Nazdar. Chcel by som sa spytat (ja clovek neznali) na par veci ohladom motoriek. Prave si robim vodicak a este mam sancu si dat A +B (zatial iba na B idem).
Takze otazky:
1. Pri B-cku mam aj vodicak na malu motorku. Odkial pokial je mala mo
ak Ťa zaujímajú motorky,a máš v pláne niekedy vlastniť motorku,tak si myslím,že máš lepšie doplaťiť,1 2 tisícky..za vodičák,aby si to mohol mať aj na väčšie kubatúri.a skúšky,a učivo je to isté,len nejaká jazda navyše motorkou..Mal som simsona,a ten má do 50obsah,a je to slabota.To je len pre takých,zájsť do obchodu,a naspäť.Motorka do 50,nie je motorka,ale taký lepší bycikel...keď sadneš na väčšieho stroja,tak to zisťíš...čo je jazda motorkou...a mopedom...čawes
Asi tak. Bcko mas len ma motorky do 50 co je sracka, obvycajny skuter. Ak chces cosi lepsie, musis si spravit Acko a teda priplatit a absolvovat nejake jazdy s motorkou aby si sa vedel naklanat
Z bazaru? No to co pri aute z bazaru Ci vsetko funguje, nie je to kradnute atd atd ale radsej by som prihodil par tisic a mal novu z obchodu
Takze mas 17 rokov. Urcite si teraz priplat za motorku Acko. Teraz za to pripklatis cca 3000 - 3500SK.
Neskor keby si sa rozhodol tak samotny ta vyjde cez 7 litrov. To je podstatny rozdiel.
Dalej si nemysli, ze ked si spravis vodicak na Acko, tak hned mozes kupit nejakeho supersporta a zacat jazdit Uz sme v EU, takze zakony su uz uplne ine. Jazdit budes normalne na velkej motorke, na nejakej 600vke dajme tomu. Aj testy budes robit na nej. Avsak dostanes vodicak len na obmedzene Acko.Cize budes mat skupiny AM, A1 a s Acka budes mat len vrchnu cast (tieto skupiny najdes na zadnej strane novych vodicakov). Co to znamena ? Ked mas iby vrchnu cast Acka, znamena to to, ze mas velke motorky s urcitym obmedzenim. To obmedzenie predstavuje vykon do 34 koni resp. do 34 PS.
Potom dovrsis vek 21 rokov, a docupitas na DOPRAVNY INSPEKTORAT, a oni ty bezplatne vymenia vodicsky, kde uz budes mat CELE Acko, co znamena bez obmedzeni. (Ja mam tak spraveny vodicak, a 7. aprila si idem uz pre full jupiiii )
Je to tak robene preto, aby novy jazdci nesadali hned na velke a silne masiny, ale aby sa naucili na slabsich, a dostali prax. Myslene je to dobre, ale bohuzial s osobnych skusenosti je to k nicomu. Spravili to tak kvoli tomu, ze mlady dorobili v 18 tke vodicaky, kupili supersporty, nepresiel mesiac a uz sa niekde zajebali, alebo si aspom sposobili dozivotne naslkedky.
Co to teda pre teba znamena ? Pokial chces ist na to legalne, budes si musiet kupit JAWU 350, alebo nejaku 125tku. Pokial budes premakanejsi, tak hlavne s nemecka (kde uz tento zakon fici dlho) sa vozia motorky ako napriklad suzuky GS 500 a podobne, zvecsa v kubaturach 500-600, ktore maju v papieroch napisany dany vykon, tj ze su obmedzene, hoc obmedzovace uz samozrejme davno vymontovali. Tj dostanes celkom masinu motorku, ktora ma v papieroch predpisany vykon.
Avsak tychto motoriek je malo, a zato ze ich je malo, tak si ludia za ne aj vypitaju vecsiu cenu. Tj neni to moc, ale je to zvecsa 5,10 max 20 tisic.
Tomu neverim nakolko potom budes muset absolvovat cely kurz, aj s teoriou, zo vsetkym. Znovu testy, znovu jazdy s policajtami, kolky. Za to sa platia peniaze, ktore autoskola neovplivni z vecsej casti, takze tak.
A este nieco k motorkam, vcera som to pisal len mi vypadol net.
Co sa tyka kupi motorky.
