Ahojte!
Ja som založila túto tému pretože idem pracovať ako čašníčka ale niesom vyučena v tomto obore, čo však zamestnávateľovi nevadí a ja som rada pretože milujem pracovať s ľuďmi.
A teraz moja otázka alebo viac otázok
Chcela by som sa opýtať niekoho
neviem nikdy som si to nestopovala .D
nerieš to až takto .) proste nejaký čas kým si to prezrie, ak má menu už položené na sotle tak vieš že už je čas a ak trocha dlho študuje tak nie je naškodu dôjsť a spýtať sa že či ma vybrané (neiekdy ich treba popohnať...nie pre rýchlosť len nerozhodnosti a tal...alebo zaujem sa dozvedieť o inych jedlach zakedy on "čaká" alebo že či nepotrebujú poradiť .)
Ja som si teraz v štvrtáku uvedomil, že by som radšej robil čašníka ako kuchára. Nevadí, vybral som si zlý odbor. Strašne sa mi na tejto robote páči, že využívaš poznatky zo psychológie v praxi, aspoň také tie základné držanie tela, rúk atď...
Mam rad ze sky personal co vie vykecavat hoc aj somariny, zvyknem potom nechavam vyssie sprepitne priamo dotycnej... takze rada - bud ukecana a usmievava...
kazdopadne vsetko ta tam naucia,ukazu nemas sa coho bat ale skor ta chcem varovat pred tou pracou s ludmi ....priprav si pevne nervy a vela sily lebo ludia vedia byt strasne svine a budu ti robit take problemy a dokazu ta tak vypicovat,ze budes chciet ist plakat na zachody....nevravim,ze je to zelezne pravidlo ale myslim,ze kazdej casnicke sa to urcite aspon raz prihodilo ja tak pracujem len cez letne prazdniny ako brigada a nechcem nikoho urazit ale strasne neznasam ako sa na mne vozia tie slecny so zivotnym povolanim "casnik" pricom vychodili barsjaku skolu a velmi ich bavi pizdit vysokoskolacku...maju na to pravo,su lepsie v tom co robia cely zivot ale vacsinou su hlupe ako papuce a je to velmi smutne ked ma taka hlupana zacne poucat. a ja musim drzat hubu a krok ..ospravedlnujem sa nechcem tymto nikoho urazit...iba som ti opisala nejake tie nastrahy tejto prace :letim:
u každého inak, záleží aj od typu podniku. v reštaurácii som sa riadila podľa toho, či má zavrený a odložený jedálny lístok.
v bare/kaviarni sa riadim od ksichtu. a najmä sa bavím inak so štamgastom než s novým/nepravidelným zákazníkom. čo znamená, že na štamgasta zhučím už len keď prichádza, či chce "píííívo, pyczo?", za novým zákazníkom dojdem, aby sa cítil ako hviezda najvyššieho rázu. a tiež ten čas nestopujem, kedy to je. to proste vidíš.
zo strany hosťa ti poviem, že určite aspoň chvíľu počkaj, kým sa ti ľudia neusadia a (ak majú možnosť) nerozhliadnu sa v pripravenom jedálnom lístku...je dosť otravné, keď niekam ešte ani riadne neprídeš, už ti sondujú za zadkom, čo si dáš :letim:
Poradím ti len nenápadne zákazníkov sledovať, usmievaj sa, nevtieraj sa, a musíš sa vedieť za chyby ospravedlniť. a nezabudni.... Zákazník má vždy vždy fakt vždy pravdu. Zvládneš to...
Keď si povaha od narodenia že vieš s ľuďmi pracovať A máš na týchto prijebanych ľudí trpezlivosť tak to pohode dáš intuitívne. Ak ne tak nikdy viac takú prácu nebudeš chcieť robiť jak ja.Nikdy viac čašníka, nedocenena práca neskutočne
@nellybackass Keď budeš mať veľa ľudí nebudeš stíhať sledovať kto kedy ako pokiaľ nie je na stole nápojový a jedálny lístok tak ho treba samozrejme priniesť.. a max. 5 minút počkaj a choď ku ním.. poprípade im môžeš pomôcť pri výbere jedál/nápojov, ale to musíš perfektne ovládať čo všetko tam máte
ja by som to raz v zivote chcela skusit ale urcite by som nesla do menu 3,50 restiky, to by ma jeblo. ani do baru, krcmy. predstavujem si kaviarnicku a tym, ze kavu milujem, si myslim ze by ma to aj slusne bavilo. uvidime co bude
Casom sa naucis to odpozorovat, ci su ludia pripraveni objednat si alebo potrebuju pomoc s vyberom jedla, lepsie je ale ist za zakaznikom, nez ho nechat dlho cakat alebo si prilis dlho vyberat, ludia su strasne preberavi.
Nuz a s nosenim jedla.. Chce to trening, ja som kedysi nevedela odniest 3 taniere naraz, teraz dokazem utekat s piatimi, ked nestihame
Ale tak hej, pevne nervy hlavne ti bude treba. Drviva vacsina ludi je super, ale najdu sa debilkovia, ktori sa nad teba pridu vyvysovat, tak sa hlavne nenechaj nasrat. Zakaznik je pan predsa.
Ja keď som párkrát robila v kaviarni tak sa mo stalo,že som došla a ešte si staaale vyberali,alebl museli na mňa mávať,zme si chcu objednat,takze to je individualne a taniere doteraz neviem nosit podari sa mi to tak 2x z 10 ticj chytit to dobre
tak to vacsinou vies ked sa pozries ze uz nedrzi jedalny alebo napojovy listok tak sa prides opytat, prinajlepsom sa omluvi ze si este nevybrali alebo sa ta spyta co by si odporucila
napíš sem potom aj tvoje dojmy aké si mala z prvých dní v práci ja som takto brigádovala nejaký čas, ale dávno pradávno, zabudla som už aj to čo som nevedela
A je super, že ťa tam zoberie aj ke´d nemáš prax a naučí všetko
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
25 komentov
nerieš to až takto .) proste nejaký čas kým si to prezrie, ak má menu už položené na sotle tak vieš že už je čas a ak trocha dlho študuje tak nie je naškodu dôjsť a spýtať sa že či ma vybrané (neiekdy ich treba popohnať...nie pre rýchlosť len nerozhodnosti a tal...alebo zaujem sa dozvedieť o inych jedlach zakedy on "čaká" alebo že či nepotrebujú poradiť .)
v bare/kaviarni sa riadim od ksichtu. a najmä sa bavím inak so štamgastom než s novým/nepravidelným zákazníkom. čo znamená, že na štamgasta zhučím už len keď prichádza, či chce "píííívo, pyczo?", za novým zákazníkom dojdem, aby sa cítil ako hviezda najvyššieho rázu. a tiež ten čas nestopujem, kedy to je. to proste vidíš.
Nuz a s nosenim jedla.. Chce to trening, ja som kedysi nevedela odniest 3 taniere naraz, teraz dokazem utekat s piatimi, ked nestihame
Ale tak hej, pevne nervy hlavne ti bude treba. Drviva vacsina ludi je super, ale najdu sa debilkovia, ktori sa nad teba pridu vyvysovat, tak sa hlavne nenechaj nasrat. Zakaznik je pan predsa.
A je super, že ťa tam zoberie aj ke´d nemáš prax a naučí všetko