Akože chodím na bicykli skoro každý deň (asi aj každý deň), ale fakt neviem. Brzdievam obidvomi. Alebo keď len jednou, tak mám nejaký cit, že na tom nezáleží.
nepamätám sa, ale myslím/dáva mi viac zmysel že pravá je zadné koleso, pretože mať na dominantnej ruke prednú brzu by bola naprostá hlúposť, keďže predná brzda je v 99% samovražda, jediné využitie čo som pre ňu kedy mal bolo len vo veľmi, veeeeľmi špecifických situáciách keď som jazdil na terénnych bicykloch závodne. ale aj tam, maximálne tak jedno percento prípadov, veľmi špeciálne situácie, a už si ani nespomeniem aké vlastne.
väčšinou brzdím zadnou brzdou (pravá ruka), ale začala mi v poslednej dobe pískať, musím si to dať spraviť... a tak zatiaľ brzdím aj prednou brzdou, nechodím veľmi rýchlo, takže to nie je až taká samovražda
@midnight toto môžu povedať len amatéri , a navyše nie všetci majú dominantnú pravú ruku, a fyzika ti asi tiež nehovorí že ? Pri brzdení sa prenáša váha na predné koleso a odlahčuje zadné koleso to znamená že predné koleso má lepší grip s povrchom a preto je vhodnejšie použiť ako hlavnú brzdu tú prednú v spojení stou zadnou, ktorá je skôr na "dobrzďovanie".
@tominoo1 mhm, okej, skus nabuduce pri 30stupnovom zjazde na lesnej cesticke pouzit ako hlavnu brzdu tu prednu a ked sa preberies z komy tak mi pris vysvetlit ake to bolo uzasne efektivne =D
rovnako tak najefektivnejsi sposob zabrzdenia auta je napalit to do toho pred tebou, pripadne oproti iduceho, ale ludia sa tomu zvyknu vyhybat, ktovie preco...
... a ked uz sme pri fyzike, ak brzdis primarne prednym, tak... hmm... kedze ti fyzika nieco hovori tak by si mal vediet ze hybnost sposobi ze cela sustava bicykel plus ty bude mat extremnu tendenciu ist do rotacie (kedze vacsina vahy je na pozicii sedla, co je za prednym kolesom) a bud budes rotovat vertikalne, alebo horizontalne, pricom oboje je zhruba rovnako naprd lebo sa vykydnes. naproti tomu zadne koleso mozes seknut natotalku naplno do cisteho smyku a s troskou snahy a cviku co sa tyka kontroly smeru jazdy ti moze byt jedno ze naplno smykujes, lebo naplno brzdis plus si schopny naplno kontrolovat smer jazdy kym nezabrzdis na nulu, alebo prinajhorsom vyjebat sa zo straty kontroly kvoli smyku zadneho kolesa je obvykle minimalne tak o polovicu bezpecnejsie nez vyjebat sa kvoli prebrzdeniu prednym kolesom.
cize ja osobne som, presne vdaka tymto uvedenym skusenostiam, vzdy najprv brzdil zadnou, a v momente ked zadne koleso slo do smyku a nepacil sa mi, tak som dobrzdoval velmi opatrne prednou a cisto na to aby som zmiernil smyk zadneho kolesa.
@midnight Stupidna pripomienka je akurát tak tá tvoja. Takže idem po poradí : za 1. aj pri 30° zjazde sa dá brzdit pekne prednou respektíve oboma a samozrejme beriem to tak že dotyčný ak si trúfa dať taký sklon tak vie ako dávkovať silu na brzdy a niej to dement že stlačí celú brdzu až nadoraz, takému človeku bicykel nepatrí do rúk. A keď už sme pri tom zjadze čo myslíš prečo majú zjazdárske(downhillové) a nielen tie bicykle v predu kapánek väčšie kotúče ako vzadu ??? snáď mi nechceš povedať že sú tam na okrasu.
