@NinaMcMason
"študujú predmety, ktoré nikdy nebudú potrebovať"
táto časť nie je taká jednoznačná, napríklad keď sme sa učili vektory tak som si to tiež vravel, a teraz by som dal neviemčo za to aby som im vtedy venoval plnú pozornosť a trénoval si prácu s nimi do zblbnutia kým by som ju nemal totálne vžitú v krvi.
a vyplieskal by som toho kto sa rozhodol že quaternióny sa ani len na strednej škole ani len nespomenú, ani slovkom.
--
iní ľudia budú toto niekoľko rokov po škole hovoriť zas o iných veciach ktoré im vtedy v škole pripadali zbytočné.
a myslím že ľudia ktorí si to nikdy nepovedia ani raz aspoň o niečom, majú asi veľmi nudnú a primitívnu prácu.
Myslím si, že tie predmety nie sú ani trochu neopodstatnené (až na filozofiu, to je pičovina jak mraky) a kto sa chce nejakým vyhnúť, ide na odbornú školu, kto si vyberie gymnázium, nemôže sa sťažovať, že sa má učiť aj fyziku a chémiu.
a neviem objektívne zhodnotiť, či je tento systém zastaraný, každopádne išlo by to lepšie, ale nikto nikoho nenúti chodiť do školy, kľudne si môže každý vychodiť povynných 10 rokov a potom sa vzdelávať podľa vlastných predstáv :ehm:
Slovenský systém školstva núti žiakov biflit sa texty aby prešli do ďalšieho ročníka,tj podstata je prejsť nejak....V zahraničí učia žiakov aplikovať učene veci V praxi A kto chce si dobrovoľne nájde V knižnici abo internete k tomu dane poucky, tj. Podstata je pripraviť žiakov nA realitu.... To je ten rozdiel
Uplne s tym suhlasim. Skolstvo sa za poslednych 100 rokov v principe vobec nezmenilo a teda ocakavat, ze tento zastaraly system pripravy cloveka do dnesneho zivota je uplne mimo realitu. Vidiet to na tych tisickach (nielen) socialnych "vedatorov" za pokladnou tesca. Ti ludia premrhali mladost aby nakoniec aj tak skoncili ako najpodradnejsi robos za lopatou.
Nemam sice nic proti robosom s lopatou a robotom za pokladnami, ale chodit 20 rokov do skoly a skoncit takto, je na smiech (alebo do placu?).
Ja sice deti nechcem, ale ak by som nahodou nejake mal, tak spravim vsetko preto, aby nikdy neboli vystavene skolstvu. Narozdiel od inych rodicov budem mat svoje buduce potomstvo rad a nechcem im pokazit zivot. Snad si budem moct dovolit ich unschoolovat » www.naturalchild.org/guest/earl_stev...
A dalsou kapitolou je prijebana slovenska mentalita - v tomto pripade retardovaní studenti napr. na vysokých skolách. Podla mna 70% ludi čo su na vysokej ,nemaju žiadny vztah k tomu čo študuju a idu len tak na niečo nech maju titul. Krasnym dokazom je to,že niekde si daju žiadost a ked ich nezoberu tak si daju na nejaku lahsiu skolu,len aby niekam šli, wtf?? Sak boha chcem ist na nejaku skolu po ktorej tuzim a ked ma nezoberu tak nejdem uz nikam,lebo ta druha skola ma NEZAUJIMA,je to len náhrada.Taká istá náhrada ako ked vás nejaký kamarát zavola do kina len preto lebo jeho druhy kamarát nejde,tak vy ste ostali a len nech s niekym ide tak ste dobrí aj vy,no ako sa cítite? Jak idiot podla mna.
Dalsia vec.Nikdy som nechápal a nikdy nepochopím ako moze vysokoškolák povedat vety typu- "mne sa nechce učit",- "zas mám robit prácu do školy bože...."- "dnes nejdem na prednášku nechce sa mi to počuvat" atd atd,takýchto veci je milion.
Haloooooooo ludia,išli ste tam DOBROVOLNE. Neviem či som postihnutý ja alebo vy,ale ak niekam idem dobrovolne a vlastne kvoli záujmu študovat to čo ma baví,tak ako do piče sa mi nemoze chciet učit to učivo,íst na tu prednášku,robit na tu temu práce atd? Ved vy tam nie ste LEN kvoli titulu,lebo toto ked povim PANOM vysokoskolákom tak sa setci urážaju rad radom,že "
"kdežééééééééé, Tomáš,my? My sme tu kvoli tomu,že nás tá škola baví,titul je len BONUS ty hyena prašivá!!"
