Ahojte... Chcel by som sa spýtať na váš názor ohľadom Volkswagen Sharan 1.9 TDI 81kW (či je spoľahlivý) a poprípade, že aký je rozdiel medzi 2.8-kou (resp.: 85kW, 90kW, 96kW...) Ďakujem
Ja viem, že s vyšším výkonom môžem mať isté výhody Ja sa skôr zaujímam o to, že ktoré typy motorov (1.9 , 2.0, 85kw, 90kW...) sú kazivé a ktoré spoľahlivé.
akurat tiez kupujem nove auto a za posledne tri tyzdne som precital X for a testov,zo skusenosti ludi ktory ich maju som dospel k nazoru ze komplet cela VWgroup nemala v poslednych rokoch spolahlive diesle,odchadzaju na nich zhavice,turba a uplna katastrofa su v kombinacii s automatom do roku 2009..
ak diesel od VW tak jedine comon rail a tie su aj pre mna este moc drahe..
ja som sa rozhodol pre Ford v poslednych rokoch su brutalne spolahlive,maju fajn spotrebu,vybavu aj cenu-tiez som najprv chcel Superba alebo Pasata ale rychlo som zistil ze to momentalne njeje dobra volba..
@subarnica mámskusennost že tí čo jazdia na spotrebu 5l čo v sharane hrozí akurát tak pri medzimeste ... (normalna kombinovaná ja tak 6.7-7 litrov ...)
Sa pekne jebú motory... zle sa splauje nafta zanasa sa zakarbonuje motor a potom to už tak nemaže ako by malo. Typický priklad nová commonrailová 1.6TDI
@frano jeden z jaspolahlivejsích diezlov je 1.9tdi 66kw kod motora AGR , koncepcia klasickeho centralneho cerpadla z pevnýmturbom bez variabilných lopatiek
@blood6 kecal som s mojim mechanikom a vravel ze njeje problem tak hadam nebude problem
@v3nty precital som vsetky nemecke fora a drtiva vacsina ludi co ich maju su spokojny akurat odporucaju sem-tam ho riadne prehnat aby sa tak rychlo nezaniesol ten ciastockovy filter,ale jazdne vlastnosti a spotreba su top a to je podlozene aj nejednym testom..
@frano TDI? neverím tomu, neverím testom verím rozsypaním turbám *
btw: s tým prehananím diezel je stavany na medzimesto dialnicu , ten filter sa zacina obnovovat po dosiahnutí určitej teploty cca po 100km...
A taktiež nemecké fora niesu adekvatne SR stýlu jazdenia... (doviezol som par aut z rakuska/nemecka)
A tiežto že si slovák kupi diesel a jazdi nanom 1200/1300ot/m po meste aby to dal pod 5 litrov , celý vytesený meni trisky a turbá ale hlavne že má spotrebu 5.3
Ja mám na svojom golfe spotrebu 6litrov kombinovanú ... (tusím 6.6 ukazuje palubák)
Motor papá kvalitnu naftu + aditivum , olej kazdých 10 a pradie si krásne ...
A nechci vidieť ten rozdiel v oleji ked ho vymením ja a nejaký vodič čo jazdí na "spotrebu" síce neviem na akú spotrebu
@frano tiež sa obzerám za novým autom a akonáhle som spomenul mondeo hned ma zarili pod zem a to ročník 2008/2009 a asi aj preto su dosť lacné... Teraz rozmýšlam nad A4 alebo A6
@v3nty no ale najviac jazdim po dialnici alebo kvalitnych rakuskych cestach a urcite nje pod 2000 otacok,z takych soferov mi akurat tecu nervy ked sa musim za nimi vliect
a preto som presvedceny ze je to pre mna spravna volba ale v podstate musi kazdy vediet aky ma styl jazdy a tomu prisposobit aj motorizaciu svojho auta...
@colt1911 problem je v tom ze nje kazdy chce jazdit stary nisan sunny keby taketo motory davali aj do modernych aut urcite by som to kupil ale kedze sa to isto nestane musim vybrat njeco ine ...
