Myslíte, že na VŠ sú skúšky na ktoré sa naozaj nedá naučiť?
Lebo minule sa mi sťažovala kamarátka, že proste vedela učebnicu odpredu odzadu a nakoniec dostala D. Naozaj sú niektorá skúšky takto stavané? Viem, že všade je to asi trochu iné, tak rovno môžte aj napísať predmet/školu o ktorej si to myslíte.
na každú sa dá naučiťl, horšie je, že učiteľ nemusí byť vždy korektný a môže položiť otázku tak, že nemáš šancu....ale to je fakt jeden z mála, vždy sa nájde kkt
jasné, že sa môžeš stať, že máš skriptá nabiflené odpredu odzadu, ale keďže máš pri skúške rozmýšľať a nie rapotať naučené, tak dostaneš hoci i Fx. samozrejme, platí to iba na niektorých školách. na niektorých sa možno rozplačú od dojatia, keď zistia, že vieš čítať, neviem...
Nám už sa stalo aj, že sme mali dokázať dve vety, jedna tradične bola taká, že dôkaz nebol odprednášaný a bolo ho treba vymyslieť a pri druhej ste si kľudne mohli vypočuť, že je to v podstate dobre, ale nejak sa mu to nepozdáva, hoci sme mu to napísali tak, ako to on odprednášal, do písmena presne.
Alebo môžeš vedieť na skúšku všetko, ale spriemerované s výsledkami zo semestra to dá D, aj keď to asi nie je tento prípad. Neviem, nepovedala by som, že sú takto stavané, ale nejak sa neviem vyjadriť, keď neviem, čo to bolo za predmet a ako to tam vyzerá.
tak, stretla som sa aj s takým, že na otázky (na memorovanie, žiadna logika) nedokázal odpovedať poriadne ani veľmi kvalitný ťahák
každopádne si myslím, že ak sa nedajú naučiť spôsobom "je toho enormné množstvo a nie som veľmi na biflenie", tak sú to potom také "treba to pochopiť" respektíve "treba pochopiť vyučujúceho zmýšľanie". Tá druhá kategória býva kus zákerná (pozdravujem docenta)
Podľa mojich zvyklostí je D-čko dôvod na šampus a oslavu. Že niektoré (väčšinou slečny- cimprlíny) čakajú bezpodmienečné a ultimatívne áčko zo všetkého a za všetkých okolností...čo na to dodať.
Na áčko nestačí (vždy) len vedieť...na áčko treba splniť podstatne väčšiu kombináciu premenných, ktoré sa ďalej delia na tie priamo či nepriamo ovplyvniteľné a absolútne mimo dosah predmetnej osoby.
no ja som mala tiež minulý semester skúšku, na ktorú som si myslela, že sa nedá naučiť...ale bolo to skôr pre to, že oný pedagóg je fakt jebo z lesa a nikto ani len netušil, z čoho a čo sa máme učiť...tak sme šli len nejak intuitívne ale dali sme to na Céčka, Déčka
Bohužiaľ, na Slovensku je to možné... Buď má profesor zlú náladu, to je ešte ten lepší prípad, alebo más napr. takú "nevýhodu", že ideš na neskoršie termíny a "kapacita" študentov pre ďalší semester je už plná, a profesor ťa nepustí, ani keby neviem čo, hold máš smolu - Fx
@stodvacinkar veľmi nerada by som skončila v budúcnosti tak, že pri déčkach budem oslavovať ale to som asi idealistka. A ono ide aj o to, že keď už niekto venuje príprave nejaký ten deň, očakáva sa lepší výsledok
@tichyrok Si idealistka. Kladieš si na seba vysoké štandardy a pritom kredit máš rovnaký za áčko ako za éčko. Čím skôr toto pochopíš, tým lepšie pre teba. Alebo snáď ideš na sociálne štipko?
@stodvacinkar to nie, ale pri robení bakalárskych štátnic mi dá ťažko niekto áčko, ak budem mať v indexe samé éčka. Teda prihliadajú na to, alebo sa snáď mýlim?
