podla mna to je fajn, podla mna tie normy co oni maju, pokym nema ziaden vazny fyzicky problem moze kazdy splnit. Podla mna telesna je dolezity predmet, kedze deti treba aby sa ucili pohybu.
Bo teraz viac ako 50% naroda ma nadvahu a okolo 20% ma obezitu a uz aj dost deti ma nadvahu.
nie kazdemu to ide, to je pravda..napriek tomu so znamkovanim telocviku suhlasim...ale s tym, ze by sa mala znamkovat skor snaha ktoru ziak vyvinie...ked niekto nevie kopnut do lopty tak nevie...ale ked sa o to ani nepokusi, asi si dobre ohodnotenie nezasluzi...ak ukazuje snahu..tak mu ta jednotka patri..
heh ..ja necvičim od 7 roč. na zš ...niežeby som bol dajaky invalid ale sa mi jednoducho nechce .....nahaňať sa za loptou ? ...šak to je pre male deti ..tak som si proste vybavil papier a už som necvičil ...celu dobu bolo všetko okey ..až teraz vo 4 na sš si naš telocvikar vymyslel že nemôžeme byť skupina 4 na tom papieri ale 3 ...t.j. už nas môže znamkovať ...samozrejme že som necvičil a ani som veĽmi nechodil na telesne ..tak som tam mal tri 5 ...na vysvečku mi chel dať solovu 3 ...ale som jednym z naj žiakov našej triedy tak mi triedna vybavila 2 ....našťastie ...aj keď najradšej by som mal 1
Je to úplná pičovina.Mňa moj telocvikár namá rád odkedy som sa zastal pred riaditelkou kamoša ktorého nemá rád,takže nám dáva zápisi za každú drobnosť,a ak by nás mal ešte aj známkovať...OMG!!!
mne nevadila známkovaná telesná sama o sebe, ale to, že naše učiteľky to ponímali ako ostatné predmety (učitelia, čo mali chalanov na to kašlali) a išli nám dávať známky za všetko, čo sme robili, tak sme mali známkované kotrmelce, brušáky, dvanásťminútovku, skoky, hody a dokonca aj stojky!! načo dokelu je telesná o učení sa robiť stojky? alebo o cvičení na hrazde? majú sa tie decká hýbať, alebo majú zvládnuť všetky športy?
hm s tou snahou suhlasim..ale tak napriklad stupnica za 12 minutovku, ked spravis 8 koliecok a viac mas 1, ked spravis 7 mas dva.. atd.. ja som s tym zatial nemala problem, lebo ja tam mam jednotky, ale spoluziacky to tam maju pestre, a uz len to im zhorsuje priemery..
lebo tak isto ako sa da naucit matika, tak isto sa da naucit aj telocvik. Len u niekoho to trva dlhsie (tak isto na priklad v matike) a niekto to vie hned...
@bress ano s tym suhlasim ze pohyb je dlezity, ale tym ze ti profka da 4 za dvojtaktalebo 5 za kotul (pritom snahu mas), tak ta to len znechutii nie? a aj tak 2krat do tyzdna, 45 minut ludstvo od obezity nezachrani..
Zdá sa mi to dosť podobné, tak isto, ako sa človek, ktorý jednoducho nemá mentálne predpoklady na to, aby rozumel ťažkým matematickým úkonom, niečo také nenaučí, tak sa človek, ktorý nemá fyzické predpoklady, aby mohol vykonávať ťažké fyzické úkony, niečo podobné jednoducho nenaučí ...
A čo je ľahšie to neviem, ale nezdá sa mi, že by to bolo tak dôležité ...
