Ahojte, chcela by som sa opýtať tých, ktorí pokračovali po strednej škole v štúdiu na vysokej, páčila sa vám vysoká škola viac ako stredná? Vyhovoval vám vysokoškolský systém viac ako ten stredoškolský? Aké zmeny v štúdiu na vysokej škole oproti strednej ste uvítali ? Napríklad, nemusieť chodiť do školy 5 dní v týždni a podobne,za každú odpoveď ďakujem
co ja viem, ja by som napr. potrebovala aby ma niekto prinutil ist do skoly, lebo takto tam moc nechodim. a chyba mi na vysokej to take priebezne preskusavanie pocas semestra.
ale inak vysoka je super, mame dobre obedy, som daleko od domova, tak som celkom samostatna, co je super (len varit sa mi nechce).
No tak mne osobne sa to pozdáva viac ako stredná. Tam som mala plno predmetov, ktoré ma absolútne nebavili. Čo vám poviem... Gymnázium. Ale teraz na výške je to fajn, konečne nie som v tej každodennej rutine vyučovania od 8:00 do 14:00. A hoci teraz musím vstávať trikrát týždenne o pol piatej, vstáva sa mi lepšie ako keď som vstávala 5 dní v týždni o šiestej.
A tak vcelku som spokojná, učenie ide fajn. Jediný problém, ktorý mám, sú tie veľké okná v rozvrhu, väčšinou až trojhodinnové.
mne sa výška celkom lúbi, systém hodín, labáky, prednášky atd,
lúbi sa mi, že mám piatky volno, utorky a štvrtky som v škole od 11-13 a tak,
čo sa mi nelubi je systém skúšok a zápočtov, proste nechápem pointu dať všetko na jeden mesiac, podla mna by tie písomky mohli byť ako na strednej, každý týždeň niečo a potom skúška, lebo niekto sa neučí postupne a potom si búcha hlavu o stenu
@feelagain@Nikkia@Alex458 A čo sa týka kolektívu a spolužiakov, vyhovuje vám viac keď nie ste stále s tými istými luďmi v triede ako na strednej alebo nie?
ehm nas je 18 na odbore, a neviem, zatial som si nenasla nikoho s kym by som mohla v piatok vybehnut na pivo a tak, proste su tam celkom mili ludia, ale zatial mi este nikto tak nesadol. ale zo strednej kamaratstva este stale funguju, to je super
@feelagain Aha a kam chodíš na školu ak sa smiem opýtať? No ja sa spolieham na to , že takých ludí nájdem na výške,lebo mne zase tu na strednej moc nesadli keď nechodím ani na školu kam by som chcela a kolkatáčka si? nemali ste tam nejaké spoločné akcie kde by ste sa lepšie zoznámili?
@what_ever no ja osobne mám na výške skupiny, a sme po cca 15, čiže 14 ludí vidím na cvikách každý deň, ale vyhovuje mi to viac, sme taký kolektív čo si posúva informácie, pomáha si s protokolmi atd, takže mi to vyhovuje o dosť viac ako stredná
@what_ever chodil som tam len pár mesiacov, no pritom skoro denne, niekedy aj 8 hodín a 2 hodiny zabil cestovaním, absolútne mi nevyhovovalo rychle tempo, pretože som ničomu nerozumel, aj som bol stratený v meste a nezvykol si na internát, absolútne nudný život a žiadny voľný čas, ani peniaze som nemal. Mal som vysoké očakávania od školy a premenil moje schopnosti.
Studovat vysoku skolu "lebo je to zabava" je ina picovina. V prvom rade si musis uvedomit, comu sa chces venovat, ci na to VS potrebujes, ci ta to uzivi a tak. A hlavne ake znamky si mala na strednej lebo vyska (taka normalna, nie socialna praca, ofc) je neporovnatelne tazsia naz stredna.
Ja osobne si viem predstavit plnu rit veci, co by som robila radsej, nez plakala nad skriptami, chcela zavrazdit zvieratka na vedlajsej izbe a nadavala na rozjebane mikroskopy, lebo niekto niecim zajebal objektiv, pravidelne kazdy tyzden, vsak y not. A to je len taka mala, najaktualnejsia vzorka toho, co ma momentalne serie. Okrem toho, ak mas zvlastne stravovacie navyky tak vela stastia, intrakove kuchynky su smrt. A sprchy celkom tiez.
Takze, dobre si rozmysli a urcite nechod na skolu len pre to, ze vsetci tvrdia, ze je to super. A hlavne nechod na taku tu skolu, na ktore sa chodi, aby si clovek predlzil bezstarostny zivot...
