Ahojte, k tejto téme ma inšpirovala @Hanka88 ktorá písala o modernizácií školských tabúľ na biele, kde sa píše fixou. Keďže ja som ročník ´88, kedy som počas ZŠ/SŠ nemala doma žiaden notebook ani internet a už vôbec nie smartphone, tabule boli poväčšine tie, na ktoré sa píše kriedou, ... Tak mi napadlo, čo sa myslíte zmenilo za tých posledných 10 rokov? Používajú sa napr. klasické zošity, alebo niektorí už píšu poznámky len na note/ultrabookoch? Ako je to s tými tabuľami? Používajú sa ešte tie klasické? Používajú sa mobily miesto kalkulačky? Resp. myslíte si, že sa niečo za tých 10 rokov radikálne zmenilo? Ja vážne netuším, možnože sa nezmenilo vôbec nič Ale keby náhodou hej, tak by ma to celkom zaujímalo. A ešte... Ak sú tu aj nejaké mladšie ročníky, zvykne sa ešte na škole niečo zbierať? Napr. my sme zbierali farebné papieriky (bločky), pokémonov, pogy, céčka, ... Existuje vôbec ešte niečo také, či to už vôbec nie je aktuálne? Existujú nejaké nové techniky vyučovania? Napr. využívajúce internet? Alebo čokoľvek, čo vám k tejto téme napadne, určite som na niečo zabudla
@dwarvax Hej, my sme ich mali tiež v učebniach, kde sa vyučovali semináre, v labákoch a tak Ale inak bežne v triedach nie. Ale my sme boli celkom moderné gymnázium, každá trieda mala trebárs TV, kde sme pozerali dokumenty ohľadom danej tematiky a tak, ...
čo sledujem že sa strašne zmenilo aj za 5 rokov, nie od doby mojich základoškolských čias, že kvôli GDPR a internetu sa vnímajú informácie o deťoch ako strašne citlivé - na školských výletoch sa učitelia boja deti vyfotiť, pretože by robili rodičia bordel, kto nemá súhlas fotiť sa nemôže, aby cudzia osoba vyfotila dieťa nehrozí, deti majú na fotkách tváre zakryté smajlíkami... toto mi asi najviac udiera do očí, keď so školami pracujem posledné roky, sú to moji klienti
@kissmeplease To sme robili aj my, minimálne si pamätám moju PowerPointovú prezentáciu na angličtinu o psoch ako ľudských spoločníkoch (história, pasenie, záchranárske psy, lovecké psy, agility a iné psie športy, dog dancing, ...). OK, aspoň sa necítim až tak strašne stará Ale pravda je, že to bola tuším možno moja prvá prezentácia v PP, ostatné som už robila len až potom na výške a v práci.
@azizi ja si zo základky pamätám iba tie papierové projekty a až potom na gympli to bolo tak 50/50 aj papierové aj PPT. každopádne, moja mladšia segra už ani len netuší čo je to papierový projekt od druhého ročníka robili prezentácie
Sestra je na strednej a angličtinu maju v nejakej miestnosti kde sú slúchadla a tam počúvajú tie zadania/texty a potom to vypracovavaju do ntb/tabletu.
@kissmeplease Jej, to som netušila, tak to je vážne krok vpred! To my sme len asi mali takého pokrokového angličtinára Ale ja som chodila na osemročné gymnázium a bolo to až niekedy v priebehu tých posledných 4 rokov. A ešte jedna vec... Aké projekty? My sme skoro žiadne projekty nerobili, len sa učili na písomky. Áno, pár krát sme mali za úlohu spraviť plagát ako projekt, ale to bolo veľmi výnimočné. Pamätám si taký len z geografie čo som robila o dinosauroch Alebo potom ešte SOČ (stredoškolská odborná činnosť), ale tak to bola iba jedna seminárka, to je všetko.
