(témou som sa inšpirovala od Lucia199513)



Viera v Boha.
Podľa mňa je to veľmi široký pojem.

Čo sa týka mojej viery, áno verím vo vyššiu silu. Verím v niečo dokonalé, čo sa nazýva
Bohom. Avšak nepredstavujem si ho ako starého, múdreho deda ani ako bytosť
čo má ľudskú, či akúkoľvek inú podobu.
Verím v tú Silu!

Nikdy som to nevedela veľmi dobre vysvetliť.
Neverím v Boha, ktorý sedí niekde tam v oblakoch na svojom tróne a prísnym okom
na nás dozerá. Takto nie. Je to rozprávka pre malé deti. Je to len výplod starých
egypťanov, ktorí si nevedeli vysvetliť prírodné javy. Všetko čo sa dialo pripisovali
Bohom.
Ja verím na niečo čo stvorilo tento svet. Na moc ktorá nad nami existuje.
Verím na nebo aj na peklo.
Verím na stav duše po smrti. Pre mňa nie je človek len zhluk chemických reakcií.
Naša telesná schránka skrýva energiu - dušu.
A tá, myslím, sa len tak po smrti nestratí. Nemôže. Neverím tomu.
Myslím že podľa psychického stavu sa duša dostáva buď do pekla, do neba alebo
do očistca. Ale nepredstavujem si to ako raj v oblakoch alebo varenie sa v
horúcom kotli.
Verím že nepokojné duše, ktoré nezomreli s pokojným srdcom, stále blúdia na tejto
zemi a hľadajú pravdu, zadosťučinenie alebo proste zúfalo hľadajú pokoj...
Verím že tá sila nazývaná Bohom nás môže spasiť.

Pre mňa je akýmsi malým bohom aj príroda. Z veľkej časti. Pretože príroda nám
dáva kyslík, potravu, vodu, pôdu. Všetko...
Právom si zaslúžila označenie MATKA príroda.


No cirkev je pre mňa druhá vec. Cirkev neuznávam. Ak v Boha veríš, tak nepotrebuješ
kostol, spovednice ani nič také na to, aby si to dokázal.
Čím ďalej tým viac kňazi riešia politiku. A najhoršie je že vodu kážu a víno pijú...
O čom to je? Prečo by nám oni mali hovoriť ako máme žiť?
O čom je to, že ľudia čo každú nedeľu chodia do kostola z neho vyjdú a začnú ohovárať
každého naokolo?
Ak verím, tak verím sama pre seba. Modliť sa môžem aj doma, v prírode...
Nepotrebujem na to kostol, aby som verila.
Nepotrebujem sa každý mesiac spovedať farárovi za svoje hriechy. Aj tak to nemá
žiadnu cenu, ak si ich nepriznám a nevstúpim si do svedomia.
Ak si ich priznám a chcem to zmeniť, má to väčšiu cenu ako kľačať pred kňazom
na spovedi.

No ak sa ma niekto spýta "Chodíš do kostola?" a ja odpoviem "Nie nechodím" v ich
pohľade vidím ich vlastnú odpoveď "ona neverí..."...

 Blog
Komentuj
 fotka
lenuska175  9. 10. 2010 12:21




Nikdy som s niečím nesúhlasila viac ako s týmto.
 fotka
omeleta  9. 10. 2010 12:27
úplne s tebou súhlasím,cítim to identicky
 fotka
lussatko  9. 10. 2010 12:31
tiez som toho nazoru, ze cirkev je dost zvlastna organizacia. ale su to vsetko len ludia a cakat od ludi daco velmi prevratne, je dost naivne. a generalizovat ludi, ze ohovaraju hned co vyjdu z kostola je take odveci ako definovanie veriaceho tym, ze chodi do kostola. ja do kostola chodim ale asi by som sa nastvala, keby ma niekto zaskatulkoval do skupiny ludi, ktori ohovaraju druhych hned co z neho vysli. je to vec nazoru a hlavne povahy cloveka. ten, co rad ohovara bude ohovarat ci bude alebo nebude navstevovat kostol. a samozrejme, tak to je aj s vierou, ten kto veri bude verit ci bude navstevovat kostol alebo nie. je to kazdeho osobna vec ale na svk je zakorenene, ze neveriaci do kostola nechodia - sme predsa krestansky zalozeny stat a vykorenit toto presvedcenie bude trvat este roky, bohuzial.
 fotka
darkkizz  9. 10. 2010 12:38
@lussatko jasné že som nemyslela všetkých ... ale niektorí, hlavne staršie kategórie... áno
 fotka
johnysheek  9. 10. 2010 12:39
viera by mala byt zaroven aj tuzbou.. tuzbou spoznat toho v koho verim viac..

