ale vitu by som si neobjednaval. to je podla mna zbytocnost
2. jedine hrat. aj na compe, ak chces byt dobry, potrebujes prax. ale zalezi aj od toho, ako si zvyknes. mne trvalo tak 4-5 hodin, kym som dokazal plnohodnodnotne (a mozno aj lepsie) mierit a zabijat
no mne trvalo niekoľko hodín NHL u kamaráta na xboxe, kým som si zvykol vôbec na to, že ovládanie pohybu a akčné tlačidlá sú na opačnej strane teda že na klávesnici máš napravo šípky a naľavo WSAD - na gamepade je to ako keby naopak
myš je myš ale dá sa aj s gamepadom, mulťák by ťa naučil hrať.
Vita je v pohode, ale vela fps na ňu nieje, ani nebudú. zatial len Resistance a ten prepadák Black Ops. V Uncharted využíva aj gyroskop takže je to lahšie.
ale... Dishonored som z klávesnicou a myšou skúšal, asi prvé tri misie, a potom som zo zvedavosti zapojil gamepad, že aké to bude, a odvtedy som ho celý dva razy prešiel iba s gamepadom, lebo... na ňom je to ovládanie neporovnateľne intuitívnejšie.
A... dá sa hra plnohodnotne ovládať aj na gamepade? Ako sa to vezme... Zle sformulovaná otázka podľa mňa, čo znamená "plnohodnotne"? Že máš šancu spraviť všetko čo si spraviť zamýšľal? Áno, ale...
Mala byť položená "dajú sa FPS ovládať na gamepade rovnako efektívne a presne ako s myšou a klávesnicou?".
Odpoveď na túto by bola jednoznačné nie (dokonca podložené dôkazom, keď si pozrieš vývoj FPS hier od doomu až po dnešok, všimneš si že niekde v momente keď začal prevládať konzolový trh sa tieto hry spomalili (pomalší pohyb tvojej aj nepriateľských postáv), a začali vymýšľať rôzne cover systémy, čím sa dynamika hry zmenila zo systému "pobehujem, vyhýbam sa strelám, krúžim okolo nepriateľov" na "prebehnem do krytu, vykúkam, mierim a strieľam, prebehnem do ďalšieho krytu"). A to sa stalo práve kvôli tomu že si vývojári začali uvedomovať že na gamepade sú FPS PCčkového typu príšerne ťažké.
ALE... dá sa plnohodnotne ovládať FPS aj na gamepade? Svojim spôsobom áno... To som si všimol na Dishonored pri tom svojom prechode od myši, ktorý mi bol po chvíli fascinujúco príjemný... Zaprvé, dishonored mi nebeží úplne plynule, a framerate dropy sú pri hraní s myšou VEĽMI cítiť, rozhodia mušku, a tak. Na gamepade ich efekty z nejakého dôvodu nie sú takmer vôbec poznateľné či dôležité.
Zadruhé, práve preto že je gamepad nemotornejší, ma núti k tomu aby som bojoval menej inštinktívne, a viac takticky, premyslene, zrazu nepobehujem a neklikám freneticky všade v snahe zasiahnuť čo najviac cieľov v čo najkratšom čase, ale každý pohyb je premyslený a silno účelový, ustúpim za roh, aby som získal pol sekundy času namieriť tam kadiaľ prebehne nepriateľ, inak manévrujem, útoky a obrana sú premyslenejšie... A boje sú vďaka tomu omnoho zaujímavejšie a "kontrolované", práve vďaka tomu že musím počítať s nemotornosťou toho čo na ich ovládanie používam. Čiže už spomínaný Dishonored asi už nikdy nebudem hrať inak.
ALE, skúšal som s gamepadom aj Portal a Half-Life 2, a tam som ho po desiatich minútach hodil do kúta a vrátil sa k myške, čiže... Niektoré hry to znesú lepšie a priam im to v určitých ohľadoch prospieva, a pri niektorých je to podľa mňa vyslovená absurdita. Čiže vo výsledku je pre mňa najväčšou absurditou keby som mal konzolu a nemal by som možnosť pri každej hre si osobitne vybrať čo mi vyhovuje viac.
