1. Zábery "predtým" musia byť čierno biele, však aj odrážajú pochmúrnu minulosť bez vášho výrobku/služby...prispôsobte tomu aj hercov, aby sa správne emáčsky/nadšene tvárili.

2. Sex predá všetko! Je jedno, ako zmyselne alebo nezmyselne ho zakomponujete. Ak už vážne neviete ako, použite slogan: "...(čo robíte)...s vášňou" a vycapte si k tomu slečnu v plavkách. Muži by sa na iného muža nepozreli a ženy sa predsa so ženským modelom zmieria.

3. Výhodné sa ukázalo využitie detí. Síce s logikou človeka v rozmedzí dospelosť-stredný vek ("Kde je tu kalcium? "), ale to je vedľajšie.

4. Ak chcete použiť výsledky prieskumu, spravte si najprv dostatočne sprostú a nič nehovoriacu anketu (Kamoška takto raz dostala otázku: "Novú Jogobelu považujete za: krémovejšiu, lahodnejšiu, smotanovejšiu...." a vzápätí sme sa všetci dozvedeli, že 80% respondentov považuje novú Jogobelu za krémovejšiu! )

5. Dialóg je tou správnou formou. Stačia na to dve osoby, skúsený používateľ vášho výrobku/služby a vyčudovaný idiotsky sa tváriaci sused/manžel/kamoš/náhodný okoloidúci/predavač..., ktorý sa, rovnako ako divák, práve dozvie, prečo ste vy preňho tá správna voľba.

6. Čím viac krát spomeniete meno výrobku, tým lepšie. ("Mám nový X! " "Nový X? " "Nový X! Nový X má....")

7. Keďže nemôžete menovať súperov, použite pre porovnanie označenie "bežný".

8. Čímkoľvek ste výrobok vylepšili, dajte tomu anglický názov a nazvite to novou technológiou.

9. Zmanipulujte ľudí tým, že hlavná postava bude celebrita.

A ultimatívne 10. pravidlo: Ak sa detaily nehodia k hlavnej myšlienke, ignorujte ich (a nechajte ľudí vyťahovať aviváž z kabelky)

Ó, a samozrejme, ak sa jedná o teleshopping, dajte k výrobku samé blbosti, aby ste mohli zvýšiť cenu, prehláste, že doplnky sú zdarma a celý spot trikrát zopakujte.


Príklad použitia:

Rozhodla som sa na trh uviesť nový druh priesvitného leukoplastu. Na začiatku reklamy sedí Zuza Ružová spolu s kamarátkou a dvoma fešákmi v bare, fešáci spolu odídu k baru po drink a kamarátka sa zatiaľ pýta Zuzy: "Počúvaj, čo sa stalo s tým tvojim strašným škrabancom od sekáčiku na mäso? Zmizol? "
"Nie, čosi, použila som Inviplast, " povie Zuza a odhalí rameno, ktoré vyzerá ako úplne čisté (pretože na sebe žiaden leukoplast nemá a vlastne sa ani nezranila, zato pravideľne používa samoopalovací krém, je napudrovaná a nasvietená jemne žltým reflektorom 4).
"Nový Inviplast? "
"Áno, nový Invisplat s prevratnou technológiou glue&go, vďaka ktorej lepšie lepí a dlhšie vydrží. Naviac je prakticky neviditeľný! "
Fešáci sa vrátia a Zuzin fešák sa k nej nakloní s Colgate úsmevom a pohľadom Chcem si to s tebou rozdať na záchode. Zuza ešte raz pozrie na kamarátku a povie: "A k tomu príjemne vonia! " Nakonci ešte pridáme logo a slogan výrobcu a ak chceme, malým písmom doplníme pravidlá použitia, spolu na dve A4. K tomu môžeme pridať aj billboardy so Zuzou v sexi šatách s rásporkom, z ktorého trčí aj noha až po stehno. No nekúp to!

 Blog
Komentuj
 fotka
tikalok  30. 5. 2009 20:00
neviem, neviem.. tá ukážková reklama je podľa mňa príliš dobrá. také chmuľoviny, aké bývajé bežne v telke, normálny človek nemá šancu vymyslieť
 fotka
miskazteska  30. 5. 2009 20:21
haha.. ..a niekedy su tam trpitelske vyrazy.. ....ta skvrna nejde dole, au to boli..
 fotka
oinomaos  30. 5. 2009 20:33
Uviedol si reklamu z vysokou pociatocnou investiciou uz do samotnej tvorby,kedze pouzivas zname tvare,nehovoriac o vysielacom case,ktory nieje lacny spas.

Tieto reklamy su pre velke spolocnosti a nie pre mensie firmy/osoby.

Nerealne a irelevantne pre firmu/osobu ktora ide predstavit novy produkt z ktorym zacina.

Ziadna firma nemoze a nepusti peniaze z rozpoctu na reklamu tohto typu.

1-prilis vysoke naklady na tvorbu reklamy.

2-drahy vysielaci cas.



Skor pouziju variantu internetovej reklamy,cielenej na zakaznika.

