Máte niekto skúsenosti s FLkom. Potreboval by som poradiť ohľadom samplovania a masteringu. Popripade nejaké rady. Asi rok a pol som mal Abelton. Samozrejme legit version. Thanks
@gucceine 12 rokov od verzie 3.5 po verziu 12, vieš sa spýtať aj niečo konkrétnejšie, či len takto hmlisto okruh a "napíšte čo viete"? lebo to sa mi zrovna teraz nechce
@midnight mám hlavne problém s nahrávaním do Edisona. Používam midi klávesi a neviem ako mám nahrať slučku priamo do Edisona. Automaticky si vyberá za hlavnú cestu mixér, čo si neviem vysvetliť. Ešte by ma zaujímalo ako sa pridávajú automation clips. Konkrétne u Gross beat.
@gucceine
1. do edisona klávesy nenahráš, lebo Edison je na AUDIO (WAVEFORM) data, a klávesy outputujú MIDI data, o čom edison ani netuší čo to je.
audio/waveform - nahrávka zvuku
MIDI - digitálny záznam o tom kedy tón začal, ako dlho trval, a akú mal výšku. dve naprosto rozdielne veci. Ak chceš nahrávku z kláves dostať do edisona, musíš z nej spraviť AUDIO, čiže nahraj z kláves MIDI, priraď zvuk a efekty aby to neznelo ako šit zo 70tych rokov, vyexporti ten pattern ako wav, a potom ho loadni do edisona.
2. pravé tlačítko na ovládátko (knob) toho čo chceš automationovať, a tam máš v menu "Create automation clip". Vytvorí sa v dĺžke časového segmentu čo máš selectnutý v playliste, alebo v dĺžke od začiatku playlistu po miesto kde si v ňom pauznutý, alebo ak nie si nikde v ňom pauznutý, tak na celú dĺžku od začiatku playlistu po koniec posledného patternu v ňom.
@gucceine p.s. ani jedna z tých dvoch otázok nesúvisí s masteringom a len jedna z nich len veľmi okrajovo súvisí so samplingom, ak prižmúrime obe oči.
to len tak aby si vedel, že nabudúce sa pýtaj priamo otázky, miesto načrtnutia tém, lebo témy kam tvoje otázky patria si si dosť možno domyslel nesprávne
midnight ti dobre napísal .. FL-ko používam zhruba od 14-15 tich, je to jeden z najlahších produkčných audio softov no aj dnes z neho neviem až tak vela .. mastering je kapitola sama o sebe o tom sa musí študovať doslova lebo robiť ho len ,,podľa ucha,, je amaterčina neskutočna .. no a edison ja osobne nepouživam vôbec, buď nahrávam v inom programe audio priamo a vkladám do do FL alebo nahrávam midi z klávesov a na to edison nie je potrebný ... a automation clip ti tiež celkom dobre vysvetlil
@gucceine 1. doplnenie, hypotéza, možno oprava - mohol by si ich možno live nahrávať do edisona tak že si na ich midi napojíš nástroj, presmeruješ ho na vlastný fx kanál (ktorá si verzia FL? v 12tke je to číselník vedľa tlačítka nástroja v "Channel Rack" okne, teraz som si uvedomil že možno toto si sa pýtal? not sure...), a potom v tom FX nahodíš edisona, spustíš v ňom nahrávanie, a hráš na klávesách, a midi z kláves ide do nástroja ktorý generuje audio ktoré ide do fx kanálu na ktorom sedí edison.
...a ak chceš aby to audio končilo v tom svojom fx kanáli a nešlo do mastra vôbec, ani po prechode edisonom, tak na spodku každého stĺpca mixeru máš také niečo čo znázorňuje zelené kábliky, a tým prepojenia selectnutého kanála, všimni že defaultne každý insert kanál vedie do mastra vľavo plus do štyroch špeciálnych insertov 100-103 (predtým sa im hovorilo "Send" kanály 1-4). do tých štyroch ale reálne signál nejde, kým ho tam vrámci fx stacku efektov nepošleš "filtrom/efektom" Fruity Send. môžeš tak vetviť zvuky po rôznych fázach zefektovania a jednotlivé vetvy ďalej efektovať každú samostatne.
no ale pointa chcela byť že ak chceš to audio zastaviť na konci toho fx kanála po prechode edisonom, tak si ten fx kanál označ a klikni na ten knob na ktorom visí na mastri jeho koniec zeleného káblika =D
pohraj sa s tými kontrolkami a tým kam to čo posiela nejakú pol hoďku, aby si si bol istý ako sa s tým robí, lebo rozosrať si ten wiring vie byť zozačiatku ľahké ak si nedáš tú chvíľu pozornosti poriadne pochopiť ako sa s tým robí.
a ospravedlňujem sa za ten zbytočný dodatočný condescending komentár :/
Diki za tu radu ohľadom FX kanálu. Teraz som to skúšal a slučka ide priamo do Edisona. Čo sa týka toho FLka tak mám verziu 12.5.1. V Mixeri mám problém s rozložením segmentov. Neviem ako mám zlúčiť 2 rozdielne kanáli do jedného naefektovaneho mixu. Nerieši sa to náhodou cez tie zelené kabliky ?
