieť veľmi dobre používať, poznať a aplikovať na ne desiatky rôznych trikov a miniojebov. vo výsledku zasa drvivá väčšina z toho že to dobre znie je zásluha toho kto to robil, a nie PC.
@midnight no to som prave kvoli tomu skyrim soundtracku pisala a ja ked som mala v FL studiu stiahnutu ocarinu tak ta tiez znela super a to si na to neviem aplikovat nic zvlastne, zatial som ani neprisla na to ako postupne znizit hlasitost
@hoperpohroma tak v tomto máš pravdu, čiastočne, (niektoré jednoduchšie) dychové nástroje sa dajú relatívne jednoducho simulovať dosť realisticky, taká zobcová flauta (ak kašleš na nejaké artikulácie) napríklad sa dá zbúchať asi aj úplne na kolene, dva oscilátory, jeden na tón, druhému nahodíš white noise, vyladíš, a fičíš.
a postupné zníženie hlasitosti? pravý klik na volume slider buď v Pattern paneli pri príslušnom zvuku alebo v FX paneli pri kanáli do ktorého ten zvuk routuješ, a zvolíš "Create automation klip". Do playlistu ti to nahodí krivku na ktorú pravým klikom pridávaš body a ľavým myšítkom si s nimi pohybuješ.
hmm vsetci mi hovoria ze mam talent na kreslenie, ale ja si myslim ze to nie je pravda. vzdy som kreslila krajsie ako moji spoluziaci ci surodenci, ale neda sa to nazvat talentom. uz som videla vela umeleckych diel ktore kreslili deti v mojopm veku dokonca mladsie a boli to UZASNE diela. napr. ja vobec neviem kreslit abstraktne veci,iba realitu. aj to sa neda povedat ze su pekne. napr. taketo realisticke obraz yby som nebola nikdy schopna nakreslit-
kreslím, nie bohvieako úžasne, ale povedala by som že obstojne, čo sa týka hudobného nadania, kvôli mojej detskej tvrdohlavosti že nikam nejdem som sa naučila le nsama aspoň ako tak hrať na gitare, básničky som písala len v puberte, a boli to väčšinou le ntaké výlevy ktoré som nikdy nikomu neukázala
ja som stále naivne presvedčená o tom, že mám talent na jazyky, pretože ma strašne baví učiť sa stále nové a nové, čiže mám základy z asi 10 jazykov, ale v skutočnosti sa dokážem dohovoriť len po španielsky
neviem či som talentovaná, ale podľa názorov ostatných v mojom okolí, to tak asi trochu bude nuž spievam- moderný spev, operný, lus bicie, píšem krátke príbehy a maľujem, poprípade modelujem z dostupných materiíálov...ešte robím celkom slušné "veeciL, zo všetkého možného, čo nájdem v dosahu(nejaké mini diela, ozdobné vecičky)... uvedené "talenty", boli viackrát pochválené a nazvané talentami, inými nezávislými osobami
@fleur1301 Skladanie v PC sa nerata ?? skusila si si to uz niekedy ?? pretoze toto na mna zaposobilo tak ze skladatelia hudby v PC su netalentovany ?? skus si to ty moja Mila a uvidime ci sa ti to podari
zo vsetkeho trochu-z nicoho moc...najviac asi tanec,ale s tym som musela skoncit kôli nohe..to iste aj atletika ..plavanie mi tiež dost ide. a píšem ,ale nemyslím ,že by to bol talent .. keď som kreslila tiež som povyhrávala pár veľkých súťaží... aha a jazyky-tie sa mi učie veľmi ľahko(AJ,Fra,Esp,a predtým NJ)
Len škoda ,ze mi nic dlho nevydrží..ale to je asi moja chyba
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
87 komentov
ja som antitalnet na vsetko
Hra na hudobnom nástroji chce trochu viac výučby, či už hrania na konkrétnom nástroji, alebo teórie, aby si ovládal tóniky, harmónie, teóriu celkovo.