Rovnako, ak by niekto zhodnotil, že chémia je ťažšia ako geografia, asi by nezačali chémiu známkovať na základe snahy žiakov ...
niektorí to robia tak,že dajú každému 1 u nás boli aj štvorky. a to nie kvoli tomu,že sa niekto neprezliekal. proste ako keby iný predmet. normálne stupnica...a jeeeb známka. preto sa všetci dali oslobodiť
ale tak vacsinou sa znamkuje skor snaha ako samotny vykon. ked ucitel vidi ze mi napr. gymnastika proste nejde, neda mi za to zlu znamku. a ked daco na tych hodinach robim, cvicim aspon vacsinu hodin tak 1 na konci v pohode
myslím že to má svoje výhody aj nevýhody...lebo ak by sa telocvik neznámkoval niektorí, ktorím to ide a v pohode by to zvládali, by to zneužili len kvôli svojej lenivosti...a zas tí ktorím to nejde by mali menej mindrákov...
@tunidlo preto som povedala väčšinou ale aj v matike sa môže nájsť niečo, čo sa aj človek bez danosti naučí robiť naspamäť a nejak to okašle aj bez vedomostí, telocvik neoklameš.
podľa mňa to s chémiou a biológiou nie je dobrý príklad. v oboch sa chcú vedomosti, kým v prípade matika (alebo čokoľvek) - telesná to tak nebolo. od týchto predmetov sa očakáva, že žiakov niečo naučia, ale telesná tam na to nie je. preto je aj trochu odveci, prečo vôbec uvažujeme nad tým, že "ak sa dá naučiť to, dá sa aj hento", keď pri telesnej by o to vôbec nemalo ísť.
@anzu úplne s tebou súhlasím. Presne takú istú telesnú máme my.
Ja som si už na takú odveci telesnú a ešte viac odveci známkovanie za tie roky akosik zvykla. Len je vrcholne nespravodlivé, že zatiaľ čo z nás sa profesor snaží spraviť dokonalých profesionálnych gymnastov, atlétov a kulturistov, tak ostatné triedy hrajú futbal, volejbal, basketbal, florbal, tenis, stolný tenis, bedminton, frisbee, atď. A potom sa čudujú, že máme odpor k tej ich telesnej. Prečo by sme aj nemali...
Najzarážujúcejšie je však to úžasné známkovanie...
@indifferentgirl úplne ťa chápem. kým ja som dostala tuším trojku alebo možno aj štvorku za dvanásťminútovku (spolu s polovicou ostatných báb), tak u chalanov im učiteľ zapísal, že robili testy, aby nemal problém, že nejde podľa osnovy a šli hrať futbal. všetko záleží od učiteľa.
Lenže škola má poskytovať predovšetkým vzdelanie a mravnú výchovu, všetky ostatné zložky sú menej podstatné. A som toho názoru, že predmety ako telesná alebo estetická výchova by určite nemali byť známkované. Pretože sa známkujú vedomosti, nie manuálne/fyzické zručnosti.
Je absurdné, aby vynikajúci žiak nemal priemer 1.00 len kvôli tomu, že nevie rýchlo behať alebo pekne kresliť. Nie?
oni skor znamkuju za snahu a za to kto kolko krat cvici..bo ak si zacvicis raz za dva mesiace tak jasne ze ti moze dat aj 3 ked sa nesnazim a je ti to fuka..tak nejak to vyzera u nas..
A ked sa znamkovala hudobna a vytvarna vychova, nebolo to to iste? Ale v podstate mi to nevadi, i ked nie som velmi telocvikovy fanusik. Ale ak chodis pravidelne na hodiny a celkom tam nerezignujes, vacsinou sa nestane, ze by Ti telocvik kazil priemer. Aspon si myslim..
a prave preto, ze nie kazdemu to ide, zahrna telesna vychova rozne aktivity ako napriklad loptove hry, gymnastiku, plavanie, behy, aerobik, jogu, svihadla..., aby si kazdy nasiel nieco, co mu pojde.
