Kontakt dvoch ľudí u nás bežne zaužívaný. Trvá len chvíľu, vždy je iný a môžete sa z neho dozvedieť celkom dosť. My mladší naň nie sme až tak zvyknutí, ale vidieť ho môžeme pri viacerých príležitostiach. Tento kontakt je prítomný na udeľovaní ocenení, na pohreboch, ale hlavne pri zoznamovaní. Fascinuje aj vás?



Hovorím tu o podaní ruky. Bežná záležitosť hlavne pre nás - Európanov. Ale počas toho krátkeho okamžiku vytvárame určité puto, niečo sa dozvedáme a môžme povedať, že uzatvárame aj určitú dohodu.

Myslím si, že podanie ruky je niečo ako odtlačok prsta alebo DNA. Je jedinečné, každý podáva ruku inak. Rozdielne je smerovanie ruky, rýchlosť podania, ale aj stisk. Práve stisk je podľa mňa to najzaujímavejšie na podaní ruky.

Trvá naozaj veľmi krátko a práve on potvrdzuje to, čo chcete podaním ruky vyjadriť. Je jedno, či je to sústrasť, obchodná dohoda alebo ponuka vášho priateľstva. Od stisku záleží, aká je vaša osobnosť a ako úprimne myslíte svoje myšlienky.

Osobne veľmi nemám rád, keď mi niekto podá "mŕtvu rybu". To je také letmé podanie ruky, ktoré trvá fakt veľmi krátko a je pomerne nepríjemné. Pripadá mi to trochu nepriateľské a neúprimné. Vyzerá to, ako keby bola táto neverbálna dohoda iba z nutnosti.

Preferujem pevný stisk. Krátky, ale naozaj primerane pevný a vykonaný s dostatočnou rýchlosťou a entuziazmom. Samozrejme, sprevádzaný miernym úsmevom a pohľadom do očí. Takto spečatené priateľstvo alebo dohoda sú postavené na dobrom základe.

Musím sa priznať, že dlho som aj ja zle podával ruku. Bál som sa, že netrafím mojou rukou k podávanej ruke, preto som sa nedíval do očí. Určite to bolo pre druhých nepríjemné a tiež im to mohlo naznačovať, že moje úmysly sú neúprimné. Ale tak človek sa učí veľmi dobre na vlastných chybách .

Podanie ruky nezažívam až tak často, o to lepší zážitok to pre mňa vždy je. Už sa snažím pozerať do očí a ruku stískať primerane silne. Lebo prisilno to tiež nie je vhodné.

Etiketa hovorí, že podanie ruky by nemalo byť kŕčovité, ale občas býva. Najmä vtedy, keď spoločensky významnejšia osoba nevie, že je spoločensky významnejšia a mala by podávať ruku prvá. Raz som zas ja svojou nevedomosťou znížil dôstojnosť významného človeka tým, že som prvý podal ruku. Odvtedy radšej čakám na podanie ruky dlhšie .

Každopádne, tento akt priateľstva a dôvery je veľmi príjemný. Vďaka telesnému kontaktu sa mi dokonca zdá oveľa lepší, než mnou obdivované japonské zvyky, kde je to iba úklon bez akéhokoľvek kontaktu.

A čo vy? Máte radi podanie rúk?

 Blog
Komentuj
 fotka
indifferentgirl  10. 9. 2010 20:54
Pekný článok, páči/l sa mi

Ten predposledný odstavec, zas som sa niečo nové naučila
 fotka
ikuto  10. 9. 2010 20:56
fajn napísaný článok, ešte by som ocenil keby sú tam zahrnuté nejaké tie tipy, respektíve čo vyjadruje aké podanie ruky... napríklad ako vyjadriť pri podávaní ruky svoju dominantnosť a podobne
 fotka
bluepanter  10. 9. 2010 20:56
@indifferentgirl ďakujem

ty ako žena si významnejšia osoba vo väčšine prípadov. Iba ak sa zoznamuješ s výrazne starším mužom alebo s nadriadeným, tak podávajú oni prví .
 fotka
bluepanter  10. 9. 2010 20:56
@ikuto to zatiaľ ešte neviem, resp. by to boli moje domnienky