@strejdabob bratranec mal klasicke psp a teraz aj vitu ale mne to nejak nesedi..nie som zastanca prenosnych ps-iek, pretoze mi "nesedia", cize toto je len ciste subjektivny nazor
ešte by som dodal, že na klávesnici využívaš stále 5 prstov, máš pripravených k pohotovosti (čo je hlavne pri akčných hrách dôležité) WSAD + LSHIFT/LCTRL + SPACE bez toho, aby si premiestňoval ruku a to isté s pravou rukou... na myši máš vkuse v pohotovosti pohyb + tri tlačidlá + scrollovanie .... pričom na gamepade môžeš mať naraz v pohotovosti len 2 páčky + 4 tlačidlá (L1, L2, R1, R2)... čiže jednoducho sa to dá spočítať
ale zas hlavne pri racingovkách sa mi páči na xboxe, že si môžeš regulovať plyn a brzdu tými tlačidlami hore, čo sa na klávesnici so šípkami nedá - tlačidlo je buď stlačené alebo nie je
@trdelniiiq ja som už dosť znudený všetkými hrami, tak potrebujem niečo úplne, ale fakt že úplne nové
nehravam take hry casto..teda da sa povedat ze skoro vobec uz..ale neviem si to predstavit inak jak s kalvensicou a mysou na gamepad by som si v tomto pripade nezvykol urcite
@strejdabob k tej @13 hore: ono zase aj pri gamepade mas moznost mat k dispozicii viac tlacidiel naraz..pri takom assassins creed mas v podstate k dispozicii tak zrhuba 10-11 tlacidiel + packy s tym, ze k prvej polovici mas pristup "normalne" a k druhej po stlaceni (u ps3 L1)
@strejdabob len ťa opravím, na gamepade v pohotovosti 2 páčky + 6 tlačidiel, lebo páčky sú tiež stlačiteľné, teda aspoň u xboxového a PS3jkového.
a počet ovládacích prvkov v pohotovostí rátaš zle. WSAD na klávesnici sú ekvivalentné ľavej páčke na gamepade, takže rátať ich za "4 tlačidlá čo máš k dispozícii" je blbosť. pravá páčka je zasa ekvivalentom myši, čiže máš 3 tlačidlá plus scrolling.
takže je to: (k+m)
LSHIFT/LCTRL, SPACE, tri tlačidlá myši + scrollovanie = 7 funkcií
(gamepad): stlačenie ľavého a pravého thumbsticku + 4 shoulder buttony = 6 funkcií, pričom by som dodal že je to o technike, mnoho ľudí používa gamepad tak že na pravom triggeri majú malíček, tým pádom na pravom shoulder buttone prostredník, a ukazovák majú v pohotovosti na ABXY, čiže pri takejto technike máš na gamepade k dispozícii ešte +4 tlačítka, čiže 10
ten WSAD som ani nerátal ako 4, ale ako ekvivalent páčky... mne to len tak narýchlo vyšlo, že keď si predstavím gamepad, tak mám na oboch rukách 2 prsty voľné, pričom na k+m mám obsadené na k. všetky prsty a existujú aj herné myši, kde sú ďalšie buttony na bokoch, aby si využil celú ruku + napr. na Medieval Chivalry sú scrollup a scrolldown dve rôzne akcie a scrollovanie som počítal iba ako jednu funkciu... len mi na prvý pohľad prišlo, že k+m je pohotovejšia, to je všetko
záleží od konkrétnej hry, gamepadu, techniky hráča a myši a ja som si teraz vybavil hlavne tú Vitu, ktorá má hore iba L a R tlačidlo na ukazováky, ale... zas má aj akcelerometer a na zadnej strane aj dotykovú plochu... bolo by fakt nadlho to rozoberať
@strejdabob akcelerometer je gimmick a tú zadnú dotykovú plochu takmer žiadne hry nevyužívajú (našťastie), tie čo ju využívajú ju využívajú zle (preto predošlý bod našťastie), a viem len o jednej čo ju využíva dobre, takže to môžem tiež počítať za gimmick.
