Čaute, riešim trošku dilemu. Chcel by som ísť študovať históriu a archeológiu, poprípade egyptológiu, s najväčšou pravdepodobnosťou na UK v Prahe. Neviem ale, z čoho by bolo fajn ísť maturovať. Dejepis a k tomu čo? Zajtra tie predmety treba odovzdať. Diki
Ja študujem históriu a maturoval som z dejepisu a z občianskej. Nepotreboval som to, ale je to užitočné z tých predmetov viac vedieť. Rovnako môže byť ale dobrá, alebo možno aj vhodnejšia, než občianska, aj geografia. Pri archeológií by sa ti mohli hodiť aj väčšie znalosti z biológie.
Teraz ma napadlo, že na archeológií sa dajú využiť dokonca aj znalosti z chémie - pri dendrochronológií a pri rádiokarbónovej metóde (pri datovaní).
Ale tak myslím, že je to viac menej na tebe, v čom si dobrý alebo čo ťa baví, podľa toho by som sa riadil, ak nemá škola konkrétne požiadavky, z čoho by si mal maturovať, alebo čo by si mal už pri nástupe vedieť.
Ono ide o to, že na základnej som miloval matematiku, čiže som rozhodol ísť na matematické gymnázium. Ti znamená, že maturujem z:SJL, AJ, MAT a vyberám si minimálne jeden predmet. Proste maturovať musím aspoň zo 4 predmetov a doteraz som bol v tom, že si tam šupnem ten dejepis a som za vodou. V požiadavkách Karlovky som nič o maturitných predmetoch nevidel, no aj tak si chcem dať také, aby to bolo najvhodnejšie. Kebyže si dám 4 predmety +1 dobrovoľný, tak by to bolo fajn asi SJL,AJ,MAT,DEJ,BIO....... trochu zvláštna kombinácia. Myslíte, že mi treba maturitu dejín umenia?? Lebo sú to dejiny, no neviem, či to využijem v mojej kombinácii. Nemám problém so žiadnym predmetom, čiže kľudne by som šiel maturovať aj MAT,FYZ?INF . Len proste si chcem dať také predmety, aby som nič neposral
karlovke, chvalabohu, na maturitnom vysvedčku vôbec nezáleží, keďže robíš prijímačky (čo mi príde, narozdiel od svk univerzít, sprvaodlivé), takže si kľudne vyber, čo ti ide najlepšie. a pripravuj sa.