skúsim vygúgliť a dať link
 fotka
bluepanter  10. 9. 2010 21:02
@ikuto tu je to dobre objasnené » www.sme.sk/c/2202893/podan...
 fotka
ikuto  10. 9. 2010 21:03
dík aj keď sme príliš nepodporujem... ale myslím že dakde som mal aj knižku o reči tela, akurát som sa k nej nejak nedostal..
 fotka
ikuto  10. 9. 2010 21:05
jo, ale hentam som si to prečítal ten koniec a je to fajn, dakedy vyskúšam
 fotka
cherrylka08  10. 9. 2010 21:05
určite poučný článek pro některé, já jsem si aspoň zopakovala základy pravidel etikety z 1. ročníku ...můj názor je takový, že bych raději viděla vlog na toto téma, který by obsahoval bonus - "mrtvou rybu" (ROFL)
 fotka
bluepanter  10. 9. 2010 21:05
@ikuto reč tela je zaujímavá, tá neklame na rozdiel od slov
10 
 fotka
ikuto  10. 9. 2010 21:11
hej, neklame, ale dá sa natrénovať... teda, ževraj alebo skôr v tej knihe tuším písali o tom, ako ju správne "čítať". To ma fascinuje na tom, že keby to ovládaš, tak vieš ako sa druhý cíti resp na čo asi tak myslí (či pozitívne alebo negatívne) bez toho aby ti to sám povedal
11 
 fotka
bluepanter  10. 9. 2010 21:13
@cherrylka08 tak teba to učia na škole, máš výhodu . Lol....mŕtva ryba...na to by som potreboval pomocníka
12 
 fotka
bellss7  11. 9. 2010 16:34
pekná článok. tiež som sa niečomu priučila
14 
 fotka
bluepanter  11. 9. 2010 16:55
@belss7 vďaka
15 
 fotka
cherrylka08  11. 9. 2010 20:28
no etiketu mám v malíčku ... ale to snad nebude problém ne?
16 
 fotka
bluepanter  11. 9. 2010 20:52
@cherrylka08 tak nás niečo z etikety nauč

bude
17 
 fotka
cherrylka08  11. 9. 2010 21:20
klidne to nechám na tobe, mne by se to nechtelo asi vypisovat do blogu ...ale houby
18 
 fotka
bluepanter  11. 9. 2010 22:07
@cherrylka08 ani mne sa to nechce sem surovo kopírovať, to nemám rád
19 
 fotka
cherrylka08  11. 9. 2010 22:15
tak to napiš z hlavy, proč to kopírovat z knihy od Špačka?
20 
 fotka
bluepanter  11. 9. 2010 22:42
@cherrylka08 tam je to ucelené
21 
 fotka
cherrylka08  11. 9. 2010 22:50
tak natoč video, aj tak to bude omnoho lepšie, ľudia to budú mať aj vizuálne
22 
 fotka
flussica  27. 12. 2010 16:39
Mne to pride trochu nehygienicke, ale ako myslis . Ale mam otazku; ako vies, kto ma podavat ruku pri beznom zoznamovani prvy? Predstav si situaciu, ze sa stretnes s vlockou a teraz co? Budes cakat, lebo nevies presne, kto z Vas je vyznamnejsi ?



A este ma napadla jedna taka situacia; hoci si hovoril o tom, ze uz pri podavani sa nema sledovat ruka, ale je slusne pohlad mierit do oci, predstav si, ze sa pozeras do oci a kvoli tomu netrafis vobec dlanou do dlane, pripadne trafis niekam uplne inam? Ja teda neviem, ale to by bolo, podla mojho skromneho, neodborneho, inzitneho nazoru, o cosi horsie ..



Inak plus za clanok
23 
 fotka
bluepanter  27. 12. 2010 20:15
@flussica vločka je významnejšia, je žena...a ak nepodá ruku, tak podám ja, aby nebolo trápne čakanie na nič



nuž to by bol prúser



dík
24 
 fotka
flussica  27. 12. 2010 20:22
Ahaaa, takze ak tomu spravne rozumiem, v kontexte zena - muz a na rovnakej hodnostnej urovni ma "prednost v podavani" zena? Pozoruhodne.



Mozno, ale v konecnom dosledku groteskna scenka



Zaco neni
25 
 fotka
bluepanter  27. 12. 2010 20:47
@flussica žena je vždy najvýznamnejšia okrem pár prípadov:

a) muž je výrazne starší

b) muž je jej nadriadený alebo je to nejaký kráľ a pod.
26 
 fotka
flussica  27. 12. 2010 21:01
Ze bola kniha bontonu Tvojim prvym darcekom k Vianociam v zivote, priznaj sa

Fiha, nuz ale aspon sa poducim
27 
 fotka
buffer  27. 12. 2010 21:08
hmm mame či nemame radi je to bežny pozdrav a myslim, že za deň to robim aj 20 krat
28 
 fotka
bluepanter  27. 12. 2010 22:12
@flussica nie, až minulý rok som si jednu kúpil a trochu som si zapamätal

@buffer zas nepreháňaj, že 20x za deň. A keby aj 100x za deň, každé jedno podanie ruky niečo povie
29 
 fotka
buffer  27. 12. 2010 23:00
@bluepanter neviem ako ty ale ja dosť často tie ruky podavam ....teraz sme boli na bowlingu 10 nas bolo takže 9x a + 3x čo som stretol tam inych znamycg ....a včera som bol na zabave kde bol skoro cely môj friend list z FB Takže tak za hodinu som sa dostal od vstupu do saly ...keďže s každym trebalo aj nejake to slovo prehodiť
30 
 fotka
flussica  27. 12. 2010 23:12
..a ja som si myslela, ze si robim srandu...
31 
 fotka
bluepanter  28. 12. 2010 13:46
@buffer ú, tak to je slušný výkon zjavne si nepreháňal, prepáč



@flussica nabudúce vyjde
32 
 fotka
flussica  28. 12. 2010 13:52
Privetivy si, ale neviem, neviem ...
33 
 fotka
buffer  28. 12. 2010 15:31
@bluepanter pohode
Napíš svoj komentár