Aha tak potom dajak sa mi biju tie dve veci navzájom no,ale asi som ja ten retard nie vy.
A rešpekt ludom,čo fakt študuju co ich zaujíma a venujú tomu vacsinu svojho času a sami si hladaju informáie navyše.Dufam,že sa vam bude darit.
Teraz riešim aj ja s kamarátkou tému 'výška', ona tam chce ísť kvôli tomu aby sa v živote uživila, to už teraz sa jej nechce učiť. Ja osobne si myslím, že absulútne nejde o vysokú alebo nejaký stupidný titul alebo čo.Podľa mňa tu hrá hlavnú rolu (hlavne teraz v 21.storočí) charakter človeka. Dokonca som aj počula, že tí čo majú vysoké školy majú niekedy horšie zamestnanie, ako tí čo ich nemajú. Najlepšie je naučiť sa jazyk a čo najskôr odtiaľto vypadnúť.
Myslím si, že slovenský vzdelávací systém je riadne zastaralý... Najviac ma štvalo to nekonečné bifľovanie sa všetkého, s tým dosť nesúhlasím... Skôr by som brala, aby to fungovalo iným systémom, pretože bifľovať sa veci naspamäť v dnešnej internetovej dobe dosť zbytočné.
Skôr by som zaviedla systém esejí, tak sa danú tému naučíš pri spracovávaní témy, naučíš sa pracovať so zdrojmi, argumentovať. Ďalej sú plusy tie, že sa naučíš kriticky myslieť a rozoznávať dôveryhodnosť zdrojov a to dnes veľa ľuďom chýba.
Podla mna, to, ze sa na ZS a strednej ucia aj kraviny je jedno. Ide o to sa tam naucit sa ucit. A ked sa niekto chce tak velmi pripravovat do zivota, moze sa ucit sam doma. Tak ako to robia vsetci podnikatelia - ucia sa sami, cely zivot.
@jurito cize ked do niecoho idem dobrovolne, musim si uprimne uzivat kazdu jednu sekundu toho? ako ja si fakt nemyslim, ze studujem pre ten titul, moja skola ma vo vseobecnosti velmi bavi (a momentalne som kvoli nej zadlzena asi milion korun, titul by som mohla mat aj lacnejsie ... no napriek tomu sa mi nie vzdy chce daco robit.
Napr. teraz robim projekty, ktore su v svojej podstate velmi zaujimave a ta prvotna faza, kedy idem cez zadania a riesim problemy, ma velmi bavi. Zial, potom pride faza druha, kedy musim vyprodukovat nejaky pisany output - no a toto konkretne ja nemam moc rada a tak uz par dni prokrastinujem a vymyslam si vyhovorky, preco sa do toho nepustit. Je toto az take nelogicke? Vypoveda to snad nieco o mojom pristupe k studiu, okrem toho, ze neznasam spisovanie?
@jurito veď ale na výšku nejdeš preto, že samotná škola ťa má baviť, ale preto, že ťa bude baviť to, čo budeš môcť/vedieť robiť ak ju dokončíš. a samozrejme že vo všetkom musia byť zahrnuté časti, ktoré ťa nebavia.
ja sa momentálne napríklad učím poznávať rastliny a strašne sa teším ako ich všetky budem vedieť, a budem vedieť aj čo ich výskyt niekde znamená, ale to neznamená, že ma teraz baví učiť sa 300 druhov po latinsky, to by som bola úplný blázon.
ked sa obzriem spatne na svoje studentske casy, asi by som niektore veci urobila inak.
na strednej by som sa urcite zamerala na predmety, ktore mi na nieco budu a nevenovala by som tolko casu napr. dejepisu. ale kedze som bola sprt a myslela som si, ze musim mat ciste jednotky, aby som sa niekam dostala, len som zbytocne stratila cas - a vyrobila si stresy.
no a na vyske je dolezite hlavne samostudium, clovek ma vacsiu moznost volby, moze sa zamerat na to, co ho zaujima. velmi to zavisi od toho, aky odbor si zvolis a ci je podstatny pre vyber prace. urcite by som nestudovala nieco, co by mi potom bolo nanic.
cize podla mna je to skor o tom, ako sa k tomu jednotlivec postavi, nez o systeme samotnom. niekomu moze vyhovovat, ze mu povedia, co ma ako robit a co sa ma ucit, pretoze nie je dostatocne priebojny na to, aby si to zorganizoval po svojom.
