Príchod Jozefa a jeho bratov so ženami a deťmi do Egypta - spolu 72 ľudí Ex 1: 1-5

Historické dôkazy :



Skupina západoázijských cudzincov, možno Kanaáncov, označených ako Aamu ( ꜥꜣmw . vrátane popredného muža s núbijským kozorožcom označeným ako Abisha Hyksos. Hrobka úradníka 12. dynastie Chnumhotepa II v Beni Hasan - asi 1890 pred Kr.

» en.wikipedia.org/wiki/Hyksos...

Maľba možno zobrazuje príchod prvých Izraelitov do Egypta, nasvedčuje tomu niekoľko faktov :

1 : Udalosť sa odohrala v roku 1890 pred Kr. čo sedí s biblickou dobou kedy Jozefovi bratia s rodinami vstúpili do Egypta.

2 : Jozefovovi bratia vstúpili do Egypta s rodinami. Ex 1: 1-5. Maľba tiež zobrazuje príchod mužov s rodinami - ženami a deťmi.

3 : Osoby na maľbe majú jemne opálenú pokožku, ktorá je typická pre Izraelitov. Ich odev tvoria pestrofarebné tuniky. Nie je bez zaujímavosti, že pestrofarebnú tuniku nosil aj sám Jozef Gn 37:3. Pestrofarebná tunika znamenala istú hodnosť, Izák dal takúto tuniku ušiť iba Jozefovi Gn 37:3, ostatní bratia mali obyčajné odevy. Keď si Jozef získal obľubu u faraóna a zbohatol, možno bol natoľko bohatý, že dal svojmu klanu ušiť také isté farebné tuniky aké nosil i on sám.

4 : Kto to boli tí "Aamu" ? Aamu bolo egyptské meno používané na označenie západoázijských cudzincov v staroveku. Súčasné egyptské pramene z čias vojen proti Hyksósom označujú aj tých druhých ako ꜥꜣmw . Hoci nezanechali žiadne nápisy vo svojom vlastnom jazyku, niektoré z ich osobných mien sa objavili v egyptských záznamoch, ktoré sa syntakticky a lexikálne zhodujú so západosemitskými dialektmi. Aamu z tohto reliéfu sú ďalej označovaní ako pochádzajúci z oblasti Shu , ktorú možno s určitou neistotou identifikovať s oblasťou Moab v južnej Palestíne (región) okolo rieka Jordán alebo všeobecne južná Levanta , východne od rieky Jordán a Červeného mora .

Abrahám mohol byť príbuzný ľuďom zo západnej Ázie, o ktorých je známe, že navštívili Egypt v druhom tisícročí pred Kristom, ako napríklad Aamu alebo Retjenu . [7] David Rohl navrhol stotožniť Abraháma s Aamu , dobre známymi v egyptských zdrojoch ako ľudia zo západnej Ázie. V egyptčine sa čítanie druhého alefu , keď sú v slove dve po sebe idúce alefy, zmení na „r“ alebo „l“, takže slovo Aamu , o ktorom sa tradične predpokladalo, že znamená Amorejcov , môže v skutočnosti byť čítaný ako „Aramu“, odkazujúc na Aramejcov a spájaný s Abrahámom prostredníctvom mena, ktoré dostal jeho ľud.

» en.wikipedia.org/wiki/Aamu...

A kto to boli "Hyksosi" ? V Aegyptiaca , dejinách Egypta napísaných grécko-egyptským kňazom a historikom Manethom v 3. storočí pred Kristom, sa termín Hyksós etnicky používa na označenie ľudí pravdepodobne západného semitského, levantského pôvodu. Zatiaľ čo Manetho vykresľoval Hyksósov ako útočníkov a utláčateľov, táto interpretácia je v modernej egyptológii spochybňovaná. [Namiesto toho mohli vláde Hyksós predchádzať skupiny kanaánskych národov, ktoré sa postupne usadili v delte Nílu od konca dvanástej dynastie a ktoré sa mohli oddeliť od rozpadajúcej sa a nestabilnej egyptskej kontroly v určitom bode počas trinástej dynastie. Inak povedané, Hyksósy mohli byť Kanáánci a teda Izraeliti.

» en.wikipedia.org/wiki/Hyksos...

