No ja neviem ako vy, ale ja si všímam, že už zo sveta vypadáva. Ja sama som ho nikdy, odkiaľ si pamätám, nepoužívala. Keď to niekde vodím, poviem si: "Grafický nevkus." - vlastne niečo, ako v dnešnej dobe Comic Sans. Je na smiech.. a nie je to vtipný dôvod.
Všeobecne mi to pripomína ľudí, čo s takýmito vecami nevedia príliš robiť (alebo učiteľov, ktorí radi prezentujú funkcie vo worde [hocikde inde, ale najčastejšie word]) a strkajú všade všetko farebné, odlišne a myslia si, že je to vkusné.
Samozrejme, italic na zvýraznenie informácie je fajn, ale ľudia často používajú aj fonty, kam nezapadá.
A čo vy? Používate? Tolerujete? Alebo sa niečomu takému vôbec nevenujete?
este chybaju tiene a rozne svetelne efekty,aby to bolo dokonale...ale k meritu,ak je to poctiva graficka praca,ma to napad a myslienku,samozrejme...mohlo by to dopadnut aspon priemerne,bohuzial,sa to casto nedari...ani pri inych fontoch...ale skor nepouzivat...asi...
Netvrdila by som to. Hlavne teraz, v období cnenia a návratu k ideám a vizuálom minulosti. Taký ten hipster, to je predsa len moderná starožitnosť . A myslím si, že aj v písme.
@flussica podla mna italic bol fail aj back then, lenze ludia nic ine nemali teraz uz su ovela lepsie moznosti upravy normalneho/bold pisma. hipsteri tiez telefonuju s iphonmi a nie s takymi "vysielackami"
@hoperpohroma@8 s tym nesuhlasim. curziva ma svoje nezastupitelne miesto v typografii a dizajne celkovo. aj dnes sa vyvija plno fontov, ktore su zalozene na kurzive. spomeniem snad len samantha script, funkydori, belinda a mnohe ine
@hoperpohroma O písme sa nebudem dohadovať, lebo nemám zdroje, za ktorými by som si stála. Ale o tom s tým telefonovaním sa náhodou mýliš! Správni hipsteri teraz majú toto:
Ono sa to vobec niekedy nejak markantne v tomto smere pouzivalo?
Kurziva ma z hladiska typografie stale svoje nezastupitelne miesto, ale to miesto sa urcite nenachadza v logach atd
Z mojho pohladu je jej idealne pouzitie hlavne v dlhsich textoch na vyclenovanie specifickeho obsahu.
(Kam urcite nespada to, ze niekto vo worde naklika bold, underline a italic na to, aby sa snazil zdoraznit nejaku myslienku)
v kratších blokoch textu, ako napríklad logá alebo čo ja viem welcome text na stránke, to niekedy považujem za známku amaterizmu, ako si spomenula, ale niekedy môžeš mať napríklad pekný script/handwriten font, ktorý aj zapadá do celkového vybraného designu. ale tak tie sú z povahy iné, ako Times New Roman Italics Napr.:
hej, to websupportacke logo je fajn. zladil/a? italic aj s obrazkami nad tym, co je pekne a originalne. ale nie kazdy si to moze dovolit, bohuzial. tu je vidiet, ze osoba na to mala cit.
Nuž, práve som robila logá do školy a použila som tam aj italic, ale všade platí- s citom. Myslím, že nie je to práve out, ale Comic Sans je na tom ešte horšie ako out.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
24 komentov
Všeobecne mi to pripomína ľudí, čo s takýmito vecami nevedia príliš robiť (alebo učiteľov, ktorí radi prezentujú funkcie vo worde [hocikde inde, ale najčastejšie word]) a strkajú všade všetko farebné, odlišne a myslia si, že je to vkusné.
Samozrejme, italic na zvýraznenie informácie je fajn, ale ľudia často používajú aj fonty, kam nezapadá.
A čo vy? Používate? Tolerujete? Alebo sa niečomu takému vôbec nevenujete?
Tolerujem.
helvetica neue 26 ultra light italic je podla mna vkusna, v zavislosti na tom, kde je pouzita.
(po slovensky sa to volá kurzíva, kurzívne písmo)
Kurziva ma z hladiska typografie stale svoje nezastupitelne miesto, ale to miesto sa urcite nenachadza v logach atd
Z mojho pohladu je jej idealne pouzitie hlavne v dlhsich textoch na vyclenovanie specifickeho obsahu.
(Kam urcite nespada to, ze niekto vo worde naklika bold, underline a italic na to, aby sa snazil zdoraznit nejaku myslienku)
ako podľa toho ktoré, ja teraz neviem aké máš namysli to také "starodávne" alebo to vo worde kde človek píše s calibri a dá to našikmo?
lebo proti druhej možnosti nemám nič
ja som narazal na jedinecne fonty, ktore z kurzivej vychadzaju, ako napriklad tie, ktore som vyssie spominal.
v kratších blokoch textu, ako napríklad logá alebo čo ja viem welcome text na stránke, to niekedy považujem za známku amaterizmu, ako si spomenula, ale niekedy môžeš mať napríklad pekný script/handwriten font, ktorý aj zapadá do celkového vybraného designu. ale tak tie sú z povahy iné, ako Times New Roman Italics Napr.:
» amazinglogodesigns.wordpress.com/2012/07/04/amaz...
A pozerám, že taký WebSuport má kurzívové logo a nejak ma to neirituje:
hej, to websupportacke logo je fajn. zladil/a? italic aj s obrazkami nad tym, co je pekne a originalne. ale nie kazdy si to moze dovolit, bohuzial. tu je vidiet, ze osoba na to mala cit.