Hravate piskvorky? U mna to bola jedna z mnohych hier, ktorymi som zabijal cas na nudnych hodinach na gympli, vymyslel som x variant, a aj tie klasicke verzie su velmi zlozite a zaujimave
Veľmi som sa nad tým nezamýšľal a stále neviem, kam až môžem zájsť v definícii stratégie, ale skúsim jednu:
1.) Vždy dám O vedľa Tvojho X [štvorsmerne].
2.) Pokiaľ sú aspoň dve X vedľa seba alebo majú medzi sebou práve jedno prázdne miesto, dávam O na toto miesto, resp. vedľa dvojice na ľubovoľnú stranu (pokiaľ jedna zo strán nebude zároveň spĺňať tento alebo ďalší bod nezávisle na tejto dvojici).
3.) V prípade konfliktu (viac rovnocenných možností v súlade s bodom 2) dám O na miesto, ktoré je vedľa viacerých X, ak také neexistuje, tak vyberiem jedno z miest spĺňajúcich všetky kritériá náhodne.
4.) Pokiaľ nie je možné splniť ani jeden bod z predchádzajúcich, dám O vedľa iného O, ktoré je v neprerušenom rade/stĺpci s čo najväčším počtom iných O.
5.) Pokiaľ sú štyri O vedľa seba a je pri nich prázdne miesto, neplatí žiadne z pravidiel a O sa dáva na toto prázdne miesto.
teda treba to este trocha spresnit, vzhladom na to, ze vzdy das O k mojmu poslednemu Xu, v tom poli hore budu tvoje Ocka - ale vzhladom na to, ze tie Ocka davas nahodne, po dost vela riadkoch niekde najdem situaciu bud takuto:
XmXmXmXmXmX
OmOmOmOmm
XmXmXmXmXmX
OmOmOmOmm
XmXmXmXmXmX
alebo nejaku inu vhodnu, kde mi uz nedokazes vo vyhre zabranit
@caleban cize bolo by ti treba blokovat ten moj grid nejak systematicky, nie nahodne, lebo v tom pripade ti niekde po case prakticky iste ostane medzera typu mXmXmXmXm.. kde to vyhram
Myslis asi taketo nieco, a to mi naozaj kazi gridovu strategiu, aspon v jej naivnej forme. Ale nebudem ju dalej rozvijat. Predpokladam, ze teraz postupujes tak, ze si defaultne myslis, ze pouzivam gridovu strategiu, a ked spravim tah, co do nej nezapada, prepnes na svoje povodne pravidla. Takze ja velmi skoro narusim gridovu strategiu a hram proti povodnym pravidlam dalej takto:
XX
XX
XX
atd
Kedze v povodnych pravidlach sa rozhodujes medzi blokovanim XX a XmX nahodne, po dost dlhom case takmer iste najdem vertikalny stlpec XmXmXmX Tento pravdepodobnostny argument pouzivam aj na to, ze sa mi podari casom vobec udrzat tie dvojice xiek v jednom dvojstlpci.
V podstate: vsade, kde volis nieco nahodne, mozes rovno ratat s tym, ze to volis sposobom najvyhodnejsim pre mna. Lebo ja mozem na sachovnici celu situaciu opakovat do blba na vzdialenych miestach, kym nezvolis nahodne tu moznost, co mi vyhovuje
@xenomorph Dobre, ale celý problém potom spočíva v obrovskej nevýhode, do ktorej protivníka staviaš. Začínaš totiž prvý, avšak pevnú stratégiu musí vymyslieť protivník, kým Ty sa jej môžeš ľubovoľne prispôsobovať aj počas hry. Keďže hráme na nekonečnej ploche, protivník nemôže donekonečna predpokladať každý Tvoj ťah, takže chtiac či nechtiac sa bude musieť uchýliť k náhode (samozrejme, s možnosťou meniť stratégiu počas hry by "náhoda" nebola náhodou, ale strategickým ťahom podľa momentálnej situácie na ploche, do vopred pevne danej stratégie to však môže zahrnúť len ako náhodu).
Alebo snáď existuje nejaké konkrétne správne riešenie, na ktoré čakáš?
Jednoducho tým, že si musím vopred nadiktovať stratégiu, nemám napr. možnosť prejsť do protiútoku. Čo znamená, že vyhrať môžem len náhodou, čiže iba ak Ty spravíš chybu. Čo nespravíš, pretože presne poznáš moju stratégiu a teda vieš, čo môžeš očakávať.
@caleban vsetko je strategia - "prisposobovanie pocas hry" znamena, ze strategia obsahuje velke mnozstvo ak-tak poznatkov typu: ak hracia plocha prave vyzera takto, tak hraj takto - teda je to jedna komplexna strategia. Hrajuc nejaku takuto strategiu samozrejme clovek vyuziva svoj mozog ako orakulum, nieco, co mu pre dany stav ciastocne na nejakej zakladnej logike a ciastocne magicky zosiela odpovede kam dalej tahat.
Na zaklade problemu ako takeho je uplne rozumne domnievat sa, ze riesenie ani neexistuje alebo je velmi komplexne. Ale v tomto pripade existuje jednoducha strategia (cize kebyze hram na opacnej strane, viem neprehrat = vyhrat)
Chcel som zistit, ci niekto najde dalsie strategie, ako budu vyzerat, a ako tazko pre mna bude porazat rozne navrhy
Inak zamyslel som sa teraz a nasiel som druhu strategiu, odlisnu od mojej prvej.
@caleban tvoja strategia, ktoru som nakreslil, uz v podstate konverguje k jednemu uzasnemu napadu, na ktorom su zalozene riesenia, co poznam. Ide v nej o to, ze vytvaras na sachovnici isty vzor - a tento vzor robi blokuje sachovnicu dost na to, aby mi zamedzil vyhrat, pokial sa drzim istych nadstandardnych pravidiel.