@midnight quaterniony? preco by sa mali spominat? mylsim, ze na vacsine strednych skol sa ani komplexne cisla nepreberaju, ani tenzory. Proste naco, je to zbytocne zlozite
Najväčšia hanba slovenského školstva je, že študenti nie sú vedení k nezávislému kritickému mysleniu.. Na Slovensku ani len nevedia, čo critical thinking vôbec je... Slováci sa len učia poučky, definície, čo sú v učebniciach a považovať to za jediné pravdivé informácie a teórie a nikto ich nevedie k tomu, aby si uvedomili, že ich úlohou nie je učiť sa, čo je v knihách, ale všetko v nich spochybňovať.. To je jediná cesta vpred v spoločnosti a preto sa tá slovenská nikam neposúva.
,,Deti trávia roky v zastaralom vzdelávacom systéme, študujú predmety, ktoré nikdy nebudú potrebovať a pripravujú sa na svet, ktorý už dávno neexistuje,"
Zastaralý áno ale zbytočný nie,
Celé predmety možno potrebovať nebudú ale časť z ich celkového obsahu sa mi v živote už mnohokrát zišla,
Svet je stále ten istý, princípy sú tie isté, svet je akurát ako žena, ktorá si každý deň oblečie iné šaty ale žena je to stále tá istá, síce starne ale ľudia sa nemenia
1. niektore veci su potrebne
2. nove veci neovladaju ucitelia, a mnohi sa ani nechcu zmenit
3. ziaci maju radi, ked nemusia rozmyslat, ale sem-tam sa nabiflit - - myslis, ze preco najviac deti neznasaju predmety, kde treba mysliet ako matika, fyzika, chemia, informatika??
4. ak by sme opustili tento system, vacsina ziakov by sla mentalne do pice, lebo malokto je taky, ze sam sa zaujima o nejaku vedu
5.nikomu nic nebrani si sam nastudovat, co ho bavi
@lawey neformálne vzdelávanie kiež by sa v mojom živote vyskytovalo častejšie aspon každý deň v škole žial hlavu musíme zahltiť poučkami a kravinami ktoré o pár hodín zabudnem Držím palce! @jurito nemyslím si, že máš pravdu...dobre nie som ešte vysokoškoláčka ťažko sa mi to posudzuje ale keď ideš na výšku nemôžeš vedieť čo všetko ťa čaká popri učení zistíš, že jedna téma ti je bližšia a cez inú sa nemôžeš prelúskať...to neznamená, že ťa bude všetko baviť a budeš zo všetkého nadšený mne sa stáva, že aj keď ma veci bavia občas som taká vyšťavená zo všetkého, že už nemám chuť sa učiť ani to ale keď sa do toho pustím a viem to som rada a najradšej by som všetkým o tom hovorila lebo viem vec ktorá je zaujímavá pre mňa
tie roky na základnej a na gympli som určite nepovažovala za zbytočné, boli tam super ľudia, kopec srandy a nejakej tej disciplíne sa treba naučiť. vysoká mi ale už príde ako premárnenie mladosti
na aké školy to chodíte? odomňa nikto nikdy nechcel žiadne poučky, prídem na skúšku z biochémie, vlastnými slovami poviem aká je podstata veci a bodka..na analytike je prvá otázka: rozumiete prečo to tak je?.. jasne, že niečo sa treba naučiť, aby to malo hlavu a pätu.. a okrem iného tí čo idú na gymko, by si mali byť vedomí, že tam bude aj dejepis, aj matika..
Ja som na gympli a som spokojná zo vzdelaním, ktoré sa mi dostáva.
Neopodstatnené veci ktoré sa učím v škole sú iba filozofia, ktorú síce schvaľujem, ale je pre mňa absolútne nepochopiteľné, prečo ju máme v oveľa väčšej miere ako psychológiu, sociológiu, politológiu, ekonómiu a právo, keď tie veci sú pre nás omnoho podstatnejšie.
A potom tej matematike a chémií by sme sa mohli venovať menej. Nehovorím, áno tí čo idú na seminár z toho, nech sa ju kľudne tak učia, ale nám neseminaristom sú niektoré veci zbytočné.
