ach jaj, medicína ...tá stále omieľaná medicína...som študentkou všeobecného lekárstva na LF v Olomouci a poviem vám, že to nie je vôbec ľahká záležitosť...neviem ako je to u nás na Slovensku, ale tu v Českej republike, teda aspoň na mojej škole, musí človek vedieť a samozrejme rozmýšľať nad tým, čo vie a kde sa to využíva v práci lekára a načo...najväčší šok pre mňa bolo to kvantum učiva v prvom mesiaci, kde proste napríklad na anatómii sa preberie 50 strán za jedno cvičenie, prakticky aj teoreticky z jednej kapitolky...napr. nervy hornej končatiny...a za týždeň sa to človek musí naučiť, naučiť výborne aj teoreticky a prakticky, potom je z toho preskúšaný...a to hodnotenie už nie je také, ako na strednej...zníženie známky klesá hneď, keď človek niečo povie nepresne ..keď to nevie vôbec, tak tu nemá čo robiť na medicíne ...sme skúšaní priebežne, pričom nemôžeme klesnúť pod 70%, inak si to musíme opaviť, čiže tak či tak sa to učivo musíme naučiť ...a to je skoro na každom predmete, okrem angličtiny ...no a to skoro všetky skúšky majú okrem teoretickej časti aj praktickú časť, čo na iných fakultách medicíny nie je až také časté, hlavne v SR, kde sa tá praktická skúška nemá ako uskutočniť, pretože nie je na čom...je to síce ťažšie,ale tak lepšie sa mordovať teraz,ako potom stáť zahanbene pred pacientom a nevedieť mu urobiť nejaké vyšetrenie pomocou nejakého prístroja ...dala som si dve prihlášky na medicínu, jednu do Martina, druhú len tak tu do Olomouca, a vzali na obe...nakoniec som sa rozhodla pre Olomouc..neľutujem, a v živote by som nemenila...čeština mi nerobí žiadny problém, a ak nerozumiem nejakému slovíčku, tak mi to spolužiaci z českej republiky radi vysvetlia...sú skvelí,zatiaľ som sa nestretla so žiadnym človekom, ktorý by bol neochotný poradiť...a to isté môžem povedať aj o profákoch...strašne sa tešia, keď študenti naozaj majú záujem o ich vedomosti, proste ak si v núdzi, tak ti radi pomôžu ak môžu...napadá ma ešte jedna vec, celkom dôležitá...aj keď mnoh