Blbosť.Ale nič s tým nenarobíš.Rovnako ako nechápem ako sa môže známkovať hudobná,občianska náuka a podobne nezaujímavé ,na iných školách nepovinné predmety napríklad sú také základné školy tu v KE kde sa to od siedmej triedy známkuje Ak sa ti nepáči,chod sa sťažovať k Jánovi Mikolajovi-tzv. minister školstva :-d ten sa isto poteší
súhlasím s komentom,az na tú občiansku(u nás to volame NOS-ka)...to sa ešte celkom naučiť dá:d ...ja mám samé jednotky zo všetkého aj v klasáku, len z teláku mi tam strašia pekné známky:d
Mozno zalezi od ucitela. Niekto tam nieco nahadze, aby bol kazdy v triede spokojny a dalej je mu to fuk. A niekto sa hra na ucitela, alebo si vybavuje svoje komplexy, stihomamy a paranoje
Telesna je o pohybe. Kto ma o sport vazny zaujem tak sa nim bavi popri skole, alebo skonci niekde na FTVS UK a karieru skonci niekte na majstrovstvach a mozno skonci len ako telocvikar, alebo nieco podobne
lebo je to hodina ako každá iná...ja milujem telesnú,lebo sa na nej odreagujem od ostatných predmetov ,zahrám si športy,ktoré ma bavia...aj tú gymnastiku nejako prežijem,hoci ju rada nemám ...a je to známka takmer zadarmo...nejako sa pohybovať musíš...
a navyše nie každý je športovo založený,ale nechci mi povedať,že neurobíš kotúľ alebo dvojtakt...
@terush ale to uz nie je chyba predmetu ale ucitela, takisto ako vo vsetkych predmetoch je vacsina neferovych a niektori su az az, tak potom by nebolo znamkovane nic. Nie nezachrani ale keby tie hodiny boli robene tak, zeby to deti vacsinou bavilo, samozrejme nemoze kazdeho, kedze niekoho moze bavit gymnastika, niekoho atletika a niekoho futbal, ale aspon zisti v nizsom veku co ho bavi a ta skola by ho ku tomu mala priviest. To uz je vsetko vacsinou len chyba ucitelov.
@anzu sak fyzicky kondicku si moze vyvinut tak 90% populacie, ale to aby vedeli jazyk poriadne alebo aby vedeli v matematike, nieco zlozitejsie ako malo nasobilku a tak, musi nato venovat viac usilia a mat aspon nejaky predpoklad. Nemozes povedat, ze keby si kazdy den chodila behat, tak by si sa casom nezlepsovala...
lebo by decka nic nerobila a necvicili by ani to dva krat do tyzna kedze normalne len sedia za pocitacom a nic...Od nevidim do nevidim...inteligencia klesa,mozgove bunky umieraju,tuku pribuda,svaly ochabuju...A potom v tridsiatke ze au boli ma chrbat,boze ako ma bolia krize atd...tak presne preto aby decka neboli lenive....Okrem toho normalny ucitel telesnej dava aj za snahu
@bress hej, správna pripomienka, kondička v tom určite zohráva úlohu....ale, tu nastala, teda aspoň u mňa, ďalšie chyba: keď sme mali napríklad bežať dvanásťminútovku, tak sme bežali raz ako prípravu a raz na známky. ale inak sme nebehávali. to nie je bohvieaká príprava. a pritom známkované, ako ostatné predmety, kde existuje systematická príprava a učenie sa. aj keď dalo by sa povedať, že aj z iných predmetov sa musí človek učiť aj doma, ale tak aká by bola predstava na domácu úlohu behať, aby som na telesnej dostala jednotku?
@anzu tak dvanasminutovka patri medzi tie ich zakladne skusky, co robia na zaciatku roka aby vedeli zdatnost, takisto tam patri aj kliky, brusaky a zhyby.
Takze to je take, ze to zalezi aj od ucitela... No a tie domace, ty ich nemusis robit, to robis pre seba, takisto ako clovek sportuje pre seba aby bol zdravy. Podla mna je chyba v pedagogoch a takisto mozno v tematickych planoch ale ako predmet je velmi dolezity. Dokonca jedine dva predmety ktore su na ZS a strednej uplne povinne su telesna a slovensky jazyk, tie sa nemoze dat prec.
No prečo nie ??? Aspoň sa tí ľavo-ruký lejbáci trocha potrápia... a potom prečo deti šplhajú na 6m tyčku pol minúty a 100ku """prefičia" za 20 sekund... tak budú mať aspoň trocha "motivácie"...
