@xiao nechcem ti chcať na tvojej prehliadke aléé....sa im to nakupujú ajpady, keď celá jebnutá cirkev nemusí platiť dane a majetkov má na aleluja. Nehovoriac, že kvalita školstva nie je len o materiálnom vybavení.
(Hovorí, že dostali zľavy, časť peňazí je z darov rodičov a zvyšok škola. Zaujíma má ten "zvyšok škola.")
2.) Kde budú brať peniaze na ich údržbu a náhradu?
3.) Nadpriemerné ako v čom? Tomu nerozumiem. Aká vyhláška?
4.) Použitie takýchto pomôcok má výhody aj nevýhody. Presne ako hovorí o tých hrozbách, akurát nesúhlasím s jeho tvrdením: "... tá hrozba odobratia tohto iPadu je dostatočná na to, aby sa to nedialo. Učiteľ nemá problém si to skontrolovať."
Používaniu na "neštudijné" veci aj počas vyučovania sa nevyhnú a učiteľ naozaj nemôže každého žiaka každý deň osobitne kontrolovať. Na niektorých školách sa bežne používajú notebooky a tam je tie nedostatky celkom vidieť. (Rozhodnutie, či výhody prevažujú nad nevýhodami, nechám na iných.)
A ta prva bola nasa ale netes sa moc, pretoze iPady budes mat k dispozicii raz za pol roka kedze na skole je vela tried, kazda ju chce apson na jeden den... ale vecsinou je to tak. ze ucitel, ktory si ich skorej uchmatne, ich ma potom cele dni...
pokial kurzy dostupne cez itunes u nebudu mat podporu slovenciny, resp nebudu robit kurzy/ibooks textbooks slovenski ucitelia a profesori, nevidim vacsi zmysel pouzivania ipadov na slovenskych skolach..
A ešte by ma zaujímalo, prečo kúpili práve toto. Bude počet iPadov dostatočne pokrývať požiadavky študentov? ( @4 ) A keď už kupujú takéto drahé prestižné čačky ( @7 ) tak dúfam, že majú v každej triede aspoň dataprojektor, plátno a schopnú tabuľu, dobre vybavené laboratóriá a kvalitné názorné študijné pomôcky.
@stodvacinkar ver tomu, ze katolicke skoly mozno nie su vyspele po materialnej stranke (to co si napisal, ze cirkev ma majetkov ajajaj je dobra kktina...) . ale ludi az katolickych skol maju uplatnenie, vyhravaju rozne olympiady vedomostne aj sprotove...
@caleban v každej triede je interaktívna tabuľa, na oboch stupňoch základky aj na gymply (bo to je spojená škola). + kamera pre bezpečnosť aj techniky, + internet v každej triede. A môžem povedať, že vzťahy medzi učiteľmi a žiakmi som takéto videl iba na jednej základke v Šali. Inak nikde.
@caleban inak veľmi dobré pripomienky. Ja nehovorím, že iPady posunú kvalitu výučby o astronomickú úroveň. Len ma fascinuje, že štátny gympel (kt. je 5 m od katolíckeho) je tiež v modernizácií a kde sú všetky tie notebooky a interaktívne tabule a kamery, ktoré sľubujú už 10 rokov? Hlavne že učitelia majú kdejaké výlety a zariadenie v zborovni ako prezidentský palác v malom...
neviem, či chápeš, čo chcem povedať. Proste tá katolícka škola ponúka pre študentov diamentrálne odlišný prístup, nie je dokonalá, nie je naj, treba tam spústu vecí riešiť, ale majú smer, majú cieľ a robia to pre deti, s čím som sa na štátnom gympli nestretol...
@xiao Počkať, teraz som trochu mimo, po tej dobe... to je súkromná škola? Lebo ak nie, tak to financovanie si naozaj neviem prestaviť, ešte podľa toho, čo hovoríš, že tam majú.
Štátne školy nemajú odkiaľ zobrať peniaze, jedine od štátu a neziskových organizácií, prípadne z európskych grantov.
