Ahojte,
som študentkou Slezské univerzity, Obchodně podnikatelské fakulty v Karvinej a v rámci predmetu Počítače v podnikateľskej praxi máme spracovať seminárnu prácu na tému Budúcnosť a vízie v IT, pri ktorej musíme využiť diskusiu. Týmto by som Vás rad
Ja som hlavne zvedavy, ci nastane rovnaky pokrok v upgradovani tiel, ako bolo v deus ex. o tom pisem aj v bakalarke a to je pre mna asi najzaujimavejsie, do akej miery je clovek clovekom, a ako budeme definovat takto upravenych ludi. A predovsetkym na postoj cirkvi. Ale to som uz odbocil.
Tato tema je pre mna z tejto oblasti najzaujimavejsia
@james98 nazov mi pride trapny, ale ako jediny odzrkadluje, co tam rozoberam a nic lepsie mi nenapadlo. "Je krestanstvo prezitok?" Rozoberam tam vznik moralky cez darwinizmus, existenciu sebeckeho genu, krestansky pohlad, atd a tej modifikacii sa venujem skor ciastkovo, ked uvazujem nad zmyslom a existencischopnosti krest. cirkvi a krest. moralky v blizkej/dalekej buducnosti. ale tu temu z deus ex si planujem rozpracovat aj osobitne, a ak sa podari, predniest na svocke v dalsom roku.
@trdelniiiq vyzerá to tak, že sa asi zrobotizujeme, ale ešte predtým príde ku genetickým modifikáciám....to je môj názor.
A postoj cirkvi sa bude musieť zmeniť hneď po tom, čo vedci vytvoria počítač, ktorý bude na úrovni človeka....EU investovala do výskumu mozgu a dúfam že z toho naozaj niečo bude...
@trdelniiiq Nezdá sa ti koncept sebeckého génu príliš vágny? Mne to pripadá ako rýchlo kvasený vzostup sociobiológie - niečo, čo sa jednoducho pochopí, jednoducho príjme - a neskôr sa začne zovšeobecňovať (podobne šíriace sa ako relativizmus či sociálny konštruktivizmus). Rovnako ako si prešla sociobiológia vlnou kritiky, tak aj koncept sebeckého génu sa mi už zdá pasé. Čo sa týka kresťanstva - tak sa mi zdá, že v poslednej dobe ako by sa kresťania snažili nasilu napasovať všetky vedecké poznatky do svojej argumentácie (teda hlavne katolíci).