Nájde, sčítanie jednociferných čísel zvládne aj človek, ktorý je dutý ...
Rovnako ruky hore a ruky dolu zvládne aj človek, ktorý má dvesto kíl ...
Asi oba úkony sa robia niekde v prvom ročníku ZŠ, aj keď sa tam známkuje len nejakými zvieratkami a určite nie za úkony v telesnej, ale to len ako príklad ...
A predsa aj na telesnej sa učia veci, len to nie sú úplne teoretické vedomosti, ale telocvikár sa snaží žiakov naučiť robiť kotrmelce, šplhať a podobné hovadiny ... Proces učenia je často podobný ... (hoci behať sa tam neučí a výkony v behu sa známkujú, napríklad, to je pravda)
Napríklad na deskriptívnu geometriu si už určite stihol zabudnúť, však?
Inak, napríklad aj v spomínanej matike sa viac testuje mentálny úkon ako jednoduchá vedomosť ... Podobne ako na telesnej si ten úkon môžeš natrénovať, napríklad ...
Inak škola (čo sa základnej školskej dochádzky týka) ti z mravnej stránky dá asi toľko, že jesť cez hodinu sa nepatrí ...
(Hoci súhlasím, že by bolo vhodné zahrnúť niečo z axióm mravnosti dnešnej spoločnosti do vyučovania, napríklad učiť decká princípom tolerancie, alebo schopnosti sofistikovanej diskusie)
A pochopiteľne, že formovanie fyzických zdatností je na druhej koľaji, preto má telesná oproti získavaniu poznatkov menšiu časovú dotáciu ...
No ja si myslím, že žiaci poznajú švihadlá a lopty už skôr ako sa dostanú na školu (teda si priamo tam zrejme nič prvýraz nenájdu) a zároveň si na telesnej (asi v drvivej väčšine prípadov) nebudú individuálne voliť, čo chcú robiť (takže si niečo nenájdu ani na dlhodobejšie praktizovanie cez hodiny telesnej) ...
@tunidlo tiez dost zalezi od pristupu vyucujuceho, pretoze ak ten chce, aby mu ziak nepresedel telesnu v satni, pripadne na okraji ihriska, dovoli mu rozvijat jeho oblubene aktivity. samozrejme, ze povinnym behom sa nevyhne, ale rovnako sa nevyhne odpovede z poezie na literature.
Lebo ste kokoti lenivi ktorý nevedia pobehnut 3metre , pojdu radsje za doktorkou ktora im napise oslobodenie od telesnej a budete hrat wowko radšej
je to fakt hrozné ked sa pozeram na spoluziakov a 50% s triedy nezabehne 1000metrov :/ ...fakt zufalé ...
Aspon mi máme fajn telocvikárov ak sa aspon snazis cvicit , aj ked testy nemáš za 1 vsetky aj tka ti dá 1na konci roka zas tý co nechcú cvicit nema zaujem tak tý maju 2-3 ... ja som vytiahola si 10 chalanov striedy a chodime bud do posilky alebo na zinenky , ich naucim nejake chmaty ... telocvikár je rád ze aspon nieco cez telesnu robíme (lebo ich nebavil futbal ktorý hravame skoro kazdu hodinu ,tak som vymyslel toto) a na polroka uz mali jednotky
Pochop, že nie každého šport baví a každý je dobrý v ničom inom, osobne nie som veľmi športový typ, telesnú nemusím, no, že by som bol lenivý kokot o tom neviem...
@narazuvzdornaa mňa umelci nikdy nezaujímali,takže ja mám radšej telesnú radšej by som sa učila o športovcoch ako o tých čo im hovoríme umelci pričom ich diela sa stali slávnymi až ked ,,zavreli svoje oči" také veci neuznávam
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
78 komentov
Bo teraz viac ako 50% naroda ma nadvahu a okolo 20% ma obezitu a uz aj dost deti ma nadvahu.
známkuje sa či cvičíš, či sa snažíš a nedrbeš na to a donesieš si ospravedlnenku, alebo neprídeš alebo podobne.
