Zdravím birdzáci. Dnes sa mi stala dosť vážna vec. Pri parkovaní som náhodou ťukol do cudzieho auta a zostali tam škrabance (trochu viditeľné).Odišiel som odtiaľ a preparkoval som inde. Som začiatočník a fakt neviem čo mám robiť. Môžem mať z toho problém?
Pokiaľ sú tam kamery a bola vidieť tvoja ŠPZ a ty si to ani neoznámil tak ťa budú určite kontaktovať.
Prečo proste nikto nedá listoček za stierač alebo nepočkal na majiteľa toho auta, keď to aj tak sa zaplatí z poistky nechápem ...
záleží ako hlboké tie škrabance boli ... ak su len jemné, tak to sa da zaleštiť, čo je otazka 10tok minút až pár hodín (záleží na velkosti plochy) alebo je to hlbšie škrabance a tam už treba brúsiť a lakovať celý diel karoserie ... pospravnosti, by si mal nechať majiteľovi za oknom aspoň kontakt na seba a dohodnút sa následne
tak najlepšie je kontaktovať majiteľa. nechávať lístočky s číslom nie je dobré riešenie, môže sa to stratiť a Ty nemáš žiaden dôkaz, že si sa situáciu snažil riešiť. volať políciu tiež nie je vhodné riešenie. pokiaľ škoda nepresahuje 4000 eur (myslím, že to je tá hranica), tak sa zo zákona polícia volať nemusí. takže pokiaľ si neškrabol nejaké super drahé nové auto, polícia Ti len zbytočne dá pokutu. skús vyhľadať majiteľa podľa ŠPZ. napr. na tejto stránke » www.skp.sk/#xl_xr_page_vyh... by si mal vedieť zistiť, kde je dané auto poistené. následne kontaktuj danú poisťovňu a povedz im o situácii. oni už majiteľa skontaktujú. je to komplikované, ale sama som si takou situáciou prešla a napokon sa všetko vyriešilo.
To je taký problém nechať lístok za štieračom s číslom, škoda by sa poriesila z poistky, nie radšej zdúchnem akoby sa nič nestalo teda v tvojom prípade preparkujem