Každý jeden predmet je potrebný, A nesúhlasím s tým absolútne, zhadzovať vinu na školstvo, keď jednotlivé deti sú z drvivej väčšiny totálne neschopné a nepriebojné, život nie je o tom, že ťa bude niekto viesť za ruku. Každý človek má mať v sebe silu a odhodlanie postaviť sa na vlastné nohy a vzdelávať sa teoreticky a prakticky samostatne, kto očakáva, že sa spraví všetko zaňho v škole, tak je obdivuhodne hlúpy.
By ma zaujímalo, koľko z dnešných detí namiesto učenia a pracovania na sebe sedí na Facebooku alebo sa hrá nejaké priblblé hry. Ja myslím, že skoro všetky, takže tam by som hľadal chybu.
V škole učia iba sračky ktoré hneď po odchode zabudneme. Nútia nás sa bifliť kraviny ktoré v živote nevyužijeme. V práci sa ma určite budú pýtať na nejakého literárneho autora a jeho dielo..
A teraz môj názor...tu na Slovensku z teba proste chcú vychovať dalšiu ovcu, ktorej vnútia predurčené myslenie, priority, čo máš a čo nemáš, pohľady na život, logiku a všetky sračký s tým spojené...učitelia sa hrajú na moralistov, snažia sa ti robiť kázne a pri tom piču o tebe vedia v súkromnom živote...ak vynikáš, tak ťa systémovo zadupú ako slony, alebo budeš odsudzovaný...tak to proste je..a česť výnimkám lebo mám aj profesora, ktorý na rovinu povie, že daná vec je hovadina, nevyužiteľná a sám by ju z toho učebného plánu vyškrtal a vôbec sa nečuduje, prečo sa mi to nechce učiť...
Zoberte si literatúru...(vopred sú mi ukradnuté názory jej nadšencov a kockastých hláv)...základné poznatky o spisovateľoch našej krajiny rešpektujem...ale učiť sa pičoviny, že čím bol, čo robil, kedy ho vyhodili zo školy, koľko mal žien, kde býval vtedy a vtedy, vrcholové dielo, čo si myslí o tom, aké má pocity z toho a toho...ved to sú strašne kokotiny...dajme tomu, že žil život, ktorý ho bavil a ja sa mám toto učiť ???...to ako keby sa cudzí ľudia, museli učiť všetko o mojom živote, bude im to piču platné a maximálne pri tom strácajú čas...ale to nech si uvedomí každý sám pokiaľ nie je nesvojprávny...
jednoducho prepracovať celý školský systém nanovo...vôbec sa nečudujem kamošom, ktorí išli už na stredné do zahraničia..ked mi povedali ako to funguje na daných školách spadla mi dole sánka a ľutujem, že som tam nešiel tiež....
ale toto je dnešná doba...každý žerie všetky sračky, ktoré sú im predhodené a potom to aj tak vyzerá
nesúhlasím. teda také predmety na základnej škole daju dekcu základné vzdelanie z rôznych smerov... to čo bude študovať dalej je len na nom a nevravím že na strednej nie sú "zbytočné" predmety ale myslím si že sú veci ktoré jednoducho patria k základným znalostiam ktoré by mal každý do istej miery ovládať.
ALE, určite je čo zlepšovať... napríklad formu výučby, aby bola pre decká prijatelnejšia... a taktiež sa nedržať tak striktne nudných učebníc ale trochu vzdelávanie oživiť o zážitky (viac výletov do múzeí, do divadla, do prírody atd) ...
a mimochodom, toto mi príde trochu také, ako tá petícia proti maturite... niekomu sa nechcelo učiť, tak nedal maturu ani na 50% a teraz sa ide sťažovať že bola príliš ťažká a že matiruta je vlastne zbytočná, lebo je to len stres a bla bla bla... svoju vlastnu neschopnosť chce niekto hodiť na systém a na NUCEM... že to robia príliš ťažké... lenže život je ťažký, najmä pre takých lenivcov čo sa nevedia anilen priebežne učiť v škole....
ja som tu už nie raz kritizovala dnešné školstvo a apelovala na alternatívu.