tak jasné, že ako dlhoročný CSkar som zvyknutý na klávesnica+myš ale po takých 60 minútach hrania Crysis 2 na xbox-e som si na zvykol a už to aj celkom šlo čiže neni to tak zložité len musíš začať drtiť a drtiť na playku časom si zvykneš a pôjde to
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
20 komentov
2. hrat strasne vela
dlho som si zvykal na xbox a na hranie Cod Mw2 na ňom.. ale dalo sa po čase zvyknúť.. jediné čo.. tak ma bolel sval pri palci
ale vitu by som si neobjednaval. to je podla mna zbytocnost
2. jedine hrat. aj na compe, ak chces byt dobry, potrebujes prax. ale zalezi aj od toho, ako si zvyknes. mne trvalo tak 4-5 hodin, kym som dokazal plnohodnodnotne (a mozno aj lepsie) mierit a zabijat
no mne trvalo niekoľko hodín NHL u kamaráta na xboxe, kým som si zvykol vôbec na to, že ovládanie pohybu a akčné tlačidlá sú na opačnej strane teda že na klávesnici máš napravo šípky a naľavo WSAD - na gamepade je to ako keby naopak
Vita je v pohode, ale vela fps na ňu nieje, ani nebudú. zatial len Resistance a ten prepadák Black Ops. V Uncharted využíva aj gyroskop takže je to lahšie.
klávesnica plus myš, rozhodne.
ale... Dishonored som z klávesnicou a myšou skúšal, asi prvé tri misie, a potom som zo zvedavosti zapojil gamepad, že aké to bude, a odvtedy som ho celý dva razy prešiel iba s gamepadom, lebo... na ňom je to ovládanie neporovnateľne intuitívnejšie.
A... dá sa hra plnohodnotne ovládať aj na gamepade? Ako sa to vezme... Zle sformulovaná otázka podľa mňa, čo znamená "plnohodnotne"? Že máš šancu spraviť všetko čo si spraviť zamýšľal? Áno, ale...
Mala byť položená "dajú sa FPS ovládať na gamepade rovnako efektívne a presne ako s myšou a klávesnicou?".
Odpoveď na túto by bola jednoznačné nie (dokonca podložené dôkazom, keď si pozrieš vývoj FPS hier od doomu až po dnešok, všimneš si že niekde v momente keď začal prevládať konzolový trh sa tieto hry spomalili (pomalší pohyb tvojej aj nepriateľských postáv), a začali vymýšľať rôzne cover systémy, čím sa dynamika hry zmenila zo systému "pobehujem, vyhýbam sa strelám, krúžim okolo nepriateľov" na "prebehnem do krytu, vykúkam, mierim a strieľam, prebehnem do ďalšieho krytu"). A to sa stalo práve kvôli tomu že si vývojári začali uvedomovať že na gamepade sú FPS PCčkového typu príšerne ťažké.
ALE... dá sa plnohodnotne ovládať FPS aj na gamepade? Svojim spôsobom áno... To som si všimol na Dishonored pri tom svojom prechode od myši, ktorý mi bol po chvíli fascinujúco príjemný... Zaprvé, dishonored mi nebeží úplne plynule, a framerate dropy sú pri hraní s myšou VEĽMI cítiť, rozhodia mušku, a tak. Na gamepade ich efekty z nejakého dôvodu nie sú takmer vôbec poznateľné či dôležité.
