hm, tak zaprvé, otvoril som si pre istotu predošlú tvoju diskusiu týmto logom sa zaoberajúcu, a dobre som spravil, pretože inak by ma absolútne nenapadlo že ide o "donáškovú službu potravín, drogérie a papiernictva", pretože to má v tom prípade absolútne stupídne meno. či je to tvojou vinou alebo nie, to už je iná vec, ale ten názov je skrátka maximálne hlúpy a nesúvisiaci.
zadruhé, vyzerá to že sa snažíš skôr o logotyp než logo. rozdiel je ten, že logo je nejaký symbol alebo obrázok alebo niečo, čo je neverbálne, neobsahuje to text (alebo len ako grafický prvok), a obstojí to aj samo osebe, pričom logoTYP je kombinácia loga a názvu, oboje nejak graficky spracované. hlavný rozdiel je práve v tom že LOGO musí obstáť samo o sebe.
čiže v tvojom prípade by LOGO bolo samotné autíčko, čo je zaprvé totálne nevýrazné, zadruhé amatérsky spravené, zatretie totálne neoriginálne, a zaštvrté absolútne nič nehovoriace o firme samotnej. pokiaľ by som ho niekde videl, tak by ma v prvom rade ani nenapadlo že sa jedná o logo, a ak áno (v prípade že by na to mierila veľká červená šípka s textom "toto je logo"), tak by ma napadlo že to budú asi sťahováci, alebo spoločnosť zaoberajúca sa nákladnou dopravou.
keď akceptujem, že chceš logoTYP, čiže k tomu patrí aj ten text, tak by moja reakcia bola "WTF?" a absolútne by som nevedel čo si mám o danej firme myslieť (na druhú stranu by mi trvalo asi len 2 sekundy kým by mi došlo že je to logotyp), napadlo by ma "ako to auto súvisí so softvérom? sú nejaký veľkododávateľ programov ešte klasickou krabicovou cestou? a ako tie stair súvisia so softvérom? a s autom? s čímkoľvek?"
všeobecná rada: zaprvé, celý nápad s autom zahoď, zruš, vykašli sa naň. možno sa k nemu postupne zasa prepracuješ, ale snáď v úplne inej a nejakej aspoň trochu zmysluplnej podobe, každopádne takto si len uväznený týmto jedným nápadom ktorý je v podstate pre danú firmu úplne scestný, a nevieš spraviť nič iné.
zahoď celé auto, a sprav si brainstorming, ujasni si (s klientom) prečo sa daná firma takto debilne volá a ako to súvisí s jej činnosťou (ak vôbec), a ak zistíš že nijako, tak názov firmy úplne odignoruj a rozmýšľaj o veciach, symboloch, náznakoch a znakoch ktoré nejakým spôsobom súvisia s tým čo robí.
čojaviem, donášková služba potravín (nesnaž sa tam narvať aj potraviny aj drogériu aj papier, to je na jedno logo asi príliš veľa, zameraj sa na tú jednu oblasť ktorá je kvázy hlavná, alebo najvyužívanejšia), čiže k potravinám ma napadá taká tá klišé americká papierová taška bez rúčok z ktorej trší klišé obrovský francúzky rožok alebo jak sa tomu hovorí (jasné, na slovensku nikto nikdy nič také nepoužil, ani nevidel, ale všetci to poznajú z filmov), donáška, tak tú tašku hodíme trebárs na kolieska, a do domu, tak pred ňu hodíme (otvorené) dvere, napríklad.
potom si daný nápad/obraz rozkresli, a nastáva druhá fáza - zjednodušovanie/piktogramizácia - pokús sa z obrázku spraviť piktogram, zbav sa čo najviac detailov, zabstraktni ten obrázok, prepoj (graficky) jednotlivé elementy, nech je to na rozhraní abstraktného symbolu/grafiky a pôvodného obrazu, ale tak že človeku ešte na prvý/druhý pohľad dôjde čo to na tom obrázku vlastne je.
potom nastáva tretia fáza, prevedenie: ako tú grafiku zrealizovať tak, aby vyzerala aktuálne, moderne, dobovo, alebo nadčasovo, alebo retro, podľa toho o čo ide, každopádne mala by mať nejaký štýl, a rozhodne nie tento čo má toto čo si sem dal, lebo štýl tohto je "včera som objavil program čo sa volá skicár".
potom nastáva štvrtá fáza, dohoď k danému logu názov firmy, sústreď sa kam ho umiestniš, aký veľký, akým písmom, atď... každopádne toto je POSLEDNÁ fáza, pretože ako hovorím, logo by malo obstáť aj samo osebe (obstáť = byť unikátne, rozoznateľné že patrí konkrétnej firme, a aspoň trochu naznačujúce čím sa daná firma zaoberá), a v prípade tohto debilného názvu priam ODPORÚČAM používať logo samostatne bez názvu vždy a všade keď a kde to bude možné, omnoho lepší efekt (z hľadiska imageu (imho) bude keď človek uvidí logo a povie si "aha, to je tá donášková firma potravín, ale neviem si spomenúť ako sa volá", než keď uvidí logo a povie si "aha, to je ten Stair Soft, ale čo to vlastne robili? viem že to bolo niečo divné, absolútne to nesúviselo s názvom ani logom, ale nespomeniem si čo..."
ale ako hovorím, to by to logo muselo byť fakt dobré...