samozrejme, je dôležité si uvedomiť, že každé dieťa je iné a už od malička je ovplyvňované výchovou, resp., už doma sa učí (hoci nie školské predmety) určitým systémom, na ktorý si zvykne a ktorý jeho rodina bude používať aj naďalej. tomu treba prispôsobiť aj výučbu v škole - nie som teda za úplné vymretie tradičného školstva, ale som za to, aby bolo vzdelávacích systémov dostatok na to, aby sme ich dokázali napasovať každému dieťaťu.
každopádne treba ísť s dobou a najmä prírodné a technické vedy (informatiku, fyziku, chémiu, biológiu) treba vyučovať s ohľadom na technický pokrok.
taktiež si myslím, že v našich školách chýbajú predmety, ktoré by vyučovali ekonomické a sociálne schopnosti, myslím tie praktické, nie teoretické. všeobecne máme v školách priveľa teórie a smutne málo praxe.
a to všetko sa dá s ohľadom na to, že jedno dieťa potrebuje striktné pravidlá a pokyny a iné potrebuje riadiť svoje vzdelávanie slobodne a samo za seba.
ja osobne si myslím, že hlavne záleží na tom chcení...bohužiaľ, väčšina dnešných detí je lenivá ako voš, preto sa ani nečudujem, že to s nami ide dolu vodou. Ale stretla som sa s takými inteligentnými a cieľavedomými ľudmi, až mi to vyrážalo dych. Je to vlastne pol na pol: niekedy je blbý systém a niekedy je na vine ten lenivý človek (samozrejme, nie vždy vlastným pričinením)
@krasomil Nesúhlasím s Tebou, že každý jeden je potrebný. Teda z časti áno, myslím, že človek by mal poznať základy každého predmetu, ale načo ísť do hĺbky, keď vieš, že sa tomu nikdy nebudeš venovať?
Celú strednú sa mi celkom darilo, chodila som aj na jazykovku. No napriek tomu nemám pocit, že niektoré by ma nejako obohatili. A viac-menej si z nich nič nepamätám, pretože v nich išlo iba o bifľovanie sa vecí naspamäť a žiadne kritické myslenie nebolo prípustné.
Až teraz, keď som na vysokej som pochopila, aké je to pracovať so zdrojmi a produkovať vlastnú prácu. Na strednej sa na toto nedáva veľký dôraz a pritom pri písaní seminárok a esejí sa niekedy naučíš viac ako pri bifľovaní sa.
A čo sa týka prírodovedeckých predmetov, takisto by som uvítala viac labákov a podobne, praktické veci. Chémiu som mala rada a dosť veľa si z nej pamätám, no pamätala by som si ešte viac ak by som mala možnosť vidieť prevedenie toho, čo mám na papieri aj v reále robením nejakých pokusov a tak.
To by bolo na našom školstve dobré zlepšiť prepojenie teórie a praxe, nie len nechať deti bez premýšľania sa bifľovať.
Ale tak to je len môj názor, no offence.
@tralalibang Výber školy je na každom jednom z nás, nikto ťa predsa neobmedzoval, prihlásiť si sa mohla kdekoľvek, lenže to by v tom útlom veku znamenalo námahu vyhľadať informácie o jednotlivých inštitúciách a ich preferenciách.
Tí čo využívali svoj potenciál naplno, vyberali si len to najlepšie z hladiskaedukácie. Čo im následne umožnilo raketovejší štart. Jeden človek mi raz povedal, ak chceš vedieť z predmetu čo najviac, skús zozbierať čo najviac materiálu a vytvor z neho hodnotnú prácu. To znamená, že človek je nútený získavať oveľa viac vedomostí a používať ich vo svoj prospech. Ak človek pochopí, v čom tkvel Makarenkov úspech, tak v tom má jasno, že uspieť dokáže každý jeden človek, ktorý obetuje svoju energiu správnym smerom.
V takej S. Kórei by si ani nemala čas rozmýšľať nad výhodami a nevýhodami školstva. Tam je zázrak vôbec sa vyhnúť hladomoru a práci.
@krasomil To ani nebolo o namáhe v útlom veku si zháňať referencie, tie som si zháňala. Horšie bolo, že môj výber bol obmedzený len na moje najbližšie okolie a preto som si nemohla adekvátne vybrať.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
43 komentov
"študujú predmety, ktoré nikdy nebudú potrebovať"
táto časť nie je taká jednoznačná, napríklad keď sme sa učili vektory tak som si to tiež vravel, a teraz by som dal neviemčo za to aby som im vtedy venoval plnú pozornosť a trénoval si prácu s nimi do zblbnutia kým by som ju nemal totálne vžitú v krvi.
a vyplieskal by som toho kto sa rozhodol že quaternióny sa ani len na strednej škole ani len nespomenú, ani slovkom.