Pri motorkach si musis davat vecsi pozor ako pri autach. Urcite by som radsej motorku kupil od nejakeho cloveka na inzerat ako s bazaru. Nakolko 98 percent dnesnich bazarov funguje na takej baze, ze kupit co najlacnejsiu motorku aj v zlom stave. Vrazia do nej par korun aby na oko vyzerala dobre, avsak chyby sa zacnu prejavovat neskor. Cize vecsina tych motoriek bola padnutych alebo nabehanych vela km. Je to iba cisty biznis. Lepsie je kupit motorku od nejakeho cloveka. Hlavne od nejakeho vasniveho dlhorocneho motorkara. Ty vedia ako sa spravat k motorke. Zvecsa plati to, ze cim starsi clovek motorku predava, tym lepsi stav.
Dlasia vec, je kupovat motorky, s obmedzenim na tych 34 Koni. Tieto motorky su zvecsa v zalostnom, alebo aspom zlom stave. Preco ? Logicky. Kto na tych motorkach jazdi ? Ludia od 18 do 21 rokov, ktory zvecsa nemaju s motorkou ziadne skusenosti, a chcu mat hned od prveho dna ako maju vodiciak pod zadkom masinu. Tj drviva vecsina tych motoriek bola padnuta, burana, nebolo o nu starane, alebo sa na nej jazdilo, tak ako to mlady lubia, na maximum do maximalnych otaciek. Tj machrovanie a hlavne nesetreny motor.
Takze na tieto motorky treba velky ale velky pozor.
Dalej si aj neskor, musis uvedomit, aku motorku chces.
Rozdelil by som ich asi na takych 5 kategorii.
1. Chopper/cruiser
2. Supersport, streetfighter
3. Naháče
4. Cestné motorky
5. Cross
1. Chopper/cruiser - su to asi najzachovalejsie motorky, aj co sa tyka uzivatelov, aj co sa tyka vydrze. Po prve, jazdia na tom zvecsa starsi ludia, tj nie mlady. Motorky su neni urcene na zabavu, a tazke nahanacky alebo sprinty, ale na pohodovu jazdu. Na tych motorkach sa asi viac ako 160km/h neda ist, nakolko by ta kvoli "pohodovemu" posedu sfuklu.
Dalsi neodskriepitelny fakt je ten, ze su to casto velkoobjemne motory, 800,1200 atd. A pritom nemaju vecsi maximalku nez 160km/h. To znaci, ze motor ked by si isiel aj 160km/h, neni vyuzivany jeho potencial ani na 75 percent.
Tj tieto motorky su zvecsa najzachovalejsie, a co sa tyka toho, ich motor vydrzi podstatne viac KM ako inych motoriek.
2. Supersport, streetfighter
Toto su pre mladych asi najlakavejsie, ale pritom na kupu najnebezpecnejsie motorky.
Treba si uvedomit na co je taky supersport urceny. No na vytacanie do maximalnych otacok, a dosahovaniu co najvyssich rychlosti. Taky chopper 1200 vka ide maximalne 160km/h, a taka 1200tovka supersport moze tahat kludne 320km/h. To znaci ze dva krat tolko, a to znaci ze motor je namahany poriadne.
Dalsia vec je ta, ze treba si uvedomit kto si supersport kupuje, tj urcite su to neni ludia ktory na tom pohodkovo jazdia.Su to ludia co tomu jebu co sa da. Motor je vytacany cez 10 000oacok, a castokrat je vyhasnuty. Navyse asi najviac padov byva na supersportoch.
Streetfighter je nieco podobne, navyse sa na nom ucia ludia kaskaderske kusky, cize zase zla volba.
3. Naháče
Je to uz lepsia varianta. Su to odokryte motorky, maju len nadrz a nejaky minimalny plast. Je to jedna s tych lepsich variant. Su celkom zive, pohodlne sa na nich sedi, da sa s nimi ist aj na dlhsie cesty, maju privetive spotreby, ked im jebnes plyn tak tahaju, mozte s nimi skocit aj do lahsieho terenu, pri pade sa tolko neznicia a su lahsie na udrzbu. Su to vsestranne motorky. Ale zase, nie su zrovna pomale, maju castokrat silne motory, a vela ludi si ich rado preraba na streetfigherov.
Ale ja si myslim ze toto je zlata stredna cesta.
4. Cestné motorky
Su to zvecsa BMW a podobne im. Tieto su co sa tyka starostlivosti asi najlepsie, maju ich vecsinou vyspeli motorkary, ktory s nimi radi cestuju. Su to kvalitne a spolahlive motorky, avsak vzhladovo moc nepritahuju. Navyse mavaju zvecsa nabehanych obrovske mnozstvo KM.
5. Cross
Pochybujem ze mas o takuto motorku zaujem, pokial ano, tak odporucam len nejaky malo pouzivany model. Krosy su tak ako supersporty vytacane do vysokych otacok, a navyse ich ram je prehnane namahany. Castokrat niceny v terene, s xxx padmi.