@frano Hej veď viem ale ešte taká zaujímavosť na záver
Do Nissanu Sunny a Almera s rokom výroby 98 až niesom si istý či to bola 2001 ale bolo to proste ešte pred faceliftom ...no pointa v týchto nových autách motor ovláda elektronické rotačné čerpadlo , elektronický pedál , elektronické vstreky ,plno čidiel imobilizér a neviem čo ešte No a tieto Nissany majú takú zvláštnosť že motor z 89+ pasuje aj do 98 ročníka ...No tak v jednej sme vymenili motor a v druhej sme menili len elektronické čerpadlo za klasické a samozrejme museli sme tam dať aj klasický pedál na lanko a klasické vstreky a autá znova jazdili na olej potom
Proste si mal pekné auto s klímou , airbagy, ABS, nezhnité zachovalé a veľké plus mal si tam motor čo jazdil na všetko
a boli 2 diesle 1.7 a 2.0 my sme väčšinou menili tie 2.0 ale neviem či tie 1.7 neboli živšie lebo keď si to udržal v otáčkach tak maximálku čo som dal na 1.7 podľa GPS bolo 176km/h ale zas tie 2.0 išli lepšie do kopca a tak keď naložený som išiel
Tu aha táto almera sa tak dá napríklad urobiť že tam hodíš klasické čerpadlo , pedál a vstreky z vrakáča a môžeš jazdiť na všetko čo som spomínal vyššie
@frano ne tak ako ja ťa neprehováram na Nissan Len "prezentujem" svoje názory a skúsenosti ....Vieš čo ja mám teraz Astru 1.7 D a pod tým autom ležím každý mesiac
Momentálne v nej nejde Alternátor, servo, žralo to 10litrov na 100km
a ostatné chyby za necelý rok užívania:
nefunkčný tachometer (oprava- nové lanko)
vyhorené žiarovky v prístrojovke (oprava - vyrobil som si vlastné modré osvetlenie)
odtrhnutý zadný tlmič od kasne ( za to môžu slovenské cesty)
nedal sa mi zatvárať kufor ( oprava- "celé som to zladil" )
Centrál v zime pravidelne nezavrie niektoré dvere ( oprava - žiadna)
2x odpadnutý remeň zo serva ( oprava výmena )
pokazené servo vyrazené tesnenie ( oprava - sám som to zrepasoval doma na stolíku )
dlhé ranné štarty/ padajúca nafta ( oprava jednocestný ventil)
atď atď
Skurvené európske auto si už nikdy v živote nekúpim Pôjdem do nissanu zase asi teraz v najbližšom čase a tento vrak aj keď je motoricky v poriadku dám na bazoš .... ale tam je vlastne motoricky v poriadku asi len tie 4 valce čo tam sú a hlava s ventilmi
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
33 komentov
Skratka sa ta regulacia pridiera.. asi najvačšia chyba TDičiek nad 80kw..
A potom este olejová pumpa...
Daj konkretny typ motora...
A do 2.0 by som nesiel vobec
ak diesel od VW tak jedine comon rail a tie su aj pre mna este moc drahe..
ja som sa rozhodol pre Ford v poslednych rokoch su brutalne spolahlive,maju fajn spotrebu,vybavu aj cenu-tiez som najprv chcel Superba alebo Pasata ale rychlo som zistil ze to momentalne njeje dobra volba..
Sa pekne jebú motory... zle sa splauje nafta zanasa sa zakarbonuje motor a potom to už tak nemaže ako by malo. Typický priklad nová commonrailová 1.6TDI
@frano jeden z jaspolahlivejsích diezlov je 1.9tdi 66kw kod motora AGR , koncepcia klasickeho centralneho cerpadla z pevnýmturbom bez variabilných lopatiek
Potom este 81kw ten už mal variabilné lopatky
Najlepsie common rail motory su podlamna HDI... (aj ked vela ludí sa zato skriabe no moje skusennosti sú také...)
na fordy som háklivý hrozne.. TDDI este ako tak ale TDCI je katastrofa...
Potom lepšie asi trošku prižmúriť oči a zovrieť zuby a kúpiť radšej nejaké benzínové auto, ale nie Sharan
@v3nty precital som vsetky nemecke fora a drtiva vacsina ludi co ich maju su spokojny akurat odporucaju sem-tam ho riadne prehnat aby sa tak rychlo nezaniesol ten ciastockovy filter,ale jazdne vlastnosti a spotreba su top a to je podlozene aj nejednym testom..
btw: s tým prehananím diezel je stavany na medzimesto dialnicu , ten filter sa zacina obnovovat po dosiahnutí určitej teploty cca po 100km...
A taktiež nemecké fora niesu adekvatne SR stýlu jazdenia... (doviezol som par aut z rakuska/nemecka)
A tiežto že si slovák kupi diesel a jazdi nanom 1200/1300ot/m po meste aby to dal pod 5 litrov , celý vytesený meni trisky a turbá ale hlavne že má spotrebu 5.3
Ja mám na svojom golfe spotrebu 6litrov kombinovanú ... (tusím 6.6 ukazuje palubák)
Motor papá kvalitnu naftu + aditivum , olej kazdých 10 a pradie si krásne ...