Ospravedlňujem sa teda, že som to nezaradila, ale nesúhlasím s tým, že to patrí do jednej kategórie s hraním na nástroje a spevom.
keby nie som lenive hovno tak aj písať by som vedela....
ako decko som recitovala prozu dobre kss ked si spomenem že som ako 9-10 ročná bola schopná sa naučiť doslova dve A4 strany súvislej poviedky a ešte to aj prednášať lol ....
proste som zo seba smutná....ale zasa, nikdy nie je neskoro sa k tomu vrátiť napr. teraz sa učím kresliť a je to super lebo moja 3 ročná sestra velmi rada kreslí tak sa zabávame obe
Aj jazyky mi idú, kedysi som vrhala guľou.
samozrejme že na to človek potrebuje hudobný sluch, a budeš prekvapená, ale častokrát citlivejší než ľudia hrajúci na nejaký nástroj, keby si niekedy skúšala zladiť štyri zvuky s rôznou farbou na základe frekvencie, po hertzoch, tak by si pochopila.
samozrejme že je treba zručnosť v pc, ale vyhlásiť že "skôr zručný v pc ako hudobne"? to myslíš naozaj vážne? to je ako povedať o človeku ktorý robí digitálne maľby, že musí byť skôr zručný v pc, než výtvarne... pokiaľ nemáš nápad, pokiaľ ti to neznie v hlave, tak je ti nanič že by si teoreticky vedela zapísať, ak by ti niečo v hlave zaznelo.
v skratke - máš o skladaní hudby na počítači skreslenú predstavu. ak si tú predstavu zmeníš na niečo v štýle "normálne skladanie, v zmysle písanie nôt do notovej osnovy, plus niečo blízke programovaniu, plus niečo blízke vytváraniu vlastných hudobných nástrojov, plus určovanie artikulácií daným nástrojom sekundu po sekunde", tak budeš bližšie k pravde. skladanie na počítači je ako keby si napísala skladbu, a potom si ju za každý nástroj sama odohrala, určila artikulácie, a všetko, čiže svojim spôsobom je ešte o úroveň náročnejšie, detailnejšie a podrobnejšie ako skladanie klasické, kde sa artikuláciami jednotlivých nástrojov "za skladateľa" zaoberajú tí čo na nich hrajú.
a hádal by som sa s tebou, že to vyžaduje omnoho lepšiu hudobnú predstavivosť než akýkoľvek iný druh vytvárania hudby, pretože nemáš obmedzenia - nemáš definované ani len zvuky. keď hráš na flaute, vieš ako znie, a improvizácia spočíva len vo vymyslení melódie. keď skladáš hudbu na compe, nemáš žiadne "takto znie tento nástroj", pokiaľ si sama nevymyslíš a neurčíš ako znie. a proces vymýšľania a následného vytvárania zvuku/nástroja je... vzdialený bežnému mysleniu dosť na to aby sa veľmi ťažko popisoval, máš v hlave výsledok a potrebuješ sa spätne dopracovať k tomu ako ho dosiahnuť rôznymi deformáciami základných zvukových vĺn, potrebuješ vedieť a vedieť si predstaviť ako bude znieť keď mu "stlačíš" celé spektrum frekvencií napríklad do stredného pásma, keď vlnu rozostríš, dáš jej ozvenu, chórus (harmonické frekvencie v zásade, ale určuješ kde presne sa majú nachádzať), a takýchto techník máš desiatky, a potrebuješ si dokázať predstaviť ako to bude znieť keď ich rôzne skombinuješ, navrstvíš, atď atď... nechcem znieť namyslene, ale ten rozdiel medzi skladaním hudby, klasicky papierovo, resp. hraním na nástroj, a skladaním na PC, vnímam asi ako rozdiel medzi robením koláží (vytváraš celok z dopredu pevne určených častí) a maľovaním (vytváraš celok bez akéhokoľvek dopredu pevne určeného základu).
P.S. k predošlému odstavcu: aby bolo jasné, nehovorím o remixovaní, ani o všelijakých tých trápnych programčekoch kde zlepuješ dokopy predpripravené slučky, to nemá so skutočným skladaním nič spoločné.
