Zajtra cestujem do Česka spolu so sestrou. Ja mám pas aj občiansky no moja sestra má pod 15 a nemá ani pas či nejakú preukážku veku. Budú s tým problémy? Teda, myslím či budú od nej niečo také vyžadovať. Vopred ďakujem za odpovede.
kedze by mal byt platny schengen, ci ako sa to vola, tak by podla mna nemusela mat pas. len nejaku zdravotnu karticku alebo tak. ale mozno nemam pravdu, ja nic neviem
@FrostyGlance sestra za mnou do Brna cestovala už 2 či 3x a má 14, nikto ju nikdy nekontroloval, ja študujem v Brne a nikdy autobus nezastavili s hraničnou kontrolou. Podľa mňa sa nič nestane
ale koľko má sestra? Moja 14 a vyzerá tak staršie no
@frostyglance my sme to so sestrou riskli 3x a zatiaľ žije a nie je vo väzení ona ani ja ak sa na to cítiš tak riskni, ale nie že ja ťa navádzam na zlé chodníčky a čo na to vaši rodičia?
a kam sa vlastne chystáte?
@alysia No ideme na návštevu do Brna a mama si to nejak nevšíma všetko bolo v poriadku, len keď som ráno zistila že nemá žiadne doklady bolo to riadne v riti a teraz neviem lebo nemali by byť žiadne prehliadky ale robia občas kontroly a pri tom by vyhorela :/
asi zalezi aj od spolocnosti, ktora prepravuje napr. student agency si vyzaduje splnomocnenie od rodicov ak dotycny nie je plnolety a cestuje cez hranice (cize to plati aj pre teba), inak ho nemozu prepravit, ale ci to tak je aj v zakone to neviem. urcite aspon nejaky preukaz s fotkou musi mat pri sebe keby aj preukazka od sadky...
@frostyglance jáj, no tak neviem, mňa fakt nikdy nikto nekontroloval
možno to bude ako hovorí @kitty7 študentom som nikdy nešla, lebo je pre mňa drahý na krátke vzdialenosti
inak, ja som tú @1 myslela na pobyt v tej krajine a nie na cestu cez "hranicu" do nej (omg, však hranice už dávno nie sú, nechápem čo sa tu niektorí čudujú, že váš bus nezastavil na hranici pre kontrolu )