Na nasich najvacsich portaloch maju priestoru dostatok a ich reklama sa zobrazi viac krat,nie 5 krat v televizi.

Financne vyhodnejsie riesenie je banerova reklama ci uz staticka ci agresivna.Vyroba baneru je neporovnatelnejsie lacnejsia ako 1 minuta natacania reklamneho klipu.(Len 1 minuta natacania,nie 1 minuta celkoveho klipu.)

Reklamou na internete podstatne usetria,ci uz vyrobou baneru a nie draheho klipu,oslovia zakaznikov cielene a dlhodobejsie nez kratka tv reklama.

Ked si porovname naklady na tv spot a baner niekde na navstevovanom portali tak sme na velmi rozdielnych cislach...

Ako firma rozmyslam zaujat potencionalneho zakaznika.Takze za cenu tv spotu a 5x reklamu v tv,mam baner a priestor na 5 portaloch na 2 mesiace a polovicu som usetril...

Tier peniaze pouzijem na rozvoj firmy popripade tvorbe dalsich produktov/sluzieb....

Ako manager vezmem tuto volbu,pretoze je vyhodnejsia pre firmu...
 fotka
oinomaos  30. 5. 2009 20:38
ach,prepac...uviedla nie uviedol...

pardon...
 fotka
galinka  30. 5. 2009 21:01
@oinomaos Pravdepodobne máš pravdu, o tom sa dohadovať nejdem, nevyznám sa, ale žiaľ, reálne to pri väčšine väčších firiem funguje presne takto...



Anzu, máš nového fanúšika Keď sa na mňa mamina pozerala ako na úplného cvoka, čo ma tak pobavilo keď sa mám učiť, musela som jej to prečítať (A vraj si talent a nechápe čo robíš na matike )
 fotka
amy111  30. 5. 2009 21:59
este nejake zhiknutie by to chcelo ze : hiiiiiiii naozaj to funguje?? neviem, ci to v reklamach byva, ale mne by sa to pacilo a suhlasim aj s @2
 fotka
oinomaos  30. 5. 2009 22:48
@5

precitat?
 fotka
oinomaos  30. 5. 2009 22:48
a nejako som stratil nit pri tomto:





Anzu, máš nového fanúšika Keď sa na mňa mamina pozerala ako na úplného cvoka, čo ma tak pobavilo keď sa mám učiť, musela som jej to prečítať (A vraj si talent a nechápe čo robíš na matike )

[hore] [dole] 265785
 fotka
anzu  31. 5. 2009 07:41
@oinomaos asi to znamená, že blog zapôsobil aj na mamu



@galinka : však som nejaký multitalent, nie?
10 
 fotka
anzu  31. 5. 2009 07:50
a inak, v tejto teórii sa nevyznám, priznávam, takže ti dávam za pravdu, šlo mi skôr na poukázanie na isté prvky, stále dokola sa opakujúce, ktorá spôsobia, že potom mi päť ľudí povie, že nechápe pointu. o, ale jedna vec ma napadla: je internetová reklama vhodná pre všetky cieľové skupiny?
11 
 fotka
galinka  31. 5. 2009 09:43
@oinomaos Tá časť bola určená autorke a znamenala, že mamina sedela vedľa mňa, takže som jej to prečítala nahlas, fakt píšem tak nepochopiteľne? :/
12 
 fotka
oinomaos  31. 5. 2009 10:08
Popravde trosku ma miatlo to " a fakt nechape co robis na matike" ,kedze som nevedel odhadnut na koho to je myslene.

A ano,reklama na internete oslovi populaciu od 12-50 rokov,cize najaktivnejsiu cast populacie...

13 
 fotka
anzu  31. 5. 2009 11:42
@oinomaos : joj, keby to robili všetky firmy a vymizli by tak televízne spoty ale oni sa nejak stále držia, aj keď teraz podľa toho opisu vyzerá zbytočne...nechápem...teda, sú to všetko len veľké firmy, fajn, ale prečo si niekto potom vyberie televízny spot? a inak, toto celé sa dá aplikovať aj na časopisy a billboardy, nie len natáčané reklamy....
14 
 fotka
leiasolo  31. 5. 2009 19:30
Technológia glue&go znie skutočne ako z typickej reklamy

Totálne si vystihla všetky reklamové klišé!

...

Pri najbližšej príležitosti si musím kúpiť Inviplast!
15 
 fotka
mixinka  31. 5. 2009 19:38
@anzu keby neboli reklamne spoty, nemali by telky za co vysielat a museli by potom byvat spoplatnovane... neviem, ci by si to chcela... ale bola by to pekna predstava telka bez reklam

take tie spolocnosti typu mobilni operatori davaju reklamy uplne vsade kde sa da aby to fakt spropagovali... ked maju napr. novy pausal je to v novinach, bilboardoch, na nete aj v TV...
16 
 fotka
anzu  31. 5. 2009 22:20
hm, čo sa deje, nikto ma ešte neobvinil z feminizmu?
Napíš svoj komentár