Nič také významné sa nezmenilo. Je nová smernica, ktorá vošla v platnosť hneď rok po mojom ročníku, takže mňa sa netýkala. Prezentácie sme robili normálne... V triedach písali na normálne tabule. Teraz už sú väčšinou tie interaktívne tabule. To je najjednoduchšia zmena ktorú môžeš vidieť. Inak je to stále o tom istom. Kalkulačky sa používajú. Žiadne mobily. Učitelia majú kurzy, na ktorých získavajú kredity a podľa toho majú potom platy. Takisto je to kopec papierovačiek zbytočných ako vždycky. Väčšina učitelov však nevie používať tie nové pomôcky a internet... dokonca ani počítač mnohí nie, takže to rýchlo nepôjde. Takže stále po starom. Jediná zmena ktorá by zmenila školstvo je, keby sa zmení obsah vyučovania. NA čo ale nikto nie je pripravený. Ale ja pevne verím, že raz sa to zmení. Pretože sa stále učia veci z čias komunizmu. Samé texty texty, ktoré nevyužiješ. A keďže v blízkej budúcnosti bude nedostatok manuálnej pracovnej sily. Budú MUSIEŤ zmeniť osnovy tak, aby si deti vybrali svoj obor skôr a učňovky boli cieľom, nie gymnázia a vysoké školy.
Som dieta divokych 90.rokov a my sme na SŠ biele tabule na ktore sa pisalo fixkou mali. Si pamatam ze volake hovado ucitelke vymenilo fixku, ta nesla zotriet a potom sme zato vsetci schytali lebo nikto nevedel kto to bol. Ta tabule bola super, kreslili sme si po nej a narozdiel od tej kriedovej na ZŠ sme si to mohli aj vyfarbovat. Dobre, mali sme len styri farby ale lensie ako biela a zelena krieda. A chalani o triedu nizsie straaasny writeri na tabulu stale kreslili grafitti.
Omg dobre, nenapisala som nic nove k teme len ma prepadla nostalgicka chvilka...
@marleymt podľa toho ako to vnímam ja, jediný kto rieši GDPR je Európska únia a tá tlačí na Slovensko aby vytváralo také zákony, ktoré ho podporujú a Slovensko následne tlačí na všetky svoje inštitúcie. Rodičom a žiakom/študentom je GDPR ukradnuté a jediné informácie, ktoré o ňom majú od škôl, takže sa to šíri presne opačným spôsobom. Neviem ako to je na mestských školách, ale napríklad na gymnáziu kde som chodila ja sa pred dvoma-troma rokmi začalo s podpisovaním potvrdenia o tom, že škola môže zverejňovať informácie a fotky so žiakom, ale to bolo vlastne ešte pred tou silnou vlnou GDPR. Čoskoro sa pravdepodobne nebudú môcť verejne vyslovovať známky žiaka pred triedou a podobné hovadiny.
Tak z môjho pohľadu sa zmenila technika vyučovania,nové vyučovacie metódy,samozrejme lepšie pomôcky ako projektor/biele tabuľe,no zároveň si myslím,že sa strašne poľavilo.Deti nemajú k učiteľom žiadny rešpekt,nikto ich nezaujíma,neučia sa tak ako by mali.Možno to bolo aj v minulosti,no v menšej miere.Poznámka a krik je nič,ešte sú aj drzé ako...Možno zlyhala výchova,škola za to nemôže,no je to tak.
@marjy77 s tým že EU je zlá a núti Slovensko do niečoho u mňa nepochodíš, jednak hovorím o českých školách a za druhé to podľa mňa nie je zlé, resp. na tom nič zlé nevidím. ale je to zmena, ktorú reflektujem pomerne intenzívne - s osobnými informáciami sa už narába opatrnejšie.
mimochodom, už dúfam že sa raz dočkáme toho, že sa známky nie že nebudú vyslovovať pred triedou, ale že sa úplne zrušia.