"Hra na hudobnom nástroji chce trochu viac výučby, či už hrania na konkrétnom nástroji, alebo teórie, aby si ovládal tóniky, harmónie, teóriu celkovo."
myslel som že hovoríš o talente, nie o teoretických znalostiach. tieto dve veci spolu nijak nesúvisia. áno, talent vie čerpať z teoretických znalostí a tie zas vedia inšpirovať talent, ale základ veci zvanej "talent" je práve v tom, že človek je vec v ktorej je talentovaný robiť dobre aj bez akejkoľvek, alebo s minimom teórie.
@fleur1301 - sorry, schytala si rozčúlenie nazbierané z počutia takéhoto alebo podobného názoru desiatky ráz, neviem prečo prasklo práve teraz. tak si prosím skús tú agresivitu odmyslieť a zameraj sa na pointu, lebo za tou si stále stojím.
Cudujem sa, ze sa ti to jej chcelo vobec vysvetlovat
-Kreslím, maľujem, modelujem
-chodím na spev
-chodím na klavír
-učím sa anglicky, rusky a nemecky(ale moja nemčina končí pri vete moja milá ty si sviňa takže nemčina sa asi neráta)
-strašne rada píšem poviedky, básne, úvahy
Ale talent to asi nie je, skôr potreba stále niečo robiť. A s príchodom na strednú som si uvedomila, že som strašne nekreatívny človek.
Ale za to strašne rada rozprávam! Takže sa asi vykašlem po strednej na celé kreslenie a budem robiť niečo kde môžem využiť moje neustále kecanie
Túto vetu som zle napísala: "skôr zručný v pc ako hudobne" - predsalen, hranie na klavíri, gitare, bicích, saxofóne, spev...pri niektorých potrebuješ vedieť dýchať "do bránice", čo nie je ľahké sa naučiť. Pri iných sa potrebuješ naraz nadychovať aj vydychovať, pri bicích, gitare aj klávesoch potrebuješ vedieť robiť každou rukou(pri bicích aj nohami) inú rytmiku, iný pohyb, čo tiež nie je sranda. Pri gitare a klavíri - ak na niečo hráš, tak to poznáš - tiež nie je sranda niektoré veci uhrať FYZICKY. Kto hrá na gitare alebo base, určite pozná aké to je po dlhej dobe (alebo keď s tým začínaš) si za to sadnúť a hrať hodinu a viac v kuse -boľavé prsty, zhrubnutá, popraskaná koža...pre začiatočníka je takmer utópia dokázať dobre zahrať barré akordy. A ďalej sa ani nemusím snáď rozpisovať. Čiže pri hraní na hudobné nástroje je to miestami aj fyzicky náročné, chce to veľa cviku a tréningu, zatiaľ čo na PC musíš mať fantáziu, možno ovládať fyziku, musíš mať hudobný sluch a byť aj PC zručný - ale, bez urážky, stále je to len klikanie na klávesnicu a myš.
Každý hudobník, ktorý hrá na nástroj, a hrá naňho naozaj dobre, musí mať aspoň minimum teórie. Ináč môže hrať akurát tak sám sebe. Keď niekto nevie odlíšiť akordy, dur a mol, dominanty, nepozná harmónie, tak by si s ním asi ťažko rátal na nejakej jam session. A tak isto by ťažko vymyslel dobré sólo, ktoré by ladilo so zvyškom kapely. Pokiaľ sa naučí zahrať to, čo počuje v pesničke (hrá covery alebo v revival kapele) - to nemusí byť až taký talent, na to stačia hodiny driny.
Nie je "talent" ako "talent". Ako sa hovorí, u niektorých je to 20% talentu a zvyšok driny, u iných opačne. Ten, ktorý má menej talentu to bohužiaľ často dotiahne ďalej, lebo má väčšiu motiváciu na sebe makať, ako niekto, kto je dobrý aj bez výučby alebo cviku.
Ja napríklad iba spievam. Skladala som vlastnú hudbu aj vlastné texty, aj komplet skladby.