Za 2. nechápem čo tým chceš povedať ale zrejme ide o sarkazmus, ale keď si už spomenul autá tak vedz že aj tie autá sú stavané tak že značnú časť váhy auta brzdia práve predné brzdy, čo myslíš prečo sa používajú na predných brzdách práve kotúče a nie bubnové brzdy ? poprípadne "výkonnejšie autá maju v predu väčšie kotúče a viacpiestikové strmene"
za 3. tá rotácia nastane len ak budeš na bicykli ako vrece zemiakov ale určite nieje ak vieš narábať s váhou svojho tela . čo sa týka toho že zablokuješ zadné koleso a budeš brzdiť po šmyku tak to je dobre len v určitých situáciách napr. ostrá zátačka kedy samozrejme tiež si donej najrpv dobrzdím tak jak treba a cez zátačku sa môžem "šmiknúť po zadnom " ale určite to nieje vhodný spôsob brzdenia jednak predlžuješ tak brzdnú dráhu pri šmyku a druhá vec je že pri vysokej rýchlosti to môže byť nebezpečné ak ťa ti ten zadok rozhodí
za 4. odporúčam ti začať troška trénovať brzdenie na bicykli aj prednou brzdou respektíve správneho používania oboch brźd a keď si to potom natrénuješ a pochopíš aké sú výhody daj vedieť.
Len pre info za celú dobu čo jazdím na bicykli sa mi ani raz nepodarilo preletieť cez riaditká kvôli tomu že som používal prednú brzdu a to som mal fakt veľa rôznych pádov ale nikdy nie že by to bolo kvôli brzdeniu. Dokonca som sa naučil brzdiť takým spôsobom že som prakticky išiel len po prednom kolese (len kvôli zamachrovaniu pred kamarátmi
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
13 komentov
rovnako tak najefektivnejsi sposob zabrzdenia auta je napalit to do toho pred tebou, pripadne oproti iduceho, ale ludia sa tomu zvyknu vyhybat, ktovie preco...
... a ked uz sme pri fyzike, ak brzdis primarne prednym, tak... hmm... kedze ti fyzika nieco hovori tak by si mal vediet ze hybnost sposobi ze cela sustava bicykel plus ty bude mat extremnu tendenciu ist do rotacie (kedze vacsina vahy je na pozicii sedla, co je za prednym kolesom) a bud budes rotovat vertikalne, alebo horizontalne, pricom oboje je zhruba rovnako naprd lebo sa vykydnes. naproti tomu zadne koleso mozes seknut natotalku naplno do cisteho smyku a s troskou snahy a cviku co sa tyka kontroly smeru jazdy ti moze byt jedno ze naplno smykujes, lebo naplno brzdis plus si schopny naplno kontrolovat smer jazdy kym nezabrzdis na nulu, alebo prinajhorsom vyjebat sa zo straty kontroly kvoli smyku zadneho kolesa je obvykle minimalne tak o polovicu bezpecnejsie nez vyjebat sa kvoli prebrzdeniu prednym kolesom.
cize ja osobne som, presne vdaka tymto uvedenym skusenostiam, vzdy najprv brzdil zadnou, a v momente ked zadne koleso slo do smyku a nepacil sa mi, tak som dobrzdoval velmi opatrne prednou a cisto na to aby som zmiernil smyk zadneho kolesa.
este nejake stupidne pripomienky? =D
Za 2. nechápem čo tým chceš povedať ale zrejme ide o sarkazmus, ale keď si už spomenul autá tak vedz že aj tie autá sú stavané tak že značnú časť váhy auta brzdia práve predné brzdy, čo myslíš prečo sa používajú na predných brzdách práve kotúče a nie bubnové brzdy ? poprípadne "výkonnejšie autá maju v predu väčšie kotúče a viacpiestikové strmene"
za 3. tá rotácia nastane len ak budeš na bicykli ako vrece zemiakov ale určite nieje ak vieš narábať s váhou svojho tela . čo sa týka toho že zablokuješ zadné koleso a budeš brzdiť po šmyku tak to je dobre len v určitých situáciách napr. ostrá zátačka kedy samozrejme tiež si donej najrpv dobrzdím tak jak treba a cez zátačku sa môžem "šmiknúť po zadnom " ale určite to nieje vhodný spôsob brzdenia jednak predlžuješ tak brzdnú dráhu pri šmyku a druhá vec je že pri vysokej rýchlosti to môže byť nebezpečné ak ťa ti ten zadok rozhodí
za 4. odporúčam ti začať troška trénovať brzdenie na bicykli aj prednou brzdou respektíve správneho používania oboch brźd a keď si to potom natrénuješ a pochopíš aké sú výhody daj vedieť.
Len pre info za celú dobu čo jazdím na bicykli sa mi ani raz nepodarilo preletieť cez riaditká kvôli tomu že som používal prednú brzdu a to som mal fakt veľa rôznych pádov ale nikdy nie že by to bolo kvôli brzdeniu. Dokonca som sa naučil brzdiť takým spôsobom že som prakticky išiel len po prednom kolese (len kvôli zamachrovaniu pred kamarátmi