A nechci vidieť ten rozdiel v oleji ked ho vymením ja a nejaký vodič čo jazdí na "spotrebu" síce neviem na akú spotrebu
a preto som presvedceny ze je to pre mna spravna volba ale v podstate musi kazdy vediet aky ma styl jazdy a tomu prisposobit aj motorizaciu svojho auta...
» ford-mondeo-combi.autobazar.eu/20-tdci-pdf-bus...
tri a pol roka,ani skabanec,do 100 000 kilometrov a perfektna vybava a nech si hovori kto chce co chce mne sa ten novy dizajn od Fordu paci-
» www.auto.cz/test-ford-monde...
kukni a uvidis..
@frano snad bude slúžiť
min. 7-8 rokov,200 000km a polovicnou vybavou-ked sa pozrem na stylom:cena-kvalita tak njeje o com...
aj ja som pozeral na A6 ale ak nechces dat 15 000 tak ich v dobram rocniku a malo kilometrami nezozenies...
ale ak chces dat tolko kukni toto,aj to by nebola zla kupa ale momentalne mi bola pridraha
» www.autoscout24.de/Details.aspx?id...
niečo takéto by som cca chcel: » home.mobile.de/AUTOCENTER-HEIL...
ale tiež ma drží cena tak ešte vyčkávam
no len ten motor 125kw nemá dobré meno ale neviem ako je to s týmto ročníkom
Mal som starý Nissan Sunny čístokrvný hladký diesel bez elektroniky a jazdil na:
Použitý olej z iných áut
hydraulický olej (lepšie ako nafta )
bio nafta
slnečnicový olej
repkový olej
prevodový olej
vypálený olej z reštiky
transformátorový olej (lepšie ako nafta )
Kam sa hrabú tieto moderné "vymoženosti"
Z motorom 1.7 D a 50 litrovou nádržou plnou repkového oleja za 13Kč/liter z Globusu som urobil 897,3 km (nádrž som vyjazdil do sucha) ....
Do Nissanu Sunny a Almera s rokom výroby 98 až niesom si istý či to bola 2001 ale bolo to proste ešte pred faceliftom ...no pointa v týchto nových autách motor ovláda elektronické rotačné čerpadlo , elektronický pedál , elektronické vstreky ,plno čidiel imobilizér a neviem čo ešte No a tieto Nissany majú takú zvláštnosť že motor z 89+ pasuje aj do 98 ročníka ...No tak v jednej sme vymenili motor a v druhej sme menili len elektronické čerpadlo za klasické a samozrejme museli sme tam dať aj klasický pedál na lanko a klasické vstreky a autá znova jazdili na olej potom
Proste si mal pekné auto s klímou , airbagy, ABS, nezhnité zachovalé a veľké plus mal si tam motor čo jazdil na všetko
a boli 2 diesle 1.7 a 2.0 my sme väčšinou menili tie 2.0 ale neviem či tie 1.7 neboli živšie lebo keď si to udržal v otáčkach tak maximálku čo som dal na 1.7 podľa GPS bolo 176km/h ale zas tie 2.0 išli lepšie do kopca a tak keď naložený som išiel
» dopice.sk/5qM...
Tu aha táto almera sa tak dá napríklad urobiť že tam hodíš klasické čerpadlo , pedál a vstreky z vrakáča a môžeš jazdiť na všetko čo som spomínal vyššie
ale uz nemam cas premyslat nad inym prawe odchadzam po Frantika tak sme nazvali naseho noveho Forda...
Momentálne v nej nejde Alternátor, servo, žralo to 10litrov na 100km
a ostatné chyby za necelý rok užívania:
nefunkčný tachometer (oprava- nové lanko)
vyhorené žiarovky v prístrojovke (oprava - vyrobil som si vlastné modré osvetlenie)
odtrhnutý zadný tlmič od kasne ( za to môžu slovenské cesty)
nedal sa mi zatvárať kufor ( oprava- "celé som to zladil" )
Centrál v zime pravidelne nezavrie niektoré dvere ( oprava - žiadna)
2x odpadnutý remeň zo serva ( oprava výmena )
pokazené servo vyrazené tesnenie ( oprava - sám som to zrepasoval doma na stolíku )
dlhé ranné štarty/ padajúca nafta ( oprava jednocestný ventil)
atď atď
Skurvené európske auto si už nikdy v živote nekúpim Pôjdem do nissanu zase asi teraz v najbližšom čase a tento vrak aj keď je motoricky v poriadku dám na bazoš .... ale tam je vlastne motoricky v poriadku asi len tie 4 valce čo tam sú a hlava s ventilmi