Co tak vyplnat na sachovnici policka z nejakeho pomysleneho blokujuceho vzoru vo vseobecnosti? Vzdy by si vyplnil policko vzoru najblizsie tomu, kde prave davam x. Problem je, ze ja by som mohol davat iksy aj do policok tvojho vzoru. Tvoj vzor by preto musel byt trocha "rozostreny", napriklad pozostavat z dvojic policok - ak niekde dam x, ty zaplnis druhe policko s dvojice Ockom.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
22 komentov
s takýmto niečím prísť na Birdz, tak to chce odvahu
1.) Vždy dám O vedľa Tvojho X [štvorsmerne].
2.) Pokiaľ sú aspoň dve X vedľa seba alebo majú medzi sebou práve jedno prázdne miesto, dávam O na toto miesto, resp. vedľa dvojice na ľubovoľnú stranu (pokiaľ jedna zo strán nebude zároveň spĺňať tento alebo ďalší bod nezávisle na tejto dvojici).
3.) V prípade konfliktu (viac rovnocenných možností v súlade s bodom 2) dám O na miesto, ktoré je vedľa viacerých X, ak také neexistuje, tak vyberiem jedno z miest spĺňajúcich všetky kritériá náhodne.
4.) Pokiaľ nie je možné splniť ani jeden bod z predchádzajúcich, dám O vedľa iného O, ktoré je v neprerušenom rade/stĺpci s čo najväčším počtom iných O.
5.) Pokiaľ sú štyri O vedľa seba a je pri nich prázdne miesto, neplatí žiadne z pravidiel a O sa dáva na toto prázdne miesto.
Tak, to je asi všetko...
yeah!
OXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOX
Po case zacnem to iste o dva riadky nizsie:
OXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOX
OXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXOX
ale tu uz to bude tak, ze ty sa budes musiet rozhodovat medzi vyplnanim vertikalnych a horizontalnych medzier, a teda nevyplnis vsetky.
ked budem toto opakovat dost vela riadkov, tvoje vyplnanie medzier bude redsie a redsie a za malu chvilu budem mat niekde celkom volne pole:
XmXmXmXmXmX
mmmmmmmmm
XmXmXmXmXmX
mmmmmmmmm
XmXmXmXmXmX
atd.. myslim, ze je jasne, ze potom uz trivialne vyhram
XmXmXmXmXmX
OmOmOmOmm
XmXmXmXmXmX
OmOmOmOmm
XmXmXmXmXmX
alebo nejaku inu vhodnu, kde mi uz nedokazes vo vyhre zabranit
Po začatí Tvojho nového riadku musí byť moje O "vertikálne:"
OXOXOXOX
...X
Lenže tvoje ďalšie X mi spôsobí Tebou spomínanú dilemu - podľa popisu mojej stratégie budem nútený vybrať si náhodne.
Dajme tomu, že by som si nevyberal náhode, ale striedavo:
OXOXOXOXOXOXOXOXOX
...O O O O O
...XOX XOX XOX XOX X
........O O O O
OX XOX XOX XOX XOX
...O O O O O
...XOX XOX XOX XOX X
...
[Dúfam, že sa to nerozhádže.]
OXOXOXOXOXOXOXOXOX
...O.......O........O.......O........O
...XOX...XOX...XOX...XOX...X
........O........O.......O.......O
OX...XOX...XOX...XOX...XOX
...O.......O........O.......O........O
...XOX...XOX...XOX...XOX...X
Myslis asi taketo nieco, a to mi naozaj kazi gridovu strategiu, aspon v jej naivnej forme. Ale nebudem ju dalej rozvijat. Predpokladam, ze teraz postupujes tak, ze si defaultne myslis, ze pouzivam gridovu strategiu, a ked spravim tah, co do nej nezapada, prepnes na svoje povodne pravidla. Takze ja velmi skoro narusim gridovu strategiu a hram proti povodnym pravidlam dalej takto:
XX
XX
XX
atd
Kedze v povodnych pravidlach sa rozhodujes medzi blokovanim XX a XmX nahodne, po dost dlhom case takmer iste najdem vertikalny stlpec XmXmXmX Tento pravdepodobnostny argument pouzivam aj na to, ze sa mi podari casom vobec udrzat tie dvojice xiek v jednom dvojstlpci.
V podstate: vsade, kde volis nieco nahodne, mozes rovno ratat s tym, ze to volis sposobom najvyhodnejsim pre mna. Lebo ja mozem na sachovnici celu situaciu opakovat do blba na vzdialenych miestach, kym nezvolis nahodne tu moznost, co mi vyhovuje
Alebo snáď existuje nejaké konkrétne správne riešenie, na ktoré čakáš?
Na zaklade problemu ako takeho je uplne rozumne domnievat sa, ze riesenie ani neexistuje alebo je velmi komplexne. Ale v tomto pripade existuje jednoducha strategia (cize kebyze hram na opacnej strane, viem neprehrat = vyhrat)
Chcel som zistit, ci niekto najde dalsie strategie, ako budu vyzerat, a ako tazko pre mna bude porazat rozne navrhy
Inak zamyslel som sa teraz a nasiel som druhu strategiu, odlisnu od mojej prvej.
Co tak vyplnat na sachovnici policka z nejakeho pomysleneho blokujuceho vzoru vo vseobecnosti? Vzdy by si vyplnil policko vzoru najblizsie tomu, kde prave davam x. Problem je, ze ja by som mohol davat iksy aj do policok tvojho vzoru. Tvoj vzor by preto musel byt trocha "rozostreny", napriklad pozostavat z dvojic policok - ak niekde dam x, ty zaplnis druhe policko s dvojice Ockom.