Vitajte pri sledovaní hororu na tento týždeň. Ešte nie je desať hodín večer, ale to len preto, lebo vieme, že skôr alebo neskôr sa aj tak všetci maloletí budú musieť stretnúť s pravdou, ktorú im týmto prinášame.

Dnes sledujeme príbeh Anzu, tentokrát výnimočne nič z intímnej zložky jej života (lebo sa jej nechce to rozťahovať pred všetkými, čo ju poznajú aj nepoznajú a čiastočne preto, že došla inšpirácia a ten chaos sa už slovami opísať nedá). Takže úvodná "akože-nič" scéna: večer, detská izba, stôl zaprataný papiermi a medzi nimi tróni malý čierny notebook s desaťpalcovou obtrazovkou, pomaly maskot nášho krúžku a veľký cestovateľ. Prichádza nič netušiace dievča....nič netušiace dievča si nič netušiac sadá k notebooku a stále vrcholne najsamviac nič netušiac číta, čo pred chvíľou vypátrala v tajných zákutiach internetu...

Objekty diferenciálnej geometrie ako limity
Zobrazovanie objektov diferenciálnej geometrie
Geometrické úlohy na maximum a minimum
Pravidelné, polopravidelné, a samoduálne mnohosteny
Priestorová geometria I. (polohové úlohy)
Priestorová geometria II. (metrické úlohy)
Kolineácia a jej využitie pri úlohách o kružnici
Sférická trigonometria
Vizualizácia geometrických úloh
Prehľad metód riešenia Appoloniovej Úlohy
Kružnicová a guľová inverzia v riešení elem.-geom. úloh
Základná diferenciálna geometria kriviek v Minkowského rovine a priestore
Kvaternióny
Číselné charakteristiky niektorých polynomiálnych ideálov
Špeciálne bázy polynomiálnych ideálov
Súmernosti - jazyk geometrie
Komplexné čísla a geometria
Geometrické znázorňovanie slovných úloh
Lineárne konštrukcie kužeľosečiek


...A ZINFARKTOVALA! ! ! Lebo viete, čo to je? Témy bakalárskych prác z 2005eho zadané oddelením geometrie na katedre algebry, geometrie a didaktiky matematiky, to jest tá, na ktorú som doteraz chcela ísť študovať magistra! (áno, matfyzáci nie sú inžinieri, zato ekonómovia hej) Neviem ani presne, čo tie témy obnášajú, každopádne viem, že toto nemá nič spoločné s tým, čo by som rada robila (neviem sama čo, ale snáď môžem vedieť aspoň, čo nechcem). Iste, mohla by som robiť bakalárku z úplne inej oblasti matematiky. Lenže tu rozumiem aspoň časti zadaní ("slovné úlohy", "lineárny", "geometria") Takže to vyzerá tak, že ak tú školu dokončím, budem mať diplom z niečoho, čo ma nebaví. Nevinná tradičná predstava 2D a 3D grafiky sa mi zrazu mení na štúdium vlastností kriviek. Nevadí, stále je tu možnosť...aha, nie, nie je iná možnosť, keďže, ako stále odpovedám, keď sa ma niekto pýta, prečo matfyz, neviem, kam inam by som išla. What now?

 Blog
Komentuj
 fotka
tatianka  20. 3. 2009 19:28
mne sa páči (ako jediné) geometrické znázorňovanie slovných úloh



aké katedry sú ešte na výebr?
 fotka
mephala  25. 3. 2009 19:08
Hm... žeby som predsa len šla na inú školu...?
Napíš svoj komentár