--
iní ľudia budú toto niekoľko rokov po škole hovoriť zas o iných veciach ktoré im vtedy v škole pripadali zbytočné.
a myslím že ľudia ktorí si to nikdy nepovedia ani raz aspoň o niečom, majú asi veľmi nudnú a primitívnu prácu.
ale celý zvyšok toho výroku jednoznačne platí.
a neviem objektívne zhodnotiť, či je tento systém zastaraný, každopádne išlo by to lepšie, ale nikto nikoho nenúti chodiť do školy, kľudne si môže každý vychodiť povynných 10 rokov a potom sa vzdelávať podľa vlastných predstáv :ehm:
Nehovorím, že vzdelávací systém nemá fundamentálne chyby, ale nepočítam medzi ne, že každé jedno úbohé dieťa nútime *gasp* ovládať zlomky.
Nemam sice nic proti robosom s lopatou a robotom za pokladnami, ale chodit 20 rokov do skoly a skoncit takto, je na smiech (alebo do placu?).
Ja sice deti nechcem, ale ak by som nahodou nejake mal, tak spravim vsetko preto, aby nikdy neboli vystavene skolstvu. Narozdiel od inych rodicov budem mat svoje buduce potomstvo rad a nechcem im pokazit zivot. Snad si budem moct dovolit ich unschoolovat » www.naturalchild.org/guest/earl_stev...
Dalsia vec.Nikdy som nechápal a nikdy nepochopím ako moze vysokoškolák povedat vety typu- "mne sa nechce učit",- "zas mám robit prácu do školy bože...."- "dnes nejdem na prednášku nechce sa mi to počuvat" atd atd,takýchto veci je milion.
Haloooooooo ludia,išli ste tam DOBROVOLNE. Neviem či som postihnutý ja alebo vy,ale ak niekam idem dobrovolne a vlastne kvoli záujmu študovat to čo ma baví,tak ako do piče sa mi nemoze chciet učit to učivo,íst na tu prednášku,robit na tu temu práce atd? Ved vy tam nie ste LEN kvoli titulu,lebo toto ked povim PANOM vysokoskolákom tak sa setci urážaju rad radom,že "
"kdežééééééééé, Tomáš,my? My sme tu kvoli tomu,že nás tá škola baví,titul je len BONUS ty hyena prašivá!!"
Aha tak potom dajak sa mi biju tie dve veci navzájom no,ale asi som ja ten retard nie vy.
A rešpekt ludom,čo fakt študuju co ich zaujíma a venujú tomu vacsinu svojho času a sami si hladaju informáie navyše.Dufam,že sa vam bude darit.
Skôr by som zaviedla systém esejí, tak sa danú tému naučíš pri spracovávaní témy, naučíš sa pracovať so zdrojmi, argumentovať. Ďalej sú plusy tie, že sa naučíš kriticky myslieť a rozoznávať dôveryhodnosť zdrojov a to dnes veľa ľuďom chýba.
Idem zrobiť jeden experiment... neformálnym štýlom vzdelávania a uvidíme čo budem tvrdiť potom .)
Napr. teraz robim projekty, ktore su v svojej podstate velmi zaujimave a ta prvotna faza, kedy idem cez zadania a riesim problemy, ma velmi bavi. Zial, potom pride faza druha, kedy musim vyprodukovat nejaky pisany output - no a toto konkretne ja nemam moc rada a tak uz par dni prokrastinujem a vymyslam si vyhovorky, preco sa do toho nepustit. Je toto az take nelogicke? Vypoveda to snad nieco o mojom pristupe k studiu, okrem toho, ze neznasam spisovanie?
ja sa momentálne napríklad učím poznávať rastliny a strašne sa teším ako ich všetky budem vedieť, a budem vedieť aj čo ich výskyt niekde znamená, ale to neznamená, že ma teraz baví učiť sa 300 druhov po latinsky, to by som bola úplný blázon.
na strednej by som sa urcite zamerala na predmety, ktore mi na nieco budu a nevenovala by som tolko casu napr. dejepisu. ale kedze som bola sprt a myslela som si, ze musim mat ciste jednotky, aby som sa niekam dostala, len som zbytocne stratila cas - a vyrobila si stresy.
no a na vyske je dolezite hlavne samostudium, clovek ma vacsiu moznost volby, moze sa zamerat na to, co ho zaujima. velmi to zavisi od toho, aky odbor si zvolis a ci je podstatny pre vyber prace. urcite by som nestudovala nieco, co by mi potom bolo nanic.
cize podla mna je to skor o tom, ako sa k tomu jednotlivec postavi, nez o systeme samotnom. niekomu moze vyhovovat, ze mu povedia, co ma ako robit a co sa ma ucit, pretoze nie je dostatocne priebojny na to, aby si to zorganizoval po svojom.
