Ahojte,chcela by som začať hrať na klavíri..Už dlho uvažujem,len na to neboli fin. prostriedky Bola by som ako samouk a tak neviem,či na začiatok radšej kúpiť elektrické klávesy alebo el.piano... Ak ste tu nejakí odborníci ,tak poraďte,ďakujem Vám
@demonica13 tiez som premyslala, ci sa prihlasit aj na nejaku ZUSku..ale kedysis som chodila na flautu ..nejak ma teorka nebavila, radsej som hrala a vymyslala si skladby atd...noty poznam..sice je to na klaviri ine ,ale skusala a nieje to taka tragedia... je to hlavne ako hobby a pre zabavu...
@10 uplny suhlas ... na klavir nehram , ale nic nieje hroznejsie ako hranie bez toho feelingu ... ked len niekto sucho hra noty ... a to na hocico nie len na klaviry ... to pre mna urcite nieje hudba ... takze tzv. keyboard urcite nie ... ale tak ako chces ... radila by som ti ist niekde do hudobnin a vyskusat ... aky to ma zvuk a tak ... a potom sa rozhodni ...
keybordu sa vyhni - ako bolo spomenuté predo mnou tie klávesy sú nevyvážené takže dynamyku sa nenaučíš, čo bude neskôr problém ak si sadneš a budeš chcieť hrať na akustickom klavíri...
osobne by som v tvojom prípade zvolil stage piano - má vyváženú klaviatúru a navodzuje pocit hrania ako na skutočnom klavíri, nevraviac o tom že nestojí veľa a netreba ti naň servis ako v prípade akustického (ladenie)...osobne by som ti odporučil Yamahu (
Yamaha P 95 alebo Korg (
Korg SP-170 S BK)...cenová relácia je u oboch do 500€ a myslím si že ako základ to bude určite stačiť - ak by si si to potom rozmyslela a prestalo ťa to baviť budeš mať istotu že si do toho nevrazila veľa...ale ak si si istá že chceš hrať a si do toho ochotná niečo investovať odporúčam ti toto - Kurzweil MARK PRO THREE i BP - je to perfektný nástroj nielen pre začiatočníka ale aj pre pokročilejších a profesionálnejších hráčov a má výborný zvuk - v tejto cene je to to najlkepšie čo môžeš získať...