(Teda jediná ďalšia možnosť je z príspevkov rodičov, ale ak tamto vybavenie financovali rodičia, tak by som to nazval zvláštnym "šťastím." Inak to bol rovnaký zdroj ako v súkromných školách, kde je všetko financované zo školného, čo je v tomto prípade v podstate iný názov pre rodičovský príspevok.) Pokiaľ gympel peniaze nedostane, nemá ako kupovať notebooky a interaktívne tabule.
A veľmi pochybujem, že by sa peniaze určené na notebooky a i. tlačili do skrášlenia zborovne.
Čo sa týka výletov pre učiteľov, no, neviem, ako presne to myslíš, ale to, čo ľudia často považujú za výlety pre učiteľov v skutočnosti výlety vôbec nie sú. Ale nemôžem vedieť.
To, že deti dostanú iPad do normálneho vlastníctva ako dar od školy, sa mi nechce veriť. Ak to nie je súkromná škola, potom tomu naozaj nerozumiem, nedáva to zmysel.
Ja zas nevravím, že tá škola je zlá. To by som si podľa informácií z druhej ruky nikdy nedovolil tvrdiť - a tú školu som nikdy ani len nevidel. Mňa to len zaujalo a pripomienky mám preto, lebo by som rád videl v tejto veci do hĺbky.
Nie ako dar od školy, ale ako učebnú pomôcku na vyučovaciu obdobie. Tak ako dostávaš knihy, ktoré potom vrátiš, tak sa dostávajú aj iPady. V dnešnej dobe v skutočnosti s týmto nie je problém. Chyba je niekde inde. Asi si nevieš predstaviť, ako financovanie škôl v SR funguje (ja tiež nie), ale vo väčšine krajín bohatších od Slovenska na školách peňažnou núdzou netrpia. V SR je problém, že ľudia tú sú neochotní a skôr hrabú pre seba, ako by urobili niečo pre niekoho iného. Tak je to aj u nás v štátnom gympli, kde som chodil. Nikto nebol nič pre nikoho ochotný spraviť. Zlé vzťahy v zborovni, medzi učiteľmi a žiakmi a medzi žiakmi. Pritom Kat. Gym. sa v našom meste dosť prezentuje na mnohých akciách (v podstate na skoro každej meskej akcii je niekto zo Spojenej kat. školy (resp. celkovo farnosti BŠ).
Peniaze sú, ale vôľa chýba. To je problém. A katolícke školy majú vôľu. Prax hovorí za všetko.
Na štátnom gympli nie je ani toaletný papier, lebo "škola nemá dostatok financií" - toto je doslovná citácia. Proste táto riaditeľka sa nevie chopiť príležitostí. Sestra učí na základke v našom meste, kde majú tiež v každej triede interaktívnu tabuľu. U nás to sľubujú už 10 rokov. Máme 3 interaktívne tabule pre cca 250 žiakov. Moji kamaráti zo Spojenej katolíckej si na hodinách informatiky stavajú a programujú roboty (skutočne, aj sa zúčastňujú medzinárodných súťaží). Aj keď sú aj tam nedostatky (chémia napr.), táto škola je najpokrokovejšia v celom regióne.
No a financie: uvedom si, že RKC je akoby samostatný štát v štáte. Jej činnosť je úplne nezávislá od štátu - teraz nehovorím o štátnej PODPORE - je to len podpora, nie základ - ten si tvorí RKC sama, pretože sú v nej podnikatelia, taktiež zbierky veriacich (tie sú však naozaj omnoho menšie, ako si myslíte), akcie a podobne. Takže spojená katolícka škola je financovaná ako súčasť majetku Farnosti Rímsko katolíckej cirkvi v Banskej Štiavnici. Takto to máš ako právnicku samostatnú a samočinnú inštitúciu.
+ eurofondy sa dávajú pre dobré projekty a tých ma kat gym požehnane, takže občas sa aj z tejto strany prišťastí.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
24 komentov
(Hovorí, že dostali zľavy, časť peňazí je z darov rodičov a zvyšok škola. Zaujíma má ten "zvyšok škola.")
2.) Kde budú brať peniaze na ich údržbu a náhradu?
3.) Nadpriemerné ako v čom? Tomu nerozumiem. Aká vyhláška?
