Ahojte chcem sa spýtať, či neviete, ktorý z týchto odborov je lepší, resp. pri ktorom by som mala väčšiu šancu uspieť po vyštudovaní? Lebo doteraz som bola odhodlaná hlásiť sa na politológiu, ale práve som objavila Európske štúdiá a sú tam pre mňa veľm
@mmajuskaa3 žiaľ aj na politológii je matika. resp. inak povedané štatistika plus neskôr volebné systémy (rôzne kvóty a delitele... matike sa vyhnúť nedá - ale matfyz to rozhodne neni... stačí si nad to sadnúť a premýšľať
ďalší študent, ktorý chce vyštudovať za tzv. naničhodníka, alebo aj budiškničemu (a nehatujte, ja tak isto študujem podobný odbor, tak si to môžem dovoliť)
@dominika44 máš to skoro jedno, možno o pár % sú lepšie tie podmienky do budúcnosti, ale o 3-5 rokov to môže byť zasa iné. Skús si pozrieť na stránkach školy, kde môžeš pracovať, keď tie odbory vyštuduješ. Podľa mňa je politologov ako nakakaných, ale to aj právnikov, psychologov, soc.pracovníkov, filozofov, atď......
ide skôr o to prečo si ju potom ľudia vyberajú (ja som si ju vybral pre určitý cieľ ktorý ma veľmi dlho drží (nebudem ho tu rozoberať, skôr cez správu) a chcem k tomu tento odbor)
ale podľa štatistických zápisov na stránkach tak 75 až 80 percent sa venuje skôr administratíve potom verejné inštitúcie ako štátna správa, súkromný sektor (rôzne podniky a pod.)
neskôr som si pozrel aj jeden výskum žiaka politológie ktorý u cca 72% (vyštudovaných študentov) našiel rôzne práce v oblasti ekonomiky ale aj tie jednoduchšie (predajcovia a pod...)
to isté platí aj pre iné odbory (pretože veľmi malý počet si nájde prácu podobnú ich odboru)