Zdravím. Dorobil som autoškolu a chcel by som si kúpiť auto s automatickou prevodovkou. Kamarát mi povedal, že pre začiatočníka je lepší manuál. Je to pravda alebo si môžem kúpiť automaT?
Podla mna by to malo byt naopak, lepsi pre zaciatocnika automat... ale kazdy nech si rozhodne ako chce. Nenechaj sa odradit názormi konzervatívnej slovace, riad sa podla seba co tebe vyhovuje, automaty sa vo velkom uz konecne dostali aj na svk cize... ziadna rarita. Tiez si chcem kupit auto s automatickou prevodovkou.
automat je naj,určite ti to hovoria preto, že si ho ešte nema, že si si v autoškole zvykol na manual atd, ale to nerieš, kup si auto vhodne pre teba, ty na nom budeš jazdiť nie oni, takže čo tebe vyhovuje to si kup
Automat je super ale zabudnes potom na manual, hlavne ked na automat pojdes rovno po autoskole..
Ja chodim na automate 2 a pol roka a mam pocit, ze manual a ja by sme uz vobec neboli kamosi
Tak ak chces vediet soferovat len auto s automatom a nemoct napriklad kamosove alebo hocikoho bez toho aby si sa bal ze ho rozjebes.. no problem, ale neviem si to predstavit
Ja som si hneď kúpila automat a naveky vekov budem mať automat.
Podľa mňa na tých našich rozjebaných cestách a pri tom ako všade stoja policajti, pri tom aký jebnutí sú naši šoféri je automat to najlepšie, čo môžeš mať
Ovšem nie v citrónoch, pežotoch a podobných autíčkach, kde je ten automat pomaly drahší jak samotné auto
automat je jednoduchší a pohodlnejší a tak, ale podľa mňa sa zíde jazdiť pár rokov na manuále, lebo sa to naučíš.
som v usa a tu väčšina mladých ani nevie jazdiť na manuálnej a to je podľa mňa dosť nariť.
mne trvalo nejaký ten rok (nejazdila som denne a jazdila som len krátke trasy) aby som sa naučila počúvať a cítiť auto na manuále a som rada, že to viem. automatika je taká odmena za to, že vieš preraďovať
Baby ti budú radiť, že automat neni nič lepšie a bla bla bla....prvé auto si kúp manuál. Prečo? Staršie automaty žerú viac dcl paliva na 100km... znižujú výkon, ktorý môžeš dosiahnuť manuálom, ak sadneš do manuálu v krízovej situácií budeš nahraný. Takže prvé auto určite manuál, naučíš svoj mozog riadiť obe ruky aj nohy synchronizovane potom si kúp automat ak ťa to strašne láka...
Riad sa podľa seba nie podľa kamošov. Ak si myslíš, že sa ti bude lepšie šoférovať automat nevidím zmysel v tom mať x rokov manuál, len aby sa nepovedalo.. zbytočnosť a šoférovanie nie je sranda aj tak bude čím ďalej tým viac automatov aj u nás
Moja skusenost - Toyota Verso 1,8 Valvematic 7 st. automat (benzin)
Vyhody:
- vyrazne jednoduchsie ovladanie auta
- blbuvzdorne - motor nikdy neskape, jednoduchy rozbeh do kopca (s asistentom)
- moznost venovat vacsiu opzornost premavke, nie ovladaniu auta
- nizsia spotreba vs. rovnaky manual (lenivi preradovaci, zaciatocnici, v meste)
- konkretne v tomto pripade moznost aj manualneho radenia (podradit pri akceleracii, brzdenie prevodovkou)
Nevyhody:
- vyssia cena (asi 1500 € v tomto pripade), niektori vyrobcovia spajaju automat aj s vyssou vybavou, co cenu navysuje na ukor nepotrebnych volovin
- vyssie prevadzkove naklady (poistky, servis)
V pripade zaciatocnika ma manual vyznam hlavne preto, ze sa na nom lepsie uci princip fungovania motora a jeho ovladanie. Preto suhlasim s chalanmi, co radia na zaciatok manual.
Ak sa rozhodnes pre automat, iste neolutujes - menej stresu na ceste, ale odporucala by som aspon sporadicke cvicne jazdenie s manualom.
Po dokonceni autoskoly musis zvladnut 2 veci vramci osamostatnenia. Prvou je naucit sa ovladat auto podvedomo, aby si sa mohol sustredit na dianie vonku a neriesil stale veci, ze kde ti zaberie spojka a kde uz treba preradit/podradit (napriklad ja som si zobral svoje auto na nepouzivane letisko pri kosiciach a tam som sa s nim velmi rychlo zzil...ale so spojkou som mal problem asi dva tyzdne, auto bolo cisto nove a spojka velmi citliva). Druhou je samozrejme ziskanie toho pocitu, ze uz jazdis sam, nikto ti nic nekaze ale ani nepomaha a hlavne poznavanie ciest. Ked pojdes do automatu preskakujes tu prvu vec a mozes s tym mat problem ak niekedy budes musiet soferovat manual. Zase naopak vramci komfortu je automat urcite pohodlnejsi...ja na tvojom mieste idem do automatu, ziskam soferske skusenosti na cestach a pri prvej moznosti si vyskusam aj manual, idealne na malo frekventovanej ceste
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
16 komentov
Ja chodim na automate 2 a pol roka a mam pocit, ze manual a ja by sme uz vobec neboli kamosi
Podľa mňa na tých našich rozjebaných cestách a pri tom ako všade stoja policajti, pri tom aký jebnutí sú naši šoféri je automat to najlepšie, čo môžeš mať
Ovšem nie v citrónoch, pežotoch a podobných autíčkach, kde je ten automat pomaly drahší jak samotné auto
som v usa a tu väčšina mladých ani nevie jazdiť na manuálnej a to je podľa mňa dosť nariť.
mne trvalo nejaký ten rok (nejazdila som denne a jazdila som len krátke trasy) aby som sa naučila počúvať a cítiť auto na manuále a som rada, že to viem. automatika je taká odmena za to, že vieš preraďovať
Vyhody:
- vyrazne jednoduchsie ovladanie auta
- blbuvzdorne - motor nikdy neskape, jednoduchy rozbeh do kopca (s asistentom)
- moznost venovat vacsiu opzornost premavke, nie ovladaniu auta
- nizsia spotreba vs. rovnaky manual (lenivi preradovaci, zaciatocnici, v meste)
- konkretne v tomto pripade moznost aj manualneho radenia (podradit pri akceleracii, brzdenie prevodovkou)
Nevyhody:
- vyssia cena (asi 1500 € v tomto pripade), niektori vyrobcovia spajaju automat aj s vyssou vybavou, co cenu navysuje na ukor nepotrebnych volovin
- vyssie prevadzkove naklady (poistky, servis)
V pripade zaciatocnika ma manual vyznam hlavne preto, ze sa na nom lepsie uci princip fungovania motora a jeho ovladanie. Preto suhlasim s chalanmi, co radia na zaciatok manual.
Ak sa rozhodnes pre automat, iste neolutujes - menej stresu na ceste, ale odporucala by som aspon sporadicke cvicne jazdenie s manualom.