Zastaralý áno ale zbytočný nie,
Celé predmety možno potrebovať nebudú ale časť z ich celkového obsahu sa mi v živote už mnohokrát zišla,
Svet je stále ten istý, princípy sú tie isté, svet je akurát ako žena, ktorá si každý deň oblečie iné šaty ale žena je to stále tá istá, síce starne ale ľudia sa nemenia
2. nove veci neovladaju ucitelia, a mnohi sa ani nechcu zmenit
3. ziaci maju radi, ked nemusia rozmyslat, ale sem-tam sa nabiflit - - myslis, ze preco najviac deti neznasaju predmety, kde treba mysliet ako matika, fyzika, chemia, informatika??
4. ak by sme opustili tento system, vacsina ziakov by sla mentalne do pice, lebo malokto je taky, ze sam sa zaujima o nejaku vedu
5.nikomu nic nebrani si sam nastudovat, co ho bavi
@jurito nemyslím si, že máš pravdu...dobre nie som ešte vysokoškoláčka ťažko sa mi to posudzuje ale keď ideš na výšku nemôžeš vedieť čo všetko ťa čaká popri učení zistíš, že jedna téma ti je bližšia a cez inú sa nemôžeš prelúskať...to neznamená, že ťa bude všetko baviť a budeš zo všetkého nadšený mne sa stáva, že aj keď ma veci bavia občas som taká vyšťavená zo všetkého, že už nemám chuť sa učiť ani to ale keď sa do toho pustím a viem to som rada a najradšej by som všetkým o tom hovorila lebo viem vec ktorá je zaujímavá pre mňa
a vedela by som sa na tuto temi dost rozpisat, ale asi je to aj tak zbytocne
Neopodstatnené veci ktoré sa učím v škole sú iba filozofia, ktorú síce schvaľujem, ale je pre mňa absolútne nepochopiteľné, prečo ju máme v oveľa väčšej miere ako psychológiu, sociológiu, politológiu, ekonómiu a právo, keď tie veci sú pre nás omnoho podstatnejšie.
A potom tej matematike a chémií by sme sa mohli venovať menej. Nehovorím, áno tí čo idú na seminár z toho, nech sa ju kľudne tak učia, ale nám neseminaristom sú niektoré veci zbytočné.
By ma zaujímalo, koľko z dnešných detí namiesto učenia a pracovania na sebe sedí na Facebooku alebo sa hrá nejaké priblblé hry. Ja myslím, že skoro všetky, takže tam by som hľadal chybu.
A teraz môj názor...tu na Slovensku z teba proste chcú vychovať dalšiu ovcu, ktorej vnútia predurčené myslenie, priority, čo máš a čo nemáš, pohľady na život, logiku a všetky sračký s tým spojené...učitelia sa hrajú na moralistov, snažia sa ti robiť kázne a pri tom piču o tebe vedia v súkromnom živote...ak vynikáš, tak ťa systémovo zadupú ako slony, alebo budeš odsudzovaný...tak to proste je..a česť výnimkám lebo mám aj profesora, ktorý na rovinu povie, že daná vec je hovadina, nevyužiteľná a sám by ju z toho učebného plánu vyškrtal a vôbec sa nečuduje, prečo sa mi to nechce učiť...