FUuu, celkom namahave Dalsia vec je ta, ze nekupuj motorku nad 24 000KM. To je dobra priatelska rada
Napriklad ja chcem motorku SUZUKI SV 650. Ale typ N nie S. S je so supersportovou maskou. Je to klasicky nahac, dvojvalec, vzduchom chladeny. Tj skoro ziadna udrzba. Odpichy s miesta ma priam hrozive, nakolko po tych 80km/h maju problem i silnejsie supersporty. Prijemne sa na nom sedi, ma paradny zvuk a dobre vyzera. Novi stoji len do 200 000Sk, taky 2 -4 rocny kupim okolo 130 litrov.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
6 komentov
Z bazaru? No to co pri aute z bazaru Ci vsetko funguje, nie je to kradnute atd atd ale radsej by som prihodil par tisic a mal novu z obchodu
nie
Takze mas 17 rokov. Urcite si teraz priplat za motorku Acko. Teraz za to pripklatis cca 3000 - 3500SK.
Neskor keby si sa rozhodol tak samotny ta vyjde cez 7 litrov. To je podstatny rozdiel.
Dalej si nemysli, ze ked si spravis vodicak na Acko, tak hned mozes kupit nejakeho supersporta a zacat jazdit Uz sme v EU, takze zakony su uz uplne ine. Jazdit budes normalne na velkej motorke, na nejakej 600vke dajme tomu. Aj testy budes robit na nej. Avsak dostanes vodicak len na obmedzene Acko.Cize budes mat skupiny AM, A1 a s Acka budes mat len vrchnu cast (tieto skupiny najdes na zadnej strane novych vodicakov). Co to znamena ? Ked mas iby vrchnu cast Acka, znamena to to, ze mas velke motorky s urcitym obmedzenim. To obmedzenie predstavuje vykon do 34 koni resp. do 34 PS.
Potom dovrsis vek 21 rokov, a docupitas na DOPRAVNY INSPEKTORAT, a oni ty bezplatne vymenia vodicsky, kde uz budes mat CELE Acko, co znamena bez obmedzeni. (Ja mam tak spraveny vodicak, a 7. aprila si idem uz pre full jupiiii )
Je to tak robene preto, aby novy jazdci nesadali hned na velke a silne masiny, ale aby sa naucili na slabsich, a dostali prax. Myslene je to dobre, ale bohuzial s osobnych skusenosti je to k nicomu. Spravili to tak kvoli tomu, ze mlady dorobili v 18 tke vodicaky, kupili supersporty, nepresiel mesiac a uz sa niekde zajebali, alebo si aspom sposobili dozivotne naslkedky.
Co to teda pre teba znamena ? Pokial chces ist na to legalne, budes si musiet kupit JAWU 350, alebo nejaku 125tku. Pokial budes premakanejsi, tak hlavne s nemecka (kde uz tento zakon fici dlho) sa vozia motorky ako napriklad suzuky GS 500 a podobne, zvecsa v kubaturach 500-600, ktore maju v papieroch napisany dany vykon, tj ze su obmedzene, hoc obmedzovace uz samozrejme davno vymontovali. Tj dostanes celkom masinu motorku, ktora ma v papieroch predpisany vykon.
Avsak tychto motoriek je malo, a zato ze ich je malo, tak si ludia za ne aj vypitaju vecsiu cenu. Tj neni to moc, ale je to zvecsa 5,10 max 20 tisic.
Ale inac dikes.
A este nieco k motorkam, vcera som to pisal len mi vypadol net.
Co sa tyka kupi motorky.
Pri motorkach si musis davat vecsi pozor ako pri autach. Urcite by som radsej motorku kupil od nejakeho cloveka na inzerat ako s bazaru. Nakolko 98 percent dnesnich bazarov funguje na takej baze, ze kupit co najlacnejsiu motorku aj v zlom stave. Vrazia do nej par korun aby na oko vyzerala dobre, avsak chyby sa zacnu prejavovat neskor. Cize vecsina tych motoriek bola padnutych alebo nabehanych vela km. Je to iba cisty biznis. Lepsie je kupit motorku od nejakeho cloveka. Hlavne od nejakeho vasniveho dlhorocneho motorkara. Ty vedia ako sa spravat k motorke. Zvecsa plati to, ze cim starsi clovek motorku predava, tym lepsi stav.