Mne sa viac páčila stredná. Akože systém že škola pár hodín do týždňa je fajn, ale na druhej strane nevzniknú také puta a kamarátstva, v podstate tých ľudí nepoznám..
no, na strednej som sa ucil hluposti, o ktorych som vedel, ze ich nikdy v zivote nevyuzijem. ale prisla vyska, kde sa konecne ucim hluposti, ktore nikdy v zivote nevyuzijem a este k tomu su aj tazke.
akoze ja chapem, ze tu matiku (mozno) niekedy raz vyuzijem, ze tie logicke obvody, pri ktorych zapajani sa tyzden co tyzden vynervujem do fibrilacie sieni, uzitocne su a boli by aj zaujimave, keby sme tam nemali vybavenie, ktore vyradili zo skol v rusku po skonceni druhej svetovej vojny a ze siete su velmi dolezity predmet za predpokladu, ze cviciaci nieje clovek, ktory prvu polku semestra nieje schopny pripravit pisomky, ktore mame kazdy tyzden a druhu polku semestra (ked piseme 2-3 kazdu hodinu, aby sme to dobehli) ich nieje schopny opravit, cize doteraz netusim, kolko mam vlastne bodov a ci vobec este mam sancu ist k skuske, ale raz darmo, je to demotivujuce a nudne. nehovoriac o tom, ze informa je tragedia. veduci predmetu je sice super, ako po stranke odbornosti tak aj pristupu, ale osnovy nepustia. musi nas ucit nezmysly. v konecnom dosledku sa veci maju tak, ze sme po vsetkych strankach schopni pripravit projekt nie mensi, ako je fyzikalny engine do najnovsej generacie videohier na pocitaci, ktory si dokazeme sami vyrobit z niekolkych drotov a kusu kremiku, ale naprogramovat to nedokazeme, lebo osnovy vravia, ze teraz je ten spravny cas na to, aby sme sa ucili do pola pridat instanciu vlastneho objektoveho typu s dvoma atributmi (napriklad vo vareni by to bolo narocnostou ekvivalentne priprave vody so sirupom).
chcem povedat, ze to skolstvo je skratka zufalo zle a nieco, co sa ma vyucovat komplexne je bez akehokolvek rozumneho dovodu rozbite na milion kuskov, ktore su od seba z hladiska narocnosti radovo odlisne. je uplne na hlavu postavene, aby PROGRAMATOR vedel ratat limitu takeho radu, ktoreho zapis sa nevojde na stranu a zaroven nevedel naprogramovat akukolvek zakladnu desktopovu appku, lebo...darmo, neucili sme sa.
vidím ako dosť veľkú výhodu to, že som šla medzi iných ľudí, že nemám v piatky školu, že sa viem vykašlať na prednášku keď chcem a nikoho nezaujíma prečo za ďalšiu výhodu považujem to, že sa nemusím učiť na každú hodinu, keď je písomka ako na strednej (dakedy to bolo vážne moc aj 3 písomky veľké za deň) a ešte to, že nám profesori nič nemôžu (nie jak na strednej že nerob toto, hento, nebav sa na mobile, atď) a takisto aj to, že ľudia sú z rôznych kútov Slovenska a je to celkom zaujímavé
nevýhodné je zas to, že pred zápočtami sú to dosť veľké stresy a viem, že ide o dosť veľa a nemáme zas tak všetko jednoducho napísané v jednom zošite ako na strednej a ešte to, že musíme chodiť chorí na cvičenia a potom sú všetci chorí a málo času na oddych, obedy skoro nikdy a tak
ale tak ako som len 2 mesiace na škole, tak to treba brať s rezervou
no ja som pokracovala na VS ale jaksi nie som ochotna/schopna to porovnavat. Akoze jasne asi by sa dalo ale mne sa to nejak protivi. Na strednej som bola este vo vyvoji, skola bola povinna kedze som dokoncovala povinnu dochadzku, zila som u rodicov pevne na nich zavisla, v puberte, zaradvala som sa do sveta okolo seba a z povahy mojho vyvijajuceho sa detskeho ja som este musela byt obklopovana prikazmi a zakazmi, a hlavne, vzdelanie bolo vseobecne - kazdy predmet po povrchu.
VS je protichodna snad vsetkym tym charakteristikam a aj ked sa mi nejake veci nelubia tak chapem preco nemozu byt aspon v mojom priprade take ako na strednej, pretoze to vypyva z ich povahy...
@what_ever no tak ja som v podstate na väčšine hodín s tými rovnakými ľuďmi, ale v podstate mi to je jedno aj tak ešte stále ich polovicu nepoznám po mene a to nás je len 20 v našej skupine. Tú druhú skupinu nepoznám okrem jednej - dvoch osôb vôbec
Ale aj táto vec sa mi pozdáva viac než na strednej. Je tu celkom taká väčšia anonymita. Závisí to ale od toho, či človek anonymitu uprednostňuje alebo nie. Podľa mňa to celé "spolužiactvo" môže dorásť do rozmerov ako bolo v strednej škole.
Ja som teraz na vyske 2 mesiace a som v takom stave ze uplne placem za strednou, system vysky mi vobec nevyhovuje, na gympli som absolutne nemala problem s ucenim, no tu som uplny flakac, neviem sa k nicomu donutit, ideme pre mna sialenym tempom a vela veciam nerozumiem...no skratka, zatim hroza. A to som z tej strednej chcela po 8 rokoch co najskor vypadnut, ja blb Hneď by som ss tam vrátila. A maturitny rocnik ma bavil zo vsetkych uplne najviac lebo som mala len predmety, ktoré som mala rada.