Myslím si presne to, čo @owad. Sú skúšky, na ktoré sa človek naučí, ozaj sa dá asi na všetky, len profesor si proste zmyslí, že nechce to, čo sa mal človek učiť, ale volačo úplne iné
na každú skúšku sa dá naučiť. Niekedy to do hlavy ide ťažšie, niekedy ľahšie a aj keď si občas myslíme, že to vieme, nemusí to tak byť alebo nemusí to súhlasiť s tým, čo chcel profesor vidieť/počuť. Záleží teda aj od daného profesora...
a su aj skusky, na ktore nemas materialy, odkial sa mas ucit, popripade, len nejake skripta po anglicky, na cviceni ste neprepocitali ani jeden priklad, prednasky su chaoticke a uc sa...
mne paradoxne najväčší problém robia multichoice otázky na estetiku a podobne, lebo preboha, na také veci neexistuje exaktná odpoveď, to treba vedieť rozpísať a objasniť.
ale inak čo ja viem, na svojom odbore som sa nikdy nestretla so zakomplexovanými vyučujúcimi a väčšinou si myslím, že ak to niekto nedá aj keď "bol naučený spredu dozadu", tak to nedal proste preto, lebo je blbý
@tichyrok môžu-nemusia...ale načo ti sú na štátniciach áčka? Ako konkrétne ti to pomôže v živote? Už vidím, ako výsledok štátnic píšeš do životopisu a na pracovnom pohovore ti razí cestu k úspechu..
Vo výsledku sa ráta iba položka má/nemá vysokoškolské vzdelanie. AKO dobre či zle si ho zvládala nikoho v skutočnosti nezaujíma.
viem, ze to nie je tento pripad, ale su skoly, (napr. moja), kde D = vyhadzov. cize na prejdenie mozes mat len A, B, C. percentualne 100-70% na niektorych premetoch 100-80%
takze ono obcas ide aj o tu znamku.
o.i. rozlisuje sa aj cerveny a modry diplom, ktory zalezi na prospechu rovnako ako prospechove stipendium a ine veci (vymenne pobyty, staze, prispevky)
"Až sa budeš na skúšku učiť 2 týždne v kuse, 16 hodín denne, na 100% a nedáš ju, tak uznám, že si urobil, čo sa dalo a proste na to nemáš, alebo je učiteľ debil. Dovtedy Ti vždy poviem, že si neurobil dosť na to, aby si tú skúšku spravil."
Tento názor som prebral. Vždy, keď nedám skúšku si poviem, že som proste mohol urobiť viac. Iste, niekedy sú tam zákerné príklady, z ktorých nevyplynie riešenie po prvom, ani druhom prečítaní, ani po 10 minútach počítania. Ale nemôže byť všetko naservírované na tanieri a pripravené na ľahkú konzumáciu, že?
V podstate, aj keby som sa učil tak ako som napísal hore a stále to nedal, skôr by som si povedal, že na to nemám... Ale iným ľuďom sa snažím príliš nehovoriť niečo také, keď nedajú skúšku. Málokto má taký prístup. Väčšinou sa viní učiteľ... (a na čo nám to vlastne bude, že?)
niekedy sa to jednoducho neda.. ked mas staruckeho profesora ktory dava znamky podla toho ako ho mechur tlaci.. vela krat sa stalo ze spoluziacky prisli na skusku nadrvene a vyrazil ich a ja som tam prisla s chabymi vedomostami zato velkym sebavedomim a vystrihom a odisla som s Bckom..
pripadne ked mas zensku ktora dava mutichoice testy take, ze rozdiel v odpovediach je v predlozke..
Jo, a výhovorka "niesu materiály" je v dobe internetu, megaveľkých knižníc, ktoré sú skoro zadarmo a globalizácie úplne hlúpa a je to iba inak povedané "nechce sa mi a radšej sa vyhováram".
Už som si niekoľkokrát overil, že keď sa proste chce, tak sa materiály nejak, odniekiaľ, od niekoho proste nájdu, zoženú, požičajú, kúpia, preložia skrátka - materiály vždy sú. Len treba chcieť.
tak uz som zazila aj take, ze mi chcel dat profak uz znamku do indexu, ale spytal sa ma, ze kolkykrat som na tej skuske. ja blba som povedala, ze prvykrat, tak sa na mna pozrel, so sirokym usmevom zavrel index a povedal: "tak pridete este raz".
