Ahojte! Takže strašne dlho túžim hrať na gitare a už mám jednu doma pol roka. Som samouk a vôbec mi to nejde. Taby viem zahrať ešte ako tak, ale akordy vôbec! Prosím, je tu niekto kto bol tiež samoukom, máte nejaké tipy ako na to, na akordy a tak? Ďakujem
Ja som tiez zacinala ako samouk, este ked som mala asi 13. A samej mi to vobec neslo - usudila som, ze asi na to nemam prirodzeny talent a uz ma unavovalo ako sa mesiace technika ani hranie nezlepsovali. Tak som sa prihlasila do sukromnej umeleckej skoly a hoci tam bolo aj vela teorie, ktoru som povazovala za nepotrebnu a zbytocnu, tak sa moje hranie pod taktovkou lektorov postupne zlepsovalo no stale som nebola tam kde som byt chcela a islo mi to aj tak pomaly oproti inym. Mozno som bola malo trpezliva alebo som malo cvicila - co si nemyslim ale zmierila som sa s tym, ze niekomu to proste ide rychlejsie a hladsie a niekomu nie a ja som zial co sa tyka hrania na gitare ten druhy pripad. Vdaka umeleckej skole som ale mala moznost zucastnit sa aj zopar koncertov v galeriach a kostoloch a to ma prinutilo opakovat niektore skladby a vybrnkavacky dokola aby som si nevyrobila hanbu. Odkedy som ale na vysokej skole nehram uz takmer, pretoze sa mi nechce brat z domu gitaru.
Takze ak to myslis vazne a samej ti to zatial nejde, tak by som skusila umelecku skolu, kde si ti budu venovat a pomozu ti s technikou ale aj teoriou a povedia ti, kde presne robis chyby. Aspon mne to pomohlo.
A vzdy ma frustrovalo ked prisiel nejaky novy chlapec, ktory hral kratsie nez ja a uz vedel zahrat take veci a aj prstoklad mal super. Vtedy som s tym vzdy chcela skoncit. Aj si pamatam jak som hrala na gitare a revala pritom, ze preco mi to nejde.
nauc sa stupnicu, napr. pentatoniku(easy) a trenj prstoklad.
Uc sa teoriu, budes ju potrebovat pri vlastnej tvorbe/improvizacii(jamm atd)
problem s akordom? akym? barove? trenj silu prstov.