Ahojte každú jar a leto mi je na slovensku fajn, ale akonáhle príde zima tak sa moja psychika zosype a sdom na dne. Minulý rok v decembri som začala mať problém s nespavosťou potom prišiel február (tohtoročný február bol veľmi teplý) oteplilo sa a ja som začal športovať a odvtedy mi je fajn. Uvedomil som si že zimy na slovensku neznášam a že táto klíma čo je tu neni určená pre mňa. A že keď som programátor tak mám výhodu lebo môžem pracovať prakticky z hociakej krajiny na svete kde je kvalitná internetová konektivita. Veľa programátorov tak aj žije a pracujú pre Americké a Britské firmy. (To znamená že veľmi zaostalé krajiny ako Kongo, Venezuela, Stredoafrická Republika, Eritrea, Etiópia či Sudán neprichádzajú do úvahy lebo tam nemajú kvalitné pripojenie na internet). Výhoda je že je v tých krajinách celý rok teplo, v tých menej vyspelých krajinách aj nízke ceny. Z programátorksého platu napríklad 30 EURO - 50 USD na hodinu si tam človek žije ako sultán. Taktiež sú tam exotickí ľudia, krásne baby a človek má na sebe celý rok kratase a krátke rukávy ráno sa okúpe v mori. Nevýhoda sú kultúrne rozdiely ale na tie si človek rýchlo zvykne. Tiež nevýhoda je teplo v kancli ale to sa dá riešiť klimatizáciou. Veľká nevýhoda sú tamojšie zvieratá a hmyz kotŕe roznášajú rozne choroby ako malária alebo vás môžu smrtelne zraniť či uštipnúť. Človek ktorý tam ide by mal brať antimalariká lenže tie zase nie sú moc zdravé. Ak antimalariká neberie tak je šanca že sa nakazí a v tamojších nemocniciach by som sa teda liečiť nechcel. Okrem toho je tam HIV. V nierktorých krajinách je aj zakázaný alkohol (Čo mne osobne až tak nevadí lebo tráva je všade dostupná - okrem číny). Skúšali ste to už? a aké s tým máte skúsenosti? Čomu sa treba vyhnúť? A ako je to tam (v krajine kde ste boli) s anglickým jazykom? Aké sú tam dane a či je tam veľká byrokracia alebo naopak.