clovek je nedokonaly, takze vlastnym rozumom ho spozna len tazko..

a preto by bolo na mieste studovat o nom..

avsak to by sa potom prislo na kopec veci, ktore by clovek robit mal a ktore mu nie su povoli..

a preto je lepsie povedat.. "toto ano a tamto nie" vyberat si co ano a co nie...



ale je to fakt viera? ano i to je..

je to vsak ta spravna cesta? to je uz na zamyslenie..



lebo su stovky ludi co veria "takto" a kazdy veri s mensou odchylkou a teda kazdy ide INOU cestou.. nakolko vsak tie cesty vedu do neba??



nebol to Boh co povedal "si Peter-skala a na tejto skale postavim SVOJU cirkev"

takze ako verim v Boha, ked mu nedoverujem.. ?



plus pasaz o sudeni druhych a odsudzovani.. vadi ti, ze ostatni ta.. ale robis to i sama..
 fotka
maciatko0985  9. 10. 2010 12:40
@lenuska175 suhlasim s vami dvoma!
 fotka
zizisko  9. 10. 2010 12:41
Ja sa pridávam Úplne súhlasím,ale veľa ľudí to nevie pochopiť...
 fotka
darkkizz  9. 10. 2010 12:45
@johnysheek neviem čo ty vlastne proti mne máš .. ako chápem že teraz povieš že nič, že je to tvoj názor. Maj si ho.

Ja som vyjadrila svoj názor.

Neviem v ktorej pasáži vyjadrujem že odsudzujem niekoho...

ale OK.. teba už radšej neriešim
 fotka
johnysheek  9. 10. 2010 12:53
vies.. ty vzdy vyjadris len svoj nazor.. takisto ako ja svoj..

--

co sa mojho prispevku tyka.. (len o nom) preco mas pocit ze mam nieco proti tebe?

ja som ti len napisal nieco, nad cim sa mozes zamysliet..

chces mi povedat, ze neodsudzujes?? generalizujes a odsudzujes a to je tvoj dovod nedovere k cirkvi!!

alebo nie?? je to inak? poznas vsetkych a vsetci su taki?? vies presne ako to je a ako to funguje?

nemam ten pocit..



ty mna neriesis.. to som rad..

ja som ti to nepisal, aby si mi teraz odpovedala ci sa branila.. fakt slo len o to zamysliet sa.. ale to asi chcem vela..



@zizisko su to ti druhi co nevedia??
10 
 fotka
darkkizz  9. 10. 2010 12:59
@johnysheek nejde len o tento jeden príspevok...

Okej, tak ak moje odsudzovanie berieš takto, tak áno odsudzujem.

Je to proste môj postoj.

Lenže ak by mal svet fungovať tak, že básnik nemôže písať o druhom básnikovi, že ten čo odsudzuje nemôže písať o tom že niekto odsudzuje jeho atď... tak by sme nemohli diskutovať, neexistovali by články, knihy atď.

Je to bludný kruh. Ja odsudzujem, píšem o tom že niekto odsudzuje to čo robím ja a ty mi napíšeš názor, ktorým vlastne tiež odsudzuješ.
11 
 fotka
motorbreath  9. 10. 2010 13:11
pekne povedane, hlavne to s tou cirkvou a politikou
12 
 fotka
johnysheek  9. 10. 2010 13:24
@darkkizz v tomto blogu hovoris o niecom v co veris a ako veris a preco neveris v ine ale v to co veris.. preco nedoverujes v ine a za priklad davas "vino kazu vodu piju"



kolko si vsak studovala nauku, ktoru kazu.. nemyslim pocuvala tych ktorym neveris.. ale fakt si vzala knizku a studovala?



nie je to bludny kruh.. mozes povedat a ja to poviem tiez.. robia to zle..

avsak NIE VSETCI a HLAVNE.. to co robim, v co verim neodvodzujem od toho AKI su tam ludia.. no to mi z toho co si napisala nevyplynulo..



jedna vec je povedat.. toto robis zle.. druha vec je sudit ta podla toho.. a posudzovanie je, ze na zaklade toho ze to robis zle.. sa na teba vykaslem
13 
 fotka
darkkizz  9. 10. 2010 13:27
@johnysheek prepáč, možno sa mi nechce rozmýšľať a možno som hlúpa alebo čo ale tomuto nezmyslu čo si napísal fakt nerozumiem
14 
 fotka
hajzelodkosti  9. 10. 2010 14:28
@johnysheek ty mi pripominas ludi, ktorí maju plno reci, vedia o vsetkom hovorit neskutocne hodiny, ale v konecnom dosledku nic nepovedia. Tarajkovia.
15 
 fotka
johnysheek  9. 10. 2010 14:44
@hajzelodkosti