Dlasia vec, je kupovat motorky, s obmedzenim na tych 34 Koni. Tieto motorky su zvecsa v zalostnom, alebo aspom zlom stave. Preco ? Logicky. Kto na tych motorkach jazdi ? Ludia od 18 do 21 rokov, ktory zvecsa nemaju s motorkou ziadne skusenosti, a chcu mat hned od prveho dna ako maju vodiciak pod zadkom masinu. Tj drviva vecsina tych motoriek bola padnuta, burana, nebolo o nu starane, alebo sa na nej jazdilo, tak ako to mlady lubia, na maximum do maximalnych otaciek. Tj machrovanie a hlavne nesetreny motor.
Takze na tieto motorky treba velky ale velky pozor.
Dalej si aj neskor, musis uvedomit, aku motorku chces.
Rozdelil by som ich asi na takych 5 kategorii.
1. Chopper/cruiser
2. Supersport, streetfighter
3. Naháče
4. Cestné motorky
5. Cross
1. Chopper/cruiser - su to asi najzachovalejsie motorky, aj co sa tyka uzivatelov, aj co sa tyka vydrze. Po prve, jazdia na tom zvecsa starsi ludia, tj nie mlady. Motorky su neni urcene na zabavu, a tazke nahanacky alebo sprinty, ale na pohodovu jazdu. Na tych motorkach sa asi viac ako 160km/h neda ist, nakolko by ta kvoli "pohodovemu" posedu sfuklu.
Dalsi neodskriepitelny fakt je ten, ze su to casto velkoobjemne motory, 800,1200 atd. A pritom nemaju vecsi maximalku nez 160km/h. To znaci, ze motor ked by si isiel aj 160km/h, neni vyuzivany jeho potencial ani na 75 percent.
Tj tieto motorky su zvecsa najzachovalejsie, a co sa tyka toho, ich motor vydrzi podstatne viac KM ako inych motoriek.
2. Supersport, streetfighter
Toto su pre mladych asi najlakavejsie, ale pritom na kupu najnebezpecnejsie motorky.
Treba si uvedomit na co je taky supersport urceny. No na vytacanie do maximalnych otacok, a dosahovaniu co najvyssich rychlosti. Taky chopper 1200 vka ide maximalne 160km/h, a taka 1200tovka supersport moze tahat kludne 320km/h. To znaci ze dva krat tolko, a to znaci ze motor je namahany poriadne.
Dalsia vec je ta, ze treba si uvedomit kto si supersport kupuje, tj urcite su to neni ludia ktory na tom pohodkovo jazdia.Su to ludia co tomu jebu co sa da. Motor je vytacany cez 10 000oacok, a castokrat je vyhasnuty. Navyse asi najviac padov byva na supersportoch.
Streetfighter je nieco podobne, navyse sa na nom ucia ludia kaskaderske kusky, cize zase zla volba.
3. Naháče
Je to uz lepsia varianta. Su to odokryte motorky, maju len nadrz a nejaky minimalny plast. Je to jedna s tych lepsich variant. Su celkom zive, pohodlne sa na nich sedi, da sa s nimi ist aj na dlhsie cesty, maju privetive spotreby, ked im jebnes plyn tak tahaju, mozte s nimi skocit aj do lahsieho terenu, pri pade sa tolko neznicia a su lahsie na udrzbu. Su to vsestranne motorky. Ale zase, nie su zrovna pomale, maju castokrat silne motory, a vela ludi si ich rado preraba na streetfigherov.
Ale ja si myslim ze toto je zlata stredna cesta.
4. Cestné motorky
Su to zvecsa BMW a podobne im. Tieto su co sa tyka starostlivosti asi najlepsie, maju ich vecsinou vyspeli motorkary, ktory s nimi radi cestuju. Su to kvalitne a spolahlive motorky, avsak vzhladovo moc nepritahuju. Navyse mavaju zvecsa nabehanych obrovske mnozstvo KM.
5. Cross
Pochybujem ze mas o takuto motorku zaujem, pokial ano, tak odporucam len nejaky malo pouzivany model. Krosy su tak ako supersporty vytacane do vysokych otacok, a navyse ich ram je prehnane namahany. Castokrat niceny v terene, s xxx padmi.
FUuu, celkom namahave Dalsia vec je ta, ze nekupuj motorku nad 24 000KM. To je dobra priatelska rada
Napriklad ja chcem motorku SUZUKI SV 650. Ale typ N nie S. S je so supersportovou maskou. Je to klasicky nahac, dvojvalec, vzduchom chladeny. Tj skoro ziadna udrzba. Odpichy s miesta ma priam hrozive, nakolko po tych 80km/h maju problem i silnejsie supersporty. Prijemne sa na nom sedi, ma paradny zvuk a dobre vyzera. Novi stoji len do 200 000Sk, taky 2 -4 rocny kupim okolo 130 litrov.