každému padne niečo iné. niekto miluje chémiu, niekto ju nemá rád, a zdá sa mu zbytočná. Ale ten kto ju má rád, sa ňou možno bude raz živiť. Myslím že vyučovacie hodiny sú zostavené tak, aby človek na nich staval svoje záujmy a neskôr i ďalšie budúce vzdelanie a dokonca i prácu.
Po deviatej triede by sa všetko malo voliť. Tak ako je pre mňa nevyužiteľná telesná a biológia, tak je pre niekoho matematika a fyzika. No som proti tlačeniu do hlavy odborností zo všetkého, to sa proste nedá.
Tak ak mám byť úprimná, tak biológia a chémia i fyzika. Náboženstvo je podľa mňa strata času, o etike nehovoriac. Trochu nevyužitelné sa mi zdajú i dejiny umenia, či hudobná.
ja by som zo štátnych škôl dala preč náboženstvo, nemá tam čo robiť podľa mňa. inak nie je zbytočný žiadny, veď predsa hlavne cez strednú sa človek rozhoduje, čo by chcel robiť. je to často na učiteľovi, ak vie zaujať, tak aj estetika alebo fyzika môžu byť super hodiny
Nemyslím si, že by bol nejaký totálne zbytočný predmet, ale na takmer každom sú nepotrebné látky, ktoré sa jednoducho musíme naučiť, aj keď nikomu z nás nič nedajú. Z tohto uhla pohľadu by som povedal, že najzbytočnejšia je slovenčina, ale v podstate je to veľmi dôležitý predmet, len sa na ňom učíme cca 90% totálnych somarín.
telesna ... a na niektorych skolach aj hudobna, ak sa tam ucia deti noty a znamky dostanu za to, kto ako spieva ... ale ak je hudobna o tom, ze sa ucia vlastne dejiny hudby, tak to vyznam ma ...
@matii Najprv som sa chcel ohradiť, ale keď to tak potom porovnávam , že kvoli nemu je etická na ktorej sa vlastne berie to isté ako na občianskej náuke... Asi predsa len zahlucuje žiakov čas. Náboženstvá by zrejme mala vyučovať cirkev samotná, vo svojich priestoroch vo voľnom čase...
telesná a etika.... upe že no comment nechápem načo máme telesnú... kto sa chce hýbať, nech ide na nejaký pohybový krúžok... a čo sa etiky týka... keď niekoho nenaučili doma, čo sa patrí, tak nejaká pobláznená zanietená etikárka ho 100pro nezmení...
povedal by som, že takmer všetky predmety sú zbytočné, nakoľko z každého využijem len veľmi málo (pokiaľ nepôjdem do vedomostnej súťaže). Pre mňa sú najzbytočnejšie dejepis, celá literatúra, geografia, dejiny filozofie (alebo také voľačo). Slovenčinu, matiku, fyziku, biológiu a chémiu dosť využívam. Ale na druhú stranu zo všetkého je dobré niečo vedieť, hoci to človek nevyužije...
ale cisto teoreticky vacsina predmetov je zaujimavych lenze,uciva niektore su zbytocne..
napr.chemia..zaujimave su vsetky tie procesy v nej ale naco mi preboha v zivote budu redoxne reakcie a ich vyrovnavanie?! to si mam pred spanim vyrovnavat rovnice ??
Momentálne občiansku náuku. Už fakt nechápem, prečo sme sa tomu v poslednom ročníku nemohli vyvarovať, dokelu. Radšej mohlo byť o hodinu naviac z nejakého maturitného, ne takéto debiliny, kde sa aj tak nič nerobí.
@mikee myslim, že min. 70% veci ktore sa učime v škole su nepotrebne.. ale napr, o ziadnom predmete sa neda povedať že je zbytočny, lebo z kazdeho treba vedieť zaklady.. ale myslim že na gymply sa vsetko ucime velmi podrobne a hlavne dejepis.. to vživote nevyužijem, a bude mi nanič že akí panovníci boli vo franskej ríší a ako za sebou nasledovali.. mohli by učiť nejaké užitočné veci na tých školách a nie také pičoviny
Chodím na gymnázium do tercie... a musím povedať že najnezaujímavejšie predmety.. pfu.. primani majú zábavnú logiku.. dalej ekológia, technika, informačno-komunikačné technológie... a myslím si že aj náboženstvo.. pretože všetci si vybrali bud náboženstvo alebo etiku len preto že si museli vybrať...
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
64 komentov
a vo vyšších ročníkoch aj matematika, slovenčina
a dejepis, chémia a ďalšie a ďalšie...
V každom je veľa chujovín, ktoré nikdy nevyužijem.
na strednej geografia
na vyske filozofia, psychologia a sociologia
@sompovedal súhlasím! nechápem, načo nám to treba vedieť naspamäť
... inak aj telesná, keď máte takého profesora, ktorý ide radšej fajčiť... strata času
napr.chemia..zaujimave su vsetky tie procesy v nej ale naco mi preboha v zivote budu redoxne reakcie a ich vyrovnavanie?! to si mam pred spanim vyrovnavat rovnice ??
Ale tak, súhlasím s komentármi vyššie, je dobré vedieť zo všetkého aspoň niečo a mať aký-taký všeobecný prehľad.