A ešte by ma zaujímalo cez ktorý VST je najlepšie aktivovať drum pad. Thanks
@gucceine
"Neviem ako mám zlúčiť 2 rozdielne kanáli do jedného naefektovaneho mixu. Nerieši sa to náhodou cez tie zelené kabliky ? "
áno, selectneš zdrojový kanál, a on má zelenú šípočku smerom dole z ktorej smerujú jeho kábliky. ostatné kanály majú vtedy na tom istom mieste šedú šípočku smerujúcu dole. na cieľovom kanáli na tú šípočku klikneš pravým tlačítkom a dáš "route to this track only". to isté spravíš na všetkých kanáloch ktoré chceš zlúčiť do jedného. tým signály presmeruješ že najprv oba prejdú tým svojim fx stackom a potom vlezú do toho kam si ich naroutoval, prejdú jeho stackom, a až odtiaľ vylezú do mastra (prípadne tam kam si zas naroutuješ výstup toho zlúčeného kanála).
drum pad? FPC je najpriamejším ekvivalentom, neskúšal som ho prepojiť s hardvérom ale je presne na to stavaný. ak sa nemýlim.
(ak sa ti nepáči ako FPC znie, v jeho pravej časti máš sekciu na nastavenie samplov posledného zahratého tlačítka, ale snažiť sa v komente vysvetliť ako sa s tým robí by bolo na dlho, nájdi si nejaký videotutorial )
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
10 komentov
1. do edisona klávesy nenahráš, lebo Edison je na AUDIO (WAVEFORM) data, a klávesy outputujú MIDI data, o čom edison ani netuší čo to je.
audio/waveform - nahrávka zvuku
MIDI - digitálny záznam o tom kedy tón začal, ako dlho trval, a akú mal výšku. dve naprosto rozdielne veci. Ak chceš nahrávku z kláves dostať do edisona, musíš z nej spraviť AUDIO, čiže nahraj z kláves MIDI, priraď zvuk a efekty aby to neznelo ako šit zo 70tych rokov, vyexporti ten pattern ako wav, a potom ho loadni do edisona.
2. pravé tlačítko na ovládátko (knob) toho čo chceš automationovať, a tam máš v menu "Create automation clip". Vytvorí sa v dĺžke časového segmentu čo máš selectnutý v playliste, alebo v dĺžke od začiatku playlistu po miesto kde si v ňom pauznutý, alebo ak nie si nikde v ňom pauznutý, tak na celú dĺžku od začiatku playlistu po koniec posledného patternu v ňom.
to len tak aby si vedel, že nabudúce sa pýtaj priamo otázky, miesto načrtnutia tém, lebo témy kam tvoje otázky patria si si dosť možno domyslel nesprávne
...a ak chceš aby to audio končilo v tom svojom fx kanáli a nešlo do mastra vôbec, ani po prechode edisonom, tak na spodku každého stĺpca mixeru máš také niečo čo znázorňuje zelené kábliky, a tým prepojenia selectnutého kanála, všimni že defaultne každý insert kanál vedie do mastra vľavo plus do štyroch špeciálnych insertov 100-103 (predtým sa im hovorilo "Send" kanály 1-4). do tých štyroch ale reálne signál nejde, kým ho tam vrámci fx stacku efektov nepošleš "filtrom/efektom" Fruity Send. môžeš tak vetviť zvuky po rôznych fázach zefektovania a jednotlivé vetvy ďalej efektovať každú samostatne.
no ale pointa chcela byť že ak chceš to audio zastaviť na konci toho fx kanála po prechode edisonom, tak si ten fx kanál označ a klikni na ten knob na ktorom visí na mastri jeho koniec zeleného káblika =D
pohraj sa s tými kontrolkami a tým kam to čo posiela nejakú pol hoďku, aby si si bol istý ako sa s tým robí, lebo rozosrať si ten wiring vie byť zozačiatku ľahké ak si nedáš tú chvíľu pozornosti poriadne pochopiť ako sa s tým robí.
a ospravedlňujem sa za ten zbytočný dodatočný condescending komentár :/
pomohlo toto? máš nejaké doplňujúce otázky? =D
A ešte by ma zaujímalo cez ktorý VST je najlepšie aktivovať drum pad. Thanks
"Neviem ako mám zlúčiť 2 rozdielne kanáli do jedného naefektovaneho mixu. Nerieši sa to náhodou cez tie zelené kabliky ? "
áno, selectneš zdrojový kanál, a on má zelenú šípočku smerom dole z ktorej smerujú jeho kábliky. ostatné kanály majú vtedy na tom istom mieste šedú šípočku smerujúcu dole. na cieľovom kanáli na tú šípočku klikneš pravým tlačítkom a dáš "route to this track only". to isté spravíš na všetkých kanáloch ktoré chceš zlúčiť do jedného. tým signály presmeruješ že najprv oba prejdú tým svojim fx stackom a potom vlezú do toho kam si ich naroutoval, prejdú jeho stackom, a až odtiaľ vylezú do mastra (prípadne tam kam si zas naroutuješ výstup toho zlúčeného kanála).
drum pad? FPC je najpriamejším ekvivalentom, neskúšal som ho prepojiť s hardvérom ale je presne na to stavaný. ak sa nemýlim.