čakal som kedy sa ozveš
16 
 fotka
zizisko  9. 10. 2010 16:09
@johnysheek Čo nevedia čo?
17 
 fotka
betsyshooby  9. 10. 2010 16:24
je úžasné vidieť takmer moje vlastné myšlienky napísané niekým iným =D
18 
 fotka
mateko  9. 10. 2010 16:29
presne moje slová, sám by som to nedokázal lepšie napísať
19 
 fotka
popolcek  9. 10. 2010 19:46
Hm, ono je pekné veriť, ale omša... čo je také zlé na tom, tam raz do týždňa prísť na jednu hodinu?

Pre tú vieru treba aj niečo obetovať, a tá jedna hodina je strašne málo v porovnaní s tým, čo od Neho dostávame.

Mne pripadá úžasné ak sa viacero kresťanov zíde na jednom mieste, spoločne ospevujú a oslavujú Toho, Ktorý ich stvoril. A zasa cirkev. Uznávam, už veľa ráz padla, no padáme všetci. Pretože aj tí, ktorí Cirkev Svätú zastupujú, sú len ľuďia, rovnako, ako my. A na druhej strane, niektorí kňazi ( napríklad ten, ktorému chodím každú nedeľu na omšu) sú úžasní ľudia. Fakt úžasní.

A tá spoveď tiež nie je na parádu, je to o priznaní si tých hriechov pred iným človekom ( ktorý ich o 5 minút aj tak zabudne), tam ide o tú pokoru priznania si ich a ľútosti nad nimi a nie o kľačanie pred kňazom.

Áno, viera je pekná, ale treba jej aj niečo obetovať, nie len príjmať ju.

Ja som vždy verila v Boha.

No až keď som začala chodiť do kostola, až vtedy som si uvedomila, že ma to tam ťahá a mám z omše radosť.



Ale inak páči sa mi to.

(Mt 10,32-33)- má to tento charakter.

20 
 fotka
lucia199513  9. 10. 2010 22:19
súhlasím, veľmi, veľmi súhlasím...

myslím, že ten obraz boha ako mystickej postavy, ktorý si aj ty v blogu opisovala je presne to, čo ľudí od viery v boha odrádza...pretože v tejto dobe bola fantázia tohoto typu odsunutú na druhú koľaj, našťastie... a to, že veriaci sú len tí, čo chodia do kostola... to nie je pravdu, však aj ty tak vravíš... dovolím si povedať, že polovica ľudí v nedeľu na omši,čo prídu len preto, lebo majú nové auto alebo nový kabát si ani len prívlastok človek, nie to ešte veriaci nezaslúžia... inak, 5 stars, prirodzene
21 
 fotka
pukynka_15  9. 10. 2010 22:40
suhlasím aj nesúhlaím
22 
 fotka
skeletonjack  9. 10. 2010 22:55
Len ľudia s menšou inteligenciou veria v to...že Boh je osoba.....je to tak ako si to opísala....a opísala si to výborne!!!!
23 
 fotka
skeletonjack  9. 10. 2010 22:56
Beriem späť...nie sú to ľudia menej inteligentný...to tvrdiť nemôžem... ospravedlňujem sa..a beriem späť!....ale kladná kritika ostáva nedotknutá!!
24 
 fotka
depropex  10. 10. 2010 01:42
nečítal som celé, iba útržbky ale pointu viem ... súhlasím úplne... a tá veta v nadpise mi niekoho pripomenula



a ja tomu hovorím kokotizmus (mayo copyright)
25 
 fotka
depropex  10. 10. 2010 01:43
každý má svoju vieru a je prijebané stanovať merítko že ty nerobíš toto tak neveríš. Proste si ľudia často pletú vieru a kresťanstvo.
26 
 fotka
grietusha  10. 10. 2010 11:13
a čo Ježiš?
27 
 fotka
tinka246  10. 10. 2010 11:53
suhlasim s kazdym jednym slovo v tvojom blogu, a hlavne s tým koncom, ako keby som počula seba keď sa ma pýtajú prečo nechodím do kostola..



a inač, vynikajúci blog
28 
 fotka
1v4nq4  10. 10. 2010 12:55
tak trochu súhlasím ...

ale @popolcek má pravdu
Napíš svoj komentár