Myslím si že na všetko sa dá naučiť. Naozaj, a tá skúška sa dá spraviť , hoci aj s odretými ušami . Či na druhý alebo tretí krát . A je mi maximálne jedno aj keby spravím na Ečko, len nech to mám za sebou. Všetko závisí od prípravy študenta, a samozrejme od učiteľa ( a aj jeho nálady).
@stodvacinkar takto, ak by som sa rozhodla prestúpiť z tej školy na nejakú inú (lepšiu) a dorobiť si magisterské štúdium tam, tak jediné, čo ich bude zaujímať je diplom. Ako nechcem predbiehať zas udalosti, len sa proste nechcem pripraviť o tú možnosť.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
45 komentov
Alebo môžeš vedieť na skúšku všetko, ale spriemerované s výsledkami zo semestra to dá D, aj keď to asi nie je tento prípad. Neviem, nepovedala by som, že sú takto stavané, ale nejak sa neviem vyjadriť, keď neviem, čo to bolo za predmet a ako to tam vyzerá.
každopádne si myslím, že ak sa nedajú naučiť spôsobom "je toho enormné množstvo a nie som veľmi na biflenie", tak sú to potom také "treba to pochopiť" respektíve "treba pochopiť vyučujúceho zmýšľanie". Tá druhá kategória býva kus zákerná (pozdravujem docenta)
Na áčko nestačí (vždy) len vedieť...na áčko treba splniť podstatne väčšiu kombináciu premenných, ktoré sa ďalej delia na tie priamo či nepriamo ovplyvniteľné a absolútne mimo dosah predmetnej osoby.
ale inak čo ja viem, na svojom odbore som sa nikdy nestretla so zakomplexovanými vyučujúcimi a väčšinou si myslím, že ak to niekto nedá aj keď "bol naučený spredu dozadu", tak to nedal proste preto, lebo je blbý
Vo výsledku sa ráta iba položka má/nemá vysokoškolské vzdelanie. AKO dobre či zle si ho zvládala nikoho v skutočnosti nezaujíma.
viem, ze to nie je tento pripad, ale su skoly, (napr. moja), kde D = vyhadzov. cize na prejdenie mozes mat len A, B, C. percentualne 100-70% na niektorych premetoch 100-80%
takze ono obcas ide aj o tu znamku.
o.i. rozlisuje sa aj cerveny a modry diplom, ktory zalezi na prospechu rovnako ako prospechove stipendium a ine veci (vymenne pobyty, staze, prispevky)
"Až sa budeš na skúšku učiť 2 týždne v kuse, 16 hodín denne, na 100% a nedáš ju, tak uznám, že si urobil, čo sa dalo a proste na to nemáš, alebo je učiteľ debil. Dovtedy Ti vždy poviem, že si neurobil dosť na to, aby si tú skúšku spravil."
Tento názor som prebral. Vždy, keď nedám skúšku si poviem, že som proste mohol urobiť viac. Iste, niekedy sú tam zákerné príklady, z ktorých nevyplynie riešenie po prvom, ani druhom prečítaní, ani po 10 minútach počítania. Ale nemôže byť všetko naservírované na tanieri a pripravené na ľahkú konzumáciu, že?
V podstate, aj keby som sa učil tak ako som napísal hore a stále to nedal, skôr by som si povedal, že na to nemám... Ale iným ľuďom sa snažím príliš nehovoriť niečo také, keď nedajú skúšku. Málokto má taký prístup. Väčšinou sa viní učiteľ... (a na čo nám to vlastne bude, že?)
pripadne ked mas zensku ktora dava mutichoice testy take, ze rozdiel v odpovediach je v predlozke..
"Dokážte mi, že je v tomto bode elektrón."
Už som si niekoľkokrát overil, že keď sa proste chce, tak sa materiály nejak, odniekiaľ, od niekoho proste nájdu, zoženú, požičajú, kúpia, preložia skrátka - materiály vždy sú. Len treba chcieť.