tiez jedna z mojich teorii o case predpoklada, ze pritomnost neexistuje a jedine, co existuje je v podstate minulost, lebo kym si stihnem uvedomit pritomnost, tak uz je to minulost...pritomnost je v podstate velmi blizka minulost...
viete čo mi napadlo ako prvé, keď som si prečítala túto diskusiu??
- nauč sa žiť v prítomnosti a budeš šťastný.
ale prečo je to tu preplnené blogmy, v ktorých ľudia rozprávajú o svojom smútku? v prítomnosti sa vraj nedá byť nešťastný - to som čítala v jednej takej knihe múdrej...
podľa mňa je veľmi ťažké chápať čas a vyznať sa v ňom. myslím, že ho príliš málo študujem na to, aby bol môj príspevok do diskusie hodnotný v pravom slova zmysle.
ale keďže mám dušu romantiku, tiež prítomnosť takmer vôbec nevnímam a žijem v minulosti alebo celkom ďalekej budúcnosti...
ale nastanú také tie (ja ich volám "čisté chvíle") kedy nie je nič iné iba teraz a mám pocit, že je to večné a na inom nezáleží
No ja som nad tym tak rozmyslala a dosla som k takemu zaveru (ale neviem ci spravne, lebo ja som na matiku a take veci antitalent), ze pritomnost sice existuje, ale keby sme sa k nej chceli dopatrat, tak by sa vlastne ukazalo, ze ten cas, ktory ma predstavovat pritomnost, je vlastne nekonecne kratky Cize ta chvilka dokonalej pritomnosti moze byt vlastne nekonecne male cislo...
Ja si to vravim asi takto... pritomnost existuje...teraz,teraz,teraz,...teraz ...a to je uz minulost takze zas...teraz, teraz, teraz no a tak uz sa mi nechce viac obkecavat