Nám to telocvikár vysvetľoval aj tak, že ... Spadneš z bicykla a čo urobíš? ...
No kotúl letmo, ktorý si sa naučil na telesnej ...
Ale my sme to zasa nemali hentak známkované ...
Zdá sa mi to dosť podobné, tak isto, ako sa človek, ktorý jednoducho nemá mentálne predpoklady na to, aby rozumel ťažkým matematickým úkonom, niečo také nenaučí, tak sa človek, ktorý nemá fyzické predpoklady, aby mohol vykonávať ťažké fyzické úkony, niečo podobné jednoducho nenaučí ...
A čo je ľahšie to neviem, ale nezdá sa mi, že by to bolo tak dôležité ...
Rovnako, ak by niekto zhodnotil, že chémia je ťažšia ako geografia, asi by nezačali chémiu známkovať na základe snahy žiakov ...
podľa mňa to s chémiou a biológiou nie je dobrý príklad. v oboch sa chcú vedomosti, kým v prípade matika (alebo čokoľvek) - telesná to tak nebolo. od týchto predmetov sa očakáva, že žiakov niečo naučia, ale telesná tam na to nie je. preto je aj trochu odveci, prečo vôbec uvažujeme nad tým, že "ak sa dá naučiť to, dá sa aj hento", keď pri telesnej by o to vôbec nemalo ísť.
Ja som si už na takú odveci telesnú a ešte viac odveci známkovanie za tie roky akosik zvykla. Len je vrcholne nespravodlivé, že zatiaľ čo z nás sa profesor snaží spraviť dokonalých profesionálnych gymnastov, atlétov a kulturistov, tak ostatné triedy hrajú futbal, volejbal, basketbal, florbal, tenis, stolný tenis, bedminton, frisbee, atď. A potom sa čudujú, že máme odpor k tej ich telesnej. Prečo by sme aj nemali...
Najzarážujúcejšie je však to úžasné známkovanie...
Lenže škola má poskytovať predovšetkým vzdelanie a mravnú výchovu, všetky ostatné zložky sú menej podstatné. A som toho názoru, že predmety ako telesná alebo estetická výchova by určite nemali byť známkované. Pretože sa známkujú vedomosti, nie manuálne/fyzické zručnosti.
Je absurdné, aby vynikajúci žiak nemal priemer 1.00 len kvôli tomu, že nevie rýchlo behať alebo pekne kresliť. Nie?
ja si tiež myslím, že to je ako matika, mne nikdy nešla a tiež je známkovaná.. tak aj telesná prečo nie
súhlasím s komentom,az na tú občiansku(u nás to volame NOS-ka)...to sa ešte celkom naučiť dá:d ...ja mám samé jednotky zo všetkého aj v klasáku, len z teláku mi tam strašia pekné známky:d
--
Mozno zalezi od ucitela. Niekto tam nieco nahadze, aby bol kazdy v triede spokojny a dalej je mu to fuk. A niekto sa hra na ucitela, alebo si vybavuje svoje komplexy, stihomamy a paranoje
a navyše nie každý je športovo založený,ale nechci mi povedať,že neurobíš kotúľ alebo dvojtakt...
Nieje nad to sa v polovici vyučovacieho procesu prezliekať, fajne sa spotiť a potom takto fungovať ešte polovicu dňa
Keď si chcem zašportovať, tak si zašportujem, ale nikto ma do toho nebude nútiť.
@anzu sak fyzicky kondicku si moze vyvinut tak 90% populacie, ale to aby vedeli jazyk poriadne alebo aby vedeli v matematike, nieco zlozitejsie ako malo nasobilku a tak, musi nato venovat viac usilia a mat aspon nejaky predpoklad. Nemozes povedat, ze keby si kazdy den chodila behat, tak by si sa casom nezlepsovala...
Posledný rok na ZŠ odo mňa už ani nechceli ospravedlnenky, ešte mi aj doniesli nejakú robotu, nech sa na lavičke nenudím
@lilushka19 občiansku výchovu porovnávať s výtvarnou/telesnou/hudobnou (pri čom na v. a h. ti stačí poznať umelcov)?! WTF?