Zoberte si literatúru...(vopred sú mi ukradnuté názory jej nadšencov a kockastých hláv)...základné poznatky o spisovateľoch našej krajiny rešpektujem...ale učiť sa pičoviny, že čím bol, čo robil, kedy ho vyhodili zo školy, koľko mal žien, kde býval vtedy a vtedy, vrcholové dielo, čo si myslí o tom, aké má pocity z toho a toho...ved to sú strašne kokotiny...dajme tomu, že žil život, ktorý ho bavil a ja sa mám toto učiť ???...to ako keby sa cudzí ľudia, museli učiť všetko o mojom živote, bude im to piču platné a maximálne pri tom strácajú čas...ale to nech si uvedomí každý sám pokiaľ nie je nesvojprávny...
jednoducho prepracovať celý školský systém nanovo...vôbec sa nečudujem kamošom, ktorí išli už na stredné do zahraničia..ked mi povedali ako to funguje na daných školách spadla mi dole sánka a ľutujem, že som tam nešiel tiež....
ale toto je dnešná doba...každý žerie všetky sračky, ktoré sú im predhodené a potom to aj tak vyzerá
ALE, určite je čo zlepšovať... napríklad formu výučby, aby bola pre decká prijatelnejšia... a taktiež sa nedržať tak striktne nudných učebníc ale trochu vzdelávanie oživiť o zážitky (viac výletov do múzeí, do divadla, do prírody atd) ...
samozrejme, je dôležité si uvedomiť, že každé dieťa je iné a už od malička je ovplyvňované výchovou, resp., už doma sa učí (hoci nie školské predmety) určitým systémom, na ktorý si zvykne a ktorý jeho rodina bude používať aj naďalej. tomu treba prispôsobiť aj výučbu v škole - nie som teda za úplné vymretie tradičného školstva, ale som za to, aby bolo vzdelávacích systémov dostatok na to, aby sme ich dokázali napasovať každému dieťaťu.
každopádne treba ísť s dobou a najmä prírodné a technické vedy (informatiku, fyziku, chémiu, biológiu) treba vyučovať s ohľadom na technický pokrok.
taktiež si myslím, že v našich školách chýbajú predmety, ktoré by vyučovali ekonomické a sociálne schopnosti, myslím tie praktické, nie teoretické. všeobecne máme v školách priveľa teórie a smutne málo praxe.
a to všetko sa dá s ohľadom na to, že jedno dieťa potrebuje striktné pravidlá a pokyny a iné potrebuje riadiť svoje vzdelávanie slobodne a samo za seba.
ja osobne si myslím, že hlavne záleží na tom chcení...bohužiaľ, väčšina dnešných detí je lenivá ako voš, preto sa ani nečudujem, že to s nami ide dolu vodou. Ale stretla som sa s takými inteligentnými a cieľavedomými ľudmi, až mi to vyrážalo dych. Je to vlastne pol na pol: niekedy je blbý systém a niekedy je na vine ten lenivý človek (samozrejme, nie vždy vlastným pričinením)
Celú strednú sa mi celkom darilo, chodila som aj na jazykovku. No napriek tomu nemám pocit, že niektoré by ma nejako obohatili. A viac-menej si z nich nič nepamätám, pretože v nich išlo iba o bifľovanie sa vecí naspamäť a žiadne kritické myslenie nebolo prípustné.
Až teraz, keď som na vysokej som pochopila, aké je to pracovať so zdrojmi a produkovať vlastnú prácu. Na strednej sa na toto nedáva veľký dôraz a pritom pri písaní seminárok a esejí sa niekedy naučíš viac ako pri bifľovaní sa.
A čo sa týka prírodovedeckých predmetov, takisto by som uvítala viac labákov a podobne, praktické veci. Chémiu som mala rada a dosť veľa si z nej pamätám, no pamätala by som si ešte viac ak by som mala možnosť vidieť prevedenie toho, čo mám na papieri aj v reále robením nejakých pokusov a tak.
To by bolo na našom školstve dobré zlepšiť prepojenie teórie a praxe, nie len nechať deti bez premýšľania sa bifľovať.
Ale tak to je len môj názor, no offence.
Tí čo využívali svoj potenciál naplno, vyberali si len to najlepšie z hladiskaedukácie. Čo im následne umožnilo raketovejší štart. Jeden človek mi raz povedal, ak chceš vedieť z predmetu čo najviac, skús zozbierať čo najviac materiálu a vytvor z neho hodnotnú prácu. To znamená, že človek je nútený získavať oveľa viac vedomostí a používať ich vo svoj prospech. Ak človek pochopí, v čom tkvel Makarenkov úspech, tak v tom má jasno, že uspieť dokáže každý jeden človek, ktorý obetuje svoju energiu správnym smerom.
V takej S. Kórei by si ani nemala čas rozmýšľať nad výhodami a nevýhodami školstva. Tam je zázrak vôbec sa vyhnúť hladomoru a práci.