Z teórie som toho veľa nepobrala a z gitary, na ktorú som chodila dva roky tiež nie. Keď poznám pesničku a niekto ju hrá, rozoznám, že zahral zlý akord. Ale neviem mu povedať, aký tam je. Keď trafí správne, tak ho spoznám.
Ale fascinujú ma ľudia, ktorí z počutia troch akordov hneď vedia, v akej tónine hráš, aké si hral akordy, zahrajú ti 10 ďalších, ktoré by boli v harmónii, vedia aj naozaj čo hrajú a prečo to ladí, a nie len že "to tam znie dobre".
Mohli by sme to teda uzavrieť s tým, že na obe potrebuješ hudobný sluch, ale ináč sa nedajú porovnávať. Lebo sú odlišné. Dohoda?
-hudba: keby som chcela, možno by som šla do klavíra, gitara, na ktorú som chodila 2 roky, ma veľmi nechytila. Spevu sa venujem aktívne už 8 rokov.
-tanec: venovala som sa spoločenským a brušným tancom, ale rytmus mám a tancovať ma baví. Veľakrát som počula, že mám talent, ja sama to však tak nevnímam.
-výtvarné: tomu som sa venovala hlavne na škole, ale ku dnešnému dňu ma veľmi baví: modelovať, kresliť(ceruzky, pero, suchý pastel, na vianoce som dostala akvarel. ceruzky, juchú! , tiež ma bavia rôzne kreatívne práce-vyrábanie menoviek, zdobenie čohokoľvek....
-športy: bola som dobrá v atletike - skok do diaľky, do výšky, šprint a ešte vrh guľou a gymnastika, to bolo moje...ale to už nemôžem robiť, aj keby som chcela
-poézia aj texty v angličtine aj slovenčine
-jazyky sa učím veľmi rýchlo, už dnes viem čítať vo viacerých jazykoch, ale nerozumiem si ani prd Ale aktívne zatiaľ AJ a pasívne Francúžština. K tej by som sa chcela vrátiť.
atď atď, zvyšok odstavca... chápem, poznám, hrával som na klavíri, ale tento druh zručnosti nie je nadradený tomu čo potrebuješ pri tvorbe, oba spadajú do inej kategórie, preto hovorím že HRANIE na niečom je "performance art", a skladanie je "fine art" sa tomu tuším hovorí, vieš čo myslím, nie?
a urážať sa nebudem, lebo v tej vete "ale, bez urážky, stále je to len klikanie na klávesnicu a myš." je zasa vidno že nevieš o čom hovoríš, je to to isté ako keby si o mozartovi povedala že nepotreboval talent, lebo veď len kreslí guličky do riadkov . okrem toho, je úplne bežné že ľudia noty nenaklikávajú, ale nahrávajú cez klávesy, proste hrajú, a comp si zapisuje aké noty hrajú. každému čo mu viac vyhovuje.
"Každý hudobník, ktorý hrá na nástroj, a hrá naňho naozaj dobre, musí mať aspoň minimum teórie. Ináč môže hrať akurát tak sám sebe. Keď niekto nevie odlíšiť akordy, dur a mol, dominanty, nepozná harmónie, tak by si s ním asi ťažko rátal na nejakej jam session."
a tu narážame na problém, pretože podľa mňa každý hudobník čo vie robiť hudbu na compe jej potrebuje na teoretickej rovine rozumieť ešte hlbšie než ktokoľvek hrajúci na nástroji, potrebuje rozumieť tomu ako sa skladajú frekvencie, ako interferujú, a podobne. ale nemusí sa jednať o teoreticky naučenú znalosť, ale takú ktorá sa "vstavia" priamo do intuície. napríklad ja mám ten oficiálnej teórie absolútne minimum, stupnice si spomeniem len s problémami, aké akordy k nim patria si vycucám z prsta podľa toho čo v danej stupnici dobre znie, mol a dur rozoznám po sluchu, ale nič z toho nemám naučené. a napriek tomu si dovolím tvrdiť, že ak by som technicky (čiže čo sa týka motoriky) klavír dobre zvládal, tak pridať sa do džemovačky nemám problém.