Tak ja neviem, či chodím na nejakú zaostalú školu alebo čo (pritom bývam vo veľkom meste), ale my máme poväčšine ešte normálne tabule, kde sa píše kriedou, tých na fixu je dosť málo a také tie, kde sa premieta cez dataprojektor nemáme vôbec (ale zase mali sme také na základnej). Poznámky si píšeme klasicky do zošitov a máme staré 30-ročné učebnice. A hej, robíme projekty v PowerPointe, ktoré neznášam, pretože ich vraj mám vždy moc stručné a musíme mať informatiku, z ktorej ledva prechádzam, lebo mi nejde programovanie. A tiež hento s tým, že znamky by sa nemali hovoriť pred celou triedou, tak niektorí učitelia to robia, iní sa spýtajú, či nám nevadí, keď ich ostatní budú počuť, no a ostatní na to kašlú.
@campino jejda, teraz pozeram, ze som to tam vobec nespomenula, prepacte. Myslela som tych, co su omnoho mladsi odo mna, prip ako bolo spomenute, ak mate mladsieho surodenca v rodine, robite v skolstve a pod.
@pandoras@koprdil my sme sa vobec neucili programovat aj ked to, ako sa to robilo vtedy, by mi uz teraz asi moc nepomohlo. ...my sme obvkle iba hravali hry alebo si nieco pozerali na internete, hm. Ale to bude asi aj tym, ze doma skoro nikto nemal internert, tak to bolo pre nas take uzasne nieco
Ako na našej škole sa toho najviac zmenilo za posledné štyri roky. Postupne sa do skoro každej triedy dostal data projektor, do niektorých aj interaktívne tabule. Vo väčšine tried sú už aj biele tabule. Ich výhoda je, že netreba kriedu, ale zase sú neekologické. Len čo fixa dopíše (v triede životnosť asi jeden deň) vyhodia ju do koša. Asi nemusím spomínať, koľko fix sa na jednej škole spotrebuje za rok. V tomto smere boli kriedy viac eko friendly. Ale čo už...
Labáky nám prereobili cca 8 až 4 roky dozadu, robili to postupne. No ča sa týka prístrojov na fyziku, tie sú ešte z 60. a 50. rokov, väčšina už nefunguje.
Počas posledných piatich rokov nám vymenili lavice, jedny z posledných došli tohto roku. Žiaľ, vybrali blbý model stoličiek a zle sa na nich sedí (to priznali aj učiteľky). Ale našťastie do tried, v ktorých som trávila minimum času.
ZS:
- interaktivne tabule v KAZDEJ triede
- ziaci so specialnymi vzdelavacimi potrebami maju prideleneho asistenta co je velka pomoc pre ucitela
- ucitelia vyuzivaju prezentacie, interaktivne tabule pocas vyucovania
- mobily absolutne zakazane aj cez prestavky
- pera sa pouzivaju gumovacie
- obedy sa vydavaju po prilozeni cipu...
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
22 komentov
to sme my nemali
Omg dobre, nenapisala som nic nove k teme len ma prepadla nostalgicka chvilka...
mimochodom, už dúfam že sa raz dočkáme toho, že sa známky nie že nebudú vyslovovať pred triedou, ale že sa úplne zrušia.
Labáky nám prereobili cca 8 až 4 roky dozadu, robili to postupne. No ča sa týka prístrojov na fyziku, tie sú ešte z 60. a 50. rokov, väčšina už nefunguje.
Počas posledných piatich rokov nám vymenili lavice, jedny z posledných došli tohto roku. Žiaľ, vybrali blbý model stoličiek a zle sa na nich sedí (to priznali aj učiteľky). Ale našťastie do tried, v ktorých som trávila minimum času.
- interaktivne tabule v KAZDEJ triede
- ziaci so specialnymi vzdelavacimi potrebami maju prideleneho asistenta co je velka pomoc pre ucitela
- ucitelia vyuzivaju prezentacie, interaktivne tabule pocas vyucovania
- mobily absolutne zakazane aj cez prestavky
- pera sa pouzivaju gumovacie
- obedy sa vydavaju po prilozeni cipu...