Takze to je take, ze to zalezi aj od ucitela... No a tie domace, ty ich nemusis robit, to robis pre seba, takisto ako clovek sportuje pre seba aby bol zdravy. Podla mna je chyba v pedagogoch a takisto mozno v tematickych planoch ale ako predmet je velmi dolezity. Dokonca jedine dva predmety ktore su na ZS a strednej uplne povinne su telesna a slovensky jazyk, tie sa nemoze dat prec.
Nájde, sčítanie jednociferných čísel zvládne aj človek, ktorý je dutý ...
Rovnako ruky hore a ruky dolu zvládne aj človek, ktorý má dvesto kíl ...
Asi oba úkony sa robia niekde v prvom ročníku ZŠ, aj keď sa tam známkuje len nejakými zvieratkami a určite nie za úkony v telesnej, ale to len ako príklad ...
A predsa aj na telesnej sa učia veci, len to nie sú úplne teoretické vedomosti, ale telocvikár sa snaží žiakov naučiť robiť kotrmelce, šplhať a podobné hovadiny ... Proces učenia je často podobný ... (hoci behať sa tam neučí a výkony v behu sa známkujú, napríklad, to je pravda)
Napríklad na deskriptívnu geometriu si už určite stihol zabudnúť, však?
Inak, napríklad aj v spomínanej matike sa viac testuje mentálny úkon ako jednoduchá vedomosť ... Podobne ako na telesnej si ten úkon môžeš natrénovať, napríklad ...
Inak škola (čo sa základnej školskej dochádzky týka) ti z mravnej stránky dá asi toľko, že jesť cez hodinu sa nepatrí ...
(Hoci súhlasím, že by bolo vhodné zahrnúť niečo z axióm mravnosti dnešnej spoločnosti do vyučovania, napríklad učiť decká princípom tolerancie, alebo schopnosti sofistikovanej diskusie)
A pochopiteľne, že formovanie fyzických zdatností je na druhej koľaji, preto má telesná oproti získavaniu poznatkov menšiu časovú dotáciu ...
No ja si myslím, že žiaci poznajú švihadlá a lopty už skôr ako sa dostanú na školu (teda si priamo tam zrejme nič prvýraz nenájdu) a zároveň si na telesnej (asi v drvivej väčšine prípadov) nebudú individuálne voliť, čo chcú robiť (takže si niečo nenájdu ani na dlhodobejšie praktizovanie cez hodiny telesnej) ...
Ale s dvojtaktom majú inak často problém aj ľudia, ktorí hrávajú basketbal na úplne pravidelnej báze
je to fakt hrozné ked sa pozeram na spoluziakov a 50% s triedy nezabehne 1000metrov :/ ...fakt zufalé ...
Aspon mi máme fajn telocvikárov ak sa aspon snazis cvicit , aj ked testy nemáš za 1 vsetky aj tka ti dá 1na konci roka zas tý co nechcú cvicit nema zaujem tak tý maju 2-3 ... ja som vytiahola si 10 chalanov striedy a chodime bud do posilky alebo na zinenky , ich naucim nejake chmaty ... telocvikár je rád ze aspon nieco cez telesnu robíme (lebo ich nebavil futbal ktorý hravame skoro kazdu hodinu ,tak som vymyslel toto) a na polroka uz mali jednotky
Pochop, že nie každého šport baví a každý je dobrý v ničom inom, osobne nie som veľmi športový typ, telesnú nemusím, no, že by som bol lenivý kokot o tom neviem...
...a nie, WoWko nehrajem
Vy nemáte Juríka, však?
Ak má vyučujúci podobný prístup, tak je to super
Len posledný rok, no napriek tomu sa stihol stať v triednych kruhoch legendou ...
A Buchová, stará neurotička, taká prívetivá? ... Sranda ...
Pýtala som sa, ako môžeš porovnávať OBČIANSKU VÝCHOVU s ostatnými ,,výchovami". (A ak teba nejaký štát či zákon nezaujíma, to zase nezaujíma mňa.)