"Keď poznám pesničku a niekto ju hrá, rozoznám, že zahral zlý akord. Ale neviem mu povedať, aký tam je. Keď trafí správne, tak ho spoznám."
vidíš, a ja zas viem často/obvykle spoznať nesprávny akord aj v pesničke ktorú počujem prvý raz
"Ale fascinujú ma ľudia, ktorí z počutia troch akordov hneď vedia, v akej tónine hráš, aké si hral akordy, zahrajú ti 10 ďalších, ktoré by boli v harmónii, vedia aj naozaj čo hrajú a prečo to ladí, a nie len že "to tam znie dobre"."
nápodobne, absolútny sluch je pre mňa absolútne magická vec.
"Mohli by sme to teda uzavrieť s tým, že na obe potrebuješ hudobný sluch, ale ináč sa nedajú porovnávať. Lebo sú odlišné. Dohoda?"
nie. ale mohli by sme to uzavrieť s tým, že na obe potrebuješ hudobný sluch, a to majú spoločné. na hranie potom potrebuješ nesmierne rozvinutú motoriku, a na skladanie nesmierne rozvinutú fanzáziu a analytické myslenie, čo sú tie neporovnateľné časti. ale ak porovnávame obe veci z hľadiska intelektuálnej a fantazijnej náročnosti, rozhodne vyhráva (je náročnejšie) skladanie na PC, (a hneď za ním v závese je skladanie klasické), pričom hranie na nástroji je... veľmi veľmi ďaleko vzadu. a ak potom obe veci porovnávame z hľadiska náročnosti na motoriku/zručnosť/ovládanie nástroja, tak rozhodne vyhráva hranie na nástroji, a skladanie na PC je ďaleko za ním, a skladanie klasické zasa dosť ďaleko za tým počítačovým.
môže byť?
a na záver, ak sa ti chce, vypočuj si toto, a celý čas si drž v hlave vedomie, že absolútne nič čo tam počuješ nevzniklo náhodou, alebo ako vedľajší efekt nejakej fyzikálnej vlastnosti nástroja, absolútne každý kúsoček, každá interakcia dvoch zvukov, každá ozvena, všetko, v tom muselo byť zámerne vytvorené a zladené aby frekvenčne, rytmicky a farebne sedelo so všetkým ostatným, všetky nábehy, hlasitosti, zmeny hlasitostí, atď, museli byť ručne zadané, napísané, ani jeden zo zvukov čo počuješ nie je len tak bez modifikácií hodený do toho, každý má prinajmenšom dva-tri filtre aby znel tak ako mi znel v hlave (a tie husle sú v skutočnosti asi tri rôzne sample huslí hrajúce naraz pričom každý má osobitne napísanú a vypiplanú krivku hlasitosti aby dokopy zneli tak ako znejú), prípadne je vytvorený úplne od základu, atď atď. hej, teraz už sa opakujem, ale skús si to s týmto vedomím vypočuť, možno sa ti prebudí nejaké intuitívne o niečo lepšie pochopenie že na tom čo hovorím fakt niečo bude
pozor, ďalší omyl, že PC vie niekedy až príliš dobre nahradiť živé nástroje.
v skutočnosti málokedy. na to aby živé nástroje (aj z tých najkvalitnejších knižníc) zneli naozaj presvedčivo živo ich treba vedieť veľmi dobre používať, poznať a aplikovať na ne desiatky rôznych trikov a miniojebov. vo výsledku zasa drvivá väčšina z toho že to dobre znie je zásluha toho kto to robil, a nie PC.
a postupné zníženie hlasitosti? pravý klik na volume slider buď v Pattern paneli pri príslušnom zvuku alebo v FX paneli pri kanáli do ktorého ten zvuk routuješ, a zvolíš "Create automation klip". Do playlistu ti to nahodí krivku na ktorú pravým klikom pridávaš body a ľavým myšítkom si s nimi pohybuješ.
toto navzdy ostane len v mojich snoch
a viem aj kresliť
viem, som talentovaná
Len škoda ,ze mi nic dlho nevydrží..ale to je asi moja chyba