Zadruhé, práve preto že je gamepad nemotornejší, ma núti k tomu aby som bojoval menej inštinktívne, a viac takticky, premyslene, zrazu nepobehujem a neklikám freneticky všade v snahe zasiahnuť čo najviac cieľov v čo najkratšom čase, ale každý pohyb je premyslený a silno účelový, ustúpim za roh, aby som získal pol sekundy času namieriť tam kadiaľ prebehne nepriateľ, inak manévrujem, útoky a obrana sú premyslenejšie... A boje sú vďaka tomu omnoho zaujímavejšie a "kontrolované", práve vďaka tomu že musím počítať s nemotornosťou toho čo na ich ovládanie používam. Čiže už spomínaný Dishonored asi už nikdy nebudem hrať inak.
ALE, skúšal som s gamepadom aj Portal a Half-Life 2, a tam som ho po desiatich minútach hodil do kúta a vrátil sa k myške, čiže... Niektoré hry to znesú lepšie a priam im to v určitých ohľadoch prospieva, a pri niektorých je to podľa mňa vyslovená absurdita. Čiže vo výsledku je pre mňa najväčšou absurditou keby som mal konzolu a nemal by som možnosť pri každej hre si osobitne vybrať čo mi vyhovuje viac.
ešte by som dodal, že na klávesnici využívaš stále 5 prstov, máš pripravených k pohotovosti (čo je hlavne pri akčných hrách dôležité) WSAD + LSHIFT/LCTRL + SPACE bez toho, aby si premiestňoval ruku a to isté s pravou rukou... na myši máš vkuse v pohotovosti pohyb + tri tlačidlá + scrollovanie .... pričom na gamepade môžeš mať naraz v pohotovosti len 2 páčky + 4 tlačidlá (L1, L2, R1, R2)... čiže jednoducho sa to dá spočítať
ale zas hlavne pri racingovkách sa mi páči na xboxe, že si môžeš regulovať plyn a brzdu tými tlačidlami hore, čo sa na klávesnici so šípkami nedá - tlačidlo je buď stlačené alebo nie je
@trdelniiiq ja som už dosť znudený všetkými hrami, tak potrebujem niečo úplne, ale fakt že úplne nové
a počet ovládacích prvkov v pohotovostí rátaš zle. WSAD na klávesnici sú ekvivalentné ľavej páčke na gamepade, takže rátať ich za "4 tlačidlá čo máš k dispozícii" je blbosť. pravá páčka je zasa ekvivalentom myši, čiže máš 3 tlačidlá plus scrolling.
takže je to: (k+m)
LSHIFT/LCTRL, SPACE, tri tlačidlá myši + scrollovanie = 7 funkcií
(gamepad): stlačenie ľavého a pravého thumbsticku + 4 shoulder buttony = 6 funkcií, pričom by som dodal že je to o technike, mnoho ľudí používa gamepad tak že na pravom triggeri majú malíček, tým pádom na pravom shoulder buttone prostredník, a ukazovák majú v pohotovosti na ABXY, čiže pri takejto technike máš na gamepade k dispozícii ešte +4 tlačítka, čiže 10
ten WSAD som ani nerátal ako 4, ale ako ekvivalent páčky... mne to len tak narýchlo vyšlo, že keď si predstavím gamepad, tak mám na oboch rukách 2 prsty voľné, pričom na k+m mám obsadené na k. všetky prsty a existujú aj herné myši, kde sú ďalšie buttony na bokoch, aby si využil celú ruku + napr. na Medieval Chivalry sú scrollup a scrolldown dve rôzne akcie a scrollovanie som počítal iba ako jednu funkciu... len mi na prvý pohľad prišlo, že k+m je pohotovejšia, to je všetko
záleží od konkrétnej hry, gamepadu, techniky hráča a myši a ja som si teraz vybavil hlavne tú Vitu, ktorá má hore iba L a R tlačidlo na ukazováky, ale... zas má aj akcelerometer a na zadnej strane aj dotykovú plochu... bolo by fakt nadlho to rozoberať