Môj sen je mať zreparovny nejaký americký "veterán", napr.: ford mustang alebo niečo podobné. Máte s tým niekto skúsenosti? Ako by sa to dalo zrealizovat a ako by to asi bolo finančne náročné? Keďže mi ide hlavne o tú karosériou, dalo by sa to aj tak ze
reparovanie veterána je hlavne o tom, aby bol v konečnom výsledku ako pôvodný originál... najmä pokiaľ ide o takú klasiku, ako je Ford Mustang... hanba by ma fackovala dať tam niečo, čo by tam byť nemalo (inak o jednom vraku viem v Žiline - Bytčici, v záhrade pod kadejakými haraburdami už pár rokov)
osobne s tým skúsenosti nemám ale kamarát reštauroval Škodu Feldu (cabrio) a invastoval do toho asi 10 ci 12 000 € (aj s kúpou vraku)
@matiaskook sú od toho ludia, kluby, ..aj firmy,
výstavy a akcie - napr. pieštanská "Zlatá Stuha", a pod. veteránske autosalóny, množstvo výstav len tu na cz-sk, (nevraviac už o zahraničí..
tam všade sa dá poinformovat, aj nadviazat spoluprácu, treba sa s´pýtat
@lyterka tak áno, pokiaľ ide niekomu len o exteriér, tak v pohode, ale pri reštaurovaní auta ide predovšetkým o zachovanie originálu teda aj o interiér, motor a všetko... zberatelia resp. renovátori si dávajú vyrobiť aj nejmenšiu súčiastku, pokiaľ sa im nepodarí zohnať originál...
ten kamoš, čo ho spomínam, mal ďalšieho kamoša, ktorý zreparovbal druhú Felíciu z 1960, mal na ňu potom kupca v Nemecku...v podstate to auto síce zreštauroval, ale dal tam GPS, aut. prevodovku, repráky a nemec ho poslal do prdele
Bude to znieť divne, ale... pri reparovaní sa hladí len a len na konečný výsledok a pocity. S peniazmi to nemá nič spoločné, hovorí sa len a len o hodnote. V prvom rade by som ti odporúčal začať u niekoho, kto sa tomu venuje, aby si vedel čo to obnáša, veľa sa toho naučíš a budeš mať aj viac kontaktov a nájdeš niečo zaujímavé. Čo sa týka amerických modelov, sú veľmi obľúbené, ale poväčšinou sú to masovky, to znamená, že dochovaných kusov v pôvodnom stave je na mraky, skôr by som šiel cestou ojedinelých kusov, kde do toho má zmysel liať financie a hlavne čas.
Ja ak by som rozmýšľal nad zberateľstvom, tak by som šiel do niečoho z týchto dvoch anglických: - sú za relatívne smiešnu sumu na predaj a to že ich cena porastie je isté
1. Aston Martin Lagonda
2. Rolls Royce Camargue
Ak s tým aj začneš, určite tam nedávaj veci, ktoré tam byť nemajú je to drahý špás, ale z dlhodobého hľadiska aj veľmi cenný a výhodný. skús sa nakontaktovať na dielne, ktoré sa tomu venujú.. z cenovo dostupných by som pozeral nejaké sedmičkové bmw alebo mercedes sl.. okolo 15 rokov staré.. počkaj o nejakých ďalších 15 rokov, akú to bude mať cenu
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
8 komentov
osobne s tým skúsenosti nemám ale kamarát reštauroval Škodu Feldu (cabrio) a invastoval do toho asi 10 ci 12 000 € (aj s kúpou vraku)
výstavy a akcie - napr. pieštanská "Zlatá Stuha", a pod. veteránske autosalóny, množstvo výstav len tu na cz-sk, (nevraviac už o zahraničí..
tam všade sa dá poinformovat, aj nadviazat spoluprácu, treba sa s´pýtat
njj, hocijaké zmeny vždy len citlivo..
ten kamoš, čo ho spomínam, mal ďalšieho kamoša, ktorý zreparovbal druhú Felíciu z 1960, mal na ňu potom kupca v Nemecku...v podstate to auto síce zreštauroval, ale dal tam GPS, aut. prevodovku, repráky a nemec ho poslal do prdele
Ja ak by som rozmýšľal nad zberateľstvom, tak by som šiel do niečoho z týchto dvoch anglických: - sú za relatívne smiešnu sumu na predaj a to že ich cena porastie je isté
1. Aston Martin Lagonda
2. Rolls Royce Camargue