Viete mi niekto poradiť čo ako prvé treba učiť na gitare ? Mám hu 4 dni zatiaľ som skúšal stláčanie strún, prekladanie prstov a skúšal aj som pár akordov.
1. Základné CAGED akordy a prechody medzi nimi.
2. Minor (mol) akordy Am, Dm, Em a prechody medzi nimi.
3. Sedmičkové akordy A7, B7, D7, F7, G7 a prechody medzi nimi.
4. Power akordy
5. Barré akordy
tak to trenuj pentatonicku stupnicu hore dole do zblbnutia... alebo nejaku stupnicu proste,, aby si si prsty poradne rozhybal... ono dost zalezi ci chces solo alebo doprovod... ak chces len doprovod tak ti staci hento cvicit tak sporadicky a riadne natrenovat "parohace" alebo teda power akordy
Veľa šťastia pri hraní. Ja som síce amatér, no hrával som najprv na jednej strune prekladanie prstov, preskakovanie pražcov, potom správne stláčanie akordov, aby nič nevŕzgalo. Potom striedanie dvoch akordov medzi sebou. Potom barové akordy, potom jednoduchšie pesničky s akordami, potom pár melodických vybrnkávačiek, ale sóla mi niky nešli, tak som sa zasekol pri hraní rymtickej gitary. Ale okrem tréningov by si mal jednoducho hrať, čo ťa napadne, kombinovať a skúšať všelijaké techniky, hlavne ak máš elektrickú, tak to si užiješ. Ja som bol hrával na akustickej, ale radšej by som mal elektrickú. Tak pár zábavných techník, ktoré môžeš skúšať je, stláčanie tenkých strún okolo 12-teho pražca s preskakovaním o pár pražcov, vytvoriť jednoduchú melódiu s tým, že zapojíš druhú ruku, namiesto brnkania budeš obomi rukami stláčať. To je jedna vec, ktorá vyzerá zaujímavo. Potom ohýbanie strún hore-dole čím zvýšiš alebo znížiš tón, ak máš tremolo, tak sa nebudeš musieť veľmi namáhať, ale ide mi o harmonické hranie, pozri si všetko na YouTube. A jednoznačne nezabudni trénovať picking, čo je brnkanie strún, jedna komplikovanejšia technika je, že si chytíš nejaký rozšírený akord (barový alebo napríklad F) a budeš brnkať dole-hore jednu strunu, to isté na strune pod ňou až po spodnú, zmeníš prsty na hmatníku a ideš.