4.) Použitie takýchto pomôcok má výhody aj nevýhody. Presne ako hovorí o tých hrozbách, akurát nesúhlasím s jeho tvrdením: "... tá hrozba odobratia tohto iPadu je dostatočná na to, aby sa to nedialo. Učiteľ nemá problém si to skontrolovať."
Používaniu na "neštudijné" veci aj počas vyučovania sa nevyhnú a učiteľ naozaj nemôže každého žiaka každý deň osobitne kontrolovať. Na niektorých školách sa bežne používajú notebooky a tam je tie nedostatky celkom vidieť. (Rozhodnutie, či výhody prevažujú nad nevýhodami, nechám na iných.)
nech sa pojebú teraz všetci za nejaké ajprdy
Som počul, že jedna škola má super vodovodné trúbky, to ale musí byť škola
neviem, či chápeš, čo chcem povedať. Proste tá katolícka škola ponúka pre študentov diamentrálne odlišný prístup, nie je dokonalá, nie je naj, treba tam spústu vecí riešiť, ale majú smer, majú cieľ a robia to pre deti, s čím som sa na štátnom gympli nestretol...
Štátne školy nemajú odkiaľ zobrať peniaze, jedine od štátu a neziskových organizácií, prípadne z európskych grantov.
(Teda jediná ďalšia možnosť je z príspevkov rodičov, ale ak tamto vybavenie financovali rodičia, tak by som to nazval zvláštnym "šťastím." Inak to bol rovnaký zdroj ako v súkromných školách, kde je všetko financované zo školného, čo je v tomto prípade v podstate iný názov pre rodičovský príspevok.) Pokiaľ gympel peniaze nedostane, nemá ako kupovať notebooky a interaktívne tabule.
A veľmi pochybujem, že by sa peniaze určené na notebooky a i. tlačili do skrášlenia zborovne.
Čo sa týka výletov pre učiteľov, no, neviem, ako presne to myslíš, ale to, čo ľudia často považujú za výlety pre učiteľov v skutočnosti výlety vôbec nie sú. Ale nemôžem vedieť.
To, že deti dostanú iPad do normálneho vlastníctva ako dar od školy, sa mi nechce veriť. Ak to nie je súkromná škola, potom tomu naozaj nerozumiem, nedáva to zmysel.
Ja zas nevravím, že tá škola je zlá. To by som si podľa informácií z druhej ruky nikdy nedovolil tvrdiť - a tú školu som nikdy ani len nevidel. Mňa to len zaujalo a pripomienky mám preto, lebo by som rád videl v tejto veci do hĺbky.
Peniaze sú, ale vôľa chýba. To je problém. A katolícke školy majú vôľu. Prax hovorí za všetko.
Na štátnom gympli nie je ani toaletný papier, lebo "škola nemá dostatok financií" - toto je doslovná citácia. Proste táto riaditeľka sa nevie chopiť príležitostí. Sestra učí na základke v našom meste, kde majú tiež v každej triede interaktívnu tabuľu. U nás to sľubujú už 10 rokov. Máme 3 interaktívne tabule pre cca 250 žiakov. Moji kamaráti zo Spojenej katolíckej si na hodinách informatiky stavajú a programujú roboty (skutočne, aj sa zúčastňujú medzinárodných súťaží). Aj keď sú aj tam nedostatky (chémia napr.), táto škola je najpokrokovejšia v celom regióne.
No a financie: uvedom si, že RKC je akoby samostatný štát v štáte. Jej činnosť je úplne nezávislá od štátu - teraz nehovorím o štátnej PODPORE - je to len podpora, nie základ - ten si tvorí RKC sama, pretože sú v nej podnikatelia, taktiež zbierky veriacich (tie sú však naozaj omnoho menšie, ako si myslíte), akcie a podobne. Takže spojená katolícka škola je financovaná ako súčasť majetku Farnosti Rímsko katolíckej cirkvi v Banskej Štiavnici. Takto to máš ako právnicku samostatnú a samočinnú inštitúciu.
+ eurofondy sa dávajú pre dobré projekty a tých ma kat gym požehnane, takže občas sa aj z tejto strany prišťastí.
Takže toľko zatiaľ.