@emm_k a čo študuješ? Lebo ja sa tiež teším kedy už konečne zmaturujem a začnem odznova a na výšku sa celkom teším tak hádam to nebude také zlé Čo konkrétne ti na výške nevyhovuje?
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
25 komentov
ale inak vysoka je super, mame dobre obedy, som daleko od domova, tak som celkom samostatna, co je super (len varit sa mi nechce).
A tak vcelku som spokojná, učenie ide fajn. Jediný problém, ktorý mám, sú tie veľké okná v rozvrhu, väčšinou až trojhodinnové.
lúbi sa mi, že mám piatky volno, utorky a štvrtky som v škole od 11-13 a tak,
čo sa mi nelubi je systém skúšok a zápočtov, proste nechápem pointu dať všetko na jeden mesiac, podla mna by tie písomky mohli byť ako na strednej, každý týždeň niečo a potom skúška, lebo niekto sa neučí postupne a potom si búcha hlavu o stenu
a v Brne na Masarykovej Univerzite som
Ja osobne si viem predstavit plnu rit veci, co by som robila radsej, nez plakala nad skriptami, chcela zavrazdit zvieratka na vedlajsej izbe a nadavala na rozjebane mikroskopy, lebo niekto niecim zajebal objektiv, pravidelne kazdy tyzden, vsak y not. A to je len taka mala, najaktualnejsia vzorka toho, co ma momentalne serie. Okrem toho, ak mas zvlastne stravovacie navyky tak vela stastia, intrakove kuchynky su smrt. A sprchy celkom tiez.
Takze, dobre si rozmysli a urcite nechod na skolu len pre to, ze vsetci tvrdia, ze je to super. A hlavne nechod na taku tu skolu, na ktore sa chodi, aby si clovek predlzil bezstarostny zivot...
akoze ja chapem, ze tu matiku (mozno) niekedy raz vyuzijem, ze tie logicke obvody, pri ktorych zapajani sa tyzden co tyzden vynervujem do fibrilacie sieni, uzitocne su a boli by aj zaujimave, keby sme tam nemali vybavenie, ktore vyradili zo skol v rusku po skonceni druhej svetovej vojny a ze siete su velmi dolezity predmet za predpokladu, ze cviciaci nieje clovek, ktory prvu polku semestra nieje schopny pripravit pisomky, ktore mame kazdy tyzden a druhu polku semestra (ked piseme 2-3 kazdu hodinu, aby sme to dobehli) ich nieje schopny opravit, cize doteraz netusim, kolko mam vlastne bodov a ci vobec este mam sancu ist k skuske, ale raz darmo, je to demotivujuce a nudne. nehovoriac o tom, ze informa je tragedia. veduci predmetu je sice super, ako po stranke odbornosti tak aj pristupu, ale osnovy nepustia. musi nas ucit nezmysly. v konecnom dosledku sa veci maju tak, ze sme po vsetkych strankach schopni pripravit projekt nie mensi, ako je fyzikalny engine do najnovsej generacie videohier na pocitaci, ktory si dokazeme sami vyrobit z niekolkych drotov a kusu kremiku, ale naprogramovat to nedokazeme, lebo osnovy vravia, ze teraz je ten spravny cas na to, aby sme sa ucili do pola pridat instanciu vlastneho objektoveho typu s dvoma atributmi (napriklad vo vareni by to bolo narocnostou ekvivalentne priprave vody so sirupom).
chcem povedat, ze to skolstvo je skratka zufalo zle a nieco, co sa ma vyucovat komplexne je bez akehokolvek rozumneho dovodu rozbite na milion kuskov, ktore su od seba z hladiska narocnosti radovo odlisne. je uplne na hlavu postavene, aby PROGRAMATOR vedel ratat limitu takeho radu, ktoreho zapis sa nevojde na stranu a zaroven nevedel naprogramovat akukolvek zakladnu desktopovu appku, lebo...darmo, neucili sme sa.
nevýhodné je zas to, že pred zápočtami sú to dosť veľké stresy a viem, že ide o dosť veľa a nemáme zas tak všetko jednoducho napísané v jednom zošite ako na strednej a ešte to, že musíme chodiť chorí na cvičenia a potom sú všetci chorí a málo času na oddych, obedy skoro nikdy a tak
ale tak ako som len 2 mesiace na škole, tak to treba brať s rezervou
VS je protichodna snad vsetkym tym charakteristikam a aj ked sa mi nejake veci nelubia tak chapem preco nemozu byt aspon v mojom priprade take ako na strednej, pretoze to vypyva z ich povahy...
Ale aj táto vec sa mi pozdáva viac než na strednej. Je tu celkom taká väčšia anonymita. Závisí to ale od toho, či človek anonymitu uprednostňuje alebo nie. Podľa mňa to celé "spolužiactvo" môže dorásť do rozmerov ako bolo v strednej škole.