Myslím si že to je dosť aktuálna téma, keďže vysokoškolákov je fakt veľa, tak ma zaujíma ,,čo robíte pre to aby ste po škole nezostali na úrade práce?'' Teraz mimo výberu školy...to som už pokazil Stáž/prax
Co robim ? brigadujem popri skole (aj ked teda mimo oboru, ale v zivotopise to zas nebude az tak zle), nasavam vedomosti zo skoly, zbieram dostatok kontaktov. Kedy je vhodne stazovat ? Hned, ked chces a mas na to chut a cas, urcite aj s tvojim odborom sa nejake pozicie najdu, najma teraz, ked sa vacsina firiem bije o ludi.
Vo svojom odbore sa snažím byť aktívny mimo školu, zapájaním sa do rôznych projektov a písaním článkov. Navyše by som rád v štúdiu pokračoval na “renomovanej škole” v zahraničí, ajkeď neviem, či sa mi to podarí.
Mimo odboru - keďže sám neviem, či v ňom chcem pôsobiť a či sa mi v ňom podarí presadiť - prácou vo voľnom čase, učením sa a rozvíjaním svojich schopností. Brigádu či stáž v odboroch, v ktorých by som chcel pôsobiť, ak sa neuplatním v tom, ktorý študujem sa mi žial zatiaľ nepodarilo, ale skúšal som to a určite ešte chcem.
@marcelstojka ja som už počas školy chodil na konkurzy a "stážoval" ale tak v mojom (umel.) obore je to asi troška iné... v každom prípade po skončení školy som absolvoval asi 20 konkurzov a musím makať každý deň pár hodín, aby som nevyšiel z cviku
Narvala som sa na prax pomerne skoro, pričom som v to ani nedúfala ale dostávam úväzok a chcú si ma nechať aj na magistra (čiže pevne verím že aj potom do budúcna).
Ale tak viac menej, keď sa to zhrnie, @8.
Pracoval v roznych inych zamestnaniach kym som si nenasiel pracu na ktoru mam skolu, popritom som si zhanal zakazky bokom a doteraz to tak robim. Bol som aj na urade nejaky cas
od prvého ročníka na výške brigádujem v odbore, ktorý študujem, a keby bolo zle tak určite sa nájde korporát v ktorom budem vedieť skončiť a kde by mi nebolo najhoršie