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
14 komentov
hm, tak zaprvé, otvoril som si pre istotu predošlú tvoju diskusiu týmto logom sa zaoberajúcu, a dobre som spravil, pretože inak by ma absolútne nenapadlo že ide o "donáškovú službu potravín, drogérie a papiernictva", pretože to má v tom prípade absolútne stupídne meno. či je to tvojou vinou alebo nie, to už je iná vec, ale ten názov je skrátka maximálne hlúpy a nesúvisiaci.
zadruhé, vyzerá to že sa snažíš skôr o logotyp než logo. rozdiel je ten, že logo je nejaký symbol alebo obrázok alebo niečo, čo je neverbálne, neobsahuje to text (alebo len ako grafický prvok), a obstojí to aj samo osebe, pričom logoTYP je kombinácia loga a názvu, oboje nejak graficky spracované. hlavný rozdiel je práve v tom že LOGO musí obstáť samo o sebe.
čiže v tvojom prípade by LOGO bolo samotné autíčko, čo je zaprvé totálne nevýrazné, zadruhé amatérsky spravené, zatretie totálne neoriginálne, a zaštvrté absolútne nič nehovoriace o firme samotnej. pokiaľ by som ho niekde videl, tak by ma v prvom rade ani nenapadlo že sa jedná o logo, a ak áno (v prípade že by na to mierila veľká červená šípka s textom "toto je logo"), tak by ma napadlo že to budú asi sťahováci, alebo spoločnosť zaoberajúca sa nákladnou dopravou.
keď akceptujem, že chceš logoTYP, čiže k tomu patrí aj ten text, tak by moja reakcia bola "WTF?" a absolútne by som nevedel čo si mám o danej firme myslieť (na druhú stranu by mi trvalo asi len 2 sekundy kým by mi došlo že je to logotyp), napadlo by ma "ako to auto súvisí so softvérom? sú nejaký veľkododávateľ programov ešte klasickou krabicovou cestou? a ako tie stair súvisia so softvérom? a s autom? s čímkoľvek?"
všeobecná rada: zaprvé, celý nápad s autom zahoď, zruš, vykašli sa naň. možno sa k nemu postupne zasa prepracuješ, ale snáď v úplne inej a nejakej aspoň trochu zmysluplnej podobe, každopádne takto si len uväznený týmto jedným nápadom ktorý je v podstate pre danú firmu úplne scestný, a nevieš spraviť nič iné.
zahoď celé auto, a sprav si brainstorming, ujasni si (s klientom) prečo sa daná firma takto debilne volá a ako to súvisí s jej činnosťou (ak vôbec), a ak zistíš že nijako, tak názov firmy úplne odignoruj a rozmýšľaj o veciach, symboloch, náznakoch a znakoch ktoré nejakým spôsobom súvisia s tým čo robí.
čojaviem, donášková služba potravín (nesnaž sa tam narvať aj potraviny aj drogériu aj papier, to je na jedno logo asi príliš veľa, zameraj sa na tú jednu oblasť ktorá je kvázy hlavná, alebo najvyužívanejšia), čiže k potravinám ma napadá taká tá klišé americká papierová taška bez rúčok z ktorej trší klišé obrovský francúzky rožok alebo jak sa tomu hovorí (jasné, na slovensku nikto nikdy nič také nepoužil, ani nevidel, ale všetci to poznajú z filmov), donáška, tak tú tašku hodíme trebárs na kolieska, a do domu, tak pred ňu hodíme (otvorené) dvere, napríklad.
potom si daný nápad/obraz rozkresli, a nastáva druhá fáza - zjednodušovanie/piktogramizácia - pokús sa z obrázku spraviť piktogram, zbav sa čo najviac detailov, zabstraktni ten obrázok, prepoj (graficky) jednotlivé elementy, nech je to na rozhraní abstraktného symbolu/grafiky a pôvodného obrazu, ale tak že človeku ešte na prvý/druhý pohľad dôjde čo to na tom obrázku vlastne je.
potom nastáva tretia fáza, prevedenie: ako tú grafiku zrealizovať tak, aby vyzerala aktuálne, moderne, dobovo, alebo nadčasovo, alebo retro, podľa toho o čo ide, každopádne mala by mať nejaký štýl, a rozhodne nie tento čo má toto čo si sem dal, lebo štýl tohto je "včera som objavil program čo sa volá skicár".
potom nastáva štvrtá fáza, dohoď k danému logu názov firmy, sústreď sa kam ho umiestniš, aký veľký, akým písmom, atď... každopádne toto je POSLEDNÁ fáza, pretože ako hovorím, logo by malo obstáť aj samo osebe (obstáť = byť unikátne, rozoznateľné že patrí konkrétnej firme, a aspoň trochu naznačujúce čím sa daná firma zaoberá), a v prípade tohto debilného názvu priam ODPORÚČAM používať logo samostatne bez názvu vždy a všade keď a kde to bude možné, omnoho lepší efekt (z hľadiska imageu (imho) bude keď človek uvidí logo a povie si "aha, to je tá donášková firma potravín, ale neviem si spomenúť ako sa volá", než keď uvidí logo a povie si "aha, to je ten Stair Soft, ale čo to vlastne robili? viem že to bolo niečo divné, absolútne to nesúviselo s názvom ani logom, ale nespomeniem si čo..."
ale ako hovorím, to by to logo muselo byť fakt dobré...
ak 1. možnosť ... ojojoj ...
zapoj viac fantázie
alebo to sprav tak že to nebude vyzerať ako práca 5 ročného dieťaťa