Vedel by mi niekto poradiť ako sa dá vypočítať FOV tj. aký mám pozorovací uhol? chcel by som vedieť ako to vychádza v mojich priestoroch. Vzdialenosť od steny/plátna je cca 4m, šírka premietanej plochy je 240cm v pomere 16:9 tj. výška je 135cm. ak by mi n
a ako sa to vlastne pocita? a ktore percenta su smerodatne? vodorovne, ci vertikalne? lebo ak som to dobre pochopil ideal je nejak 35-40% a teda ak chcem percenta naviac musim sa posadit blizsie ak teda spravne uzavujem
@cabinko
keď si zoberieš trojuholník, ktorého jedna strana je tých 240, výška na túto stranu je 400 a vrchol oproti tej strane je tvoje oko, tak fov je uhol pri tomto vrchole, nič iné...
asi sa tak všeobecne hovorí o horizontálnom FOV..
ak chceš 35-40 stupňov, máš sedieť 350-380cm, čiže správne, musíš sa posadiť bližšie.
teda to už je na tebe, ale osobne si myslím, že to je skoro jedno
heh tak dakujem velmi pekne akurat som pozeral projektor ktory by som chcel, takze som chcel vediet ci to bude vyhovovat. takze preto tie otazky, chcem vediet este ako blizko budem musiet sediet ak budem chciet 60 stupnov, lebo to pisali ze je najblizsia vzdialenost ktora sa odporuca, viac nie, ale ak som to dobre pochopil, 3d by z takeho uhla malo posobit asi najlepsie
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
6 komentov
vFOV 19,16
ak som sa nepomýlil
keď si zoberieš trojuholník, ktorého jedna strana je tých 240, výška na túto stranu je 400 a vrchol oproti tej strane je tvoje oko, tak fov je uhol pri tomto vrchole, nič iné...
asi sa tak všeobecne hovorí o horizontálnom FOV..
ak chceš 35-40 stupňov, máš sedieť 350-380cm, čiže správne, musíš sa posadiť bližšie.
teda to už je na tebe, ale osobne si myslím, že to je skoro jedno