Výraz „Hyksós“ je odvodený z gréčtiny Ὑκσώς ( Hyksôs. Židovský historik Josephus z prvého storočia nášho letopočtu uvádza toto meno vo význame „králi pastierov“ alebo „zajatí pastieri“ vo svojom spise Contra Apion (Proti Apionovi), opisuje Hyksósov ako Židov, ako sa objavili v helenistickom egyptskom historikovi Manetho.

_________________________

ZAVEROM : Maľba môže zobrazovať príchod Izraelitov do Egypta, no museli by sme uznať 1 fakty : Prví Izraelci, ktorí vstúpili do Egypta neboli u Egypťanov známy ako "Izraeliti", Egypťania ich tak nenazývali. Namiesto toho im dali prezývku "Aamu" (možno odvodenina od "Abrámovci) a "Hyksós" - zajatí pastieri.

__________________________

2 : Jozef v obľube u faraóna Gn 40:13

HISTORICKE DOKAZY :



Predstavuje táto socha Jozefa, ktorú mu dal vyhotoviť faraón ? Mohlo by tomu nasvedčovať niekoľko faktov :

» www.express.co.uk/news/world/1281...

1 : Socha sa datuje do 12 dynastie (1991 BC – 1802 BC) teda do obdobia ktoré by sa dalo zladiť s Jozefovým pobytom v Egypte

2 : Hubovitý účes bol typický pre znázorňovanie Hyksósov

» en.wikipedia.org/wiki/Avaris...

A tí ako sme si už hovorili boli tými, ktorí boli znázornení pri príchode do Egypta a boli to pravdepodobne Izraelci. Socha má na bočnom pleci farebné farby, čo by mohlo byť odkazom na farebnú tuniku, ktorú nosil Jozef Gn 37:3 a ktorou sú tiež vyobrazení "Hyksósi" na egyptskej maľbe z roku 1900 pred Kr.

Existuje aj ďaľší dôkaz, že socha bola "Hyksós". Našla sa totiž iba vrchná časť sochy (spodná časť preto musela byť zničená), a aj vrchná časť sochy nesie známky cudzieho poškodenia. Hyksósi dobyli a ovládali severný Egypt v rokoch 1650-1550 pred Kristom. Po roku 1550 boli zo severného Egypta vyhnaní Ahmosom I. Je možné, že to bol práve Ahmos I ktorý dal zničiť tieto sochy a to ako odplatu "Hyksósom" za to, že ovládali severný Egypt od roku 1650-1550 pred Kristom. Stavba sochy Hyksósa teda bola ešte v dobe kedy Hyksósi Egypt nedobyli. Po určitom čase však Egypt dobyli, no po čase znovu o nadvládu prišli. Faraón potom z pomsty zničil všetky sochy Hyksósov na ktoré narazil, pretože to bolí cuzinci, ktorí dobyli severný Egypt. To by dávali zmysel.

3 : Vládnúce palica "throwing stick", "cep", je záslužný znak, ktorý sa dával za "úrodu".

» en.wikipedia.org/wiki/Crook_and_...

O Jozefovi vieme, že pomohol Egyptu vyhnúť sa hladu Gn 41: 28-38, a faraón ho nazval "živiteľom ľudu" Gn 41:45. Jozef bol teda vhodným adeptom, ktorý by od faraóna zdedil sochu a "cep" ako symbol úrody.

___________________

ZAVEROM : Socha pochádza z obdobia 1991 BC – 1802 BC, predstavuje "Hyksósa" a vlastní cep za úrodu. Je preto nemálo pravdepodobné, že táto socha nie je nikto iný ako biblický Jozef.

*10*10*10*10*10*10*10*10*10*10*10*10*10*10*10*10

POKRACOVANIE DALSEJ CASTI NABUDUCE !

Viac o biblickom a židovskom Exoduse tu :  » www.posmrtnyzivotexistuje.sk/biblicky-exodus...

 Blog
Komentuj
 
 fotka
tequila  21. 3. 2024 16:11
mas pravdu, tiez nad tym casto uvazujem
 
 fotka
tomas5555555  21. 3. 2024 19:13
@tequila super, to je dobrý začiatok. Si na dobrej ceste stať sa kresťanom.
 
 fotka
tequila  22. 3. 2024 15:43
ale ja som krestan. dokonca 1 z najlepsich, akych poznam
Napíš svoj komentár