Vlastne auto nemam. Ale co pocuvam kamaratov a kolegov, tak s rastucou cenou ropy urcite diesel.
Tie novsie motory uz dokazu dostat priemernu spotrebu ( pri normalnej jazde a bez vytacania ) na 5-6 litrov na 100 Km.
Inak nedavno bola reportaz o LPG, prerobenie motora aby slapal na plyn stoji od 20-40 tis. Samozrejme, ze treba vzdy tankovat aj kvapalne palivo ale usetrit sa na tom urcite da.
Nevyhoda : Okrem toho, ze autu o trochu klesne vykon su : Plynova nadrz zaberie velku cast kufra, nepustia ta do podzemnych garazi , LPG cerpaciek je 3x menej ako tych beznych.
Iba benzín. V konečnom dôsledku ta diesel vyjde drahšie, a investícia do dieselu sa začne vracať až po nejakých cca 180.000 km, záleží od auta... Osobne diesle nemám rád, nikdy by som si auto s dieselom nekúpil, jedine do off-roadu možno. Jediný diesel, ktorý by som strpel v cestnom aute je BMW 3.0 d, 204 k, ale aj na ten by ma museli dlho presviedčať.
je tam zakladny rozdiel medzi benzinou a dieslom, ze benzinove motory maju sviznejsi chod, rychlejsie akceleruju, sice zeru viacej ale na vykone sa to prejavuje, co sa tyka dieslu alebo nafty tak tam je to skor na spotrebu, ako osobne som jazdil 3litrovy bavorak, spotreba je 8 litrov a vykonostne je to super auto, 240 bez problemov dava.
neviem co by som skorej uprednostnil, na velke auto ako je nejake offroad urcite naftu lebo tam by bola na benzine spotreba aj 20 litrov i ked ten kto si kupim take porche cayenee tak asi na spotrebu nepozera
do malych aut sa diesle neoplati davat, tam su benziny uuplne dostacujuce, zerie to 7 litrov max so sportovou jazdou
diesel sa oplati pri aute do firmy, nejaky kombik alebo nieco podobne
PS. urcite by som netankoval nikdy do osobaka tu najlacnejsiu naftu, do pol roka by sa mi motor tak zaniesol ze uz mi ho ani neopravia
@14 - Tak potom máte asi naozaj dobré cesty. U nás sa dá max. na dialnici KE - Prešov - ale i tam ti už pri 150 ide odtrhnúť kolesá kvoli ten krivej ceste.
@15 dialnice su vsade rozjebane, ked ideme do blavy tak to sa ide maximalne 130, rychlejsie je to samovrazda, najlepsie sa aj tak chodi po cestach 1.triedy, kde je dlhy rovny usek, nie je problem dupnut na plyn
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
16 komentov
I keď LPG stojí na jednom mieste 15.90 čo je rozdiel
Tie novsie motory uz dokazu dostat priemernu spotrebu ( pri normalnej jazde a bez vytacania ) na 5-6 litrov na 100 Km.
Inak nedavno bola reportaz o LPG, prerobenie motora aby slapal na plyn stoji od 20-40 tis. Samozrejme, ze treba vzdy tankovat aj kvapalne palivo ale usetrit sa na tom urcite da.
Nevyhoda : Okrem toho, ze autu o trochu klesne vykon su : Plynova nadrz zaberie velku cast kufra, nepustia ta do podzemnych garazi , LPG cerpaciek je 3x menej ako tych beznych.
neviem co by som skorej uprednostnil, na velke auto ako je nejake offroad urcite naftu lebo tam by bola na benzine spotreba aj 20 litrov i ked ten kto si kupim take porche cayenee tak asi na spotrebu nepozera
do malych aut sa diesle neoplati davat, tam su benziny uuplne dostacujuce, zerie to 7 litrov max so sportovou jazdou
diesel sa oplati pri aute do firmy, nejaky kombik alebo nieco podobne
PS. urcite by som netankoval nikdy do osobaka tu najlacnejsiu naftu, do pol roka by sa mi motor tak zaniesol ze uz mi ho ani neopravia
ja mam rad svoj zivot a viem kde si mozem dovolit tak letiet