@midnight No, toto je nad rámec mojej predstavivosti . To už ako môže vychádzať O_o? Ak má byť trojuholník plošný útvar, môžem si dovoliť len tak ho vykriviť? A ak rysujem niečo po povrchu gule, už to predsa nie je oné.. teda je to 2D, ale je to v E3 priestore 2D, tak to potom už nie je 3D, keď to má všetky tri súradnice ? Či? Neviem, len.. Asi sa na to musí potom minimálne vzťahovať nejaké výnimka, nechcem povedať, že nemáš pravdu, len som sa s tým ešte nestretla (čo som sa ja teda ešte s mnohými vecami nestretla). Ale je to.. zaujímavé.
@midnight nemusi mat akurat vsetky 90, ale sucet vnutornych uhlov bude vacsi nez 180. zalezi od rozmerov trojuholnika a samotnej gule, pokial ten trojuholnik bude neporovnatelne mensi nez povrch samotnej gule tak sa bude javit ako klasicky trojuholnik na rovine.
@flussica - zem je tiež guľa, a pohybuješ sa po nej a svoju polohu na nej určuješ dvoma priestorovými súradnicami (v zásade, keďže vo väčšine prípadov môžeš nadmorskú výšku zanedbať). a stále je to plošný útvar, je to síce zakrivená plocha, ale stále plocha, ak by si bola dvojrozmerná bytosť, tak si rozdiel medzi tým či žiješ na liste papiera alebo povrchu gule nevšimneš - zem je plochá doska, nie?
@zamidari - okej, tak aby som bol presný, trojuholník narysovaný na povrchu gule, pričom jeho body sú v uhlovej vzdialenosti 90 stupňov (nie som istý či sa to tak volá, ale snáď vieš čo myslím, skrátka ideš od vrchu gule do jej polky)
@zamidari : je to len očný ojeb. Keď sa na to dobre zapozeráš tak vidíš že tá "prepona" je raz trocha vypuklá a raz dutá. Ide tam o pomery strán ktoré sú si veľmi podobné. Vychádzalo to tuším nejak 15:40 a 16:40. Tá prepona potom na prvý pohľad vyzerá ako priamka ale nie je to tak. Robia to tie hrubé čiary. Dám zas niečo ja
V prístave je zakotvená loď, ktorá ma na trupe upevnený rebrík. Rebrík je dlhý 180 cm a jednotlivé schodíky sú od seba vzdialené 20 cm. Voda siaha po spodný schodík rebríka. Keď viete, že príliv zdvihne hladinu o 15 cm každú hodinu, za aký dlhý čas dosiahne hladina 7. schodík od vrchu rebríka? Rebrík je to klasický, tj. priečky na koncoch nie sú. Vypočítajte presný čas v minútach. - ľahučké a pre zdatnejších...
Majme budovu s miestnosťami ako je na obrázku. Bielé miesta v čiernych stenách znázorňujú dvere.
Zadanie: prejdite všetkými dverami tak, že každými prejdete práve jeden krát jednou súvislou trasou, ktorá nieje nikde prerušená.
Nie dva, ani 1,5 , ani nijak inak, len jeden raz, jedno akým smerom, ale len jeden raz.
@horsiq - sorry, už niekoľkokrát som si všimol že si "on", ale už niekoľkokrát (vždy) mi pri prečítaní ten nick sám osebe príde skôr ženského rodu, neviem prečo
@zamidari - teraz si nitpicknem ja, nie je to "kvázi 4D objekt", je to trojrozmerný priemet štvorrozmerného objektu ("3D tieň vrhaný 4D objektom", ekvivalent 2D tieňa vrhaného 3D objektom)
@midnight : ja by som aj vedel prečo ale nerozoberajme to jebme na to
Fascinujúce je na tom to že je to za hranicou ľudskej predstavivosti a stále sa to pokúšam akosi si to vykresliť no tá jedna zasraná hrana mi tam furt robí šarapatu Niektoré veci sú lepšie nepoznané
@horsiq - nielen za hranicou ľudskej predstavivosti, ale za hranicou predstavivosti a pochopenia a vnímania akéhokoľvek tvora ktorý existuje v trojrozmernom vesmíre.
@horsiq do riti, prave som ti to chcel nakreslit do skicara ci spravne ale nejak mi to neide ... musim nato priť, ved rano mi to išlo, či len som sa pomýlil ?! ... fuu ja nato pridem !!
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
56 komentov
@sugy1 any ideas?
rovnostranný trojuholník narysovaný na povrchu gule bude mať všetky uhly 90stupňové, pokiaľ sa nemýlim
Napadlo ma to pri glóbuse.
» en.wikipedia.org/wiki/Non-Euclid...
@zamidari - okej, tak aby som bol presný, trojuholník narysovaný na povrchu gule, pričom jeho body sú v uhlovej vzdialenosti 90 stupňov (nie som istý či sa to tak volá, ale snáď vieš čo myslím, skrátka ideš od vrchu gule do jej polky)
» www.metacafe.com/watch/769025/27...
@midnight Dobre, ešte pár rokov a už to pochopím celkom celé, ale už je mi to jasnejšie . Vďaka za rozšírenie obzoru.
Ešte malá zaujímavosť.
nože povedzte čo to je
spodny trojuholnik je zlozeny z rovnakych utvarov ako horny, ma rovnake rozmery a napriek tomu mu chyba jeden stvorcek, ako je to mozne??
V prístave je zakotvená loď, ktorá ma na trupe upevnený rebrík. Rebrík je dlhý 180 cm a jednotlivé schodíky sú od seba vzdialené 20 cm. Voda siaha po spodný schodík rebríka. Keď viete, že príliv zdvihne hladinu o 15 cm každú hodinu, za aký dlhý čas dosiahne hladina 7. schodík od vrchu rebríka? Rebrík je to klasický, tj. priečky na koncoch nie sú. Vypočítajte presný čas v minútach. - ľahučké a pre zdatnejších...
Majme budovu s miestnosťami ako je na obrázku. Bielé miesta v čiernych stenách znázorňujú dvere.
Zadanie: prejdite všetkými dverami tak, že každými prejdete práve jeden krát jednou súvislou trasou, ktorá nieje nikde prerušená.
Nie dva, ani 1,5 , ani nijak inak, len jeden raz, jedno akým smerom, ale len jeden raz.
Neexistuje možnosť ísť cez steny alebo iné kúzla.
Môžete začínať kdekoľvek a končiť kdekoľvek.
» svetelektro.com/modules/Forums/...
@zamidari - teraz si nitpicknem ja, nie je to "kvázi 4D objekt", je to trojrozmerný priemet štvorrozmerného objektu ("3D tieň vrhaný 4D objektom", ekvivalent 2D tieňa vrhaného 3D objektom)
Fascinujúce je na tom to že je to za hranicou ľudskej predstavivosti a stále sa to pokúšam akosi si to vykresliť no tá jedna zasraná hrana mi tam furt robí šarapatu Niektoré veci sú lepšie nepoznané
@midnight : ale dobre my vieme
@patofbc : si sa ojebal čo
este ze mame toho lovecrafta
@finrod neverím jak ta to napadlo ?
» svetelektro.com/modules/Forums/...